KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 27 Apr 2024, 07:26

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 62 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
Author Message
 Post subject: Re: Sesongen 2024.
PostPosted: 21 Feb 2024, 12:33 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 18 Jul 2005, 01:31
Posts: 1021
Location: Oslo
Da er vel Hellan solgt, forhåpentligvis for en god sum. Er det rekordsum for salg for KIL ?
Vært stille rundt Holmè , får håpe han blir i hvert fall. Vi må vel ha noe nytt inn i forsvar nå.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Sesongen 2024.
PostPosted: 21 Feb 2024, 12:58 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 18 Jul 2005, 01:31
Posts: 1021
Location: Oslo
Ny erstatter snart klar ?
https://www.expressen.se/sport/fotboll/ ... rsk-klubb/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Sesongen 2024.
PostPosted: 21 Feb 2024, 15:08 
Offline
Spiller
User avatar

Joined: 19 Apr 2005, 18:34
Posts: 435
Etter det BA kjenner til betaler Brann om lag fem millioner kroner for Hellan. Summen kan øke til syv millioner om diverse bonuser slår til. Kongsvinger har også sikret seg en videresalgsprosent.

Bra jobbet av Nystuen. Martin H er absolutt en spiller jeg kunne hatt med videre, men vi har vel ikke så mye å stille opp med når de «store gutta» kommer på banen. Spennende å se hvem som tar plassen til Hellan. Store sko å fylle.

_________________
Forza Vinger!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Sesongen 2024.
PostPosted: 21 Feb 2024, 20:30 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1119
Location: Vinger
Kult for Hellan, og en bra deal for oss. Hvis Expressen har rett, virker det som at Noah John har imponert på kort tid. Inn med en høyreback og to midtstoppere i tillegg, så er vi der.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Sesongen 2024.
PostPosted: 26 Feb 2024, 14:49 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 22 Apr 2005, 13:20
Posts: 1370
Location: Auli, Nes
Freddien wrote:


Noah John ville ikke til KIL:
https://twitter.com/AnelAvdic/status/17 ... 5602205138

_________________
"Hånda i været, midterste finger
Den er til alle som ikke er Vinger"

Never red - Alltid rød!
-------
http://www.haga-if.no


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Sesongen 2024.
PostPosted: 26 Feb 2024, 15:47 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 22 Apr 2005, 13:20
Posts: 1370
Location: Auli, Nes
Marius Trengereid fra Brann skal være klar for KIL. Han er med på treningsleiren.

_________________
"Hånda i været, midterste finger
Den er til alle som ikke er Vinger"

Never red - Alltid rød!
-------
http://www.haga-if.no


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Sesongen 2024.
PostPosted: 02 Mar 2024, 20:18 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 843
Jeg blir ikke helt beroliget av disse treningskampene.

Kongsvinger klarer sjeldent å spille 2 gode omganger.
Vi slipper til mange mål og sjanser, selv mot lag som Elverum, Levanger Skeid og Jynx (???).
Vi har visstnok full stall (med unntak av Holtan) og likevel avslutter vi bestandig med det som ligner et B-lag.
KIL mistet Grodås, Håkenstad, Hellan, Aadnøy og Jahr i forsvaret.....og sitter igjen med en unggutt fra Brann en måned før seriestart. Han har ikke skremt vannet av motstanderne han heller.
I dag kunne vi sluppet inn 5 mål mot Bryne. Heldigvis er de ganske udugelige foran mål de også.

På den positive siden skårer vi mye mål, og nysigneringene fremover virker spennende.
KIL lykkes tidvis også med et godt gjenvinningsspill.
Det er heller ikke nå vi skal være i form.
Men vi trenger noe inn altså...........


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Sesongen 2024.
PostPosted: 02 Mar 2024, 21:07 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3646
maggot wrote:
Jeg blir ikke helt beroliget av disse treningskampene.

