KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 28 Mar 2024, 19:04

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 41 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next
Author Message
PostPosted: 05 May 2012, 00:05 
Offline
Kaptein

Joined: 30 Apr 2006, 18:37
Posts: 766
For noe svada du har hørt.. Utenom meg og 5-6 til er nesten alle nye på bussen, folk som ble med i supporterklubben fra 2009 og frem til nå + ungdom som har vokst opp som har blitt gamle nok til å bli med på busstur alene. Og vi er da venner og har det kos på tur ny som gammel! Trur nok du får høre noe annet om du snakker med noen av de nye faste som har blitt med de siste åra :)

Og fyll og tull er det sjeldent.. Kan telle på en hånd de gangene det har blitt litt tull de siste 10 åra, (inkludert langturer) men det ekke værre enn no bamsemums-nasking på en avsides bensinstasjon og litt munnhuggeri bak i bussen ;p Kanskje de du har snakka med har hatt uflaks og har vært med på noen av disse turene, ikke vet jeg ;)

_________________
Takk for deet


Top
 Profile  
 
PostPosted: 05 May 2012, 00:22 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 02 Sep 2009, 18:04
Posts: 1962
Det er uansett alltid viktig og ta til seg den kritikken som kommer. Og i en tråd som dette - hvor det konkret spørres etter årsaker til hvorfor buss etter buss avlyses, så følte jeg det som en plikt og komme med tilbakemeldinger om hvordan enkelte føler det - ut i fra hva jeg har hørt. Jeg vet ingenting om sannhetsgehalten i disse uttalelsene. Men uansett, så er det viktig og ta alle tilbakemeldinger på alvor - hvis man ønsker og ha et vellykket produkt og selge.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 05 May 2012, 00:30 
Offline
Kaptein

Joined: 30 Apr 2006, 18:37
Posts: 766
Ja, det er klart man skal. Men tror du det melder seg på flere hvis man, la oss si, arrangerer en alkoholfri tur da? Og ikke minst støtter gutta like bra på tribuna om man forbyr det?
Hvis du ikke har vært med før syns jeg du skal bli med på neste tur, så får du muligheten til å se selv og bedømme åssen det er å væra med på tur :) Kommer du på nest bakerste rad i bussen sitter det en raring men KIL-skjerf rundt seg og gjøgler om helgas hendelser.. Det er meg, jeg river i en pils til deg ;)

_________________
Takk for deet


Top
 Profile  
 
PostPosted: 05 May 2012, 00:37 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 02 Sep 2009, 18:04
Posts: 1962
Høres fristende ut, faktisk :mrgreen: Jeg er ingen prippe :D Jeg synes bare det går så mye tid, og så har jeg problemer med og komme meg til bussen, siden jeg ikke har bil og bor en bra bit utenfor KV.. :wink:


Top
 Profile  
 
PostPosted: 05 May 2012, 00:42 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3643
Har prøvd med en alkoholfri buss et par ganger, men det var ikke mange på den nei. :) Gikk underskudd skal man si det sånn.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 05 May 2012, 00:43 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 02 Sep 2009, 18:04
Posts: 1962
Ingen som forlanger alkoholfritt, Janko :D Det finnes en mellomting :)


Top
 Profile  
 
PostPosted: 05 May 2012, 01:13 
Offline
www.kilsk.com

Joined: 14 Aug 2011, 18:01
Posts: 627
Location: Bor i Grue gitt!
Enig. Det er forskjell på en fest i menigheten og en ungdommsfest i Bøndernes hus.

