KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 29 Apr 2024, 02:58

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 13 posts ] 
Author Message
 Post subject: Kampen i dag
PostPosted: 10 Jul 2005, 23:36 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 28 Mar 2005, 18:28
Posts: 1648
Location: Oslo/Kongsvinger
Har nettopp kommet hjem fra ferie, og rakk ikke kampen. Det nærmeste jeg kom Kongsvinger i dag, var noen eidskoginger bak meg på flyet.

Har sluttet og lese referatene på lokalavisas hjemmesider, ettersom jeg synes de til tider er usaklige og negative i dekningen av KIL.

Er det noen som kan gi meg et kort referat fra kampen, og også fortelle meg hvorfor Birken tar straffer og ikke Byfuglien eller Jensen?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 11 Jul 2005, 00:03 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 10 May 2005, 16:02
Posts: 2667
Location: Kongsvinger
Byfuglien ga seg vel når han bomma på 2 eller 3 på rad tidlig i fjor!
Det er egentli Birken som er str skytter, men han har latt Jensen ta de siste!

_________________
Image


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 11 Jul 2005, 08:08 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 22 Apr 2005, 13:20
Posts: 1370
Location: Auli, Nes
Endelig fikk jeg med meg en KIL kamp igjen. Syns gutta var gode i går. Overkjørt Tønsberg i første omgang og burde punktert kampen da. Slet mer i starten av andre da Tønsberg burde ha utlignet, men etter at 2-0 scoringen kom var det full kontroll. Har prøvd med på en oppsummering av mine inntrykk av spillerene.

Forresten satt Gaute Larsen (Odd Grenland) rett foran meg. Han var vel der for å finsikte Jakko. Kan anbefale at Odd henter Birken som midtstopper i stedet, så beholder vi Jakko selv :lol:

Fredrik Persson - Rotet litt da han glapp ett skudd, ellers virker han solid. Aktiv i feltet og flink til å kommunisere
John Reidar Jensen - Solid defensivt som vanlig. Mange langballer som vanlig, men mange traff faktisk medspillere i gode posisjoner.
Jaakko Nyberg (K) - Rydder opp i kjent stil. Solid og god.
Frode Birkeland - Rutinert og god i duellspillet. Noen svake oppspill og en meget svak straffe. Virker ikke helt trygg på midstopperrollen enda.
Kjetil Byfuglien - Slet veldig på sin back, spesielt i 2. omgang. Syns han slet med markeringen og kom ikke oppi sin mann. Kan skyldes at kantspilleren fikk veldig mye rom av midtbanen i 2. omgang.
Peter Lindau - Konstruktiv og kreativ i sine valg. Mange gode pasninger. Slet mer defensivt, spesielt i 2. omg. Helt riktig byttet ut.
Ole Marius Hansen - Som midtbaneanker kan han ikke måle seg med Solan, men gjør en ok jobb. Noen pasningsfeil trekker ned, men det beste jeg har sett av han.
Lars Erik Fremming - Jobber og sliter i kjent stil. Veldig viktig å ha i laget.
Paul Olausson - God i første omgang, men anonym i andre. Tror jeg har til gode å se Paul god en hel kamp. Ble sliten og skadet.
Tore Andreas Gundersen - Meget positiv og gav Karim plenty av trøbbel. Bør få spille mer fremover. Ble sliten og helt korrekt byttet ut.
Einar Kalsæg - God. Syns han har tatt ett godt steg videre siden i fjor. Slepen teknikk og gjorde backen sin svimmel til tider.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 11 Jul 2005, 18:35 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6461
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
Har gått glipp av en del kamper nå og i forhold til det jeg har sett av KIL tidligere i sessongen så var dette helt klart bedre. Synes de hadde fin kontroll på kampen i store deler, litt salppt i slutten av første og begynnelsen av andre omgang frem til 2-0 målet.

De fleste spillerne klarte seg bra, Lindau var god, men det var også Nysteuen når han kom inn og vant duellen med Tønsberg keeperen før 2-0 målet. Vanskelig valg hvem av de som bør starte neste kamp, men jeg holder en knapp på Nystuen da han har noe større reportoar.

