KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 26 Apr 2024, 23:13

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 55 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 05 Apr 2007, 17:50 
Offline
Grævling
User avatar

Joined: 12 Apr 2005, 00:24
Posts: 10489
Location: Kongsvinger
Ja, tipsene mine etter CL kampene ser ut til å holde mål. Men da er det endelig på tide med alvor i den gjeveste cupen.....noe jeg rener med at alle KIL-Supportere er enige i? Kan ikke huske at noen klaget når KIL møtte Øster og Juventus ;-)

På tide å dra på seg "Bunaden" og komme seg ned på Bohemen.....heldigvis er det Yids som står for underholdningen der i kveld, voffvoffere kommer ikke krypende før på mandag!

COYS!

_________________
FORZA VINGER!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 05 Apr 2007, 18:38 
Offline
Forumlegende

Joined: 27 Mar 2005, 11:54
Posts: 4419
Location: Gjemselund
Jaja lykke til. Håper du slipper unna det helvete jeg levde i med United i går. Fotball blir litt FOR spennende iblant gitt.

Og håper Spurs får en kvalifisert dommer.... Det hadde IKKE United i går! :evil:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 06 Apr 2007, 09:09 
Offline
Forumlegende

Joined: 27 Mar 2005, 11:54
Posts: 4419
Location: Gjemselund
Snodig mange likhetstrekk mellom United og Spurs kampene i Europa denne uka. Det ene var at bortelaget fra England ble rammet av en feil dommeravgjørelse som hadde innvirkning på resultatet (Scholes røde kort og Sevillas straffe). Det andre er at supportere fra engelske lag som har oppført seg svært eksemplarisk de siste årene nå plutselig havner i bråk og klinsj med politi på bortebane i Europa.

Når det gjelder dommere kan det se ut som det er enkelt for dommeren å bli veldig hjemmedommer. Skal bli interessant å se om det er "hjemmedommere" når de engelske lagene spiller returen hjemme også. Men en dommer må være sterk nok til å være nøytral og objektiv. Her har UEFA et stort problem jeg håper de tar tak i umiddelbart!

Så "tribunebråket": Det kan virke som at man i Europa ikke er like gode på sikkerhet og arrangement som i England. Lille - United er vel det verste eksemplet der man ikke har kontroll på hvor mange som slippes inn og vakter/politi kjører "deng først - spør etterpå" holdningen. Det samme igjen denne uka både i Roma og i Sevilla. Det kan virke som begge episodene ble framporovosert av politi og vakter. Det er trist hvis store fotballnasjoner som Frankrike, Spania og Italia skal oppleve bråk og uheldige episoder fordi de har litt "annen måte" å møte gjestende supportere på. Nok en gang har UEFA et stort problem. Det er også veldig trist om engelske supportere nok en gang skal få hooligan stemplet når det stort sett er ekte fotballsupportere som er på tur for tiden.

Men jeg ser bare en optimal løsning på problemet. Tottenham sender Sevilla hjem til Spania med en visshet om at vi slipper spanjolene noe mer denne sesongen. Og United gjør det samme med Roma. Måtte den ærlige fotballen overvinne korrupte dommere og krigersk atmosfære!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 06 Apr 2007, 17:08 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 10 May 2005, 16:02
Posts: 2667
Location: Kongsvinger
Scholes utvisning var det da ikke noe som helst feil med. Totti kommer i full fart for å kontre, og Scholes stikker ut benet, er aldri borti ballen og hindrer Totti overgangen på ulovlig vis. Professional Foul og gult kort.

Og det første er jo soleklart, så kan ikke se hva som er så utrolig feil med den utvisningen.

_________________
Image


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 07 Apr 2007, 21:03 
Offline
Forumlegende

Joined: 19 Apr 2006, 12:33
Posts: 4670
Location: kongsvinger
Engelske lag vant jo som vi ser Serievinnercupen fra 1977-1984, med unntak i 1983 + at Liverpool tapte mot Juventus i 1985, Heysel-tragedien.

Husk at den gang bestod de engelske lagene av spillere fra England, Skottland, Wales, Eire og Nord-Irland. Ikke som i dag blant oppklubbene. Serievinnercupen stod veldig høyt.

