KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 28 Mar 2024, 15:15

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 13 posts ] 
Author Message
 Post subject: Kamptråd: Sogndal-KIL
PostPosted: 01 May 2022, 00:38 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1112
Location: Vinger
Utfra lagenes innledning på sesongen, er det vel lite håp om poeng på Fosshaugane for vår del. Sogndal står med åtte poeng etter uavgjort mot Brann og Stabæk, og seire mot Bryne og Raufoss. Vi er forhåpentligvis på vei ut av skademarerittet som har prega oss siden seieren mot Skeid hjemme. Laget har ikke trent på Gjemselund denne uken, dette for å unngå utdaterte kunstgresset som får mye av skylden for skadeproblemene. Jahr, Krogh Gerson og Güven spilte en omgang hver i dagens b-lagskamp. Det er nok for tidlig for noen av de å starte mot Sogndal, men innhopp er vel nærliggende.

Regner med samme lag fra start som mot Åsane, hvis ikke man satser på K. Gerson på defensiv midt på bekostning av Gjerstrøm.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 08 May 2022, 22:29 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
Føler egentlig at vi er ganske sjanseløse.
Vi har aldri trivdes på Fosshaugane og det er ingenting som tilsier at vi kommer til å gjøre det i år heller.
Hittil har det vært pinlig sjanseløst mot antatt bedre motstand.

Men for all del......overrask meg gjerne 8) :D


Top
 Profile  
 
PostPosted: 09 May 2022, 07:40 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 22 Apr 2005, 13:20
Posts: 1367
Location: Auli, Nes
Lite tro på poeng her, dessverre.

_________________
"Hånda i været, midterste finger
Den er til alle som ikke er Vinger"

Never red - Alltid rød!
-------
http://www.haga-if.no


Top
 Profile  
 
PostPosted: 09 May 2022, 14:30 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6457
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
Sånn som vi har sett ut så langt i år er jeg redd det blir blåmandag


Top
 Profile  
 
PostPosted: 09 May 2022, 19:57 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
Vi startet veldig bra og spilte egentlig Sogndal ut de første 20 minuttene.
Vi avsluttet også sterkt de siste 10 minuttene.
Men i kjent KIL-stil slapp vi motstanderne til billige sjanser, sank oss ned 20 hakk, og ble generelt løpt i senk med én gang motstanderlaget hevet seg.
Dette har vi sett før når vi har møtt antatt bedre lag.

Sogndal er bedre i det aller meste.
Vi trenger mange sjanser for å skåre mål......Sogndal trenger ganske få for å snu kampen.
Vi gir bort billige sjanser......det gjør ikke Sogndal.
Sogndal har matchvinnere både fremover og bakover......det har ikke vi.
Sogndal viser vilje og samspill.......vi løper rundt som en flokk sauer i 70 prosent av kampen.

Gjerstrøm og Bjørnebye har vist null og ble byttet ut. Holter og Marthinussen viste null i dag og ble byttet ut.
Det oppsummerer egentlig midtbanen ganske greit.
Holter hadde flere grove feilpasninger og er også heldig som slapp unna sitt 2 gule kort.

I dag møtte middelmådighet bedre spillere, bedre trenere, et bedre spillesystem og et bedre....tja....alt?
Da blir det tap da.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 10 May 2022, 10:07 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6457
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
Som sagt over så er det veldig positivt i starten og vi viser tendenser til å spille på den måten vi ønsker og er gode til. Synd det kun er Grundt sitt skudd som gikk inn, for hadde vi scoret på en av de andre sjansene hadde det nok vært vanskligere for Sogndal å komme tilbake. Men til gjengjeld er Grundt sitt mål vakkert. Fantastisk gjenvinning i forkant og et kunststykke av et skudd.

Sogndal slipper for lett til og vi forærer de flere gavepakker foran vårt mål, så kunne fort ha vært enda styggere sifre. Vi må få kontroll på den bakre rekka og vinne flere dueller på midten, samt slutte med sleivpasninger som skaper livsfarlige brudd i mot.

Når det er sagt så var det jo tendenser til bedring i denne kampen sammenlignet med tidligere kamper i år, er vi på rett vei?


Top
 Profile  
 
PostPosted: 10 May 2022, 18:00 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 18 Jul 2005, 01:31
Posts: 1015
Location: Oslo
mikeb wrote:
Når det er sagt så var det jo tendenser til bedring i denne kampen sammenlignet med tidligere kamper i år, er vi på rett vei?


Helt enig med deg, syns det var mange gode tegn til bedring her. Sogndal borte er vel en av de banene vi har verst statistikk på (3-0-15 i følge fozzum), og syns vi startet offensivt og bra.
Deilig scoring av Grundt og fortjent ledelse. Sa det mot Viking også at denne gutten har noe spesielt ved seg.

