KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 09 Jul 2025, 22:08

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 40 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 31 Aug 2005, 20:05 
Forumlegende

virker som han faktisk har sympati for KIL også ;)

Profile  

Post subject:
PostPosted: 31 Aug 2005, 21:47 
Grævling

Han er nok bare en av de mange "bønda" som står å breker på vestbredden hver eneste hjemmekamp.....ja bortsett fra i helga da kanskje......Oslos O store gullfavoritt drar 8.800 tilskuere mot Glimt hihihi.....er det mulig!!

De har altså 13.000 medl. i klanen.....men har ikke mer enn 8.800 tilskuere på en seriekamp om høsten når de er med i kampen om seriemesterskapet :D :D

....noe som er totalt feil!!!

Ser du disse tallen i perspektiv til våre tilskuertall så er det vel ingen grunn for oss å klage på 1400 tilskuere mot Sandefjord!!!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 31 Aug 2005, 21:51 
Spiller

Ett GODT poeng der Raggen! Noe å tenke på der :wink:

Profile  

Post subject:
PostPosted: 31 Aug 2005, 22:04 
Klubbdirektør

Til antienga..

Nei, men ingen kan nekte han og poste her eller så lenge han sparer seg for drit slenging! Og det har han jo gjort så lenge.

OVer til tilskuertall. Enga burde ha minst 15 000 pr kamp!
For og ikke nevne LYN! For en tragedie, tilskuere...nei det har vi ikke sett!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 01 Sep 2005, 00:26 
Reserve

Jo, selvsagt kan noen nekte han å skrive her, er det ikke derfor man blir registert her. Hva er moderators jobb egentlig?

Dette har ingentling med ytringsfrihet å gjøre, KILSK har eiendomsretten til denne siden og kan derfor selv bestemme hva som blir tillatt postet på denne siden.

Ytringsfrihet betyr at en selv kan opprette en web side, skrive en bok, etc, det betyr ikke at noen har plikt til å trykke / publisere det som skrives.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 01 Sep 2005, 02:06 
Grævling

Men i all verden da....så lenge gutten holder seg i "skinnet" så får han vel lov til å være her......noe annet vile vel være rasisme!!!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 01 Sep 2005, 07:33 
Materialforvalter

Heisann! Antienga: Joda, du har rett i at det kanskje er noe merkelig at jeg holder til på dette forumet av og til,men det kommer av den enkle grunn at jeg er fra Odalen opprinnelig, og da selvfølgelig også holder et lite øye med KIL og hvordan de gjør det. At jeg skriver om Enga, er i rent forsvar etter utspill fra sånne som blant annet deg. Du vil fort finne at jeg ikke har startet en eneste tråd om Enga her inne, og kun svart på det som er skrevet fra før. Når det gjelder ytringsfrihet, og ditt argument om at dette er KilSK`s forum, så er jo det forsåvidt greit, men denne siden ligger ute på internett, og er i så måte et offentlig forum. Derfor forbeholder jeg min rett til å skrive her når jeg vil, og lover også å holde meg relativt saklig også i fremtiden. At dette er et problem for deg sier mer om deg enn meg. Og når det gjelder å sende private meldinger til meg, så kan du godt gjøre det i fremtiden også Antienga, men da forventer jeg en mer voksen og saklig melding enn den du sendte i går. Antar det er visse retningslinjer her, og om jeg hadde villet, kunne jeg rapportert den meldinga til mod, og vips så hadde nok du ligget nærmere åbli kasta ut herfra enn det jeg er.

Ellers takk til alle de som har kommet med støttende innlegg, og tar dette for det det er, og ikke kommer med urelevant drittslenging. Litt pepper for det rent fotballmessige tåler jeg, usaklig møkk i private meldinger derimot blir for dumt. Ikke at jeg griner meg i søvn over det heller, men jeg får så inderlig vondt av sånne stakkarer med så vannvittige komplekser som det visse personer her har.