Kongsvinger klarer sjeldent å spille 2 gode omganger.
Vi slipper til mange mål og sjanser, selv mot lag som Elverum, Levanger Skeid og Jynx (???).
Vi har visstnok full stall (med unntak av Holtan) og likevel avslutter vi bestandig med det som ligner et B-lag.
KIL mistet Grodås, Håkenstad, Hellan, Aadnøy og Jahr i forsvaret.....og sitter igjen med en unggutt fra Brann en måned før seriestart. Han har ikke skremt vannet av motstanderne han heller.
I dag kunne vi sluppet inn 5 mål mot Bryne. Heldigvis er de ganske udugelige foran mål de også.

På den positive siden skårer vi mye mål, og nysigneringene fremover virker spennende.
KIL lykkes tidvis også med et godt gjenvinningsspill.
Det er heller ikke nå vi skal være i form.
Men vi trenger noe inn altså...........

Vi trenger et par stk til i forsvaret pluss en god spiss. Så lenge Holtan er skadet har vi ingen. Å så må dem slutte med dette drit spillet i forsvaret. Syns dem sa dem skulle spille angrepsfotball ikke forsvarfotball.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Sesongen 2024.
PostPosted: 03 Mar 2024, 00:08 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1119
Location: Vinger
Jeg synes forsåvidt det er greit at spillere på B-lista får spilletid en måned før seriestart. Selv om det kanskje kostet oss 'seieren' i dag. Skal vi satse på egenutvikling, må disse spillerne få matchet seg på dette nivået.

Jeg synes både Trengereid og Husebø virker positive, men så har vi heller ikke møtt all verden av motstand enda. Når det gjelder stoppere trur jeg Nystuen avventer overskuddsvare fra Eliteserien, eller sikter mot lånemarkedet.

Mest gledelig i dag var 3-års kontrakt for Grundt, og at Gjerstrøm spilte kamp igjen etter det som vel var 18 måneder på sidelinja.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Sesongen 2024.
PostPosted: 03 Mar 2024, 04:19 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 843
Tilhenger wrote:
Jeg synes forsåvidt det er greit at spillere på B-lista får spilletid en måned før seriestart. Selv om det kanskje kostet oss 'seieren' i dag. Skal vi satse på egenutvikling, må disse spillerne få matchet seg på dette nivået.

Jeg synes både Trengereid og Husebø virker positive, men så har vi heller ikke møtt all verden av motstand enda. Når det gjelder stoppere trur jeg Nystuen avventer overskuddsvare fra Eliteserien, eller sikter mot lånemarkedet.

Mest gledelig i dag var 3-års kontrakt for Grundt, og at Gjerstrøm spilte kamp igjen etter det som vel var 18 måneder på sidelinja.



Det må nesten være greit å slippe til ungguttene, for det er ikke så voldsomt mye å ta av ellers :roll: .
Nå er det uansett ikke de som bør ta byrden. Hver eneste 2.omgang har vi vært dårligere enn motstanderlaget (unntaket var kanskje mot Jynx der vi fikk noen billige mål).
Deretter slipper vi ut en haug med unggutter som på ingen måte klarer å snu kampbildet.

Jeg forstår ikke denne spillerlogistikken. Men det er kanskje mitt privilegium som sur supporter på sidelinjen 8) .
Jeg har sett noen Brann 2-kamper og Trengereid har vært positiv som anker i det laget. Thats it. Det er en fremtidig mulighet. På ingen måte en forsterkning pr nå.
Han fremstår som en balltriller som knapt utfordrer.
Husebø er en god 2.divisjons-stopper. Sånne det finnes drøssevis av. Hadde han ikke kjent folk i trener-apparatet hadde ingen i KIL-leiren hevet et øyebryn engang.
I mine øyne har ha vært svak i de kampene jeg har sett han.
Men igjen.....det er min synsing.
I fjor var vi villig til å legge millioner av kroner på bordet for en midtbanespiller. Vi har ikke blitt fattigere etter det.
At vi ikke har klart å få inn en god forsvarer en måned før seriestart......arg altså.

Dog skal det sies at de forsterkningene som har kommet inn har vært veldig positive. Jeg synes faktisk Sayouba fremstår vel så trygg som Strömberg, og det er mye dynamitt i Haren og Williams fremover på banen. Gjerstrøm kan jo nesten regnes som en ny spiller han også 8)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Sesongen 2024.
PostPosted: 03 Mar 2024, 12:18 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1119
Location: Vinger
maggot wrote:
Tilhenger wrote:
Jeg synes forsåvidt det er greit at spillere på B-lista får spilletid en måned før seriestart. Selv om det kanskje kostet oss 'seieren' i dag. Skal vi satse på egenutvikling, må disse spillerne få matchet seg på dette nivået.

