KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 28 Mar 2024, 22:27

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 16 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
 Post subject: Ranheim - Kongsvinger.
PostPosted: 09 Oct 2022, 22:59 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
Vanskelig kamp.
Vi pleier å slite mot trønderne men barte-folket virker ute av form.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 10 Oct 2022, 15:49 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1112
Location: Vinger
De har har ikke vunnet på åtte kamper, men bortsett fra Brann borte, virker det som at de har vært helt på høyde med motstanderne.

Vi har vært gjerrige i det siste, kun sluppet inn åtte mål på de siste ti kampene. Håper på Vinjor fra start her, trenger noen kreative fibre.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 10 Oct 2022, 15:54 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3643
Er vel i denne kampen Kil må bevise at dem er gode nok til å spille kvalifisering. Så for håpe dem yter litt mer en mer en mot Sogndal.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 10 Oct 2022, 17:32 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 18 Jul 2005, 01:31
Posts: 1015
Location: Oslo
Veldig viktig å få med seg noe her ja, blir spennende. Vinjor starter og laget ser meget bra ut.
Start tapte i går og Kåffa kan fort tape i dag. Vinner vi er vi virkelig med der oppe ! Holde nullen og kontre inn et par mål kanskje ? ;-)


Top
 Profile  
 
PostPosted: 10 Oct 2022, 18:50 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 18 Jul 2005, 01:31
Posts: 1015
Location: Oslo
Fullt fortjent ledelse til pause. Spiller med sjøltillit om dagen og har skapt masse sjanser, litt heldig med målet dog. Holde dette inn nå da ! :-)


Top
 Profile  
 
PostPosted: 10 Oct 2022, 19:58 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 18 Jul 2005, 01:31
Posts: 1015
Location: Oslo
For en deilig seier ! Gjorde ikke noe at alle resultater gikk vår vei også.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 10 Oct 2022, 20:35 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
LAG!!!!!


Top
 Profile  
 
PostPosted: 10 Oct 2022, 21:02 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 22 Apr 2005, 13:20
Posts: 1367
Location: Auli, Nes
Gutta er sterke nå.

_________________
"Hånda i været, midterste finger
Den er til alle som ikke er Vinger"

Never red - Alltid rød!
-------
http://www.haga-if.no


Top
 Profile  
 
PostPosted: 10 Oct 2022, 23:22 
Offline
Kaptein
User avatar

Joined: 12 May 2009, 19:05
Posts: 769
Location: Tråstad
Hvem hadde trodd det her etter 10 runder. Kan faktisk ta 3. Plassen med litt hell. Kjempe jobb av alle i hele klubben


Top
 Profile  
 
PostPosted: 10 Oct 2022, 23:23 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1112
Location: Vinger
Veldig solid igjen. Det er fortsatt noen hinder igjen før en kvalikplass er sikra, men jeg ser langt lysere på et eventuelt kvalikspill nå enn i 2019, hvor vi røyk i 2. runde mot KFUM. Det er en herlig driv i dette laget.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 11 Oct 2022, 12:26 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6457
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
Flyter like stødig som Glomma


Top
 Profile  
 
PostPosted: 11 Oct 2022, 13:33 
Offline
Saftblander
User avatar

Joined: 21 Feb 2017, 23:20
Posts: 21
Location: Tomteberget
Nydelig seier borte mot Ranheim!! Jeg stod foran tv-en fra det 60. minutt, det var rett og slett for spennende til at jeg klarte å bli sittende rolig i sofaen.. Settingen minner på mange måter om bortekampen mot Kristiansund i 2016, der vi banket KBK 1-2. Den sesongen var det også tett imellom 3-8 plass på tabellen, og KIL leverte sterkt i en vanskelig bortekamp som nyopprykket lag. Den seieren førte da KIL opp på 5. plass på tabellen, noe de også havnet på ved sesongslutt.

Før sesongstart var min hovedbekymring at det er veldig mange andre gode lag i årets Obos-liga, og at en god sesong av KIL ville maks gi 9-10 plass. Det er alltid uheldig for alle klubber i OBOS-ligaen når det rykker ned tre lag fra Eliteserien (Brann, Stabæk og Mjøndalen), og når andre lag i ligaen består av Start (eliteserien i 2020), Ranheim (eliteserien i 2019), Sogndal (eliteserien i 2017) ++ lovet ikke dette spesielt godt for et nyopprykket KIL.