Det var en stor kveld våren 1977 da Liverpool slo Borussia Moenchengladbach 3-1 i finalen på Olympiastadion i Roma. En fantastisk kamp. Den har jeg å video. BMG hadde tatt over det tyske hegemoniet etter Bayern Munchen og var et utrolig lag. Bertie Vogts, Jupp Heynckes, Rainer Bonhof og den danske superspissen Allan Simonsen.

Kanskje det beste engelske laget noensinne var det som vant ligaen i 77/78 og e-cupen 2 år på rad under Brian Clough, nemlig Nottingham Forest. Forest var en stund et mareritt for mitt Liverpool. Bak dem i ligaen, tap i ligacupfinale og utslått av dem i e-eupen i 78/79. Da trakk de hverandre i 1.runde. I dag ville de 2 kampene ha blitt sendt på TV. Den gangen var det kun engelsk radio, BBC 2 som var redningen. Mottakerforholdene var ofte rare og de 2 kampene,
Siste kvarter av 1.omgang og hele 2.omgang hørte man sittende ute i en bil på en bakketopp. Eneste måten å få klare signaler på.

Det var liksom noe mer ”patriotisk” med de engelske lagene den gangen, samt at vi supportere hele tiden ville vise at Ligaen var best, bedre enn den tyske. Dette siste var utrolig viktig, særlig da Svensk TV tydelig foretrakk det tyske. Derfor jublet man over Nottingham’s og Aston Villa’s seire – selv om de var konkurrenter.

Min store opplevelse i England var ligacupfinalen i 1983 mellom Liverpool og lagets erkerival Manchester United. 2-1 til Liverpool etter ekstraomganger (1-1 a.90m). Holder dette som den beste kampen jeg til dato har sett. Kanskje for at man var der. En thriller av en kamp og 100 000 på Wembley. Billett ble bestilt per telefaks fra et firma i Manchester og ble sendt hit i posten og kom kun 2 dager før avreise. Utrolig at man fikk den tidsnok. Super plass også, på nøytral del på den ene langsiden.

At jeg også overvar Charity Shield på samme sted mellom de samme 2 i august samme året, forbigås i stillhet da MU vant 2-0. På toget havnet man midt i en gjeng med ølsprutende United-bøller som ikke tok så mye hensyn…….helt til de oppdaget at du var fra Norge. Da kom papirkluter fram, klapp på skuldrene og masse unnskyldninger. Det var nok mye fordi lederen av gjengen hadde vært en del på Håkonsvern i Bergen under sin militærtjeneste i England (NATO-samarbeide). Men tross alt forklarte de at ”overgrep” mot besøkende utlendinger ikke skulle forekomme, da disse jo ikke kunne ”vite bedre om hvem de skulle holde med”. Ølbokser ble så spandert til å drikkes!


Da de engelske lagene ble utestengt fra Europa – fikk det et tosidig aspekt. Lagene kom ut av mønstret eller vanen av å spille der - samtidig som at det ble ”Fuck The Rest”. Da de ble sluppet inn igjen var de rett og slett ikke forberedte til det. Dessuten har det blitt så mye innkjøp av dyre utenlandske spillere i alle ligaer – at den gamle sjarmen i Europacupene – stoltheten av ligaene i mellom, er betydelig redusert.

***


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 11 Apr 2007, 20:44 
Offline
Grævling
User avatar

Joined: 12 Apr 2005, 00:24
Posts: 10489
Location: Kongsvinger
Seriøst.....noen som gidder se Pool - PSV i dag? Den kampen må være for røde med rare engelske holdninger ;-)

Snodig prioritering av TV3, men men...takk gud, jeg har SporteN med Eggen....bedre får det ikke blitt, i hvert fall ikke før i morgenkveld...selv om jeg må på Bohemen ;-)

_________________
FORZA VINGER!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 11 Apr 2007, 20:49 
Offline
Forumlegende

Joined: 27 Mar 2005, 11:54
Posts: 4419
Location: Gjemselund
TV3 er lite konsekvente. De droppa returen mellom United og Lille fordi kampen var mer eller mindre avgjort. Liverpool-PSV er minst like avgjort.

