KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 28 Mar 2024, 11:15

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 140 posts ]  Go to page Previous  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
Author Message
PostPosted: 16 Dec 2022, 09:13 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 22 Apr 2005, 13:20
Posts: 1367
Location: Auli, Nes
Tilhenger wrote:
Veldig synd med Murray. Håper vi slipper å møte han neste år.

Spent på om vi prøver oss på Egell-Johnsen som er fristilt fra Odd.

Tar gjerne Egell-Johnsen tilbake. Syns han leverte og viste lovende takter.

_________________
"Hånda i været, midterste finger
Den er til alle som ikke er Vinger"

Never red - Alltid rød!
-------
http://www.haga-if.no


Top
 Profile  
 
PostPosted: 03 Jan 2023, 20:34 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 09 Apr 2005, 14:47
Posts: 2722
Location: Oslo
Ingen som har noe nytt å melde? Fortsatt skuffet over at Bringaker ikke ble tilbudt ny kontakt...

_________________
Always red and white


Top
 Profile  
 
PostPosted: 03 Jan 2023, 21:04 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3643
ManUtd wrote:
Ingen som har noe nytt å melde? Fortsatt skuffet over at Bringaker ikke ble tilbudt ny kontakt...



Ikke noe nytt her nei. Dem ville vist ha en annen spiss type en Bringaker. Sier jeg bare lykke til å finne det. Har bare Guven igjen nå.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 04 Jan 2023, 04:52 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
ManUtd wrote:
Ingen som har noe nytt å melde? Fortsatt skuffet over at Bringaker ikke ble tilbudt ny kontakt...


Fyren har jo aldri skåret tosifret antall mål i noen klubb han har vært i.
Jeg synes heller ikke han stod frem i de viktige kampene. I kvaliken var det andre spillere som stod frem.
Han var liksom sinnsykt god i enkelt-kamper. Utenom det var han ganske usynlig og bommet tidvis på et vanvittig antall sjanser.
Jeg skulle gjerne hatt han med videre, men kan forstå tankegangen om en annen spisstype. For det var ikke akkurat "pondus i boksen" som preget KIL anno 2022.

Jeg leser forøvrig at enkelte Bryne-supportere er helt sikre på at han kommer til å ende opp der.
Om det stemmer kommer han antageligvis til å være sinnsykt god mot oss i første runde.....og totalt usynlig de 4-5 neste kampene.
Litt sånn som KIL-karrieren hans med andre ord 8) .

Utover det så pleier det vel å komme litt prøvespillere når treningene starter?
De har vel varslet at det ikke blir noe storinnrykk av spillere siden vi allerede har (overraskende) mange på kontrakt.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 08 Jan 2023, 14:36 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1112
Location: Vinger
En høyreback må på plass ganske snart. Egell-Johnsen er fortsatt klubbløs virker det som. Vi har vel nå seks spillere som kan fungere som midtstopper når Aadnøy er tilbake. Farta til sistnevnte er bra, så mulig han kan brukes som back i likhet med Lysgård?

Spørs også om vi får beholde Holmé hele sesongen. Iflg. Nystuen eksisterer det ingen opsjonsavtale med vif, i så fall vil vi sitte igjen med penga ved et eventuelt salg midtveis i sesongen.

Fremover på banen skal vi erstatte de to som stod for halvparten av målpoenga i fjor, i tillegg er Güven ett år eldre. Da må det forsterkes med minst én mann, vil tru Nystuen venter på opprydding hos eliteserielagene, eventuelt satser på lån.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 14 Jan 2023, 03:43 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
Situasjonen til Egell-Johnsen var vel at han hadde slitt med skader da han ankom Gjemselund, og skulle bruke låneoppholdet på å trene seg i form.
Han er en Eliteserie-spiller, og det er sikkert dit han sikter når han nå står uten kontrakt.
Jeg er iallfall sikker på at han kikker seg om etter andre alternativ før han kommer løpende tilbake til 1.divisjon.

Jeg er også enig i at vi trenger en slags offensiv kraft inn.
Jeg står helt og holdent for at en spiller som Brage Berg Pedersen kan gjøre samme jobben som Bringaker, når han nå er skadefri.
En skadefri Guven er fortsatt garantist for 8-12 mål og Langrekken viste at han vil noe under kvaliken.
Men vi trenger en leken tilrettelegger a la det Hoel Andersen tidvis var.

Utenom det synes jeg faktisk det er overraskende mye som er på plass.
Vi har en profilert trener som kjenner Obos veldig godt. Ikke noe alternativt og "utenfor andedammen" som vi har sett tidligere.
Vi har mange viktige brikker i form av rutine og lederskikkelser. Vanligvis har vi liksom startet januar med Guven, de lokale spillerne og en haug med unggutter.
Vi hadde et av de gjerrigste forsvarene i 2022. De viktigste brikkene er der fortsatt.
Matta på Gjemselund er ny.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 14 Jan 2023, 23:53 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1112
Location: Vinger
Nå kom jo Hellan på plass ganske fort. Så får vi se om det legges opp til mer konkurranse på den plassen. Så vidt jeg har skjønt spilte han vel ikke ett eneste minutt i OBOS I fjor, så det skal vel holde hardt at han tar nivået fra første stund. Siden jeg har stor sans for lokale spillere, håper jeg Lysgård kan spille seg til fast plass i år, men han trives vel best på midtstopperplassen.

Jeg har ikke like stor tru på B.B. Pedersen, dessverre. Både han og Langrekken har en stygg skadehistorikk, som har det med å slå til igjen når formen endelig er der. Har trua på at Vinjor fortsetter fremganen og at han kanskje kan bidra litt mer i det offensive spillet. Bull er en spennende type, men har vel best av et låneopphold.

