KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 27 Apr 2024, 08:53

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 140 posts ]  Go to page Previous  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Next
Author Message
PostPosted: 15 Apr 2023, 09:42 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1119
Location: Vinger
gonzo99 wrote:
Egell-Johnsen har signert for Arendal. Merkelig…syns han var god for KIL i fjor


Ja, han ville nok helst til Eliteserien, men der ble det tydeligvis ikke napp. Regner med at Nystuen har hatt kontakt med han etter låneoppholdet i fjor.

Mats Haakestad fra Sandefjord og tidligere LSK har signert. Back som muligens kan brukes som stopper, bør være solid på dette nivået. Redd han er litt skadeutsatt.

Spent på om det kommer en ny lånespiss.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 30 Jun 2023, 23:17 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1119
Location: Vinger
Vanvittig kult med 3-års kontrakter til både Holmé og Holtan. Jeg hadde ikke trua på at noen av de ville forlenge før et eventuelt opprykk var i boks. I tillegg jakter Nystuen en til to forsterkninger i sommervinduet. Jeg regner med at flere av konkurrentene, som Fredrikstad, KBK, Start og Sogndal også kommer til å forsterke i sommer.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 11 Jul 2023, 16:46 
Offline
Materialforvalter

Joined: 02 Apr 2012, 21:33
Posts: 61
Da er vårsesongen over, og vi er overraskende nok serieleder etter 15 kamper. Kan bli en vanvittig artig høst. Vil tro tabellplasseringen påvirker hvor attraktive vi er ovenfor nye spillere også. Blir nok noe utskiftning, men ikke for mye. Aadnøy er vel linket til Raufoss. Brage Berg Pedersen og Sander Marthinussen er vel rimelig å anta som de mest aktuelle til å forlate skuta mtp utsikter for spilletid og alder. Bull Jørgensen har allerede dratt. Tenker at alle disse ikke trengs å erstattes all den tid det stort sett er en kamp i uka hele høsten. Det viktigste for min del er en ny venstreback, slik at Haakenstad kan få spille høyre. I tillegg ønsker jeg meg en spiss til, nå som vi spiller med 3 spisser, og Langrekken er såpass skadeplaget.

Utover det tror jeg man skal være forsiktige mot å gjøre for store utskiftninger på et lag som fungerer meget godt og virker å ha en veldig god gruppedynamikk. God bredde på keeperplass, stopperplass og på midtbana hvor spillere som Taylor og Moberg har blitt benket. Dette er gode spillere på dette nivået! Hva håper og tror folk vil skje i løpet av sommervinduet? Og har noen hørt noe om noe som er på gang?


Top
 Profile  
 
PostPosted: 11 Jul 2023, 19:46 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3646
Forza_Vinger wrote:
Da er vårsesongen over, og vi er overraskende nok serieleder etter 15 kamper. Kan bli en vanvittig artig høst. Vil tro tabellplasseringen påvirker hvor attraktive vi er ovenfor nye spillere også. Blir nok noe utskiftning, men ikke for mye. Aadnøy er vel linket til Raufoss. Brage Berg Pedersen og Sander Marthinussen er vel rimelig å anta som de mest aktuelle til å forlate skuta mtp utsikter for spilletid og alder. Bull Jørgensen har allerede dratt. Tenker at alle disse ikke trengs å erstattes all den tid det stort sett er en kamp i uka hele høsten. Det viktigste for min del er en ny venstreback, slik at Haakenstad kan få spille høyre. I tillegg ønsker jeg meg en spiss til, nå som vi spiller med 3 spisser, og Langrekken er såpass skadeplaget.

Utover det tror jeg man skal være forsiktige mot å gjøre for store utskiftninger på et lag som fungerer meget godt og virker å ha en veldig god gruppedynamikk. God bredde på keeperplass, stopperplass og på midtbana hvor spillere som Taylor og Moberg har blitt benket. Dette er gode spillere på dette nivået! Hva håper og tror folk vil skje i løpet av sommervinduet? Og har noen hørt noe om noe som er på gang?



