KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 28 Mar 2024, 20:47

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ] 
Author Message
 Post subject: Hva skjer?
PostPosted: 26 Oct 2005, 15:21 
Offline
Kaptein

Joined: 27 Jun 2005, 13:51
Posts: 692
Hva skjer med juniorlaget nå som bla Koffeld-brothers, Gerhardsen, Gundersen og Odden blir for gamle? Noen påstår at Trond Amundsen gir seg som juniortrener for å bli spillerutvikler. Hvem overtar ansvaret da? Kan Morten Kristiansen være en aktuell kandidat til å rykke opp som hovedtrener?
Hva mener dere?


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Hva skjer?
PostPosted: 02 Nov 2005, 16:07 
Morten Kristiansen tok jo over som hovedtrener nesten midt i sesongen da...


Top
  
 
 Post subject: Re: Hva skjer?
PostPosted: 07 Nov 2005, 18:51 
Offline
Kaptein

Joined: 27 Jun 2005, 13:51
Posts: 692
Otto wrote:
Morten Kristiansen tok jo over som hovedtrener nesten midt i sesongen da...

Nå har jeg trålet gjennom nyhetene på kil.no helt tilbake til i mai, og det har da ikke stått et ord om det der. Så akkurat det tviler jeg på. Faktisk har Amundsen stått nevnt som trener også i høst


Top
 Profile  
 
 Post subject: juniorsesongen 2005
PostPosted: 07 Nov 2005, 20:12 
Hei alle sammen, Trond Amundsen med en kort oppsummering av jr. sesongen 2005.

Morten og jeg tok over jr. laget i ar, vi utfyller hverandre meget godt pa forskjellige kompetanseomraader og rendyrker veldig mye av samme filosofi.

Vi jobbet ekstremt mye med struktur baade i laget og individuellt gjennom vinter og vaar. Vi onsket a bevisstgjoere spillerne pa hvordan individuelle valg, kroppstilling, forkantsbevegelser, hvordan redusere tid mellom 1 og 2 thouch osv er nodvendig for relasjoner og totalstruktur ogsa hvilke konsekvenser feilvalg gir bade individuelt og ikke minst for laget.

Med vart spillermatriell forsto vi tidlig at vi best mulig kunne dyrket individelle ferdigheter ( ekstreme) best ved 4-3-3/4-5-1. Vi jobber ut fra denne tallkombinasjon litt avhengig av motstander og om vi forsvarer oss eller angriper. Frispilling i bakre firer med definerte lopsbevegelser og utgangsposisjoner fremover paa banen skulle gi mange valg for ballforer. Vi onsket minst 3-4 bevegelser samtidig slik at etter en frispilling gir ballforer mange valg og iverksetter ballforers kreativitet i valgene. Dette skulle ogsa gi oss stor variasjon i oppspillvarianter. Etter et par treningskamper begynte systemer a ta form og vi utviklet var seregne stil med gode resultater. Vi jobbet ogsa selvfolgelig ekstremt med innsats og lage trenings og vinnerkultur i laget. Variert presshoyde ut fra motstanders valg hadde ogsa hoy prioritet.

Vi spilte 90 % langs bakken noe vi slet med nar vi kom ut pa forferdelige gressbaner. Men jeg synes at vinnerinnstillingen og var fysikk i laget ga gode kamper alikevel. Vi slapp inn veldige lite mal og scoret mye, mange seire og klar tabelltopp.

Vi fulgte opp med en god jet turnering som jeg forsatt har mareritt om etter utligningen til Odd 4 min pa overtid ( semi ) og pafolgende tap pa straffer, denne turneringen skulle vi ha vunnet.

Etter jet slipper KIL 4-5 a spillere, dette medforer at vi har 6 juniorer som trener fast med a-laget, pluss at vi supplerer med juniorer etter behov. Fast vaer fredag med mange jr oppe da a-laget trener formasjon. Vi stilte i tillegg med 11-12 juniorer pa hver b-kamp, slik at treningsarenaen ble 7-9 juniorer. Flere av juniorene var ferdig pa skolen og mistet sine morgenokter. Morten og jeg delte i storre grad pa oppgavene, jeg folte opp morgenoktene ogsa var vi sammen pa kveldsoktene, men med 7-9 mann er det ingen mulighet a trene struktur og utvikling av enkeltspilleren kom mer i fokus.