Jeg synes både Trengereid og Husebø virker positive, men så har vi heller ikke møtt all verden av motstand enda. Når det gjelder stoppere trur jeg Nystuen avventer overskuddsvare fra Eliteserien, eller sikter mot lånemarkedet.

Mest gledelig i dag var 3-års kontrakt for Grundt, og at Gjerstrøm spilte kamp igjen etter det som vel var 18 måneder på sidelinja.



Det må nesten være greit å slippe til ungguttene, for det er ikke så voldsomt mye å ta av ellers :roll: .
Nå er det uansett ikke de som bør ta byrden. Hver eneste 2.omgang har vi vært dårligere enn motstanderlaget (unntaket var kanskje mot Jynx der vi fikk noen billige mål).
Deretter slipper vi ut en haug med unggutter som på ingen måte klarer å snu kampbildet.

Jeg forstår ikke denne spillerlogistikken. Men det er kanskje mitt privilegium som sur supporter på sidelinjen 8) .
Jeg har sett noen Brann 2-kamper og Trengereid har vært positiv som anker i det laget. Thats it. Det er en fremtidig mulighet. På ingen måte en forsterkning pr nå.
Han fremstår som en balltriller som knapt utfordrer.
Husebø er en god 2.divisjons-stopper. Sånne det finnes drøssevis av. Hadde han ikke kjent folk i trener-apparatet hadde ingen i KIL-leiren hevet et øyebryn engang.
I mine øyne har ha vært svak i de kampene jeg har sett han.
Men igjen.....det er min synsing.
I fjor var vi villig til å legge millioner av kroner på bordet for en midtbanespiller. Vi har ikke blitt fattigere etter det.
At vi ikke har klart å få inn en god forsvarer en måned før seriestart......arg altså.

Dog skal det sies at de forsterkningene som har kommet inn har vært veldig positive. Jeg synes faktisk Sayouba fremstår vel så trygg som Strömberg, og det er mye dynamitt i Haren og Williams fremover på banen. Gjerstrøm kan jo nesten regnes som en ny spiller han også 8)


Husebø har vel heller ikke blitt tilbudt kontrakt enda, så det kan tyde på at de trenger mere tid. Som sagt har ikke motstanden vært all verden, så fort gjort å bli litt blenda når det gjelder de nye.

Selv om det ser tynt ut bakover, så har vi i hvertfall en slagkraftig 11'er i god tid før seriestart. Det har ikke alltid vært tilfellet de siste åra. Nå er det bare to dager til vi møter ham-kam, det spiller vel også inn ift. rullering.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Sesongen 2024.
PostPosted: 03 Mar 2024, 17:36 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 843
Tilhenger wrote:
maggot wrote:
Tilhenger wrote:
Jeg synes forsåvidt det er greit at spillere på B-lista får spilletid en måned før seriestart. Selv om det kanskje kostet oss 'seieren' i dag. Skal vi satse på egenutvikling, må disse spillerne få matchet seg på dette nivået.

Jeg synes både Trengereid og Husebø virker positive, men så har vi heller ikke møtt all verden av motstand enda. Når det gjelder stoppere trur jeg Nystuen avventer overskuddsvare fra Eliteserien, eller sikter mot lånemarkedet.

Mest gledelig i dag var 3-års kontrakt for Grundt, og at Gjerstrøm spilte kamp igjen etter det som vel var 18 måneder på sidelinja.



Det må nesten være greit å slippe til ungguttene, for det er ikke så voldsomt mye å ta av ellers :roll: .
Nå er det uansett ikke de som bør ta byrden. Hver eneste 2.omgang har vi vært dårligere enn motstanderlaget (unntaket var kanskje mot Jynx der vi fikk noen billige mål).
Deretter slipper vi ut en haug med unggutter som på ingen måte klarer å snu kampbildet.

