KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 28 Mar 2024, 10:43

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 9 posts ] 
Author Message
 Post subject: Stabæk-KIL
PostPosted: 29 May 2022, 22:12 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1112
Location: Vinger
Skadekrise på topp. Mulig Güven er tilbake til denne, men spørs hvordan formen hans er. Vi trenger poeng, og de bør komme snart. Hvis vi fortsetter som i 2. omgang mot Brann, bør dette bli bra. Hvis vi fortsetter på samme måte som tidligere bortekamper i år, går det ikke så bra.
Strömberg, Grodås, Holmé, Jahr, Egell-Johnsen - Krogh Gerson, Gjerstrøm, Grundt, Laham - Vinjor, Hoel Andersen


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stabæk-KIL
PostPosted: 30 May 2022, 07:20 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 22 Apr 2005, 13:20
Posts: 1367
Location: Auli, Nes
Poeng er bonus i denne kampen. Heldigvis litt kamppause etter denne, som gir litt tid til å få orden på skadesituasjonen i frontrekka.
Neste kamp, hjemme mot Grorud, blir ekstremt viktig.

_________________
"Hånda i været, midterste finger
Den er til alle som ikke er Vinger"

Never red - Alltid rød!
-------
http://www.haga-if.no


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stabæk-KIL
PostPosted: 30 May 2022, 18:58 
Offline
Kaptein
User avatar

Joined: 12 May 2009, 19:05
Posts: 769
Location: Tråstad
1-0 pause.


Klassisk mål mot KIL. Det er en helt ufarlig situasjon, KIL triller bak. Holme velger en lang pasning mot Marthinussen. Det leser jo Stabæk som klarer å bryte inn der, som spiller raskt frem til sin spiss. Gerson prøver å bryte men han bommer jo totalt på både mann å ball så han Stabæk spilleren flikker videre til en annen spiss (tenk å ha flere spisser som ikke er skadet, helt utrolig) som får en enkel jobb å putte alene.

Det her blir bare mer å mer dritt å Postnord streken er nærmere enn noen gang.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stabæk-KIL
PostPosted: 30 May 2022, 20:42 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3643
Tap mot Grorud så er vi der.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stabæk-KIL
PostPosted: 30 May 2022, 21:29 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 18 Jul 2005, 01:31
Posts: 1015
Location: Oslo
Nok et hederlig tap, men her burde vi kunne fått med oss noe. Typisk lag i motgang.
Hadde vi hatt en målfarlig spiss i form(hei Güven) så kunne vi skåret flere mål i 2. omg.
Syns oppriktig synd på Andersen som ikke skårer på sine feite sjanser.

Vinjor positiv i dag også, han blir bedre og bedre føler jeg

Blir godt med litt kampfri nå. Kanskje får vi flere spillere matchfit til skjebnekamp mot Grorud (Güven, Gerson(mye rart, men mye bra også) og Jahr)
Kampen mot Grorud må vinnes ellers blir dette veldig dystert !


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stabæk-KIL
PostPosted: 30 May 2022, 22:09 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3643
Nok et hederlig tap, For ikke poeng av det.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stabæk-KIL
PostPosted: 31 May 2022, 11:37 
Offline
Spiller
User avatar

Joined: 19 Apr 2005, 18:34
Posts: 435
Men kan noen forklare meg hvorfor vi aldri er "påskrudd" før kamp?
Hvorfor må det alltid en dårlig omgang til før vi kan spille fotball? Har spillerstallen respekt og tro på trener Mæland?

Hvor er gløden, intensiteten, troa på egne ferdigheter?!

Vinner vi ikke hjemme mot Grorud er jeg redd det kan sette seg en veldig dårlig følelse i laget, men kan fort snu om vi får en god opplevelse mot Oslo-klubben.
(De sendte oss ned sist, Bør jo trigge noe i gutta våres)

Ser Grorud tapte rett før kampslutt mot Stjørdals-Blink sist, så de har sikkert noe å revansjere. Blir en spennende kamp hvor jeg tror vi får en del svar.

Hva skal man si? Heia KIL!

