KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 27 Apr 2024, 11:44

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 12 posts ] 
Author Message
PostPosted: 21 Aug 2023, 14:14 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 843
Storoppgjør.
Håper folk møter opp selv om det er hverdag og tidspunktet er ræva.
FFK har hatt mye motgang de siste årene. De har hatt desto mer flyt i år, for det meste har gått "plankerestenes" vei.
Overtidsmål, ville redninger, effektivitet.......ja den største motgangen de har møtt er vel egentlig Adem Guven i en "viss" kamp tidligere i sommer 8)
Mot KBK fikk de straffe etter 5 sekunder og KBK fikk rødt etter et kvarter.

Dette blir tett og jevnt.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 21 Aug 2023, 15:17 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 18 Jul 2005, 01:31
Posts: 1021
Location: Oslo
Synd og skam at denne kampen går kl 18 på en onsdag, men forhåpentligvis kommer det godt over 2000 her.
Lukter uavgjort lang vei, men håper virkelig vi går for 3 poeng med en offensiv vilje fra start. 3 poeng her og hjemme mot Kåffa på søndag setter oss i en uendelig god posisjon før høsten kommer.
Litt spent på laguttaket her, det vil vel bli litt rotasjon framover vil jeg tro. Hellan og Holtan inn fra start kanskje ?


Top
 Profile  
 
PostPosted: 22 Aug 2023, 09:57 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 843
Både FFK og Kongsvinger har fremstått rufsete etter ferien (sånn egentlig).
Pottesolide Fredrikstad har sluppet inn kun 12 mål, men samtidig sluppet inn mål i alle kampene etter ferien.
Første tapet kom i forrige bortekamp mot KFUM.

For KIL sin del har det blitt hurramegrundt i begge ender av banen. 11-8 i målforskjell på de 4 siste kampene er altfor mye baklengsmål.
Det er kanskje usikkerhetsmomentet for min del.......vi har sett rufsete ut bakover etter ferien.
Vi har backer som kanskje er bedre fremover enn bakover, og når vi har gått over til en firebackslinje så synes jeg vi slipper til for mye.
Særlig når det også gjøres feil i hele backrekka og vi ser balltap på midten.

Spørsmålet er om vi burde spille 3-5-2.......iallfall i denne kampen her.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 23 Aug 2023, 20:42 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1119
Location: Vinger
Synd med tap, og synd vi ikke klarer å sette mer press på de etter reduseringen. Flaks at "alle" andre tapte også. Med seier mot KFUM vil vi ha 7 poeng på de. Vi må klare oss uten Holter, de må mest sannsynlig klare seg uten kapteinen Rasch.

Veldig bra trøkk fra NTG pluss resten av F-feltet i dag. Bare et tips: Spar hatsangene til vi møter ham-kam, vif og lsk.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 23 Aug 2023, 21:33 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 843
Utrolig skuffende, og dessverre er det for «variert» fra mange spillere.
I dag var det eksamen både spillemessig og taktisk, og vi strøyk.
Og nok en gang…..defensivt er vi en pine å se på etter sommer-pausen.

Nå er vi tilbake der hvor vi var i vår. Opp med ermene. Back to basic.
Tett igjen bakover. Krig. Kutt ut jåleriet.
Akkurat nå ligger vi på opprykk fordi de andre lagene suger. Ikke fordi vi er så forbasket gode selv.

Og Nystuen….overgangsvinduet nærmer seg slutten,


Top
 Profile  
 
PostPosted: 23 Aug 2023, 23:02 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 09 Apr 2005, 14:47
Posts: 2722
Location: Oslo
Synd at vi aldri møter opp til denne kampen, dessverre.. Vi gjorde vel et tappert forsøk på 1-2 og det var det.
Alt I alt ganske skuffende..

_________________
Always red and white


Top
 Profile  
 
PostPosted: 24 Aug 2023, 09:11 
Offline
Materialforvalter

Joined: 02 Apr 2012, 21:33
Posts: 61
Tilhenger wrote:
Synd med tap, og synd vi ikke klarer å sette mer press på de etter reduseringen. Flaks at "alle" andre tapte også. Med seier mot KFUM vil vi ha 7 poeng på de. Vi må klare oss uten Holter, de må mest sannsynlig klare seg uten kapteinen Rasch.

Veldig bra trøkk fra NTG pluss resten av F-feltet i dag. Bare et tips: Spar hatsangene til vi møter ham-kam, vif og lsk.