Birken gjorde det bra som midtstopper, vant nesten alle dueller, men var litt svak plasseringsmessig.

Fremmin, Kula og Kalsæg gjorde også alle en fin kamp. Og Fritz var glimrende bak når han stoppa en Tøsnberg sjanse som ihvertfall jeg så i mål. Utover den sjansen synes jeg Tønsberg var nokså tannløse.

Satt nesten ved siden av Tønsbgersupporterne og de var fulle og patetiske og forsøkete å bygge oppunder hetsen av Birkeland. Det er ringvirkningene av at vi kjører hets av egne spillere på disse nettsidene. Håper vi får slutt på det nå.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 11 Jul 2005, 19:31 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 28 Mar 2005, 18:28
Posts: 1648
Location: Oslo/Kongsvinger
Det er ikke rart folk hetser han. Les artikkelen på kil.no, så skjønner du litt mer av dette.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 11 Jul 2005, 19:33 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6461
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
mannen forsøker jp bare å si i fra at nok er nok, han slenger jo ikke dritt til alle på forumet, men er lei av de som kun er negative tipper jeg


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 11 Jul 2005, 21:21 
Offline
Kaptein

Joined: 27 Jun 2005, 10:22
Posts: 593
Location: Oslo/Kongsvinger
Helt enig. Dersom man ikke har hetset Birken selv, føler man seg da ikke truffet av den kommentaren han ga kil.no?

Talentløs å henge seg opp i det. I går støttet vi ham, og det var han meget glad for.

_________________
Forza!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 11 Jul 2005, 21:25 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3646
Fortsetter Birken i denne stilen blir han nok midstopper for Kil i fremtiden. Da kan Kil spille med Ryen og Gundersen på topp. Et bra radarpar.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 11 Jul 2005, 21:27 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 28 Mar 2005, 18:28
Posts: 1648
Location: Oslo/Kongsvinger
Godt poeng. Ryen har vi sett på topp før og det har funka bra.

Jeg skal være den første til å inrømme at Birken var bra som stopper mot Strømsgodset. Kampen på søndag fikk jeg ikke sett, pga av sen flyavgang


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 11 Jul 2005, 21:58 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 10 May 2005, 16:02
Posts: 2667
Location: Kongsvinger
Birken er veldigg flink til å time duellene sine, og ettersom han er en spiss, så vet han litt hvordan spisser tenker!
Synes han har gjort sine 2 beste kamper for KIL hittil denne sesongen!

_________________
Image


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 12 Jul 2005, 01:17 
Offline
Grævling
User avatar

Joined: 12 Apr 2005, 00:24
Posts: 10489
Location: Kongsvinger
Ja....han har gjort sine 2 beste kamper som midtstopper......der er jeg enig, men jeg syns ikke han var så god mot Godset.....derimot var han MEGET GOD mot FKT!!!...straffemissen er slikt som skjer, men den retta han elegant opp i selv!!

Men for guds skyld......det har da vel ikke vært noe "hets" av Birkeland inne på disse sidene den siste tida? Som supporter så må det være lov å ha meninger? Jeg har uansett ikke noe problem med Birken....er vel heller Skogheim's prioriteringer jeg har stillt spørsmål ved...noen ganger i år. Er ikke Birken's "feil" at han spiller i forsvar......I utgangspunktet vil jeg heller ha Jensen i midten og Wibe på kanten....det er MIN mening....alle andre får ha SIN mening.... Det blir uansett Skogheim og Sønsterudbråten's mening som blir tellende ;-)

Fortsetter Birken som mot FKT så er plassen hans.....og da skal jeg holde kjeft.....ut året ;-)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 12 Jul 2005, 12:03 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6461
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
enig i at innstasen som midstopper overgår innsatsen på topp i år, og når det gjelder hetsing/kritikk så er vel debatert i det lange og det breie nå, sikkert fler enn meg som er lei.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 12 Jul 2005, 13:03 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 10 May 2005, 16:02
Posts: 2667
Location: Kongsvinger
Og etter Birkens innlegg her, så bør vi i allefall holde oss unna all mulg hetsing ;) Ikke bare av han heller!
Men kritikk er selvsagt lov, slikt må man tåle!

_________________
Image


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 13 posts ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 278 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group