KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 28 Mar 2024, 17:19

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 55 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 02 May 2007, 21:38 
Offline
Forumlegende

Joined: 27 Mar 2005, 11:54
Posts: 4419
Location: Gjemselund
Pause. United er så godt som ute fra CL.

Det er det mest horrible forsvarspillet jeg har sett i Europacupene siden jeg så en Newcastle kamp i UEFA cupen i fjor!!

Milan er best i alt. Og de har en midtbane. I motsetning til United...

Fletcher, Scholes, Carrick har absolutt ingen defensive kvaliteter. De er helt forferdelige i 1. frosvarerrollen. 1. forsvarer er grunnlaget for alt godt forsvarsspill. Nei..to stk Gatusso skulle jeg gjerne sett sentralt hos United. Da hadde dem vært gode nok til å ri inn 0-0. Nå er det bare hodeløst naivt. Som vel United har vært så lenge jeg kan huske..


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 02 May 2007, 22:38 
Offline
Forumlegende

Joined: 19 Apr 2006, 12:33
Posts: 4670
Location: kongsvinger
Ja - da blir det samme som for 2 år siden.
Greitt - heller møte Milan enn MU i finalen - tross alt.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 02 May 2007, 22:40 
Offline
Forumlegende

Joined: 27 Mar 2005, 11:54
Posts: 4419
Location: Gjemselund
Og det var exit United. Det var menn mot gutter. Rutine mot umodenhet. Mental styrke mot mental umodenhet. Ambrosini og Gatusso mot pingler. Milan er et fantastisk fotballag. Faktisk et lag helt etter mitt hjerte.

Fotball er fortsatt så banalt at det laget som løper mest og takler hardest har størt sjanse til å vinne. Milan gjorde en rå demonstrasjon på det også. Hver eneste duell langs bakken og i lufta havnet hos en Milan spiller.

Jeg konstaterer at Milan er et optimalt fotballag. At United har en lang vei å gå. Uten at jeg sipper for mye, får jeg et etterlengtet ligagull er sesongen vellykket.

Liverpool skal få det tøft i finalen...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 02 May 2007, 22:45 
Offline
Trener

Joined: 04 May 2005, 19:25
Posts: 957
Location: Oslo
Få enten Kaka eller Gatusso til Man U!!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 02 May 2007, 22:47 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 10 May 2005, 16:02
Posts: 2667
Location: Kongsvinger
Ahh, det finnes rettferdighet :D

_________________
Image


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 02 May 2007, 22:51 
Offline
Forumlegende

Joined: 19 Apr 2006, 12:33
Posts: 4670
Location: kongsvinger
Karlsen wrote:
Liverpool skal få det tøft i finalen...


Selvsagt - alle finaler (med få unntak) er og skal være tøffe.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 02 May 2007, 22:58 
Offline
Forumlegende

Joined: 27 Mar 2005, 11:54
Posts: 4419
Location: Gjemselund
ivo wrote:
Karlsen wrote:
Liverpool skal få det tøft i finalen...


Selvsagt - alle finaler (med få unntak) er og skal være tøffe.


Her snakker vi klasseforskjell spiller for spiller..derfor jeg tok et ekstra understatement på det. Liverpool er helt klart på høyde med Milan defensivt. Men Liverpool mangler matchvinnere og klassespisser. Der Liverpool har Kuyt så stiller Milan med Inzaghi og Kaka. Milan trenger trolig kun en til to målsjanser for å putte. Liverpool mange flere. Og det får de ikke mot Milan.

Hvordan kan så Liverpool vinne?
Holde nullen med sin gode lagmoral og defensive organisering. For så å utnytte dødballer. Eller håpe på Gerrard magi en gang i løpet av kampen. Milan er like sterke offensivt som defensivt, det sier litt!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 02 May 2007, 22:59 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 04 May 2005, 21:36
Posts: 1030
Location: Vangen
Karlsen wrote:
Og det var exit United. Det var menn mot gutter. Rutine mot umodenhet. Mental styrke mot mental umodenhet. Ambrosini og Gatusso mot pingler. Milan er et fantastisk fotballag. Faktisk et lag helt etter mitt hjerte.

Fotball er fortsatt så banalt at det laget som løper mest og takler hardest har størt sjanse til å vinne. Milan gjorde en rå demonstrasjon på det også. Hver eneste duell langs bakken og i lufta havnet hos en Milan spiller.

