KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 28 Mar 2024, 15:47

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 3 posts ] 
Author Message
 Post subject: mail til styret i VIF
PostPosted: 18 May 2010, 18:22 
Offline

Joined: 18 May 2010, 18:16
Posts: 1
Hei, vet ikke hvem av dere som har sendt denne mailen (eller om det er noen av dere i det heletatt).
Siden adr. den ble sendt fra ikke er aktiv lenger så velger jeg å legge ut svaret og linken fra styret her:
NB: JEG ER IKKE SVENNA!!!

http://www.klanen.no/styret/dype_moerke_skoger_og_trange_tankeganger

*************************

Dype mørke skoger og trange tankeganger
Av: Svein Erik "Svenna" Bakke (11. mai 2010 18.29)

Det er vel hevet over enhver tvil at det å bo isolert over lengre tid kan medføre store sosiale problemer i tillegg til store vrangforestillinger. Jeg har fulgt mitt kjære Enga i mange år og har følt hatet eller mindreverdighetskompleksene fra bønda hele veien. Noen er det faktisk mulig å prate med og noen viser seg faktisk å være hyggelige mennesker selv om disse dog viser seg å høre til sjeldenhetene.

Har opplevd så mye lavmål og direkte tarvelige kommentarer i disse åra og blir ikke sint eller sur, men har valgt å sette det på kontoen for misunnelse og beundring. At supporterne til xxx velger å ha et banner der de indirekte støtter egen klubb i den såkalte Kuvicek - saken, er direkte pinlig og i beste fall klønete og viser at disse bør kalle seg heia - gjeng og ikke tråkke konseptet supporter. En supporter vil ikke vinne på proforma feil eller juks, men vil at laget sitt skal vinne kampene ved å score flere mål enn motstanderen uten å bruke hender eller å jukse på annet vis. De vil også gå imot sin egen klubb hvis de mener at denne handler i strid med våre interesser, mulig at hatet fra heia - gjengen til xxx bunner i at de syns hele saken er et tragisk kapittel i deres historie og at de retter lavmålet og hatet mot oss istedenfor å ta et oppgjør med egen klubb en gang for alle. Men det er vel ikke annet å forvente av et folk som fant Sverige allerede før vi andre fikk besøk av deres slektninger fra Tyskland 9. April 1940.

Til sammenligning kan jeg fortelle at når Luton Shelton kom til Enga, så la vi merke til at han falt litt for lett og noen ganger ble liggende. Sånne fakter vil vi ikke ha i Enga så jeg tok personlig kontakt med folk i klubben og ga dem klar beskjed om at han kunne være verdens beste fotballspiller, men at han ville aldri bli godtatt av oss supportere hvis han ikke plukket av seg disse nykkene, det bedret seg ganske umiddelbart.

At heia - gjengen til xxx velger å bruke et banner med teksten: Noen velger å følge regelverket mens andre velger å ta en Kuvicek, gjør at jeg nok aldri vil kunne forholde meg seriøst til en som hevder å være xxx supporter. Hadde det vært opp til meg hadde dere blitt erklært persona non grata i supporter-Norge, kan ikke begripe at dere er så navlebeskuende langt der inne i skogen at dere har latt dere forføre av et fnask som Elisabeth J. Holm. At Vålerenga gjorde en formell feil er udiskutabelt og det har for vår del heller aldri vært poenget. Det at saken fikk så store konsekvenser er det vi anser som selve kjernen i saken samt at NFF’s rolle i saken er vel heller tvilsom. Vålerenga gjorde aldri noe forsøk på å jukse, men det hele var en tabbe fra en i administrasjonen på Valle som ikke hadde sendt inn et skjema til forbundet i rett tid. Når folk i NFF blir klar over dette, så velger de heller å fortelle xxx at de kan legge inn protest på dette istedenfor å gjøre oss oppmerksomme på dette slik at vi kunne ordnet dette. Tviler på at dette var første tilfelle i Norge og ei har det vært det siste, har stort sett blitt reagert med bøter når så har skjedd. Saken skaper i tillegg mye (J)uro og vi mister poeng, selv om det ikke var det ene poenget som var avgjørende når vi rykket ned det året, så er jeg ikke sikker på at tabellen hadde sett lik ut uten denne saken. Vi skal selvfølgelig følge reglene og en reaksjon fra forbundet er helt på sin plass, men at et manglende skjema fra en spiller som på ingen måte preget kampen og var på banen i hele 16 minutter skal få slike konsekvenser, er ikke på noen måte forenelig med forseelsen. At dette skal medføre tap av poeng, at xxx tilkjennes seieren og tre poeng er brutalt og helt uvirkelig, men her i Norge kan alt skje og vi har nok mer i vente fra forbundet også.

