KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 27 Apr 2024, 17:00

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 11 posts ] 
Author Message
 Post subject: Åsane-KIL
PostPosted: 03 Jun 2023, 23:17 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1119
Location: Vinger
Vertene med fem tap og fem uavgjorte kamper så langt. Grundt, Lysgård, Solnørdal, Hellan og Marthinussen spilte alle 120 minutter på torsdag. Vertene mangler den mest rutinerte spilleren sin, Martin Ueland, som soner for gule kort. Åsane er vel opptatt av å spille sitt eget spill, fremfor å ødelegge for motstanderne, men er spent på hvordan de kommer til å opptre i morra.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Åsane-KIL
PostPosted: 04 Jun 2023, 16:00 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 843
Bra 1.omgang.
Åsane har null og niks.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Åsane-KIL
PostPosted: 04 Jun 2023, 16:06 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1119
Location: Vinger
maggot wrote:
Bra 1.omgang.
Åsane har null og niks.


Veldig bra! Må holde koken oppe nå, ikke all verden å sette inn på.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Åsane-KIL
PostPosted: 04 Jun 2023, 16:08 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 18 Jul 2005, 01:31
Posts: 1021
Location: Oslo
Veldig bra 1. omgang. Holde helt inn nå så leder vi kanskje Obos til kronekampen neste helg.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Åsane-KIL
PostPosted: 04 Jun 2023, 23:48 
Offline
Kaptein
User avatar

Joined: 12 May 2009, 19:05
Posts: 774
Location: Tråstad
Cup flausa er glemt. Tabelltopp! Sinnsykt bra 1.omgang.i dag.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Åsane-KIL
PostPosted: 05 Jun 2023, 01:33 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 843
Dette var på mange måter "nesten" en perfekt utført bortekamp.
Åsane prøvde å presse litt utover i 2.omgang, men det var egentlig ganske hjelpesløst.

Jeg føler KIL har mye å gå på, og jeg er spent på hva som skjer når overgangsvinduet nærmer seg.
Jeg sitter fortsatt med en følelse av at forrige overgangsvindu kun var "delvis" vellykket.

Mange KIL-supportere roper muligens etter en ny spiss, men selv håper jeg på en offensiv midtbanespiller (som vi har hatt mange av i årenes løp men som er borte i årets utgave).
Vi har bestandig hatt spillere som Nieves, Pinto, Marlinho, Castro og Hoel Andersen. Krydderspillere som har vært et bindeledd mellom spissene og midtbanen.
Pr dags dato mangler vi det lille ekstra, og utenom spissene så skårer vi altfor få mål.
Jeg synes det kommer litt til syne mot Åsane hvor vi ofte ikke klarer å utnytte overtak eller rom (som Åsane gir masse av). Det er kanskje symptomatisk at begge målene kommer på dødball.
Jeg synes også vi roter på backplassene. Hittil har snart halve laget spilt på disse plassene. Vi har ikke de klare enerne vi hadde i fjor. Jeg synes iallfall vi skaper skuffende lite fra disse posisjonene. Sjølstad og Murray har maltraktert dette Åsane-laget slik de fremstod i dag.
Det er mulig Haakenstad er tiltenkt backrollen og at det er skadeproblematikk som gjør at han spiller stopper, pr dags dato.

Utenom det så synes jeg enkelte lagdeler begynner å ligne seg selv. Stopperne får mer og mer kontroll og Krogh Gerson begynner virkelig å "step up the game".
Skulle likt og vite når Jahr var tilbake, for da lukter det virkelig krutt av denne lagdelen.
Strömberg gjør heller ikke de ville redningene, men du verden så solid han fremstår nå. Tar alt av dødballer og innlegg.
Holtan er en storskårende drittsekk........elsker det.

(Synes også det er dårlig informasjon om skadesituasjonen i KIL).