_________________
Det er i motgang man blir sterkere!


Top
 Profile  
 
PostPosted: 05 May 2012, 02:04 
Offline
Kaptein
User avatar

Joined: 28 Mar 2005, 15:04
Posts: 731
Location: Hvem leder, Og hvordan leder man gutta til seier!!!
Enig med Libra her. Kritikk er bra.. Skal tas til etteretning.. Slike ting gjør at man kan gjøre forandringer om det trengs. Vi som supportere skal skape et samhold og ha et felles mål. (skape liv rundt laget KIL). NÅr det er sagt så tar jeg mer en gjerne kjøreturen fra Eidsvoll til Vormsund for og gå på på Supporterbussen til og fra kamper. Når det er mulig. Ofrer gjerne timer på veien for mitt KIL sammen med medsupportere. Både med ei ølflaske i hånda og uten. Prisen er for meg uvesentlig. Vesentlige for meg er at vi alle er sammen om en ting. Heie og støtte vårt kjære fotball-lag. Har vært med på endel turer. Ja noen ganger er muligens alkoholen mer enerådene en andre ganger. Men ufint har det aldri vært. Mitt syn på saken. Men om folk er av den mening da at det er for mye alkohol i bildet på turer. Lag restriksjoner på dette. Sett grenser om hva og hvor mye det kan inntas mens bussen ruller på veien. ( Jepp. vet at noen tåler mer enn andre. :wink: ) men lager man et slikt regelverk, så følger man det.. Dette vet jeg de bussansvarlige lett kan banke igjennom. Å jeg er sikker på at det blir etterfulgt. Såpass samhold er det i denna supporterklubben. Lag et regelverk. Vi supportere følger dette. Folk vil da se at vi tar ansvar. Folk vil deretter ta mer buss. Føle trygghet på bussen.(ps.aldri vært utrygt).

Ps. Det med at folk ikke føler de blir tatt godt imot da de entrer bussen er for meg litt uforstålig. Der må kanskje de som tar bussen for første gang gå litt i seg selv. Smil og vær blid og fornøyd. Snakk med medsupportere. Slipp deg løs. Kast deg med i sangene som blir sunget, så blir Supporterbussturen en tur du sent vil glemme. På en god måte. :wink: KJØR BUSS OM DU KAN :D

_________________
EN SKOG! ETT LAG!
FORZA VINGER!


Top
 Profile  
 
PostPosted: 05 May 2012, 14:08 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 12 Apr 2010, 18:27
Posts: 1450
Location: Elverum
Bra innlegg av Roller over her.

Jeg syns at
-Bussen ikke er for dyr
-Det er i trivelig og sosialt på bussen
-Busstur gir en fin anledning til å bli kjent med andre supportere og øve inn (nye) sanger og kamprop.
-Man som ny i miljøet blir godt tatt imot (men at den harde kjernen over lang tid er såpass sammensveiset at det kanskje kan være en liten barriære), men som overalt ellers er det mye opp til en selv
-Det ikke drikkes for mye på bussen (enkelte unntak, opp til hver og en, ja skjerpede regler kan innføres hvis mange syns det er et problem)
-Bussturene egner seg lite for barn pga et noe høyt støynivå (dette kunne vært løst hvis mange nok meldte seg på tur og man satte opp 2 busser)
-Enkelte turer kan ta litt for lang tid pga at noen ber om hyppige stopp pga pissepauser, kioskbesøk ol. Viktig å si fra om dette på forhånd og følge det man blir enige om
-Det er rart at ikke flere av de som tidligere var med/har vært med på turer er med lenger. Hvis man ikke har mulighet til å være med på alt, kan man jo f eks prioritere en busstur pr sesong
-Noen storkamper kan det kanskje planlegges med at bussen stopper på/hos motstanderklubbens møteplass/pub osv slik det var da vi spilte i tippeligaen. Det gjør det enda mer interressant å bli med i mine øyne.
-Alle supporterne burde være flinkere til å støtte det som skjer i klubben uansett sportslige resultater. Det forplikter litt å være medlem av KILSK

Heia KIL! :D


Top
 Profile  
 
PostPosted: 08 May 2012, 17:11 
Offline
Spiller

Joined: 30 Mar 2010, 12:27
Posts: 459
Å ake supporter bussen er det mest behagelige du kan gjøre. Man blir alltid kjørt rett til stadionporten, og slipper å stresse med bilparkering. Det er også sikerhetsmesig det tryggeste du kan gjøre på en famillietur;-)

_________________
ALDRI KIL I 2 DIV.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 09 May 2012, 14:08 
Offline
Reserve

Joined: 28 Nov 2008, 12:41
Posts: 206
For meg har det ikke passet ennå. Skal være med til Strømmen og håper bussen reiser så vi rekker en tur innom pub.

Mye fyll på bussturer? ja i blant på vei hjem kan det bli litt i overkant. Men når vi har satt opp fest og rolig buss, vil ingen sitte på rolig bussen. Så at fyll skal være årsaken at noen ikke vil være med kan bare gjelde en håndfull mennesker. Vi er en hardkjerne som har vært med i 20 år nå på bussturer land og strand rundt og ingen av oss har noe i mot nye folk. Ja vi samler oss som regel bakerst i bussen og der blir det fullt rimelig kjapt, så sånn sett kan det kanskje oppleves som at vi ikke er sosiale mot nye.