Dette resulterte i usikkerhet og darlig timing i kampene og vi mistet folelsen av a vaere lag nar vi kun mottes 1 gang i uka til kamp. Dette medforte til at det bredde seg en storre usikkerhet innad i laget nar vi aldri fikk trent sammen, desverre. Vi slet ogsa med mye skader og stilte til flere kamper med 1 kanskje 2 innbyttere. Flere av juniorene var ogsa med a-laget og ikke disponible til alle kampene.

A-laget er vart flaggskip og hovedproduktet i KIL toppfotball sa vi tilrettelegger selvfolgelig alt for best mulig resultater her. Vi er stolt av a ha sa mange gode juniorer, og har blant landets aller beste 19 aringer.

Jeg vil alikevel papeke at det er veldig fa 19 aringer som spiller fast i 1 div. tippeliga. Hovedarena er faktisk 3 div. dette gjelder ogsa G 19 landslag. Disse unggutta trenger 2-3 ar til med ekstremt mye trening for a modnes som seniorspillere. Det er na vi ma vaere flinke i KIL a lage gode spillere av det beste ramatriale som finnes i denne aldersgruppen i norge. Men gi disse gutta en sjanse over 2-3 ar foer vi forventer at de er noen baerebjelker i KIL.

Jeg folger nff sitt toppspillerutviklingsprogram og prater dermed med de fleste toppspillerutviklere, har dermed fatt tillgang pa alle fysiske tester hos disse lagene, og meget gledlig ligger vi ganske langt foran alle disse. Skjelbreid er den som ligger naermest opp mot vaare beste. Dette gjelder primert O2.

sum av summarum er vi veldig fornoyd med varsesnogen og spillerutviklingen, men det suger at vi ikke vant jet og interkretsserien.

Fikk ogsa gleden av a lede KIL junior i en kamp, kjempegutter a vaere sammen med.

Vedrorende neste sesong har jeg vaert enig med KIL hele tiden at vi skal bli enig om min rolle innen dec. 1, fram til da er jeg pa ferie i USA, og skriver pa et amerikansk tastatur med masse mangler.

mvh
trond amundsen


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: 07 Nov 2005, 21:06 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6457
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
Takker for veldig bra info og oppsumering om juniorlaget!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 07 Nov 2005, 21:15 
Offline
Grævling
User avatar

Joined: 12 Apr 2005, 00:24
Posts: 10489
Location: Kongsvinger
Heeeey Steike bra greier :D

Hadde gleden av å få med meg en del av jr-lagets kamper dette året....må si at det er mange spennende typer på laget, i tillegg ser det ut at dere som leder gutta har god greie på "fagområdet" ;-)

Fikk med meg alle kampene i årets JET untatt kampen mot Odd....meget hyggelig å være Kongsvinger-gutt på Hamar denne uka...for en sjelden gang ;-) Ellers er det alltid hyggelig med seiere mot VIF...så årets vårkamp med masse dramatikk på Valle ble jo en begivenhet for en som nesten bor midt i Enga-land :D

Lykke til videre......og fortsett gjerne med slike innlegg her inne!!!

.....så kan vi kanskje utfordre Skogheim til å komme med noe av det samme?....selv om vi fra før har treneren's hjørne på http://www.kil.no!

MEGET HYGGELIG :D

_________________
FORZA VINGER!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 08 Nov 2005, 09:21 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 10 May 2005, 16:02
Posts: 2667
Location: Kongsvinger
Trenerens Hjørne har jo ikke blitt oppdatert på leeeeenge :?

Men takk Amundsen, supert innlegg ;)

_________________
Image


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 07 Dec 2005, 13:53 
Offline
Kaptein

Joined: 27 Jun 2005, 13:51
Posts: 692
Hva skjer neste år? Hvem blir trenere? Noen som vet?


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group