Jeg konstaterer at Milan er et optimalt fotballag. At United har en lang vei å gå. Uten at jeg sipper for mye, får jeg et etterlengtet ligagull er sesongen vellykket.

Liverpool skal få det tøft i finalen...


Moden kommentar fra en united supporter så tett etter kampslutt. Er skuffa jeg og, men kaller ikke united for gutter og pingler av den grunn. United møtte et godt lag i kveld, men det er alikevel tilfeldigheter som avgjør. Milan var veldig effektive i begge matcher. Scorte på det de hadde. De var best i dag, men i champions league er det tilfeldigheter som avgjør. Beviset på det er at liverpool spiller sin andre finale på 3 sesonger.

Hadde ikke Heinze og brown driti seg ut på andre målet, og fletcher bomma på en 100%s sjanse i andreomgang hadde dette blitt en helt annen kamp. Men alikevel et verdig finalelag, som møter antifotballaget liverpool i finalen.

Håper for guds skyld at ikke Liverpool tar hjem dette trofeet igjen. Det ville vært en skam for fotballen.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 02 May 2007, 23:04 
Offline
Forumlegende

Joined: 27 Mar 2005, 11:54
Posts: 4419
Location: Gjemselund
Rød Jævel wrote:
Karlsen wrote:
Og det var exit United. Det var menn mot gutter. Rutine mot umodenhet. Mental styrke mot mental umodenhet. Ambrosini og Gatusso mot pingler. Milan er et fantastisk fotballag. Faktisk et lag helt etter mitt hjerte.

Fotball er fortsatt så banalt at det laget som løper mest og takler hardest har størt sjanse til å vinne. Milan gjorde en rå demonstrasjon på det også. Hver eneste duell langs bakken og i lufta havnet hos en Milan spiller.

Jeg konstaterer at Milan er et optimalt fotballag. At United har en lang vei å gå. Uten at jeg sipper for mye, får jeg et etterlengtet ligagull er sesongen vellykket.

Liverpool skal få det tøft i finalen...


Moden kommentar fra en united supporter så tett etter kampslutt. Er skuffa jeg og, men kaller ikke united for gutter og pingler av den grunn. United møtte et godt lag i kveld, men det er alikevel tilfeldigheter som avgjør. Milan var veldig effektive i begge matcher. Scorte på det de hadde. De var best i dag, men i champions league er det tilfeldigheter som avgjør. Beviset på det er at liverpool spiller sin andre finale på 3 sesonger.

Hadde ikke Heinze og brown driti seg ut på andre målet, og fletcher bomma på en 100%s sjanse i andreomgang hadde dette blitt en helt annen kamp. Men alikevel et verdig finalelag, som møter antifotballaget liverpool i finalen.

Håper for guds skyld at ikke Liverpool tar hjem dette trofeet igjen. Det ville vært en skam for fotballen.


Veldig enig i det med Liverpool.

Tilfeldigheter???? Nei, manglende ferdigheter defensivt hos United avgjør dette. Enkelt og greit. Personlige feil av det omfanget som United har levert over to kamper mot Milan er ikke tilfeldigheter. Det er mangel på ferdigheter.

Pingler, muligens et noe sterkt ord. Men du så vel hva som skjedde når Ambrosini og Gatusso gikk i duell med United spillere? Carrick og Fletcher mot de to nevnte..sorry..den forskjellen er stor. Og da peker vi på hovedproblemet: Mangel på kyniske midtbanespillere som ofrer alt og litt til. Sorry, Fletcher og Carrick jobber både hardt og har gode pasninger, sågar matchvinnende pasninger i kamper United fører. Men i dueller har de lite å stille opp med.

*Må bare legge til at noe av Uniteds defensive vakling også skyldes mannefall i forsvaret. En 4er bak med Neville, Rio, Vidic og Evra ville vært mer stødig.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 02 May 2007, 23:30 
Offline
Grævling
User avatar

Joined: 12 Apr 2005, 00:24
Posts: 10489
Location: Kongsvinger
En liten drøm før sommeren, overskrift i Glåmdalen i Juli:

SJOKKOVERGANG: GATTUSO OG KAKA TIL KIL!!!