Hadde vår klubb gått til det skritt for å få noe de aldri hadde, så hadde jeg stilt opp på Valle og bedt vedkommende slutte i jobben med umiddelbar virkning og veit at jeg ikke er aleine om det. Vi supportere skal ikke være venner og ei heller like hverandre, men vi skal selvsagt stå sammen mot øvrigheta når andre fans blir utsatt for overgrep på den ene eller andre måten, vi har faktisk felles interesser. Eller i hvert fall noen av oss har det, mens andre driter i hvordan de får poengene. Skammelig for supporter-Norge at det er slike parasitter i vår kultur, som på ingen måte har noen forstand for enkelte kodekser som de fleste fans følger. Når de i tillegg med stolthet viser fra tribunen at de fortsatt kan svensk, etter at de bodde der fra 1940-45 (trodde aldri jeg skulle høre en blåkopi av en svensk sang i Norge), så viser bare dette med tydelighet at på xxx skjemmes man tydeligvis ikke over noe som helst og når man i tillegg er totalt blottet for eget initiativ, engasjement og kreativitet så må man ty til midler despoter hadde skydd. Nei, gi meg heller en trygda narkoman enn en som kaller seg xxx fan, dere får Eirik Bakke til å virke som en sympatisk godgutt og koseklump. For å illustrere lavmålet så klipper jeg inn en e-post som kom til styret kl. 16:02 samme dag som vi spilte mot xxx borte, fra en av våre venner i de dype skoger som bare underbygger min påstand om at noen mennesker må være født for å more meg:

[Kls] kampen mot XXX ???????? KONGSVINGER !!!!!!!
Lørdag 8. mai 2010 16.02
Fra:
"Tulling Fra Vallenga"
Legg til sender i kontakter
Til:
styret@klanen.no

KONGSVINGER - KONGSVINGER - KONGSVINGER - KONGSVINGER - KONGSVINGER - KONGSVINGER

Skal taperlaget Vålerenga spille mot Hugh hefners damer (XXX) Dere er vel såpass intelligente at dere vet at dette er forkortelse for SEXXXXXX ?
Dere duger faen meg ikke til annet. Dere er tapere og jævla barnslige -Dere hadde selv feilen i 1996 - Kongsvinger gjorde det de hadde rett til, tror faen meg ikke at Enga (taperlag) hadde latt en slik sjanse gå fra seg. Dere trenger ikke eksistere mer -dere skuffer meg til de grader. Jeg holdt med dere inntil dere begynte med sånne taper -utalelser. Dette er usportslig.

Dette var selvsagt anonymt og fra en slettet mailadresse så dette er nok en virkelig kar som står for sine ord istedenfor å gjemme seg bak noen eller luske hjem til mor med halen mellom beina. Forsøkte å svare men lar det stå her siden han garantert er full av beundring over vår skjønne forening som er fylt av stolthet og ære noe som nok er et savn der han kommer fra og da vil han nok også lese dette.


Hei!

Du imponerer med manglende kunnskaper innen rettskrivning og blir meget imponert over at du tør å stå frem som anonym. At du noen gang har holdt med oss tviler jeg på men ser det som en stor ære at du gidder å bruke energi på laget mitt og det er ikke langt mellom kjærlighet og hat.

Takker for at du gir oss oppmerksomhet men vil påpeke at det er kun feige folk som ikke tør å stå frem med eget navn. Blir litt: Gjør det du jeg tør ikke, preg over dette men sånn er det med folk som ikke engang er tapere.

Håper du får ny resept av legen din og at du tar pillene også. Det finnes også profesjonelle du kan kontakte for å prate med noen.

Ser ut til at vi gikk seirende ut av kampen men det var nok bare flaks og når dopingprøven til Thomas Myhre viser seg å være positiv er det vel ikke langt unna omkamp eller å endre resultatet.

Visste du for øvrig at xxx betyr sensur? Sensur er noe man bruker når noe er forbudt og avskyelig, eller at man syns det er tabu slik at det ikke er ønskelig å eksponere det for å beskytte folk mot fenomenet. Dine utstrakte kunnskaper er sikkert gull verdt der du er fra og gleder meg til å høre mer fra deg men bli der er du snill.

Lykke til videre og om det er noen trøst så skal du vite at fler enn meg fikk seg en god latter i dag. Takker og bukker.

Mvh

Svein Erik "Svenna" Bakke
-styremedlem


Bønder er et herlig fenomen og livet hadde ikke vært det samme uten dem. De gir oss mat og brygg fra fat, dere kan kalle oss tapere eller apene men dere får oss aldri ned i kne for våre hjerter er bygd slik at vi er glade for å heve vår trygd og le av din bygd.

Herren lønner alltid sine tro tjenere og mener denne saken er et bevis på det. Hvis vi ser på historien til xxx og Enga etter -96 så kan selv en som droppet ut av 6-års-klubben pga utstrakt rusmisbruk enkelt regne seg til at vi nok har gjort det litt bedre i ettertid. Første plaster dukket jo opp i form av at vi ble Norgesmestere allerede året etter. Det var klubben xxx jeg ikke likte og trodde ikke heia - gjengen var så lavmål men nå er nok alt håp for den klubben ute. Heia-gjengen til xxx kommer nå inn under det nye samlebegrepet Flass og nærmere forklaring av flass er like meningsløst som flass i seg selv. Gratulerer.


Last edited by V.I.F. on 18 May 2010, 18:24, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
PostPosted: 18 May 2010, 18:52 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 27 Mar 2005, 18:27
Posts: 2042
Location: Kongsvinger
Siden han skrev i mailen at han tidligere har holdt med dere, tviler jeg på at det er en her inne ;)

_________________
Sterk i medgang - lojal i motgang!


Top
 Profile  
 
PostPosted: 18 May 2010, 19:43 
Offline
Grævling
User avatar

Joined: 12 Apr 2005, 00:24
Posts: 10489
Location: Kongsvinger
Vi har allerede en kamptråd hvor saken er kommentert, ellers ser jeg ikke helt hva misjonen er med dette innlegget, tråd stengt!

_________________
FORZA VINGER!


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 3 posts ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 8 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group