KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 18 Apr 2024, 16:16

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 55 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 03 May 2007, 13:52 
Offline
Forumlegende

Joined: 19 Apr 2006, 12:33
Posts: 4670
Location: kongsvinger
det er liksom uttrykket "trist for fotballen" som er så uforståelig.........


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 03 May 2007, 14:28 
Offline
Forumlegende

Joined: 27 Mar 2005, 11:54
Posts: 4419
Location: Gjemselund
ivo wrote:
det er liksom uttrykket "trist for fotballen" som er så uforståelig.........


Husk, akkurat DET er en subjektiv påstand fra en Unitedsupporter :wink:

Samtidig må jeg også si at det var trist for fotballen at Hellas vant siste EM. Kun organisering slo lagene med artister, fordi lagene med artister ikke klarer å kombeinere godt kollektiv sammen med artisteri. Et lag som kun har artisteri og ikke fullt så bra kollektiv (United) er like lite komplett som et lag med kun kollektive ferigheter uten artister. (Liverpool, Hellas) Milan er et av de få lag som klarer å kombinere de to. CL og verdenfotballen trenger å strebe etter det optimale (artisterie og kollektiv). Derfor vil jeg ha en sånn vinner.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 03 May 2007, 15:23 
Offline
Forumlegende

Joined: 19 Apr 2006, 12:33
Posts: 4670
Location: kongsvinger
Karlsen wrote:
ivo wrote:
det er liksom uttrykket "trist for fotballen" som er så uforståelig.........


Husk, akkurat DET er en subjektiv påstand fra en Unitedsupporter :wink:

Samtidig må jeg også si at det var trist for fotballen at Hellas vant siste EM. Kun organisering slo lagene med artister, fordi lagene med artister ikke klarer å kombeinere godt kollektiv sammen med artisteri. Et lag som kun har artisteri og ikke fullt så bra kollektiv (United) er like lite komplett som et lag med kun kollektive ferigheter uten artister. (Liverpool, Hellas) Milan er et av de få lag som klarer å kombinere de to. CL og verdenfotballen trenger å strebe etter det optimale (artisterie og kollektiv). Derfor vil jeg ha en sånn vinner.


Det er her vi ser forskjellig på det. For meg er fotball svart eller hvitt. Det er kun snakk om suksess eller ikke for egne lag. Det er selvsagt moro med veldig flott fotball, men underordnet uansett.

Hadde CL-finalen blitt mellom United-Chelsea hadde jeg ikke sett den.
Heller ikke mellom Milan-Barcelona. Derimot gjerne PSV-Milan for der ville jeg ha sterkt ønsket PSV , om du ser et mønster i det.

Personlig jublet jeg over Hellas - den utskjelte underdogen mot oppskrytte bejublede stjerner som alle nikket i takt for.

Sånn sett blir vel mye av fotballen for meg mer eller noe annet enn nettopp fotball.

Altså "nøytrale" kamper fenger sånn sett lite - uansett hvem som står på banehalvdelene.

Så å supportere LFC og KIL vil nok være en del motsigende mot mye av dette - men hvorfor ikke? Da blir det liksom lagene - de 2 - som teller - det er underholdningen.

Kaka vs. Ronaldinho - uinteressant for meg.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 03 May 2007, 15:45 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3645
Hvis Liverpool hadde hvert så dårlige som mange her inne vil ha det til, skjønner jeg ikke hvordan de kan komme til cl finalen 2 ganger på 3 år. Ingen lag spiller opptil 16-til 20 kamper og vinner bare på flaks. Er ikke mulig. Hadde Kil flaks da de vant i helga også da. Eller når de spilte 32 kamper uten tap. Må jo være noe dyktighet inni bilde her også. :lol:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 03 May 2007, 16:01 
Offline
Forumlegende

Joined: 27 Mar 2005, 11:54
Posts: 4419
Location: Gjemselund
Janko wrote:
Hvis Liverpool hadde hvert så dårlige som mange her inne vil ha det til, skjønner jeg ikke hvordan de kan komme til cl finalen 2 ganger på 3 år. Ingen lag spiller opptil 16-til 20 kamper og vinner bare på flaks. Er ikke mulig. Hadde Kil flaks da de vant i helga også da. Eller når de spilte 32 kamper uten tap. Må jo være noe dyktighet inni bilde her også. :lol:


