KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 28 Apr 2024, 22:30

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 19 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
PostPosted: 09 Jul 2005, 20:56 
Offline
Saftblander

Joined: 09 Jul 2005, 03:22
Posts: 10
Team Horribilis.
Bare for moro skyld tenkte jeg å sette opp de svakeste spillerne som jeg husker i forbifarten som har spilt for KIL siden opprykket til eliteserien. Dette blir selvsagt svært subjektivt og til tider usaklig.
1. Keeper: Geir ”Grobbelar” Jom Vel Det må bli en av de tre tredjekeeperne Kil hadde første sesongen, men valget falt til slutt på Jom for hans til tider hasardiøse spill og megatabber.
2. Høyreback: Roy ”gruskonge” Holth. Han ble til tider rundlurt og satt mer på rompa enn oppreist til tider.
3. Midtstopper: Jørgen Neuman. Mannen med de hvite hanskene og lange innkastene. Han var grusomt dårlig og hadde brorparten av skylda for de fleste baklengsmålene.
4. Midtsopper: Tore Kordahl. Han kom til Kil nærmest som pensjonist og spilte på bedriftsnivå.
5. Venstreback: Øivind Berg. Sander-karen som meldte overgang til Sander for å bli toppspiller.
6. Midtbane: Julian Johnsson. Færøyingen som bare løp og løp som ei verpesjuk høne og var mer ller mindre blottlagt for teknikk.
7. Midtbane: Are Brodtkop. Litt av det samme som nr.6, teknikk på linje med bronseballen: pasninger og mottak som får det til å grøsse nedover ryggen.
8. Midtbane: Ove Jørstad. Mangla også teknikk og passer fint i spann med de to over.
9. Spiss: Torstein Vassdal. Nærmere to meter høy og enda vant han knapt nok en hodeduell pga patetisk spenst og timing.På bakken var han nærmest hjelpesløs.
10. Spiss/flanke. Tor G. Johnsen. Mannen som bare løp rett fram også ikke ut til å ha ballen i tankene under kampen.
11. Odd Harald Konterud. Lastebilsjåføren fra Våler som mangla fart, teknikk og målteft.

Reserver: Runar Kinn, Ståle Rønningen, Chris Twiddy og Kristian Berg.
8)

_________________
Kil & QPR supporter siden 70-tallet


Top
 Profile  
 
PostPosted: 09 Jul 2005, 21:26 
Offline
Grævling
User avatar

Joined: 12 Apr 2005, 00:24
Posts: 10489
Location: Kongsvinger
Du har helt klart noen "treffere" her......men jeg må uansett kommentere enkelte av valgene dine:

6. Midtbane: Julian Johnsson.... Har helt klart hatt bedre spillere på vår midtbane, men gutte ga i hvertfall alt for laget. På slutten så syns jeg faktisk han ble en ganske bra spiller. I tillegg har han tiudenes hardeste skudd på Gjemselund....skudd i tverligger'n mot Twente i intertoto.....målet er vel fortsatt i bevegelse. Spilleren har vel i ettertid endt opp i england..... spilte vel for Luton, Stoke eller noe slikt? Nå er han vel trener på færøyene tror jeg!

7. Midtbane: Are Brodtkop..... TOTALT UENIG!!! Greit at han mangler litt teknikk og finesse.....men det nytter ikke å ha et lag fullt av "divaer". Og i fjor var han steingod!! Her er du helt på bærtur!!!

9. Spiss: Torstein Vassdal.....jo da. Gutten var ikke god på KIL....men det var faen meg heller ingen andre på denne tida. Nå har han bevist i MO IL (2.div) at han kan bøtte inn mål i 2. divisjon......Hadde vi hatt Vassdal på topp under Skogheim's epoke, så hadde han garantert vært toppscorer hvert eneste år!!

