KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 28 Apr 2024, 20:07

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 11 posts ] 
Author Message
PostPosted: 12 Jul 2005, 00:16 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 28 Mar 2005, 18:28
Posts: 1648
Location: Oslo/Kongsvinger
Tenkte vi kunne dra i gang med en lenke om de største øyeblikkene vi har hatt med KIL her er mine tre på topp. Er litt vanskelig å plukke ut når man har sett x-antall kamper og brukt x-antall kroner og tid på laget. Men dette tror jeg er mine største øyeblikk med klubben:

1. Juventus-KIL
Fantastisk å henge opp KIL-flaggg på Stadio Del Alpi. 150 KIL supportere på en stadio med plass til 70000 mennesker. Fantastisk å stå der å synge KIL-sanger. Nesten like stort som å være i Sevilla og se Celtic i UEFA-cup finale. Men bare nesten.

2. Siste bortetur til Lerkendal i 1992. KIL måtte vinne 6-0 for å bli seriemestere. Vi tapte 6-0 og fikk sølv og dermed UEFA-cup. Føltes nesten som vi hadde vunnet gull

3. Turen til Kristiansand, husker ikke året. Vi vant 1-0 på 16.mai. Vi fikk nesten ikke låne ballen. Hadde en sjanse i løpet av 90 minutter. Den corneren headet Geir Frigård inn. Fantastisk. Finnes vel ikke et større røveri. Har aldri blitt kastet så mange tomflasker fra tribunen mot oss, og vi har vel aldri kastet flere tilbake enn da. Og vi har vel heller aldri konsumert så mye alkohol t/rVinger-Jesusland som den dagen.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 12 Jul 2005, 01:32 
Offline
Grævling
User avatar

Joined: 12 Apr 2005, 00:24
Posts: 10489
Location: Kongsvinger
Har jo blitt noen oppturer...og nedturer......men først får jeg kommentere dine:

1.......du må få orden på prioriteringene dine ;-)

3.......Det var vel 16. mai i 1993 mener jeg? Syk tur hvor det ble lurveleven med russen når vi prøvde å reise fra stadio'n......folk som delte ut "karameller" gjennom takluka på bilen og masse annet rart. Men det var vel ikke annet å vente....vi hadde jo nettopp gjort tidenes "røveri" på en fotballbane. Frigård satte inn en corner, og det var eneste gang vi var i nærheten av Start's 16-meter!!!

.....ellers så er faktis det jeg setter mest pris på, av alle opplevelser, oppryket fra 2.divisjon for 2 år siden.

Det er faen så deilig å være tilbake til det som kalles "toppfotball"........selv om vi fikk oppleve westernsletta og slike steder så ser jeg helst at vi slipper flere slike år!!!!!

.....så må jeg vel også nevne fjoårets bortetur til Haugesund for å se dem snu 4-1 til 4-5 mot Vard!!! Da klikka det faen meg også for de mer avbalanserte av oss ......55 mil i bil ble plutselig "no problemo" ;-)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 12 Jul 2005, 13:32 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 10 May 2005, 16:02
Posts: 2667
Location: Kongsvinger
1... Jeg er en av 5024 tilskuere i en andre divisjons kamp på Gjemselund, mellom topplagene KIL og Ull Kisa!
Det beste var når Patrick Holtet scorte omtrent fra midtbana i det 85 minutt, da begynte jeg å gråte av glede!

2...Turen i Bødo 2004! Vi hadde vunnet på Gjemselund 1-0 og det så ut til å gå veien! Nesten 300 KIL supportere stabla seg opp til sameland, og desverre røyk vi med 4-0! Men uansett! FOR EN TUR! Fikk også tårer i øya da vi skreik: "IDAG så rykker Vinger opp, HURRA HURRA!!!" Nei, uansett om vi tapte så var penga verdt turen!

3...Opprykket til 1divisjon 2003!
Vel, hva kan jeg si?