Enig! Hvis vi skal begynne å «hate» Fredrikstad, Skeid og Sandnes Ulf, visker vi ut hele betydningen av hat-begrepet som skal brukes mot de virkelige rivalene. Høres også dumt ut når hele feltet til Kongsvinger roper «Fredrikstad» på spørsmål om hva man synes er ræva. Folk hører ikke spørsmålet, og hører bare at «Fredrikstad» ljomer utover Gjemselund. Ønsker størst mulig fokus åpne heie frem eget LAG, heller ikke i så stor grad stå å synge navnene til enkeltspillere. Ellers er det som Tilhenger sier helt nydelig med fullt felt F! Kjør på videre.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 24 Aug 2023, 10:15 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6461
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
Vi starter bra, men etter 20 minutter blir det mer og mer FFK. Lurer på om Fredrikstad bare lot oss spille i starten, for de hadde energi til å holde et imponerende press på oss resten av kampen. Og skuddfoten til han som scorte 1-0 var jo solid.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 24 Aug 2023, 11:41 
Offline
Spiller
User avatar

Joined: 19 Apr 2005, 18:34
Posts: 435
Felt-F? noe jeg ikke har fått med meg? Trodde syngene supportere holdt til på felt-J

Men når det er sagt så syns jeg ikke man skal begynne å pirke på ting når man først har fått til litt stemning(Men er kanskje sånn det alltid er på vinger)
"Hater hater hater hamarkam" eller "alle som ikke hopper er Hamarkam" passer like godt når KIL møter Bryne som Hamskam eller rundt middagsbordet hjemme 8) :twisted:

Mange nye unge som bør få inn at man hater Hamkam, eller kanskje de som pirker på dette sympatiserer med de slimgrønne?

God stemning i går, selvom 50% av feltet faktisk ikke brukte kjeften.

_________________
Forza Vinger!


Top
 Profile  
 
PostPosted: 24 Aug 2023, 11:57 
Offline
Materialforvalter

Joined: 02 Apr 2012, 21:33
Posts: 61
KIL_Tommy wrote:
Felt-F? noe jeg ikke har fått med meg? Trodde syngene supportere holdt til på felt-J

Men når det er sagt så syns jeg ikke man skal begynne å pirke på ting når man først har fått til litt stemning(Men er kanskje sånn det alltid er på vinger)
"Hater hater hater hamarkam" eller "alle som ikke hopper er Hamarkam" passer like godt når KIL møter Bryne som Hamskam eller rundt middagsbordet hjemme 8) :twisted:

Mange nye unge som bør få inn at man hater Hamkam, eller kanskje de som pirker på dette sympatiserer med de slimgrønne?

God stemning i går, selvom 50% av feltet faktisk ikke brukte kjeften.


Beklager, selvfølgelig J. Helt enig i at «Hater hater hater hamarkam» eller «alle som ikke hopper er hamarkam» gjerne kan brukes hver kamp, uavhengig av motstander. Kritikken gikk mer på at man ikke bør viske ut «hater»-betydningen med å synge at man hater enhver motstander. Er gjerne med på å synge hatsanger mot hamkam på søndag, men syns det blir påtatt å synge at man hater KFUM. KIL skal jo ikke bry seg om en klubb som KFUM, hehe.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 24 Aug 2023, 13:39 
Offline
Kaptein
User avatar

Joined: 12 May 2009, 19:05
Posts: 774
Location: Tråstad
Har ingen problemer med FFK. Klubb med historie og sjel, akkurat som KIL.

Synd med tap i går, men flaks at de andre bak også tapte. Nå er det enda mer viktig å holde sjel løse kfum langt bak seg.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 24 Aug 2023, 16:03 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1119
Location: Vinger
KIL_Tommy wrote:
Felt-F? noe jeg ikke har fått med meg? Trodde syngene supportere holdt til på felt-J

Men når det er sagt så syns jeg ikke man skal begynne å pirke på ting når man først har fått til litt stemning(Men er kanskje sånn det alltid er på vinger)
"Hater hater hater hamarkam" eller "alle som ikke hopper er Hamarkam" passer like godt når KIL møter Bryne som Hamskam eller rundt middagsbordet hjemme 8) :twisted:

Mange nye unge som bør få inn at man hater Hamkam, eller kanskje de som pirker på dette sympatiserer med de slimgrønne?

God stemning i går, selvom 50% av feltet faktisk ikke brukte kjeften.


Gøy at det måtte til en diskusjon om supporterkultur for å få fart på forumet igjen. Felt F var faktisk en supportergruppe som satt rett bak motstanderbenken på midten av 90-tallet, trur faktisk at de hadde egne gensere. Beklager glippen, bakdelen med å bli gammel er at man roter med navn og begreper, og i tillegg blir jævlig sur når tradisjoner ikke opprettholdes :D

Siden jeg har vært supporter siden 90-tallet, trenger du ikke betvile mitt forhold til ham-kam. Nå er vel NTG-gutta født langt inn på 2000-tallet, så de kan ikke klandres for ikke å være oppdatert på våre tradisjonelle hatklubber. Sjansen for at de leser her inne er heller ikke veldig stor, så da blir der vel uansett til at vi får noen nye hatklubber.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 12 posts ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 222 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group