10. Spiss/flanke. Tor G. Johnsen..... Var heller ikke mye god på KIL...det er sant. Men....når du blir "hetsa" på hver eneste hjemmekamp av hjemmepublikumet så er det faen meg ikke lett å få selvtilit. Han ble vel også banka opp av en "KIL-supporter Light" ute på byen.....hadde det ikke greit. Senere så beviste han hvor god han var etter overgangen til Odd.....var jo direkte avgjørende for deres seier i Cupen en gang påp slutten av 90-tallet!!

Når det Gjelder Neuman så er det komplett umulig å si seg uenig....han var, og er, tidenes blemme i KIL's lag.....Ble kjøpt for at vi skulle lage mål på lange innkast.....på 1 år så gjorde vi 1 mål etter disse innkastene....ble forøvrig satt inn av Berstad!!

Konterud er vel også "bankers"!!......ga vi ikke en mill for dsenne gutten?....kunne like godt bitt pengene til VIF's tifo-avdeling!!!

Ståle Rønningen får plass på mitt lag.....selvmål mot "moderklubben" Molde + også flere andre selvmål.....og ellers elendig!!! PFØY!!!

......tror jeg skal komme med mitt eget "hall of fame".....men nå må jeg ut å få meg noe pils....er varmt som faen i Oslo om dagen....så jeg får ta dette i natt når jeg er drita.....da ender det vel opp med at Skogheim blir trener for dette laget ;-)

SKÅL!!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 10 Jul 2005, 00:07 
Offline
Forumlegende

Joined: 27 Mar 2005, 11:54
Posts: 4419
Location: Gjemselund
Huff, har nå hatt fornøyelsen av å gå gjennom arkivet over alle som har spilt for KIL, og konklusjonen er at kampen om en plass i tidenes verste 11er er hard. Men, gjør så godt jeg kan, her er mine 11:

Keeper: Steinar Medalen- Utlånskeeper som var med å bidra til at KIL rykka ned i 2 divisjon. Gjorde jevnt dårlige kamper for KIL i over en halv sesong, og ga også sitt bidrag i KILs skjebnekamp, der han var noe "uheldig" ved Hønefoss sitt mål som sendte KIL ned og som berget plassen for Hønefoss, Medalens egentlige klubb. Fæl keeper på fælt lag.

Høyre back: Geir Magne Grundtjernlien- Eidskoging som fikk tillit selv om han aldri var i nærheten av å være god nok. Spilte selvfølgelig på laget som sendte oss ned i 2. divisjons mørket.

Stopper: Jørgen Neumann- Kommentar overflødig

Stopper: Gunnlaugur Jonsson- Kom fra intet og rett inn i forsvaret til laget som rykket ned fra Tippeligaen i 99. Spilte noen kamper og imponerte ingen. Så forsvant han og siden har ingen sett noe til han. Kanskje like greit det....

Vesntre back: Ståle Rønningen- Panikklån fra Molde som gikk rett inn på vår venstreback. Etter en rekke dårlige kamper ble han vel sendt hjem. Sist sett i 2 divisjon et sted, altså hans egentlige nivå.

Midtbane: Ove Jørstad- "samba Ove" hadde visst under et opphold i Brasil trent sammen med Juninho. Måtte være en kontrastfylt trening...

Midtbane: Bjørn Berg- Allrounder som aldri klarte å spille seg til en fast plass. Lokalt "talent" som aldri blomstret. Men han spilte en del kamper for det.

Midtbane: Kjetil Johansen- Noen som husker han? Fikk noen kamper det året vi rykka ned i 2. divisjon, men han imponerte ikke i det hele tatt.

Angrep: Robin Straumbotn- Fullstendig ufarlig spiss som ble hentet fra Vestlandet et sted. Var visstnok målfarlig fikk vi høre da han kom til klubben.

Angrep: Odd Harald Konterud- Kommentar overflødig igjen. Er en katatrofe i "Neumann-klassen" i mine øyne. Vi rykket selvfølgelig ned da Konterud var på topp...