Jeg forstår ikke denne spillerlogistikken. Men det er kanskje mitt privilegium som sur supporter på sidelinjen 8) .
Jeg har sett noen Brann 2-kamper og Trengereid har vært positiv som anker i det laget. Thats it. Det er en fremtidig mulighet. På ingen måte en forsterkning pr nå.
Han fremstår som en balltriller som knapt utfordrer.
Husebø er en god 2.divisjons-stopper. Sånne det finnes drøssevis av. Hadde han ikke kjent folk i trener-apparatet hadde ingen i KIL-leiren hevet et øyebryn engang.
I mine øyne har ha vært svak i de kampene jeg har sett han.
Men igjen.....det er min synsing.
I fjor var vi villig til å legge millioner av kroner på bordet for en midtbanespiller. Vi har ikke blitt fattigere etter det.
At vi ikke har klart å få inn en god forsvarer en måned før seriestart......arg altså.

Dog skal det sies at de forsterkningene som har kommet inn har vært veldig positive. Jeg synes faktisk Sayouba fremstår vel så trygg som Strömberg, og det er mye dynamitt i Haren og Williams fremover på banen. Gjerstrøm kan jo nesten regnes som en ny spiller han også 8)


Husebø har vel heller ikke blitt tilbudt kontrakt enda, så det kan tyde på at de trenger mere tid. Som sagt har ikke motstanden vært all verden, så fort gjort å bli litt blenda når det gjelder de nye.

Selv om det ser tynt ut bakover, så har vi i hvertfall en slagkraftig 11'er i god tid før seriestart. Det har ikke alltid vært tilfellet de siste åra. Nå er det bare to dager til vi møter ham-kam, det spiller vel også inn ift. rullering.



Det positive er jo at forrige gang jeg var strålende fornøyd med en sesongoppkjøring, så rykket vi ned 8) .
Det er kanskje ikke så galt å være litt grinete i februar/mars.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Sesongen 2024.
PostPosted: 05 Mar 2024, 22:18 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1119
Location: Vinger
Kampen i dag var jevnere enn resultatet tilsier. Jeg synes vi er kvikkere i beina og treffer bedre med kombinasjonsspill. Haren kan fort bli en attraksjon i OBOS. Langrekken gjør seg absolutt ikke bort på back, men jeg håper vi ender opp med å bruke han lenger frem i bana. Holter fungerte også bra i forsvaret i Krogh sitt fravær. Den som var mest involvert i baklengsmålene var vel Holmé.

Satser på ytterligere bedring mot Stabæk 17. mars.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Sesongen 2024.
PostPosted: 05 Mar 2024, 23:38 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3646
Tilhenger wrote:
Kampen i dag var jevnere enn resultatet tilsier. Jeg synes vi er kvikkere i beina og treffer bedre med kombinasjonsspill. Haren kan fort bli en attraksjon i OBOS. Langrekken gjør seg absolutt ikke bort på back, men jeg håper vi ender opp med å bruke han lenger frem i bana. Holter fungerte også bra i forsvaret i Krogh sitt fravær. Den som var mest involvert i baklengsmålene var vel Holmé.

Satser på ytterligere bedring mot Stabæk 17. mars.

Håper dem for tak i en riktig spiss snart.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Sesongen 2024.
PostPosted: 06 Mar 2024, 00:39 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1119
Location: Vinger
Janko wrote:
Tilhenger wrote:
Kampen i dag var jevnere enn resultatet tilsier. Jeg synes vi er kvikkere i beina og treffer bedre med kombinasjonsspill. Haren kan fort bli en attraksjon i OBOS. Langrekken gjør seg absolutt ikke bort på back, men jeg håper vi ender opp med å bruke han lenger frem i bana. Holter fungerte også bra i forsvaret i Krogh sitt fravær. Den som var mest involvert i baklengsmålene var vel Holmé.

Satser på ytterligere bedring mot Stabæk 17. mars.

Håper dem for tak i en riktig spiss snart.


Moberg fungerer ganske bra som oppspillspunkt med Haren eller Williams rundt seg. Håper likevel Holtan rekker resten av oppkjøringa. Han er sammen med med Güven den mest kliniske avslutteren vi har. Güven vil vel neppe spille mer enn maks 60 minutter per kamp.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 62 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 151 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group