Må få en midtbane spiller av litt mer kaliber og rutine en de vi har. Har sett det mange ganger i vår at vi har ingen på midten med en god passningsfot elller en som kan ta tak når det butter litt. Rykker dem opp er denne midtbanen alt for dårlig. Desverre.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 11 Jul 2023, 21:49 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 843
Jeg mener vi trenger flere målpoeng fra midtbanen og jeg har tidligere etterlyst et offensivt "bindeledd" mellom midtbane og spissene.

Jeg vet ikke hvor realistisk det er men hvis Ellingsen trenger et sted å trene seg opp etter skade, eller Hoel Andersen vil ha litt mer spilletid enn han får i Særp, så må de gjerne komme på et låneopphold.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 11 Jul 2023, 21:57 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3646
maggot wrote:
Jeg mener vi trenger flere målpoeng fra midtbanen og jeg har tidligere etterlyst et offensivt "bindeledd" mellom midtbane og spissene.

Jeg vet ikke hvor realistisk det er men hvis Ellingsen trenger et sted å trene seg opp etter skade, eller Hoel Andersen vil ha litt mer spilletid enn han får i Særp, så må de gjerne komme på et låneopphold.

Ellingsen for nok ikke fornyet kontrakten sin. Molde har kjøpt 2-3 midtbanespillere nå. Har vert for mye skadet i Molde.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 12 Jul 2023, 18:22 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1119
Location: Vinger
maggot wrote:
Jeg mener vi trenger flere målpoeng fra midtbanen og jeg har tidligere etterlyst et offensivt "bindeledd" mellom midtbane og spissene.

Jeg vet ikke hvor realistisk det er men hvis Ellingsen trenger et sted å trene seg opp etter skade, eller Hoel Andersen vil ha litt mer spilletid enn han får i Særp, så må de gjerne komme på et låneopphold.


Ellingsen har ikke spilt fotball siden oktober 2021, ut fra hva jeg kan se. Hadde vært fantastisk å få han på et låneopphold, men da vil han vel neppe være til hjelp før godt utpå høsten, hvis han i det hele tatt kommer tilbake på banen. Hoel Andersen har vel hatt innhopp de siste seriekampene for Sarpsborg, så det kan virke som at de har en plan for han der han er.

Finnes mange interessante spillere under 23 på eliteseriebenkene, men timingen og type spiller må jo være riktig.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 12 Jul 2023, 20:50 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 843
Tilhenger wrote:
maggot wrote:
Jeg mener vi trenger flere målpoeng fra midtbanen og jeg har tidligere etterlyst et offensivt "bindeledd" mellom midtbane og spissene.

Jeg vet ikke hvor realistisk det er men hvis Ellingsen trenger et sted å trene seg opp etter skade, eller Hoel Andersen vil ha litt mer spilletid enn han får i Særp, så må de gjerne komme på et låneopphold.


Ellingsen har ikke spilt fotball siden oktober 2021, ut fra hva jeg kan se. Hadde vært fantastisk å få han på et låneopphold, men da vil han vel neppe være til hjelp før godt utpå høsten, hvis han i det hele tatt kommer tilbake på banen. Hoel Andersen har vel hatt innhopp de siste seriekampene for Sarpsborg, så det kan virke som at de har en plan for han der han er.

Finnes mange interessante spillere under 23 på eliteseriebenkene, men timingen og type spiller må jo være riktig.



18 måneder ute med skade. Vært i full trening siden 2.juli.
Gi han ferien nå, et par B-kamper og noen innhopp og han vil være en klar forsterkning. Både mot de avgjørende 10 siste rundene, og evt kvalik.
Såpass fotballsmart er han.
Men dette er jo bare jeg som fantaserer fritt. Det er ikke sikkert dette er aktuelt for verken Molde eller Ellingsen selv i det hele tatt.
Er dog ganske sikker på at Nystuen har tatt en telefon for å forhøre seg litt 8) .


Top
 Profile  
 
PostPosted: 12 Jul 2023, 23:29 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1119
Location: Vinger
maggot wrote:
Tilhenger wrote:
maggot wrote:
Jeg mener vi trenger flere målpoeng fra midtbanen og jeg har tidligere etterlyst et offensivt "bindeledd" mellom midtbane og spissene.

