KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 27 Apr 2024, 10:30

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 26 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
 Post subject: Bråk i brakka?
PostPosted: 29 Sep 2023, 11:13 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6461
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
Så det er misnøye om dagen. Jeg kjenner ikke detaljer, men ikke unaturlig at det murres litt om resulatatene ikke er som forventet og noen ikke får spille så mye som mulig. Sikkert noen som vet om det er mer bak saken i Glomdalen som også har spredd seg til riksmedia.

Samtidig tenker jeg når jeg leser at en spiller har uttalt seg om at han ikke ønsker å rykke opp om Vegard Hansen er trener at denne spilleren bør finne seg en ny klubb. Mye kan sies om dårlige holdninger i fotball, men dette topper det meste av det jeg har opplevd og lest om. En spillergruppe kan ofte ha grunn til å være misfornøyd med trenere, men om de da ønsker å sabotere opprykksmulighetene bør de se seg om etter en annen jobb. Dette gjelder uansett hvilken spiller det er som har uttalt dette, kanskje med unntak av Güven som med sin legendestatus nok bør lyttes til.

Vet at dette debateres på Facebook, men vi trenger da en tråd for oss som fortsatt liker gamlemåten også ;)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Bråk i brakka?
PostPosted: 29 Sep 2023, 12:44 
Offline
Kaptein
User avatar

Joined: 12 May 2009, 19:05
Posts: 774
Location: Tråstad
Faen at det alltid skal være noe.
Vegard virker som en alright fyr gjennom media. En som snakker litt rett fra levra. Men hvordan han er som leder har jo ikke jeg noen peiling på.

Men faen altså, har han mistet garderoben så må noe gjøres nå. Er ikke samtlige 11 på banen og 5+ på benken 100% klare for å slåss for hver eneste ball er det bare å glemme opprykk.

Og de "misfornøyde" spillerne her er jo nødt til å være de litt eldre. Vil ikke si navn, men er en par jeg kan se for meg spre litt negativitet. Er det grunnlag for det, mulig og da får Nystuen se på det, men det må gjøres nå, helst i går. Er det ikke grunnlag kan de spillerne fullføre sesongen for KIL2 før de fjernes neste år.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Bråk i brakka?
PostPosted: 29 Sep 2023, 15:15 
Offline
Saftblander
User avatar

Joined: 21 Feb 2017, 23:20
Posts: 23
Location: Tomteberget
Livet som KIL-supporter er i hvert fall ikke kjedelig. Det oppleves unødvendig at dette skal tas igjennom mediene, og ikke videre imponert over Glåmdalen som blåser opp denne saken midt i høstjakta.
Har samtidig forståelse for at det generer "klikk" osv.. Men er også redd for at denne støyen medfører at medgangssupportere hever litt på øyebryna, blir passive og uteblir fra stadion nå som gutta trenger den 12. mann som mest. Stusser også over at Vegard Hansen uttaler seg igjennom Glåmdalen i dag og legger vekt på at dette ikke har vært et tema han har tatt opp internt med spillergruppa enda. Altså, hva faen? Hansen, KIL og spillertropp skal ikke bruke energi på det her nå. KIL har aldri hatt - og kommer heller ikke til å ha på mange sesonger en så god mulighet til å rykke dirkete opp. Nå får de slutte å kuke, gjøre jobben som trengs slik at vi kan ta en helvetes opprykksfest på Vinger hotell/ ElgElg i midten av november. Hvis det viser seg at det er noen av de rutinerte spillerne som sprer gift i garderoben pga lite spilletid (ref Moberg og likende) så kan de ta seg en bolle og holde kjeft.

_________________
Gutta trenger jubelbrus for å få seiersrus


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Bråk i brakka?
PostPosted: 29 Sep 2023, 19:46 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1119
Location: Vinger
Veldig synd. Slike prosesser påvirker hele gruppa helt til lufta blir rensa eller tilstrekkelige tiltak blir gjennomført. Nå regner jeg med at det har vært møter.med spillerutvalget i dag, så håper jeg at dette ikke stikker dybere enn at det kan løses uten drastiske tiltak.

Det er ellers paradoksalt at vi får et slikt opprør når vi ligger an til der beste sportslige resultatet på 14 år. Det hadde vært bedre å gjort unna slik under Eriksen eller Lehkosuo.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Bråk i brakka?
PostPosted: 29 Sep 2023, 21:26 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3646
Drublic wrote:
Faen at det alltid skal være noe.
Vegard virker som en alright fyr gjennom media. En som snakker litt rett fra levra. Men hvordan han er som leder har jo ikke jeg noen peiling på.

Men faen altså, har han mistet garderoben så må noe gjøres nå. Er ikke samtlige 11 på banen og 5+ på benken 100% klare for å slåss for hver eneste ball er det bare å glemme opprykk.