Til tross for min berettigede skepsis står vi med tre matchballer igjen av årets OBOS-liga, og KIL er i angrepsposisjon! Det oser tæl og innsats av spillerne om dagen, og for en nydelig stamme vi har i laget med rutine i hvert ledd (Strømberg. Jahr, Gerson og Guven). Selv hvis man putter nøytrale briller på må det sies at gårsdagens startellever var knallsterk. Eneste store savnet er vel Gjestrøm på midtbanen, men jeg er usikker på hvem han skulle tatt plassen til, det ville kanskje skyvet Vinjor ut på benken, eller Holme ut av laget og Gerson ned på stopperplass.

I neste serierunde står vi ovenfor en litt uheldig situasjon, KILs kanskje viktigste spiller i år (Kristian Jahr) er ute med karantene etter sitt sjette gule kort mot Ranheim. I tillegg fikk faktisk KIL to gule kort i går etter "angrep" på keeper, og en av de gikk dessverre til Guven som med det fikk sitt fjerde for sesongen.. Dermed er både Guven og Jahr, to av bærebjelkene i hvert sitt ledd på banen, ute mot Sandnes Ulf. Mest sannsynlig erstatter vel Gerson Jahr på stopperplassen, og Taylor kommer inne på midtbanen. Guven har historisk sett vært helt konge mot Sandnes Ulf og jeg skulle aller helst ha sett han spille på mandag. Men det er kanskje viktigst at vi har en revansjesugen Bringaker klar mot sin gamleklubb, og presspillet til "Bring" på topp er fort vekk det viktigste angrepsvåpenet vårt denne høsten. Jeg synes verken Langrekken eller Bjørnebye holder OBOS-nivå, dessverre. Og i valget mellom hvem av de som skal komme inn for å erstatte Guven, ville jeg valgt Bjørnebye på midten og Hoel inn som spiss.

I hele formiddag har jeg oppdatert hjemmesiden til KIL i påvente av at billettsalget mot Sandnes-Ulf skal åpne, for det blir en helt syk viktig kamp, og den skal selvfølgelig ses live!!

Forresten, STOR grattis til Guven vår målmaskin, han er vår Jesus selv om han er muslim. 37 år gammel, gi den mannen en 3-års kontrakt og få oop en statue av han på sokkel utenfor Gjemselund

_________________
Gutta trenger jubelbrus for å få seiersrus


Top
 Profile  
 
PostPosted: 12 Oct 2022, 12:09 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6457
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
Gary Hamilton wrote:

Til tross for min berettigede skepsis står vi med tre matchballer igjen av årets OBOS-liga, og KIL er i angrepsposisjon! Det oser tæl og innsats av spillerne om dagen, og for en nydelig stamme vi har i laget med rutine i hvert ledd (Strømberg. Jahr, Gerson og Guven). Selv hvis man putter nøytrale briller på må det sies at gårsdagens startellever var knallsterk. Eneste store savnet er vel Gjestrøm på midtbanen, men jeg er usikker på hvem han skulle tatt plassen til, det ville kanskje skyvet Vinjor ut på benken, eller Holme ut av laget og Gerson ned på stopperplass.



Synes vi spiller bedre nå enn når Gjerstrøm hadde klippekort i startellver'n


Top
 Profile  
 
PostPosted: 12 Oct 2022, 20:03 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 18 Jul 2005, 01:31
Posts: 1015
Location: Oslo
3 seire på siste 3 (ikke usannsynlig) så tror jeg jaggu vi tar 3. plassen. Da er vi en hjemmeseier(på Gjemselund?) unna å møte Kamma eller noe annet drittlag fra eliteserien :-D
Får virkelig håpe de får Gjemselund klar på denne tida, noen som har status derfra ?


Top
 Profile  
 
PostPosted: 12 Oct 2022, 23:12 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1112
Location: Vinger
Freddien wrote:
3 seire på siste 3 (ikke usannsynlig) så tror jeg jaggu vi tar 3. plassen. Da er vi en hjemmeseier(på Gjemselund?) unna å møte Kamma eller noe annet drittlag fra eliteserien :-D
Får virkelig håpe de får Gjemselund klar på denne tida, noen som har status derfra ?


Ifølge rådmannen skal de begynne å rulle ut nytt gress den 17. oktober, men de er avhening av mildvær for at limet som benyttes skal funke. Så det er tydeligvis været som kan velte bruk av Gjemselund I en eventuell kvalik.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 16 posts ]  Go to page 1, 2  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot] and 60 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group