Angrep: Stefan Thordarson- Ble kjøpt fra Brann for 800000 kroner i 1999. Floppet fullstendig, men hadde faktisk en periode i engelsk 2. divisjon etter at han var i KIL. Det må være en av de dårligste investeringene gjort i KILs historie når man ser på beløpet

Rreserver: Egentlig en del å ta av. Pål Stadsnes, Chris Twiddy, Thor Arnstein Berg, Bernt Birkeland, Tommy Grønvold, Stein Arne Ingelstad, Jørn Kopperud...

Mitt lag bærer preg av det laget som sendte oss ned i 2. divisjon. Skammens lag! Laget som pisset på klubblogoen! Den gangen var KIL "Toppfotball" konsekvent dårlige overalt, fra ledelse via trenere til spillerstall. Det eneste bra fra den tida er de spillerne som er i dagens stall, de eneste som holdt mål den gangen. (Stormoen, Nystuen, Fremming, Eriksen)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Kommentar til Karlsen
PostPosted: 10 Jul 2005, 21:55 
Offline
Kaptein

Joined: 27 Jun 2005, 13:51
Posts: 692
Jo, jeg husker svært godt Gunnlaugur Jonsson. Men gjør du? Han spilte vel ikke stopper, men back. Stoppere høsten 1998 var så vidt jeg kan huske Vidar Evensen, Charles Berstad og Jon Inge Høiland. Jonsson ble hentet inn på lån fra Ørebro høsten 1998, og var etter min mening en brukbar spiller. Senere har han hatt stort suksess og spilt i Tyskland og for Akranes hjemme på Island. Hvis jeg ikke tar helt feil ble han også et år kåret som den beste spilleren i toppserien i Island - da var han midtstopper. Jeg er ikke så sikker på om du husker riktig ang. Gulli som han ble kalt.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 10 Jul 2005, 23:26 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 28 Mar 2005, 18:28
Posts: 1648
Location: Oslo/Kongsvinger
Må si meg helt enig med Karlsen i kåringen av de dårligste spillerne gjennom tidene. At man presterer å sette Are og Julian på lista, er helt latterlig. Begge spillerne gjorde en meget god jobb i KIL.

Er vel også noen såkalte fotballspillere med navnene: Thomas Jahr og STig Østerud som burde vært på lista. Kanskje ikke i 1. 11èrn, men hvert fall på benken.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 11 Jul 2005, 00:02 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 10 May 2005, 16:02
Posts: 2667
Location: Kongsvinger
Petter Severiede?
Sindre Jordanger?

_________________
Image


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 11 Jul 2005, 10:06 
Offline
Saftblander

Joined: 09 Jul 2005, 03:22
Posts: 10
Siden jeg starta dette temaet, bør jeg kanskje forklare baktanken med å velge ut svake spillere. Jeg prøvde å styre unna spillere som kun hadde en håndfull kamper før de forlot klubben, såkalte flops av typen Kjetil Johansen, Robin Straumbotn og Stefan Thordarson. Jeg prøvde å plukke ut de spillerne som har skapt mest misnøye/frustrasjon på "store stå".
Derfor forsvarer jeg fremdeles uttaket av Are Brodtkorp etter å ha sett i aksjon på Søndag. Han mangler spilleforståelse, teknikk, overblikk og kreativitet. Løpsstyrke og kondisjon hører hjemme i et maratonløp og ikke i en fotballkamp. Av de midtbanespillerne som har vært fast på Kil, er han etter min mening en av de svakeste og forsvarer en startoppstilling i horribilis-laget. Dette blir selvsagt subjektivt. Når det gjelder Julian Johnsson, er jeg litt mer usikker. Han spilte på Kil med relativt brukbare spillere rundt seg, og gjorde vel en ok innsats. Jeg kommer tilbake snart med "hall of fame" som Raggen foreslo. Tidenes Kil-lag. Det blir en sann fornøyelse å plukke ut de beste Kil-gutta gjennom tidene 8)
Til slutt når det gjelder Karim, må jeg få lov til å takke for gavemildheten ved det første målet og straffesparket ! (Dagens Kil-gutt ?) :lol:

_________________
Kil & QPR supporter siden 70-tallet


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 11 Jul 2005, 13:16 
Offline
Forumlegende