Og de "misfornøyde" spillerne her er jo nødt til å være de litt eldre. Vil ikke si navn, men er en par jeg kan se for meg spre litt negativitet. Er det grunnlag for det, mulig og da får Nystuen se på det, men det må gjøres nå, helst i går. Er det ikke grunnlag kan de spillerne fullføre sesongen for KIL2 før de fjernes neste år.

Så vel hva styret gjorde da noen ikke likte Nordli sin stil. Sparken. Håper Espen ikke gjør det samme nå da med Vegard


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Bråk i brakka?
PostPosted: 01 Oct 2023, 09:19 
Offline
Materialforvalter

Joined: 18 Aug 2008, 19:56
Posts: 96
Hvis ryktene stemmer så er nok den eneste løsningen her å kvitte seg med V.H.
Dette dreier ikke om enkelt spillere som er negative - det er i ferd med å splitte hele spillergruppen.
Så skal man da bytte ut V.H. Eller omtrent halve stallen?

Det stilles spørsmålstegn både ved kommunikasjonen (og da ikke bare på den måten han selv beskriver) til V.H men også ved taktiske valg før og underveis i kamper.

Det skal nok luftes litt etter kampen i dag så får vi se om de kan enes om veien videre eller om noen forlater Lunden.

Spillerne kan ikke gå til ny klubb nå og få spilletid (vinduet er stengt).
Så blir spørsmålet om han de jobbet med for å forsterke trenerteamet evt er interessert hvis det blir en ledig hovedtrener jobb.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Bråk i brakka?
PostPosted: 01 Oct 2023, 11:37 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3646
kalle wrote:
Hvis ryktene stemmer så er nok den eneste løsningen her å kvitte seg med V.H.
Dette dreier ikke om enkelt spillere som er negative - det er i ferd med å splitte hele spillergruppen.
Så skal man da bytte ut V.H. Eller omtrent halve stallen?

Det stilles spørsmålstegn både ved kommunikasjonen (og da ikke bare på den måten han selv beskriver) til V.H men også ved taktiske valg før og underveis i kamper.

Det skal nok luftes litt etter kampen i dag så får vi se om de kan enes om veien videre eller om noen forlater Lunden.

Spillerne kan ikke gå til ny klubb nå og få spilletid (vinduet er stengt).
Så blir spørsmålet om han de jobbet med for å forsterke trenerteamet evt er interessert hvis det blir en ledig hovedtrener jobb.



Sparke V.H. ja. Er vel ikke spillerne som skal bestemme det taktiske. Greit at kommunikasjonen ikke var bra, men hvorfor kunne dem ikke ta det opp for lenge siden. Ikke vente nesten 1 år. Blir litt for dumt. Og tåler dem ikke å høre at dem ikke er god nok for øyeblikket så for dem bare godta det og jobbe hardere. Tror ikke at alle 25 spillere liker hverandre heller. Men det kommer aldri ut i media. Men liker dem ikke treneren kommer det ut. Hvor skal man finne en trener som skal si alt spillerne vil høre. Slik er det vel i alle klubber. Men dette kunne talsmannen i gruppa ha tatt opp for flere mnd siden. Rart dem dem holdt ut i 16 år i Mjøndalen.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Bråk i brakka?
PostPosted: 01 Oct 2023, 13:11 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 18 Jul 2005, 01:31
Posts: 1021
Location: Oslo
Nå er det kun 3 poeng som gjelder. Legg alle uenigheter til side og kjemp som om det står om livet !(oppvasken får man ta senere). Kåffa vant overraskende mot KBK i går, så her får man ikke mye gratis lenger. Forza KIL !!!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Bråk i brakka?
PostPosted: 02 Oct 2023, 13:18 
Offline
Materialforvalter

Joined: 18 Aug 2008, 19:56
Posts: 96
Jeg lurer veldig og oppriktig på hva som er grunnen til at såpass mange supportere er såpass tydelige på at VH må fortsette i KIL.

Det to eneste argumentene jeg har sett er at spillerne sutrer - de må tåle å få litt kjeft.
Det andre er at VH er en god trener fordi han fikk det til i Mjøndalen.

Ingen av de to argumentene er gode argumenter for meg når jeg da i tillegg har sett folk mene at styret i Kongsvinger skal kalle inn spillerne og kjefte på de også lurer jeg veldig på hvor mange av supporterne i klubben som presterer bedre av voksenkjeft.
Det man må huske er at denne stallen til stor grad inntil i VH kom inn de siste årene har hatt "kompisene/jevnaldrene" som trenere som nok har tatt mange av beslutningene sammen med spillerne - og at det dermed reageres når noen kommer inn og endrer det totalt er ikke så overraskende - så kan man si at det er en treners rett og det kan man argumentere for men man kan jo fortsatt finne en "smartere og bedre" løsning for dette enn det som tydeligvis er gjort.