_________________
Image


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 12 Jul 2005, 14:11 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6461
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
noen av kampene mot rbk på nittitallet var heftige, vi hadde alltid taket på RBK hjemme selv om de vant serien år etter år

bortekampen mot moss når vi redda plassen i tippeligane, må inn på fozzum sidene for å sjekke året

bodøturen var litt i kaldeste laget, men supporter innsatsen varmet i snøføyka


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 12 Jul 2005, 14:18 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3646
START-KIL 0-1 1994 MANDAG 16 MAI


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 12 Jul 2005, 16:56 
Offline
Kaptein

Joined: 23 Jun 2005, 19:19
Posts: 758
Location: Gjemselund Stadion
1. Bodø tur

2. Opprykk til 1.

3. Kvalikk- Retur kamp mot Kjelsås i Oslo, 2-2 fra første kamp, 5-0 seier borte.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 12 Jul 2005, 16:57 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 27 Mar 2005, 18:27
Posts: 2042
Location: Kongsvinger
Må med hånden på hjertet si at opprykket fra 2.divisjon er noe av det villeste jeg har vært med på... det var også 1-0 seieren over Ull/Kisa. Ellers var det usedvanlig godt å slå Enga på Gjemselund 4-0... stort flere seiere ble det igrunn ikke den sesongen.. :roll:

_________________
Sterk i medgang - lojal i motgang!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 12 Jul 2005, 19:06 
Offline
Spiller

Joined: 23 Jun 2005, 19:36
Posts: 474
Location: Kongsvinger
Korslundinho wrote:
1... Jeg er en av 5024 tilskuere i en andre divisjons kamp på Gjemselund, mellom topplagene KIL og Ull Kisa!
Det beste var når Patrick Holtet scorte omtrent fra midtbana i det 85 minutt, da begynte jeg å gråte av glede!

2...Turen i Bødo 2004! Vi hadde vunnet på Gjemselund 1-0 og det så ut til å gå veien! Nesten 300 KIL supportere stabla seg opp til sameland, og desverre røyk vi med 4-0! Men uansett! FOR EN TUR! Fikk også tårer i øya da vi skreik: "IDAG så rykker Vinger opp, HURRA HURRA!!!" Nei, uansett om vi tapte så var penga verdt turen!

3...Opprykket til 1divisjon 2003!
Vel, hva kan jeg si?


Er vell ganske enig i det der :lol:

_________________
Q: You're trapped in a room with a Lion, Cobrasnake and an Arsenal Fan. You have a gun with two bullets. What should you do?
A: Shoot the Arsenal Fan. Twice!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 12 Jul 2005, 20:25 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 04 May 2005, 21:36
Posts: 1030
Location: Vangen
Har hatt MANGE gode stunder med kil. Synes det er stort å se kil i form uansett motstander jeg. Men her er i alle fall en liten liste over de aller største øyeblikkene.

1. KIL-Juventus i 93.. Faen for en kamp. Vidar Sanderud var STOR i den kampen. Baggio og co fikk jo nesten ikke til noen ting. Og når geir frigård satte inn 1-0 ble jeg så glad at jeg holdte på å daue. Var ikke store gutten selv, men opplevelsen er uten tvil noe av det største jeg har vært med på.

2. Bodø-turen i fjor. Sier bodø-turen for det som var moro var stemningen blandt kil-supporterne og hele atmosfæren før, etter og under kampen. Resultatet prøver jeg bare å glemme.

3. Her kunne jeg nevnt flere. De gode minnene kommer ofte når det er gode rammer rundt kampene, og masse publikum. Som vi har hatt f.eks i kampene mot lillestrøm, rosenborg, vålerenga og ham-kam opp i gjennom årene. Men velger å sette 4-3 seieren mot lillehammer i 2003, da vi endelig var tilbake blandt de "ikke store men litt større". Var en rimelig lettet mann etter den kampen.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 12 Jul 2005, 21:25 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 28 Mar 2005, 18:28
Posts: 1648
Location: Oslo/Kongsvinger
En del av det som er nevnt her har jeg på VHS. Tror jeg har begge UEFA-cup kampene mot Juventus liggende et sted. Dessuten har jeg alt som ble vist på TV2 og NRK sessongen 94 liggende på videokasset. Pluss masse masse mer. Om det er noen som vil låne disse og mimre er det bare å si fra.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 12 Jul 2005, 21:30 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 09 Apr 2005, 14:47
Posts: 2722
Location: Oslo
Neil Lennon wrote:
En del av det som er nevnt her har jeg på VHS. Tror jeg har begge UEFA-cup kampene mot Juventus liggende et sted. Dessuten har jeg alt som ble vist på TV2 og NRK sessongen 94 liggende på videokasset. Pluss masse masse mer. Om det er noen som vil låne disse og mimre er det bare å si fra.


Det hadde vært veldig interessant og sett... Ihvertfall for en som ikke fulgte med så mye på den tida :wink:


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 11 posts ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 261 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group