Joined: 27 Mar 2005, 11:54
Posts: 4419
Location: Gjemselund
Kil4ever: Mulig jeg må legge meg flat angående "Gulli". Men han var nærmest slettet fra mitt minne. Mend et skjedde jo så mye rart med stallen på den tida der, så det er ikke greit å huske alt:P Men greit, Gulli er vraka fra min 11er.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 11 Jul 2005, 14:53 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 28 Mar 2005, 18:28
Posts: 1648
Location: Oslo/Kongsvinger
Du trenger ferie Karlsen. Går ikke an å glemme slikt!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 11 Jul 2005, 17:32 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6461
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
er vel enig i at en del av navnene nevnt her ikke har vært toppspillere, men vil helst ikke lage en slik oversikt over de dårligste


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 12 Jul 2005, 00:59 
Offline
Grævling
User avatar

Joined: 12 Apr 2005, 00:24
Posts: 10489
Location: Kongsvinger
qpr

Når jeg skrev "hall of fame".....så mente jeg et "hall of fame" med elendige spillere ;-)

Når det gjelder å sette opp tidenes beste KIL lag så er det allerede en tråd gående om dette litt lenger ned på lista.....sjekk:

http://kilsk.com/test3/viewtopic.php?t=46

Tenkte jeg skulle mitt eget lag med de "dårlige gutta"......men det blir for trist......i tillegg har vel du og Karlsen gjort en brukbar jobb så langt....med noen få unntak.

Meeeen...tror jeg hadde funnet plass til Ringsrød som keeper.....gudene skal vite at gutten hadde talent og var god når han først stod i målet.

Men når det er viktigere å prioritere skoleball med små-jenter enn trening så sier det sitt om gutten...... I ettertid så har an vel fått tid "innendørs" med vann og brød.....synd for gutten, han kunne blitt styggod!!


Top
 Profile  
 
 Post subject: My Horrible Eleven
PostPosted: 12 Jul 2005, 21:21 
Offline
Trener

Joined: 04 May 2005, 19:25
Posts: 957
Location: Oslo
Keeper: Johan Martin Lianes. Sånn er det bare!

Forsvar: Grundtjernlien, Neumann, Apelstav, Rønningen

Midtbane: TG Johnsen, Hammarstrøm, Johnson, Albertsen

Angrep: Felic og Konterud


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 12 Jul 2005, 21:41 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 28 Mar 2005, 18:28
Posts: 1648
Location: Oslo/Kongsvinger
Hallo! Fillip Apelstav var jo faktisk god. Det eneste som kvalifiserer han for denne listen var at han skulle gå til en klubb, men så la han opp, og vips så begynte han igjen. Og KIL fikk ikke en krone igjen.

Men skylden ligger like mye på de dustene som styrte KIL den tiden. Andreas Alm hadde visst i kontrakten at han kunne gå til en annen klubb for "markedspris".... Vi fikk vel 1 mill for han, takket være daværende daglig leder.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 12 Jul 2005, 21:42 
Offline
Forumlegende

Joined: 27 Mar 2005, 11:54
Posts: 4419
Location: Gjemselund
Ah..Apelstav ja, "superstopperen" som ble skrytt opp i skyene. La opp pga skader også..og dukket opp noen måneder senere på laget til Sogndal. Han banker plutselig hardt på døra til min 11er.

Forøvrig vil jeg påpeke at ingen i dagens KIL stall er i nærheten av mine verste 11. Det sier noe om hvor jevn og god stallen egentlig er i år. intet stallfyll, alle har noe å bidra med :)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 12 Jul 2005, 21:46 
Offline
Forumlegende

Joined: 27 Mar 2005, 11:54
Posts: 4419
Location: Gjemselund
Og takk for tipset Lennon. Hans Einar Holth går rett inn som daglig leder i laget mitt. Og trener, må vel bli Sjøvold det.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 19 posts ]  Go to page 1, 2  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot], Google [Bot] and 260 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group