Når det gjelder publikumstallet til Vålerenga, så er 8800 for en av gullkandidatene selvfølgelig for dårlig, og grunner og løsninger på dette problemet diskuteres mye både i Klanen og klubben forøvrig. Likevel må det nevnes at vi ligger på et snitt på 14400 til nå i år, som forøvrig er 200 bedre enn det beste snittet Enga har noensinne på 14200, som stammer fra gullsesongen i 1984. Og med hjemmekamper mot både Lyn, LSK og RBK igjen, regner jeg med at ny rekord i publikumssnitt blir satt i år, så man skal ikke male fanden på veggen her. Som en kuriositet kan jeg jo nevne at miniklane ( egen supportergruppering for barn under 12 år) teller 160 medlemmer nå, hvorav ca 120 er på plass hver hjemmekamp. Hvor mange medlemmer er det i KILSK totalt? Som en annen kuriositet kan jeg nevne at dersom alle mannlige medlemmer av Klanen meldte seg ut og bare jentene ble igjen, hadde Klanen fortsatt hvert nest størst i Norge etter Liverpools norske fanklubb. Hvor mange jenter er det i KILSK

Profile  

Post subject:
PostPosted: 01 Sep 2005, 09:38 
Grævling

Nå er vel også ManU's norske supporterklubb større uansett hvem du peller ut av klanen......de er vel faktisk større en klanen uansett om du ikke peller noen ut!!

Ellers så blir det rimelig tåplig å dra inn KIL's supporterklubb i denne samenlikningen......det er MYE mer barn i Oslo enn det er folk i vinger, og det er i hvertfall en god del hundre tusen mer kvinner i Oslo enn det er folk i vinger....så det skulle vel bare mangle.

Når du så ser at Klanen på nkelte kamper ligger nede i 8.800 tilskuere mens klanen teller 13.000 medl. så sier det vel også noe om "engasjemanget" til mange tusen av disse medl. i klanen. Du klarer ikke å komme utenom at det å være medl. i klanen har blitt en hype inne i by'n. I tillegg så er det jo ikke så jævla rart at det er mer barn i Klanen enn det er supportere i KILSK, det er jo "pålagt" enhver klansskalle å få meldt inn sitt nyfødte barn i klanen så fort det har åpnet øya, og i hvertfall må barnet være avbildet i 100 forskjellige stillinger iført VIF-babybody og annet stasj før det er døpt!!!

Det er jo uansett ett fett dette....er selvfølgelig bra for klanen at de har flest mulig med i "banden" sin......om ikke annet så tjener de jo penger på folket. Men jeg vil vel si at en del av sjarmen med Klanen er i ferd med å bli vannet ut.....i tillegg sliter de vel etterhvert med en del interne stridigheter mellom den eldre garde og de nye yngre gutta som er på vei opp?

Ettersom du er fra bygda så kjenner du vel også til "mentaliteten" til folkeslaget her oppe. Her er det nærmest forbudt å "stikke seg ut", så når folk melder seg inn i KILSK så er det forde de virkelig brenner for "saken". Det er selvfølgelig trist at det skal være slik, men dette er det vel, på kort sikt, fint lite å få gjort noe med.

Men men......jeg foretrekker vel uansett å være en traust hedmarking med særpreg, enn å falle inn i kategorien "mainstream-urban-osloinnfløtter"!!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 01 Sep 2005, 09:52 
Materialforvalter