Vil tro den almenne fotballinteresserte hadde hatt mer nytte av Milan-Bayern. Her må TV3 ta et valg, skal de slavisk følge de populære engelske klubbene eller skal de bruke sunn fornuft? Og skal de ha samme holdninga til dette uavhengig om det er Liverpool-slummen, Glory United eller andre?

Jeg skjønner faktisk at de valgte bort Lille-United, Jeg skjønner ikke at de ikke velger bort Liverpool-PSV


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 11 Apr 2007, 21:08 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6461
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
Skulle ønske alle var like konsekvente som TV3, er i Sør Afrika og i går viste de begge CL kampene på hver sin sportskanal i dag går det 4 cricketkamper i stedet på TV her nede ikke noe CL.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 11 Apr 2007, 23:45 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6461
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
Da gikk Liverpool som forventet også videre til semifinalen, Chelsea er vel overkommelig motstand for de er vel mest opptatt med å ta igjen noen poeng på United i serieavsluttningen.
Håper faktisk på finale mot scumchester, å møte AC Milan igjen vil bli en nedtur, så jeg ser frem i mot å få revansj for en årrekke med lykketreff fra Fergussons smådjeveler


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 11 Apr 2007, 23:49 
Offline
Grævling
User avatar

Joined: 12 Apr 2005, 00:24
Posts: 10489
Location: Kongsvinger
Sovjet - Mænju i FA-Finalen
Sovjet - Mænju i CL-Finalen
Sovjet - Mænju kjemper om PL-gull!!

...dette blir snart litt i overkant :shock:

Men Sovjet må bare slå ut Pool i CL..... ellers ryker jeg på et stygt tap i et veddemål....og må ut med tur og billett til en kompis på CL finalen!!!

Mulig han også må betale for meg til Uefa-Finalen...men det blir en realt mye rimligere tur gitt :-(

_________________
FORZA VINGER!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 24 Apr 2007, 21:36 
Offline
Forumlegende

Joined: 27 Mar 2005, 11:54
Posts: 4419
Location: Gjemselund
Pause og United trolig ute etter to baklengs hjemme. Vel..Milan er et bedre lag, ikke minst defensivt. Håper italienerne knuser filler av finalemotstanderen hvem det nå måtte bli...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 24 Apr 2007, 21:48 
Offline
Grævling
User avatar

Joined: 12 Apr 2005, 00:24
Posts: 10489
Location: Kongsvinger
...steike ta, trodde jeg var av de mest negative på denne kloden, men heldigvis har vi deg og ivo ;-)

_________________
FORZA VINGER!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 24 Apr 2007, 22:41 
Offline
Forumlegende

Joined: 27 Mar 2005, 11:54
Posts: 4419
Location: Gjemselund
Raggen wrote:
...steike ta, trodde jeg var av de mest negative på denne kloden, men heldigvis har vi deg og ivo ;-)


Vel, humøret svinger fort, ihvertfall på 45 minutter!

For en match det skal bli i Italia!! Neglebiting av en annen verden. Men 2 baklengs..huff...

Og ligaen er fortsatt nr 1, men dæven så moro det er med CL!

Men ja, jeg er jævla negativ når jeg har grunn til det! :P


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 25 Apr 2007, 19:50 
Offline
Forumlegende

Joined: 19 Apr 2006, 12:33
Posts: 4670
Location: kongsvinger
Raggen wrote:
...steike ta, trodde jeg var av de mest negative på denne kloden, men heldigvis har vi deg og ivo ;-)


Bedre det enn å høre stemmer i hodet..... :twisted: :twisted: :twisted:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 25 Apr 2007, 19:57 
Offline
Forumlegende

Joined: 19 Apr 2006, 12:33
Posts: 4670
Location: kongsvinger
ivo wrote:
Raggen wrote:
...steike ta, trodde jeg var av de mest negative på denne kloden, men heldigvis har vi deg og ivo ;-)


Bedre det enn å høre stemmer i hodet..... :twisted: :twisted: :twisted:


Men det er i kveld KAMPEN går......


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 55 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 36 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group