Så Libra, bli med til Strømmen og ta med de som du har snakket med angående dette. (de kan sikkert få gratis busstur for å få en ny opplevelse) ;)

Er så trivlig på disse turene at det anbefales både med og uten alkohol!

_________________
Samme hva som skjer så vil vi alltid følge deg, du er det vakreste du er det eneste for meg!


Top
 Profile  
 
PostPosted: 09 May 2012, 14:45 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
Kjenner meg litt igjen i det som ble skrevet om at enkelte ikke følte seg inkludert.
Opplevde kanskje litt det samme i fjor jeg også......skulle på min første busstur med supporterbussen, er en sjenert person, og endte opp med og ikke snakke med en eneste person på hele turen faktisk :roll: .
Følte litt at dere var en veldig sammensveiset gjeng liksom der det ikke bare var for sjenerte småtroll og bryte inn :P .
Fyll og spetakkel var iallfall ikke noe problem for meg...det lagde bare liv og entusiasme.

ellers er nok økonomi det dominerende argumentet for min del.....studerer og har ikke veldig god råd. synes inngangsbilletter er dyrt nok i seg selv om man da ikke skal betale transport også.....da må jeg nok heller prioritere de hjemmekampene jeg har råd til :D


Top
 Profile  
 
PostPosted: 09 May 2012, 16:12 
Offline
Spiller
User avatar

Joined: 30 Jul 2010, 12:22
Posts: 389
Location: Langeland, Kongsvinger
Som navnet tilsier er jeg innflytter til Kongsvinger - og har aldri tidligere vært så opptatt av fotball utover landslaget. Ble overveldet av stemningen på opprykkskampen mot Særp08 og meldte meg sporenstreks inn i KILSK. Har dessverre bare hatt anledning til en busstur - men den var på ingen måte en fylletur. Her er mitt noe "utenforstående syn" på opplevelsen - og på avstanden det er mellom kjernen som har tyvstartet på både alkehyl og sang - og den nye, sjenerte supporteren som er med på bussen for første gang...

Den "harde kjerne" samles bak i bussen - og har gjerne tjuvstartet litt på Tavernaen. Ikke rølp, men et par øl før avgang - slik at sangene sitter løst. Jeg var ny, stresset rundt med ulike familiære gjøremål for å rekke supporterbussen. Hadde ikke drukket noe - og var egentlig bare glad for å ha rukket bussen. Ikke plass bakerst - men sliter litt med "buss-syke" og da sitter jeg helst lang fremme. Hører at stemningen er god bakerst ved at det synges på den lett gjenkjennelige "vi har tatt oss et par øl - og tror vi skal vinne i dag" stemmen. Er selv ikke "der" og orker derfor ikke involvere meg - og blir sittende alene. Det var mitt valg den gangen - for jeg er normalt ikke spesielt sjenert (noen som hørte noe hanegaul-lignende forsøk på å dra i gang en "røde-hvite, røde-hvite" sang mot HamKam?). Andre igjen er kanskje litt sjenert - og da er det ikke så lett å ta initiativ til noe...spesielt ikke når "kjernen" virkelig ser ut som en kjerne - og synger som de har gjort i årevis baki bussen.

Så hvordan løse problemet med avlyste bussturer?

1. Vel, jeg tror regler er en god ting...ikke alkoholforbud, for alkohol skaper stemning når det ikke går overstyr...Her har vi da en utfordring: hva slags regler? Maks en 6 pack? Det funker sikkert fint når bussen går til Bergen, men til for eksempel Strømmen - vil en 6-pack bli i overkant for noen...Vet også at jeg selv varierer en del på toleransen av alkohol...noen ganger er ikke en liter Captain Morgan med cola noe problem - mens andre ganger blir en øl i hver fot litt i overkant...så hva slags vurderinger skal vi legge til grunn? Enkelte blir rød på nesa og høyner stemmen etter 2 pils, mens andre igjen sitter stille og smiler til de ramler over ende, så å ta det på "skjønn" er heller ikke lett...

2. Markedsføring...ikke plakater i byen og annonser i avisa, men munn-til-munn-metoden. Har du vært med på en vellykket tur? Fortell om det, og få med deg minst én til som aldri har vært med, neste gang du skal på tur. Har KILSK meget god økonomi - kunne det kanskje vært en ide å sette opp en gratis-buss en gang (til en kamp som ikke er for langt unna) slik at man får med seg folk som normalt ikke er med - slik at disse får et innblikk i busstur-atmosfæren, og kanskje kan bidra til positiv "markedsføring" av bussturene?