Du har selvfølgelig helt rett i at Klanen nå også består av mange som kasta seg inn etter den gode fjorårssesongen, men vi var da vitterlig 9000 medlemmer i 1. div og godt over 10000 i nesten nedrykkssesongen 2003, så at det er veldig mange "hype og medgangs" den kjøper jeg ikke. Og du har rett i at mange ønsker seg tilbake til tida da vi var et par-tre tusen mann, og jeg selv synes nok også at kreativiteten, spontaniteten og trøkket var hakket bedre da, men også dette jobbes med, og det skapes nye sanger og mer moro for hver dag. 13000 mennesker er mange, og det er derfor helt logisk at det innad i gruppa eksistere masse forskjellige interesser og ting å gjøre annet enn fotball i en så stor gruppe, være seg jobb, familie, hobby eller annet, så det åtro at alle 13000 skal være på plass hver eneste gang ville være naivt. Problemet påtilskuersida ligger ikkehos Klanen, men hos den generelle Osloborger. F.eks mot B/G var jo Vestbredden så og si full, såder er det 5000 Klansmenn, og Gaza var også mange, så der kan du plusse på 1000-1500til. D.v.s at rundt 6500 av 8800 er Klansfolk, og der ligger problemet. 9/10 del av de registrerte medlemmene forøvrig har Osloadresse, hvorav 9/10 deler av de igjen er Oslo øst, så at det er så jævlig mye bønder kjøpes helller ikke. Etter 6 år i byen kan jeg med hjertet på hånda si at Oslo er mitt hjem nå, ikke Odalen, så det er ikke hvor du er født som teller,men hvor du har hjertet.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 01 Sep 2005, 11:02 
Grævling

Har bodd i "bin" i 7 år, og jeg vet godt både hvor jeg er født og hvor jeg har hjertet. Det er muligens enklere å forstå at folk som er født og oppvokst uten noen nær tilknyttning til et lag går bort å blir engen supportere etter noen år i Oslo. Uansett så klarer jeg ikke helt og forstå at folk klarer å engasjere seg på samme måte for en klubb når det ikke har kommet inn med "morsmjølka"!! Men....etter en del diskusjoner om dette temaet rundt på andre forum så har jeg vel skjønnt at dette tydelig bare er et problem som jeg sliter med å forstå!!

Det jeg uansett sliter mest med å "akseptere" er folk som etter flere år som supportere av andre lag, plutselig går bort å blir "helfrelste" engen-supportere og medl. av klanen.....da går det over stokk og stein spørr du meg!!! Jeg kjenner flere som i en årrekke gikk fast på Kongsvinger's kamper når de var på toppen i Norge, men nå har flytta til by'n og labber rundt i den blå drakta!! Hvordan er det mulig? Når du tidligere har stått på Gjemselund og gaula ut din missnøye mot VIF...så skal du nå liksom kunne stå sammen med klansskallene på vestbredden og "hetse" bøndene??!!

Forstå det den som kan....."Horer" og "Judas" er ord som ofte benyttes på spillere......kan vel også brukes på supportere? :twisted:

Er vel rimelig opplagt at det for mange faktisk er klanen i seg selv som fører til folks intr. for engen. Mange syns nok det er "tøft" å bli med i banden sammen med de "store gutta"....... på 80 tallet var jeg mye i Oslo og så på hockey, og det er klart at det var litt spes. å høre på "mannskoret" til klanen på jordal......gir jo selvfølgelig fra deg en god del mer desibel lyd en andre supportere så lenge de er mange mange fler...... og på den tid også var til dels mer sammensveiset en andre supportere. Men jeg syns uansett at dette blir et rimelig tynt grunnlag for å bli "helfrelst" supporter av en hel klubb.....men igjen...dette er også bare "min mening", og den kommer som en følge av at jeg er oppvokst i ett "miljø" hvor det fins en annen klubb det er mer "normalt" å bli engasjert i.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 01 Sep 2005, 11:27 
Materialforvalter