At man har lykkes i en klubb er dessverre ingen garanti for at man lykkes i neste - og ja det har vært mange kontroverser også i VH sin tid i bruntrøyene. Da satt bestekompisen hans som klubbsjef og de to sammen hadde gjort en kjempejobb med å bygge opp klubben - noe som gjorde at de satt i en særstilling på godt og vondt antageligvis.
Det finnes mange eksempler på trener som lykkes i noen klubber men som ikke gjør det i andre.


Så hva er argumentene for at VH skal bli og at man skal kvitte seg med flere spillere?
Og i hvilket parallelt fotballunivers har det noen gang skjedd at man har byttet store deler av stallen i en klubb med begrensende ressurser og lat treneren bli når det har oppstått konflikter?


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Bråk i brakka?
PostPosted: 02 Oct 2023, 15:09 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3646
kalle wrote:
Jeg lurer veldig og oppriktig på hva som er grunnen til at såpass mange supportere er såpass tydelige på at VH må fortsette i KIL.

Det to eneste argumentene jeg har sett er at spillerne sutrer - de må tåle å få litt kjeft.
Det andre er at VH er en god trener fordi han fikk det til i Mjøndalen.

Ingen av de to argumentene er gode argumenter for meg når jeg da i tillegg har sett folk mene at styret i Kongsvinger skal kalle inn spillerne og kjefte på de også lurer jeg veldig på hvor mange av supporterne i klubben som presterer bedre av voksenkjeft.
Det man må huske er at denne stallen til stor grad inntil i VH kom inn de siste årene har hatt "kompisene/jevnaldrene" som trenere som nok har tatt mange av beslutningene sammen med spillerne - og at det dermed reageres når noen kommer inn og endrer det totalt er ikke så overraskende - så kan man si at det er en treners rett og det kan man argumentere for men man kan jo fortsatt finne en "smartere og bedre" løsning for dette enn det som tydeligvis er gjort.

At man har lykkes i en klubb er dessverre ingen garanti for at man lykkes i neste - og ja det har vært mange kontroverser også i VH sin tid i bruntrøyene. Da satt bestekompisen hans som klubbsjef og de to sammen hadde gjort en kjempejobb med å bygge opp klubben - noe som gjorde at de satt i en særstilling på godt og vondt antageligvis.
Det finnes mange eksempler på trener som lykkes i noen klubber men som ikke gjør det i andre.


Så hva er argumentene for at VH skal bli og at man skal kvitte seg med flere spillere?
Og i hvilket parallelt fotballunivers har det noen gang skjedd at man har byttet store deler av stallen i en klubb med begrensende ressurser og lat treneren bli når det har oppstått konflikter?




Men det finnes da en talsmann for spillerne. Rart dem venter i 9 mnd med dette her. Og står frem å sier at dem ikke vil rykke opp med Kil. Slike spillere trenger vi ikke i en klubb. Vegard har innrømmet at kanskje kommunikasjonen har vert litt feil. Så for håpe dem klarer og få ordnet opp i dette her. Tror ikke man for en trener som alle godtar. Det har vi jo sett i Kil de siste 8 årene.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Bråk i brakka?
PostPosted: 02 Oct 2023, 15:17 
Offline
Materialforvalter

Joined: 18 Aug 2008, 19:56
Posts: 96
Janko wrote:



Men det finnes da en talsmann for spillerne. Rart dem venter i 9 mnd med dette her. Og står frem å sier at dem ikke vil rykke opp med Kil. Slike spillere trenger vi ikke i en klubb. Vegard har innrømmet at kanskje kommunikasjonen har vert litt feil. Så for håpe dem klarer og få ordnet opp i dette her. Tror ikke man for en trener som alle godtar. Det har vi jo sett i Kil de siste 8 årene.


Så lenge det går bra er det vanskelig å komme med innsigelser. Men hvordan vet vi at det ikke har vært tatt opp men at det ikke har eskalert siste tiden?


Men hva er argumentene for å beholde ham? At han har innrømmet kommunikasjonsmiss ? At man ikke kan finne en trener alle liker?

At alle ikke liker treneren er greit men at et flertall ikke liker treneren - og da blant de bærende spillerne hva tenker du er løsningen?


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Bråk i brakka?
PostPosted: 02 Oct 2023, 15:30 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3646
kalle wrote:
Janko wrote:



Men det finnes da en talsmann for spillerne. Rart dem venter i 9 mnd med dette her. Og står frem å sier at dem ikke vil rykke opp med Kil. Slike spillere trenger vi ikke i en klubb. Vegard har innrømmet at kanskje kommunikasjonen har vert litt feil. Så for håpe dem klarer og få ordnet opp i dette her. Tror ikke man for en trener som alle godtar. Det har vi jo sett i Kil de siste 8 årene.


