KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 27 Apr 2024, 16:12

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 
Author Message
 Post subject: Skeid-KIL
PostPosted: 22 Sep 2023, 22:45 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1119
Location: Vinger
Har ikke sett Skeid under Erlandsen, men mulig de prøver et desperat forsøk på gjennomført direktefotball. De har uansett åtte tap på rad, de fire siste med Erlandsen ved roret.

Holtan virker å være ute på ubestemt tid, med en uavklart skade under foten. Jeg har fjorårets 4-0 tap friskt i minnet, og kjenner en liten uro for denne. Hoel må komme i gang igjen. Håper på mere spilletid for Taylor.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Skeid-KIL
PostPosted: 23 Sep 2023, 17:15 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 843
Sliteseier. Men fanken.....dette er for dårlig altså. Forhåpentligvis så sitter det meste mellom ørene slik at det løsner noen knuter her og der.
Det som skremmer meg mest er at laget tidvis mangler samspill. Hvor mange ganger hørte vi ikke kommentarer som "en misforståelse" ditt og datt.
Er det noe med formasjonen nå som er vanskelig å mestre?
Vi sliter tidvis stort mot det desiderte bunnlaget i ligaen.

Det hyggelige er jo at Vinjor plutselig gjør det bra i en ny rolle.
Jeg kritiserte hans offensive egenskaper (og jeg synes fortsatt han har mye å gå på), men han gjør det jaggu mye bedre som kant enn som indreløper.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Skeid-KIL
PostPosted: 23 Sep 2023, 19:32 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1119
Location: Vinger
I dag var det bare tre poeng som gjaldt, og det fikk vi. Men helt enig at det var mye rart spillemessig. Strömberg var vel en periode den spilleren med flest vellykka offensive involveringer med sine presise igangsettinger ut på kant. Det er absolutt ikke betryggende at vi lar Skeid ta over initiativet på stillingen 1-2, fremfor å punktere kampen.

Hvis Langrekken ee ute i lengre tid, har vi virkelig utfordringer offensivt. Enig i at Vinjor var god I dag, sammen med Strömberg og Krogh.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Skeid-KIL
PostPosted: 23 Sep 2023, 20:28 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6461
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
Det var koselig i sola på Nordre Åsen i dag, med Jokke på anlegget og et glimt av sommerstemning. Helt til kampen starta, Skeid begynte med lange baller og var farlige med en gang. KIL hadde null kreativitet og nesten ikke bevegelser, når de da også slo masse feilpasninger og stressa i forsvar begynte Skeid å spille finspill og var til stadighet farlige. Det lå en scoring i lufta og når den kom så alle på bortetribuna at nå sprekker nullen, for oksene fikk ganske fri bane mot vårt mål

Heldigvis hadde ikke Vinjor lyst til å gå til pause med å ligge under, så han pynta på resultatet rett etter at Skeid scora. Langrekken ut med skade, og Güven inn. Jeg syns det skjedde noe med KIL offensivt etter at Güven kom innpå. Han var lett på foten og bevget seg smart så han skapte rom for andre på laget, men det ble ikke flere mål i første omgang.

Andre omgang ble litt mindre Skeid og litt mer KIL, men ikke nok til at vi kan gi oss selv godkjent for denne kampen. Hoel skal ha skryt for å krige inn ballen og gi oss ledelsen, men resten av omgangen var mye frem og tilbake og Skeid kunne fort ha fått en utligning om det ikke hadde vært for Strømberg i full strekk.

Neste gang Kongsvinger skal gjeste Nordre Åsen kan jeg trille med sykkel ned på kamp. Etter 20 år på østkanten, nærmere bestem øverst i Groruddalen gjør jeg vestkantgutt av meg og flytter nooen titalls meter vest for Akerselva, men kommer fortsatt til å insistere på å kjøre til Kongsvinger for å se fotball. Skeid kommer vi neppe til å møte på noen sesonger uansett. Neste er Bryne hjemme, da må vi finne ut hvorfor vi ikke spiller like lekent som i våres?


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 265 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group