Når det gjelder meg selv, så har jeg stått på Gjemselund, men aldri gaulet ut min misnøye mot Enga :lol: Jeg har til og med stått på Gjemselund tre ganger i år. Men du har selvfølgelig rett i at en del av de som er i Klanen nå, nok bare er der fordi det er kult og tøft o.s.v. Og du har også rett i at det ikke bare er spillere som er klubbhorer. Men tar du det fenomenet at det sitter nordmenn, som aldri har sat sin fot i England og heier på Man.u, Liverpool og Arsenal, så er det mer logisk at man holder på et lag som iallefall tilhører samme land. Men det er ikke til å stikke under en stol at det du sier er helt rett, og jeg vet det er mange i Klanen somogså kunne vært foruten disse medgangsfolka. Men de legger da igjen penger, som gjør at vi som er med på alt får billigere borteturer, og gode rabatter her og der. Og de er også bidragsytere til den økonomiske snuoperasjonen VIF har hatt. Så om de vil melde seg inn i Klanen, kjøpe seg supporterutstyr i dyre dommer, men aldri møte på kamp, så er det ett fett for meg. 75 % av de som er i Klanen er der fordi de elsker Enga, og det skulle bli en ca. 9000 folk det, ikke ulikt det antall som uansett er på Ullevaal.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 01 Sep 2005, 11:51 
Grævling

Når du drar opp denne "anglofilien" som er stort utbredt her i landet så har du selvfølgelig rett, og det blir vel sikkert litt på samme måte som det er for folk bosatt i Hammerfest som holder med VIF eller andre klubber på topp i norge.

Jeg er jo også selv ganske engasjert i engelsk fotball, har i hvertfall klart å fått "plantet beina" innenfor WHL noen ganger nå.......men jeg er heldigvis fullstendig klar over hvem som er favoritten hvis KIL skulle komme tilå møte på Spurs en gang i fremtiden ;-)

Hadde VIF kommet seg til CL og endt opp i pulje sammen med Chelsea og Liverpool så er det nok ganske trolig at enkelte klanskaller ville fått et lite "problem" på tribuna ;-)

Profile  

Post subject: YTRINGSFRIHET
PostPosted: 01 Sep 2005, 16:43 
Reserve

"Enga" synes å ha et fullstendig forvrengt bilde av hva ytringsfrihet er.

Til opplysning: Ytringsfrihet er en individuell rettighet som betyr at en enkelt person kan ha og ytre hvilke meninger han eller hun måtte ønske.

Blant annet kan jeg ytre meg om hvor patetisk jeg synes det er alt folk som flytter til oslo plutselig skal gå med i noe så kvalmt som apeberget, særlig når de kommer fra vårt distrikt. Jeg har også flyttet til Oslo for mange år siden men det ville aldri falt meg inn å støtte noe annet lag enn KIL og ihvertfall ikke Møkka(p)enga. Jeg vet tross alt hvor jeg kommer fra og hvem jeg er.

Hverken jeg eller "enga" har imidlertid noen rett til å kreve at andre skal publisere våre ytringer. Du kan ikke bruke en rettighet til å krenke andres rett til å bestemme hvordan dennes egen eiendom (i dette tilfellet KILSKæs forum) skal disponeres.

Denne internet siden er ikke offentlig eiendom, det er så vidt jeg vet KILSK som har opprettet den og ikke det offentlige. Men mindre KLISK har mottatt støtte fra det offentlig på betingelse av at alle skal få skrive hva man måtte ønske på denne siden, har hverken "enga", jeg eller noen annen noen rett til å skrive her. Det har ingenting med rasisme å gjøre, det har med respekt for eiendomsretten å gjøre.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 01 Sep 2005, 17:23 
Grævling

Syns du vi skal ta en generel beslutning om å stenge ute alle potensielle debatanter med andre favoritt lag enn KIL fra disse sidene? Eller dreier det seg i hovedsak om at spesiellt engen supportere skal nektes "inngang".....mens resten av landets supportere skal få fritt spillerom?

Profile  

Post subject:
PostPosted: 01 Sep 2005, 18:03 
Reserve

Min personlige mening er at møkka(p)enga apegjengen bør lukes ut ja.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 40 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]