Så lenge det går bra er det vanskelig å komme med innsigelser. Men hvordan vet vi at det ikke har vært tatt opp men at det ikke har eskalert siste tiden?


Men hva er argumentene for å beholde ham? At han har innrømmet kommunikasjonsmiss ? At man ikke kan finne en trener alle liker?

At alle ikke liker treneren er greit men at et flertall ikke liker treneren - og da blant de bærende spillerne hva tenker du er løsningen?



Vegard er vel den eneste som vil spille slik styret vil ta fotball skal spilles. Tror nok dem hadde sagt ifra før vis det hadde vert så jævlig ille. Men tror Glåm Dalen har lagt til litt mer en nok. Storm i et vannglass. Nå har dem vel hatt 1 til 2 trenere i året hittil. Og vis ikke spillerne tåler kritikk ja......Da må dem gå i seg sjeæl. Da hadde det vert mange sjefer og lærere rundt i Norge uten jobb.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Bråk i brakka?
PostPosted: 02 Oct 2023, 15:42 
Offline
Materialforvalter

Joined: 18 Aug 2008, 19:56
Posts: 96
Janko wrote:


Vegard er vel den eneste som vil spille slik styret vil ta fotball skal spilles. Tror nok dem hadde sagt ifra før vis det hadde vert så jævlig ille. Men tror Glåm Dalen har lagt til litt mer en nok. Storm i et vannglass. Nå har dem vel hatt 1 til 2 trenere i året hittil. Og vis ikke spillerne tåler kritikk ja......Da må dem gå i seg sjeæl. Da hadde det vert mange sjefer og lærere rundt i Norge uten jobb.


Er mange som spiller slik klubben ønsker - Det klubben ønsker er ikke den stilen VH naturlig står for men det er den han ønsker å utvikle seg til mens han fikk sparken i bruntrøyene.
Mange trenere jeg kan tenke på som kan fylle den stilen i Norge.

Kritikk tåler nok spillerne godt men tipper det er noe med måten den fremsettes på. Jeg kjenner svært få som presterer bedre av kjeft men men.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Bråk i brakka?
PostPosted: 02 Oct 2023, 16:02 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 843
Nå er jo jeg av de som mener at spillerne må ta sin del av skylden.
Det er gratis å løpe for å si det slik.....eller å unngå personlige feil. Og de mentale meltdownene startet ikke med Vegard.

Men det blir rart med all spekuleringen når man egentlig ikke vet hva som har skjedd. Er det konkrete enkeltepisoder eller gnisninger over tid?
Er det sportslig.....eller utenomsportslig?
Nå kjente man jo ikke på annen sportslig motgang enn de første rundene. Det klarte man å snu. Slikt er kanskje enklere i runde 4 enn i runde 23?
Det er i motgang man virkelig får prøvd seg, og det er i motgang man får testet hverandre. Det er kanskje enklere å takle motgangen når vi taper sjansestatistikken 8-4, men Guven tupper inn et mål slik at vi vant.....litt slik det var i vår.

Det jeg vil bruke imot Vegard (og som jeg også har kommentert andre steder) er hans uttalelser om en vanvittig bra stall, uten at det har gjenspeilet seg spillemessig.
Jeg kjøper heller ikke den flytperioden på vår-parten, for der var det mye stang inn. Vi har sett udynamiske og dårlig organiserte ut store deler av sesongen.
I serien Alle gutta kommer det vel også frem at han kanskje ikke er den beste menneskekjenneren, og noen av utblåsningene der var i beste fall upedagogiske.
I Mjøndalen fikk han også bygge opp noe fra bånn og pilen pekte stort sett en vei.
Det er noe annet å tre inn i en veletablert klubb som KIL.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Bråk i brakka?
PostPosted: 02 Oct 2023, 20:40 
Offline
Materialforvalter

Joined: 18 Aug 2008, 19:56
Posts: 96
maggot wrote:
Nå er jo jeg av de som mener at spillerne må ta sin del av skylden.
Det er gratis å løpe for å si det slik.....eller å unngå personlige feil. Og de mentale meltdownene startet ikke med Vegard.


Ikke uenig i at spillerne ikke er uten skyld men det ender allikevel alltid med at treneren må gå!

Jeg sliter fortsatt med å forstå den massive støtten for at VH skal fortsette og at man heller skal porte masse spillere.

Du viser til mange av argumentene for at VH må gå mens jeg har til gode å høre «gode» argumenter fra dem som vil at han skal bli!


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 26 posts ]  Go to page 1, 2  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 228 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group