Selvfølgelig. Jeg har påpekt Liverpools kollektive dyktighet. Som faktisk er bedre enn Uniteds for tiden.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 03 May 2007, 16:17 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 10 May 2005, 16:02
Posts: 2667
Location: Kongsvinger
Artistene øk ut alleede i åttendedelsfinalen i å de... (Barce og Arsenal)

Nei, i CL, og alle andre cuper så gjelde det rett og slett å ha maginene på sin side i sluttspillet. Det tar like lang tid å slippe inn ett mål som det gå ann å score ett mål. "It only takes a second to score a goal" Varr det noen osm sa, og det kan man vel alene beskrive hvordan Champions league har blitt de siste årene. Vi har sett Deportivo tape 3-0 borte mot selveste Milan og snu det hjemme!!! Arsenal gikk i forrige sesong fra andre kampen i gruppespillet og til 76 minutter inne i finalen uten å slippe inn mål. Dette med en forsvarsrekke bestående av Mathieu Flamini (som er en høyrebent sentral midtbanespiller) på v.back, en helt fersk Emmanuel Eboue på høyre back, og den litt Cygan-like Senderos i midtforsvaret sammen med iallefall et førstevalg; Kolo Toure.

I CL kan alle slå alle, men i går så var det ikke marginer, eller flaks som avgjorde, slik som i Liverpool kampen, men rene ferdigheter. United hadde egentlig aldri en sjanse til å holde følge.

_________________
Image


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 03 May 2007, 16:23 
Offline
Forumlegende

Joined: 27 Mar 2005, 11:54
Posts: 4419
Location: Gjemselund
En av fotballekspertene jeg har mest sans for, Bengt Eriksen skriver en veldig bra sak om Gatusso i sin blogg:

http://bengteriksen.nettblogg.no/


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 04 May 2007, 21:23 
Offline
Forumlegende

Joined: 19 Apr 2006, 12:33
Posts: 4670
Location: kongsvinger
Inter 34 71-30 87
2 AS Roma 34 66-26 69

3 AC Milan 34 54-30 59
4 Lazio 34 54-27 58

5 Palermo 34 51-44 52
6 Fiorentina 34 54-28 50


Manchester U. 35 27 4 4 82 - 26 85
Chelsea 35 24 8 3 62 - 22 80
Liverpool 36 20 7 9 55 - 24 67
Arsenal 36 19 9 8 62 - 34 66

Vel, jeg så ikke annet enn bruddstykker av Milan – MU (ikke akkurat mine favoritter), men Milan har visst att sine spor. Skulle tro det var tidenes lag.

Men se litt på tabellene. I Italia er Milan som vi ser gode defensivt – av de beste, men forover utmerker de seg ikke spesielt over tid. Sammenliknet med Liverpool har de noe dårligere målscore, men ikke dramatisk. Likt sannsynligvis.

En sannhet er nok at laget har et høyt bestenivå, men ikke utpreget bedre enn andre over tid.
Dessuten at Man U kanskje hadde årets bunn. Litt av begge sikkert. Noe optimalt lag er det ikke i forhold til andre. De fleste toppklubber er dog optimale i opptil flere kamper i året.
Disse kjennetegnene ser man løpet av sesongen hos flere i flere ligaer. Det er nok mye psykologi i betraktningen av Milan – og at bordet fanger.

Tall kan lyve og lyver – men ikke over tid i denne sammenhengen.

Kan Parma slå Milan i en kamp så kan selvsagt Liverpool det. Fotball-VM viste at en haug med klassespillere, definerte, nødvendigvis ikke garanterer seier – Brasil.

Som vi ser av tabellene er det verken PL’s eller Serie A’s beste lag som møtes i finalen, men de 2 som taklet denne turneringen best. Finalen blir nok jevn og tøff.

Å hevde at en LFC seier er skammelig for fotballen eller at det er trist om de skulle vinne- klassifiseres mest som ballong- og konfettiutspill.

Apopos Serie A tabellen. Milan har tatt 67p, men har 59. Skammelig at de i det hele tatt fikk være med?????


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 08 May 2007, 19:49 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6459
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
Liverpool gikk hele veien i år igjen, finalen når nok ikke opp til thrilleren fra 2005, men spennende skal det bli.
Blir vel på TV denne gange også :(


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 08 May 2007, 20:42 
Offline
Forumlegende

Joined: 19 Apr 2006, 12:33
Posts: 4670
Location: kongsvinger
Jepp, spennende og DET SKAL GÅ VEIEN nå også!


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 55 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 25 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group