Ellers enig i at vi ligger bra an i forhold tidligere år.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 17 Jan 2023, 20:28 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3643
Tilhenger wrote:
Nå kom jo Hellan på plass ganske fort. Så får vi se om det legges opp til mer konkurranse på den plassen. Så vidt jeg har skjønt spilte han vel ikke ett eneste minutt i OBOS I fjor, så det skal vel holde hardt at han tar nivået fra første stund. Siden jeg har stor sans for lokale spillere, håper jeg Lysgård kan spille seg til fast plass i år, men han trives vel best på midtstopperplassen.

Jeg har ikke like stor tru på B.B. Pedersen, dessverre. Både han og Langrekken har en stygg skadehistorikk, som har det med å slå til igjen når formen endelig er der. Har trua på at Vinjor fortsetter fremganen og at han kanskje kan bidra litt mer i det offensive spillet. Bull er en spennende type, men har vel best av et låneopphold.

Ellers enig i at vi ligger bra an i forhold tidligere år.

Er en spiller alle har glemt her inne-Matias Aadnøy. Er han i samme form som da han ble skadet er han førstevalget i forsvaret.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 18 Jan 2023, 17:13 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1112
Location: Vinger
Janko wrote:
Tilhenger wrote:
Nå kom jo Hellan på plass ganske fort. Så får vi se om det legges opp til mer konkurranse på den plassen. Så vidt jeg har skjønt spilte han vel ikke ett eneste minutt i OBOS I fjor, så det skal vel holde hardt at han tar nivået fra første stund. Siden jeg har stor sans for lokale spillere, håper jeg Lysgård kan spille seg til fast plass i år, men han trives vel best på midtstopperplassen.

Jeg har ikke like stor tru på B.B. Pedersen, dessverre. Både han og Langrekken har en stygg skadehistorikk, som har det med å slå til igjen når formen endelig er der. Har trua på at Vinjor fortsetter fremganen og at han kanskje kan bidra litt mer i det offensive spillet. Bull er en spennende type, men har vel best av et låneopphold.

Ellers enig i at vi ligger bra an i forhold tidligere år.

Er en spiller alle har glemt her inne-Matias Aadnøy. Er han i samme form som da han ble skadet er han førstevalget i forsvaret.


Oppdatering her: https://www.glomdalen.no/matias-22-hape ... 19-1260547

Virker vel i det blå både om han kommer tilbake, og eventuelt når.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 19 Jan 2023, 13:02 
Offline
Materialforvalter

Joined: 02 Apr 2012, 21:33
Posts: 61
Egell-Johnsen på veg til KBK. Synd! Mener vi trenger en ny høyreback (erstatter for Trace), venstreback (erstatter for Sjølstad) og spiss (erstatter for Bringaker). Hoel er nok erstattet i form av Moberg, dog en noe annerledes spilletype.

https://twitter.com/toricharito/status/ ... pae2V8MaTQ


Top
 Profile  
 
PostPosted: 19 Jan 2023, 20:36 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
Og Trace trener med Godset. Jeg så ikke den komme heller. Blir spennende å se om han klarer å "kare" til seg en kontrakt i Eliteserien.

Jeg synes Martin Hellan har noe "Sjølstad-aktig" over seg. Utenom det så er nok han et langsiktig prosjekt. Men hadde vært kult om det kom en unggutt og blåste oss litt av banen.
Vi har jo også en Grodås som kan ta plassen til Sjølstad. Han er kanskje ikke like driblesterk og rå, men han er kanskje bedre enn Sjølstad på andre områder. Særlig defensivt.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 19 Jan 2023, 22:02 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 22 Apr 2005, 13:20
Posts: 1367
Location: Auli, Nes
Mulig de tenker at Aamodt Eriksen tar høyre backen? Han er vel back?

_________________
"Hånda i været, midterste finger
Den er til alle som ikke er Vinger"

Never red - Alltid rød!
-------
http://www.haga-if.no


Top
 Profile  
 
PostPosted: 21 Jan 2023, 00:47 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
Bringaker endte i Mjøndalen.

Det blir jo mange morsomme snakkiser når bruntrøyene møter oss denne sesongen.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 21 Jan 2023, 10:45 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 22 Apr 2005, 13:20
Posts: 1367
Location: Auli, Nes
maggot wrote:
Bringaker endte i Mjøndalen.

Det blir jo mange morsomme snakkiser når bruntrøyene møter oss denne sesongen.


Kommer sikkert til å putte mot KIL. Personlig tror jeg det var en tabbe å ikke forlenge kontrakten.

_________________
"Hånda i været, midterste finger
Den er til alle som ikke er Vinger"

Never red - Alltid rød!
-------
http://www.haga-if.no


Top
 Profile  
 
PostPosted: 22 Jan 2023, 13:33 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1112
Location: Vinger
gonzo99 wrote:
maggot wrote:
Bringaker endte i Mjøndalen.

Det blir jo mange morsomme snakkiser når bruntrøyene møter oss denne sesongen.


Kommer sikkert til å putte mot KIL. Personlig tror jeg det var en tabbe å ikke forlenge kontrakten.


Mjøndalen-folket virker i hvertfall strålende fornøyd. Vil vel ikke være veldig høy odds på at han scorer på oss i løpet av sesongen.

Regner med at Nystuen sikter mot lånemarkedet under 23 år, eventuelt overskuddsmateriale fra eliteserien tett oppunder seriestart.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 140 posts ]  Go to page Previous  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 79 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group