_________________
Forza Vinger!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stabæk-KIL
PostPosted: 31 May 2022, 12:17 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
Jeg hadde med meg en fotball-kompis på kamp i går som aldri hadde sett KIL live.
Han mente Kongsvinger var for gode til å rykke ned, men at det manglet mye. Særlig i 1.omgang.
Det blir for omstendelig og temposvakt. Man tar ikke overgangene fullt ut.
Jeg vet heller ikke hva som skjer i forsvar, men det blir livsfarlig HVER GANG Stabæk kommer de første 45 minuttene.

Man ser at vi ikke henger sammen rent kollektivt og det blir for mye en og en.
Man ser også at mange spillere ikke er i form og at skadesituasjonen er voldsom.
I går satt vel halve A-stallen blant bortefansen.

Det var totalt mangel på bakroms-kraft og det å "spille hverandre gode". Vinjor prøver men mangler sluttprodukt. Det hjelper heller ikke at resten av laget dasser etter.
Gjerstrøm aner ikke hva press-spill er, og Krogh Gerson synes fortsatt det er en god ide å forsyne motstanderne med baller rundt egen 16.meter.
Hoel Andersen som ensom svale på topp er like skummelt som en gressklipper uten bensin.

Nå er det pause og man kan nullstille litt. Det trengs.
Man trenger å få spillere i form, og få spillere tilbake fra skade.
Når spillere som Jahr, Krogh Gerson, Guven, Bringaker, Murray, Holter, Lysgård, Berg Pedersen, Egell-Johsen er tilbake fra skade/i bedre form da bør vi stille litt sterkere.
Selv om flere av spillerne er på banen så ser man at de trenger litt tid.

Oppkjøringen og vårsesongen har vært rotete.
Det er jo lov å håpe på bedring og at ting stabiliserer seg litt.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stabæk-KIL
PostPosted: 01 Jun 2022, 14:55 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3643
maggot wrote:
Jeg hadde med meg en fotball-kompis på kamp i går som aldri hadde sett KIL live.
Han mente Kongsvinger var for gode til å rykke ned, men at det manglet mye. Særlig i 1.omgang.
Det blir for omstendelig og temposvakt. Man tar ikke overgangene fullt ut.
Jeg vet heller ikke hva som skjer i forsvar, men det blir livsfarlig HVER GANG Stabæk kommer de første 45 minuttene.

Man ser at vi ikke henger sammen rent kollektivt og det blir for mye en og en.
Man ser også at mange spillere ikke er i form og at skadesituasjonen er voldsom.
I går satt vel halve A-stallen blant bortefansen.

Det var totalt mangel på bakroms-kraft og det å "spille hverandre gode". Vinjor prøver men mangler sluttprodukt. Det hjelper heller ikke at resten av laget dasser etter.
Gjerstrøm aner ikke hva press-spill er, og Krogh Gerson synes fortsatt det er en god ide å forsyne motstanderne med baller rundt egen 16.meter.
Hoel Andersen som ensom svale på topp er like skummelt som en gressklipper uten bensin.

Nå er det pause og man kan nullstille litt. Det trengs.
Man trenger å få spillere i form, og få spillere tilbake fra skade.
Når spillere som Jahr, Krogh Gerson, Guven, Bringaker, Murray, Holter, Lysgård, Berg Pedersen, Egell-Johsen er tilbake fra skade/i bedre form da bør vi stille litt sterkere.
Selv om flere av spillerne er på banen så ser man at de trenger litt tid.

Oppkjøringen og vårsesongen har vært rotete.
Det er jo lov å håpe på bedring og at ting stabiliserer seg litt.



Ingen lag er for gode til å rykke ned.Vis dem er så gode hadde vi ikke ligget der vi er i dag. Spillerne må vel snart være i form nå. Har snart spilt halve serien. De som har vert skadet kan det nok ta litt lenger tid med. For håpe Bringaker er klar til Grorud kampen. Han er vel den eneste som jobber og sliter. Hadde de andre 9 på banen hatt samme innstilling hadde det vert bra.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 9 posts ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot] and 91 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group