JA TAKK :D

Faen for en mann denne Gattuso er, der har til og med Fremming møtt sin overmann ;-)

_________________
FORZA VINGER!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 02 May 2007, 23:31 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 04 May 2005, 21:36
Posts: 1030
Location: Vangen
Karlsen wrote:
Rød Jævel wrote:
Karlsen wrote:
Og det var exit United. Det var menn mot gutter. Rutine mot umodenhet. Mental styrke mot mental umodenhet. Ambrosini og Gatusso mot pingler. Milan er et fantastisk fotballag. Faktisk et lag helt etter mitt hjerte.

Fotball er fortsatt så banalt at det laget som løper mest og takler hardest har størt sjanse til å vinne. Milan gjorde en rå demonstrasjon på det også. Hver eneste duell langs bakken og i lufta havnet hos en Milan spiller.

Jeg konstaterer at Milan er et optimalt fotballag. At United har en lang vei å gå. Uten at jeg sipper for mye, får jeg et etterlengtet ligagull er sesongen vellykket.

Liverpool skal få det tøft i finalen...


Moden kommentar fra en united supporter så tett etter kampslutt. Er skuffa jeg og, men kaller ikke united for gutter og pingler av den grunn. United møtte et godt lag i kveld, men det er alikevel tilfeldigheter som avgjør. Milan var veldig effektive i begge matcher. Scorte på det de hadde. De var best i dag, men i champions league er det tilfeldigheter som avgjør. Beviset på det er at liverpool spiller sin andre finale på 3 sesonger.

Hadde ikke Heinze og brown driti seg ut på andre målet, og fletcher bomma på en 100%s sjanse i andreomgang hadde dette blitt en helt annen kamp. Men alikevel et verdig finalelag, som møter antifotballaget liverpool i finalen.

Håper for guds skyld at ikke Liverpool tar hjem dette trofeet igjen. Det ville vært en skam for fotballen.


Veldig enig i det med Liverpool.

Tilfeldigheter???? Nei, manglende ferdigheter defensivt hos United avgjør dette. Enkelt og greit. Personlige feil av det omfanget som United har levert over to kamper mot Milan er ikke tilfeldigheter. Det er mangel på ferdigheter.

Pingler, muligens et noe sterkt ord. Men du så vel hva som skjedde når Ambrosini og Gatusso gikk i duell med United spillere? Carrick og Fletcher mot de to nevnte..sorry..den forskjellen er stor. Og da peker vi på hovedproblemet: Mangel på kyniske midtbanespillere som ofrer alt og litt til. Sorry, Fletcher og Carrick jobber både hardt og har gode pasninger, sågar matchvinnende pasninger i kamper United fører. Men i dueller har de lite å stille opp med.

*Må bare legge til at noe av Uniteds defensive vakling også skyldes mannefall i forsvaret. En 4er bak med Neville, Rio, Vidic og Evra ville vært mer stødig.

Forsåvidt enig, men det er selvfølgelig tilfeldigheter som spiller inn her. Kaka sitt andre mål i første kampen. Greit nok at det var pent gjort, men også MYE flaks ant han får med seg ballen 2 ganger. Seedorf sitt andre mål i dag. Fatalt av Heinze å ikke klarerere. Skandale at Brown kløner og detter, men det tunge regnet hadde mye av skylden her. At seedorf i tillegg får med seg ballen etter taklingen til Vidic (Var det vel?), er flaks og en tilfeldighet. Men sånn er det jo selvsagt i fotball, og tydeligvis spesielt mye av i cl.

Nesten mer irriterende er det at liverpool er videre etter å ha liggi 95% av semifinaleoppgjørene med 11 mann innenfor egen 16-meter.

Det blir rett og slett for dumt at et lag som har sanket mer enn 30 poeng mindre enn united og chelsea over 2 sesonger skal vinne en av de mest prestisjetunge turneringene i fotballverden. Champions (!) League navnet bør kanskje vurderes på nytt.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 03 May 2007, 08:17 
Offline
Forumlegende

Joined: 27 Mar 2005, 11:54
Posts: 4419
Location: Gjemselund
Hvor hadde egentlig Liverpool vært uten straffesparkkonkurranser?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 03 May 2007, 09:41 
Offline
Materialforvalter
User avatar

Joined: 13 Apr 2007, 09:17
Posts: 51
Location: Kingswinger
Karlsen wrote:
Hvor hadde egentlig Liverpool vært uten straffesparkkonkurranser?


på samme sted som chelsea på tirsdag.
men om linjedommeren hadde vært normal så hadde liverpool vunnet 2-0 på anfield og dermed gått videre uansett.