Jeg vet ikke hvor realistisk det er men hvis Ellingsen trenger et sted å trene seg opp etter skade, eller Hoel Andersen vil ha litt mer spilletid enn han får i Særp, så må de gjerne komme på et låneopphold.


Ellingsen har ikke spilt fotball siden oktober 2021, ut fra hva jeg kan se. Hadde vært fantastisk å få han på et låneopphold, men da vil han vel neppe være til hjelp før godt utpå høsten, hvis han i det hele tatt kommer tilbake på banen. Hoel Andersen har vel hatt innhopp de siste seriekampene for Sarpsborg, så det kan virke som at de har en plan for han der han er.

Finnes mange interessante spillere under 23 på eliteseriebenkene, men timingen og type spiller må jo være riktig.



18 måneder ute med skade. Vært i full trening siden 2.juli.
Gi han ferien nå, et par B-kamper og noen innhopp og han vil være en klar forsterkning. Både mot de avgjørende 10 siste rundene, og evt kvalik.
Såpass fotballsmart er han.
Men dette er jo bare jeg som fantaserer fritt. Det er ikke sikkert dette er aktuelt for verken Molde eller Ellingsen selv i det hele tatt.
Er dog ganske sikker på at Nystuen har tatt en telefon for å forhøre seg litt 8) .


Takk for utfyllende info! Enig i at Ellingsen har mer enn nok fotball i kropp og hode til å dominere på dette nivået. Siden han er på utgående kontrakt, og har fylt 28 år, vil jeg tro at han i liten grad er aktuell for spill i Molde-trøya i høst. Uansett hvordan opptreninga går.

Som du påpeker, er det mye som skal klaffe, om det i det hele tatt er aktuelt. Ellingsen vil nok være aktuell for mange eliteserielag hvis han får orden på kroppen.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 22 Jul 2023, 08:05 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 22 Apr 2005, 13:20
Posts: 1370
Location: Auli, Nes
Brage til Hønefoss. Solid signering for de.

Håper på et par spillere inn

_________________
"Hånda i været, midterste finger
Den er til alle som ikke er Vinger"

Never red - Alltid rød!
-------
http://www.haga-if.no


Top
 Profile  
 
PostPosted: 22 Jul 2023, 11:51 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1119
Location: Vinger
Berg Pedersen leverte virkelig i 2021-sesongen, og bidro sterkt til opprykket. Solnørdal er tilbake i Aafk og Bull har dratt til USA. Rasmus Opdal Kristiansen er på vei inn, kant/ving fra Heerenveen akademiet. Han er vel i kategorien spennende med uforløst potensiale, men ikke nødvendigvis av typen som forsterker laget umiddelbart.

Per i dag har vi vel bare Moberg som backup på spissplassen, og han er heller ikke spiss i utgangspunktet. Stille rundt George i Gjøvik-Lyn, men de sliter økonomisk, så kan hende de ikke har så mye valg hvis det kommer penger på bordet.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 31 Jul 2023, 11:17 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 18 Jul 2005, 01:31
Posts: 1021
Location: Oslo
Martin Hoel Andersen tilbake i KIL på lån ut året. Deilig, det jobbes bra på brakka om dagen ! :-)


Top
 Profile  
 
PostPosted: 31 Jul 2023, 14:25 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3646
Freddien wrote:
Martin Hoel Andersen tilbake i KIL på lån ut året. Deilig, det jobbes bra på brakka om dagen ! :-)



Et par til av samme kaliber nå så


Top
 Profile  
 
PostPosted: 31 Jul 2023, 16:07 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1119
Location: Vinger
Hoel er helt perfekt, og kommer til å bidra med masse poeng. Timingen virker perfekt, siden han har trent for fullt et par måneder og også hatt et par innhopp for Sarpsborg.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 31 Jul 2023, 19:52 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3646
Tilhenger wrote:
Hoel er helt perfekt, og kommer til å bidra med masse poeng. Timingen virker perfekt, siden han har trent for fullt et par måneder og også hatt et par innhopp for Sarpsborg.



Da for Holtan de bakgrunnspassningene han har savnet i år.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 140 posts ]  Go to page Previous  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 235 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group