3. Involvere nye. Vel, her er det også en balansegang. Noen er sjenerte, men tør opp hvis kjernen tar initiativ. Andre blir bare mer sjenert hvis de blir snakket til. Andre igjen vil bare være i fred. Aldersforskjell, alkoholinntak og grad av "supporter-het" vil også avgjøre om man ønsker å bli involvert.

Puh, det var noen tanker i alle fall...har dessverre ikke noen klinkende klare svar/løsninger, men bare for å gjenta: det har dessverre bare passet med én tur - men det var slett ikke avskrekkende. Joda, det var glad-stemning baki - men rolig foran. Jeg gleder meg til neste gang det passer - kanskje jeg sniker meg litt lenger bak for å bidra litt med hanegaul :wink:

_________________
Røde hvite, røde hvite, røde hviiiiite det er vi...
Vi er gutta ifra skogen, alle andre knuser vi...


Top
 Profile  
 
PostPosted: 10 May 2012, 14:29 
Offline
Spiller

Joined: 30 Mar 2010, 12:27
Posts: 459
Hallo alle KIL supportere! Det er plass til alle på bussene, og det gjelder alle personligheter. Selv så sitter jeg fast på fremre del av bussen, og det går helt greit. Den harde kjerne bakerst i bussen er da vel ikke noe å bry seg noe om. Selv så var jeg på min første kamp i 1979 KIL- Strømmen, men føler meg helt grei og har aldri hatt noe behov for noe kjerne stempel. Nei kjære Maggot, innflytteren og andre supporter venner bli med på busstur. Det er plass til alle som er glad i KIL. Medlemmer og ikke medlemmer. Selv så har jeg bare hvert medlem i supporterklubben i tre år av rundt 33 år som KIL fan. Vi møtes på bussen! Aldri for sent. Det er viktig å huske at vi er ikke over 10 000 medlemmer, og KIL guttene trenger oss ALLE. Klubben trenger folk på turene ellers ingen buss?

_________________
ALDRI KIL I 2 DIV.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 10 May 2012, 15:21 
Offline
Grævling
User avatar

Joined: 12 Apr 2005, 00:24
Posts: 10489
Location: Kongsvinger
Glåmlia-rampen wrote:
Hallo alle KIL supportere! Det er plass til alle på bussene, og det gjelder alle personligheter. Selv så sitter jeg fast på fremre del av bussen, og det går helt greit. Den harde kjerne bakerst i bussen er da vel ikke noe å bry seg noe om. Selv så var jeg på min første kamp i 1979 KIL- Strømmen, men føler meg helt grei og har aldri hatt noe behov for noe kjerne stempel. Nei kjære Maggot, innflytteren og andre supporter venner bli med på busstur. Det er plass til alle som er glad i KIL. Medlemmer og ikke medlemmer. Selv så har jeg bare hvert medlem i supporterklubben i tre år av rundt 33 år som KIL fan. Vi møtes på bussen! Aldri for sent. Det er viktig å huske at vi er ikke over 10 000 medlemmer, og KIL guttene trenger oss ALLE. Klubben trenger folk på turene ellers ingen buss?


AMEN!

Er du glad i KIL er det bare å slenge seg med, og den "harde kjerne" det snakkes om er nok ikke så "hard" som enkelte tror, og jaggu er det utskiftninger der også gjennom årenes løp. Folk kommer og går, mens noen få blir for livet. Vi er dessverre ikke så mange, men i forhold til byens antall beboere så burde vi vært fler som var med på tur. Det har nok noe å gjøre med kultur også, i Fredrikstad og Særp så skal alle med på buss, så sant buss settes opp, her skal vi på død og liv heller dra på tur for oss selv, kun med sine aller nærmeste rundt seg. Det blir mer gøy i flokk, garantert :-)

Og til de som er sjenert, eller redd for "den harde kjerne", en ting skal dere vite, så lenge dere er glade i KIL så er dere også elsket av den "harde kjerne" :-)

P.t. er det bare 15 stk påmeldt bussen til Strømmen 16. mai. Jeg skal vel egentlig holde kjeft siden jeg ikke skal med selv en gang på denne turen, men for en by på vår størrelse, og med et lag med vår historie, så er det enkelt og greit ikke godt nok, det handler om å støtte opp om gutta våre, så still opp for våre stolte menn :-)

_________________
FORZA VINGER!


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 41 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group