_________________
*****


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 03 May 2007, 11:35 
Offline
Forumlegende

Joined: 19 Apr 2006, 12:33
Posts: 4670
Location: kongsvinger
partytrix wrote:
Karlsen wrote:
Hvor hadde egentlig Liverpool vært uten straffesparkkonkurranser?


på samme sted som chelsea på tirsdag.
men om linjedommeren hadde vært normal så hadde liverpool vunnet 2-0 på anfield og dermed gått videre uansett.


Sant så sant! :D Helt fortjent seier.

Flott at United-supporterne erkjenner at de andre var best, men deretter faller de inn i Stockholm-syndromet og nærmest gir Milan opphøyd gudestatus..... som egen trøst :P

2-0 avgjør mye og der var det klønethet og uhell ute og gikk.

Selvsagt har Liverpool spisskompetanse til å vinne finalen - ellers hadde de neppe vært der. Merkelig argumentasjon de framfører.

Etter å ha gjort seg ferdige med Stockholm-syndromet, legger de seg på moralsk linje a la en gitt journalist de siste dagene og sier at slik og slik skal fotball spilles eller ikke spilles........tragisk. :cry:

Vi innrømmer og applauderer United's ligaspill i år. Helt flott.

Er litt overrasket over at laget kom så langt i CL tross alt - fordi de har der vært rufsete i hele turneringen (bortsett fra Roma-kampene da). Deres stil passer jo best "domestic".

Om poengsanking og CL. PL må jo ha noen representanter som kan vinne da og ikke bare sjarmere. :D


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 03 May 2007, 12:25 
Offline
Forumlegende

Joined: 27 Mar 2005, 11:54
Posts: 4419
Location: Gjemselund
Først er det viktig for meg å understreke at jeg har et avslappet forhold til Uniteds sorti. Faktisk under hele kampen var jeg uvanlig avslappet, trolig fordi ligagullet er mye større enn noe annet for oss i år.

Derfor ser jeg på Milan, United og Liverpool med mer "fotballfilosofiske" øyne. Milan er kroneksemplet på min filosofi: Godt kollektiv med ekstreme offensive ferdigheter og aller viktigst: En enorm vinnervilje!! Spillertyper som Gatusso, og en gang i tiden Keane, har så sterk vinnervilje og offervilje for lagene at de alene kan løfte et helt lag. Derav også min slakt av mine egne, hvor jeg mener United mangler mye defensivt, ikke minst sånne som vil ofre livet for klubben. United er dårlig balansert på midtbanen med kun offensive ferdigheter. Og da taper man borte mot Milan. Jeg har i flere innlegg tidligere ærkjent mine egnes svakheter. Men den offensive kraft ser ut til å holde i ligaen, men ikke i Europa hvor man må ha defensiv styrke i tillegg.

Liverpool er faktisk mye bedre defensivt enn United pr i dag. Men samtidig har ikke Liverpool ekstreme offensive ferdigheter. Et tankeeksperiment nå (Dog gud forby dette): Line opp Liverpools defensive tropper og topp de enten med Ronaldo, Rooney og Giggs, eventuelt Kaka, Inzaghi og "han andre" Ronaldo. Da ville Liverpool vært uslåelige, nesten. Et lag hvor offensivt register består av Zenden, Pennant, Kuyt, Crouch og Bellamy har normalt ikke gjennomsbruddskraft til å slå de beste. Samtlige av disse spillerne er middelmådigheter på øverste nivå i Europa. Dermed må Liverpool spille på sitt defensive register og håpe på mål på dødball eventuelt straffekonk. Dette holder ikke mot Milan ni av ti ganger. Den tiende gangen var CL finalen for to år siden. Det ville vært svært unaturlig om Liverpool vinner CL igjen, særlig mot et lag som Milan. Heldigvis er fotballen blitt sånn at det holder ikke lenger kun med kollektiv styrke, man må også ha ekstreme ferdigheter i ypperste verdensklasse. Derfor ville det vært trist for fotballen om et lag som Liverpool vinner den gjenveste turneringa.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 55 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 21 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group