Vi leder Obos for pokker......og vi har massevis og gå på!!!!
Ranheim neste. Gratis inngang. Toppoppgjør. Bare å møte opp i hopetall.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Åsane-KIL
PostPosted: 05 Jun 2023, 07:57 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 22 Apr 2005, 13:20
Posts: 1370
Location: Auli, Nes
maggot wrote:
Mange KIL-supportere roper muligens etter en ny spiss, men selv håper jeg på en offensiv midtbanespiller (som vi har hatt mange av i årenes løp men som er borte i årets utgave).
Vi har bestandig hatt spillere som Nieves, Pinto, Marlinho, Castro og Hoel Andersen. Krydderspillere som har vært et bindeledd mellom spissene og midtbanen.
Pr dags dato mangler vi det lille ekstra, og utenom spissene så skårer vi altfor få mål.

Jeg synes det kommer litt til syne mot Åsane hvor vi ofte ikke klarer å utnytte overtak eller rom (som Åsane gir masse av). Det er kanskje symptomatisk at begge målene kommer på dødball.
Jeg synes også vi roter på backplassene. Hittil har snart halve laget spilt på disse plassene. Vi har ikke de klare enerne vi hadde i fjor. Jeg synes iallfall vi skaper skuffende lite fra disse posisjonene. Sjølstad og Murray har maltraktert dette Åsane-laget slik de fremstod i dag.


100% enig i disse 2 punktene. Mangler en kreativ spiller offensivt. En som gjør ting litt annerledes.

Backene har vi heller ikke klart å få en fullverdig løsning på. Selv om jeg er villig til å gi de unge vi har der nå litt tid, så hadde det vært kjekt med en litt mer ferdig-utviklet på en av sidene i hvertfall.
Men.. vi leder serien uten at spillet har løsnet helt. Kan bli bra dette :-)

_________________
"Hånda i været, midterste finger
Den er til alle som ikke er Vinger"

Never red - Alltid rød!
-------
http://www.haga-if.no


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Åsane-KIL
PostPosted: 05 Jun 2023, 20:42 
Offline
Kaptein
User avatar

Joined: 12 May 2009, 19:05
Posts: 774
Location: Tråstad
Lever med ett lite håp at Linnes kommer seg hjem nå i sommer å tar den høyreback plassen nå som han har kjøpt seg hus i Lia.

Ja, vet han har kontrakt å alt det der, men lov å drømme.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Åsane-KIL
PostPosted: 06 Jun 2023, 17:53 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1119
Location: Vinger
Linnes kommer ikke, da må han i så fall havne i kraftig unåde hos Molde-ledelsen. Ellingsen på lån derimot er ikke umulig, han har kontrakt ut året, og vil vel neppe bli satsa på i høst.

Vi skal være glad for at ikke Krogh Gerson er to år yngre, da hadde vi mista han til Allsvenskan eller Eliteserien. Hvis vi fortsatt er på skuddhold i august er jeg 100% sikker på at vi kommer til å forsterke offensivt.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Åsane-KIL
PostPosted: 06 Jun 2023, 18:26 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3646
Tilhenger wrote:
Linnes kommer ikke, da må han i så fall havne i kraftig unåde hos Molde-ledelsen. Ellingsen på lån derimot er ikke umulig, han har kontrakt ut året, og vil vel neppe bli satsa på i høst.

Vi skal være glad for at ikke Krogh Gerson er to år yngre, da hadde vi mista han til Allsvenskan eller Eliteserien. Hvis vi fortsatt er på skuddhold i august er jeg 100% sikker på at vi kommer til å forsterke offensivt.



Dette laget har ikke noe i eliteserien å gjøre. Da må nok Espen få tak i 5-6 stk til. Som hever laget betraktelig.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Åsane-KIL
PostPosted: 06 Jun 2023, 22:20 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1119
Location: Vinger
Janko wrote:
Tilhenger wrote:
Linnes kommer ikke, da må han i så fall havne i kraftig unåde hos Molde-ledelsen. Ellingsen på lån derimot er ikke umulig, han har kontrakt ut året, og vil vel neppe bli satsa på i høst.

Vi skal være glad for at ikke Krogh Gerson er to år yngre, da hadde vi mista han til Allsvenskan eller Eliteserien. Hvis vi fortsatt er på skuddhold i august er jeg 100% sikker på at vi kommer til å forsterke offensivt.



Dette laget har ikke noe i eliteserien å gjøre. Da må nok Espen få tak i 5-6 stk til. Som hever laget betraktelig.


Ingen fare, vi får ræ..a full av penger hvis vi skulle klare å rykke opp :lol:


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 11 posts ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 290 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group