Som nevnt av andre så er det for mye feilpasninger, som ofte blir skjebnesvangert. Vi skal tydeligvis spille sånn, men da må dette sitte betraktelig bedre.
Gledelig å se Holter og Gerson tilbake i kamp. Nå gjelder det å få disse i form samt Jahr og Güven, så har vi rutinen vi trenger framover.

Og Sogndal tar vi hjemme forresten, vi har vel like bra tak på de hjemme som de har på oss. Raufoss på søndag må vinnes !

Forza KIL !


Top
 Profile  
 
PostPosted: 10 May 2022, 23:53 
Offline
Grævling
User avatar

Joined: 12 Apr 2005, 00:24
Posts: 10489
Location: Kongsvinger
Det er får dårlig kvalitet over hele linja, og jeg føler det har vært slik siden 2020 :-(

Vi spiller oss til sjanser, men de settes ikke. Og surrer det til og slipper inn for enkle mål selv. Blir tungt i lengden når det er slik.
Egentlig oppsummerer siste antydning vi hadde på mål det ganske godt.. Husker ikke hvem det var i farten, men ballen skal bare trilles noen meter bort til Bringaker som garantert hadde satt ballen i nota. Men en enkel pasning blir slått 1 meter feil, og slik er det jevnt over hele tiden føler jeg :-(

Resultatmessig hadde jeg forventet større tap borte mot Sogndal. Får ta med seg det og håpe på bedring på søndag mot Raufoss. Slik motstander på hjemmebane må bare bli seier.

_________________
FORZA VINGER!


Top
 Profile  
 
PostPosted: 11 May 2022, 05:23 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
Selvfølgelig er det bedring, men det henger jo også sammen med at vi har sett ganske skrekkelige ut hittil.
Problemet er en midtbane hvor man rullerer og rullerer uten og egentlig finne ut av noen ting.
Problemet er pisse-enkle pasningsfeil over hele banen.
Problemet er middelmådighet over hele linja med det laget vi har pr dags dato.

Jeg forstår verken spillerlogistikk, spillestil eller noe som helst lenger. Det blir sagt det ene og gjort det andre.
Jeg er egentlig ganske lei både 4-1-2-1-2, diamantformasjon og en "spillende" tilnærming som vi takler dårligst i hele Obos.
Jeg er lei at vi henter b-spillere fra andre lag og parrer de med unge lokale spillere som knapt tar steg fremover.

Når de sier de er fornøyd med dagens stall så sier de egentlig at ambisjonsnivået er lik null.
Det er ingen glede, ingen entusiasme rundt laget......ingenting.
Målene hittil har kommet etter gode enkeltmannsprestasjoner, og vi trenger haugevis av sjanser for å putte.

Vi kan sitte her og håpe på at amatør-lagene i Obos dummer seg ut. Det er slik vi har mulighet til å holde oss i år.

Jeg er sint fordi jeg blir likegyldig.
KIL-kamper er liksom sånn "njæ" for tiden. Man forventer å tape, og man forventer dårlige prestasjoner. Da er det ikke gøy.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 16 May 2022, 10:59 
Offline
Grævling
User avatar

Joined: 12 Apr 2005, 00:24
Posts: 10489
Location: Kongsvinger
Ja det er mine tanker også, litt bedre oppsummert enn jeg klarte selv :-)

Men... det var nå litt bedring i går mot Raufoss. Fikk satt litt mer av sjansene vi skaper enn vi har gjort den senere tiden, det hjelper på :-)

_________________
FORZA VINGER!


Top
 Profile  
 
PostPosted: 16 May 2022, 11:02 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6457
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
Raggen wrote:
Ja det er mine tanker også, litt bedre oppsummert enn jeg klarte selv :-)

Men... det var nå litt bedring i går mot Raufoss. Fikk satt litt mer av sjansene vi skaper enn vi har gjort den senere tiden, det hjelper på :-)


Resultatmessig var det jo bedre mot Raufoss, men spillet får ikke godkjent karakter av meg ;) Fikk jo ikke en gang egen kamptråd den kampen :shock:


Top
 Profile  
 
PostPosted: 16 May 2022, 12:24 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 18 Jul 2005, 01:31
Posts: 1015
Location: Oslo
mikeb wrote:
Resultatmessig var det jo bedre mot Raufoss, men spillet får ikke godkjent karakter av meg ;) :shock:


Sten for sten osv ;-)
Spillet var jo alt annet enn bra, men plutselig sto det 2-0. Godt å se at Murray er på gang, har ventet på ham i hele år.
Morro at Vinjor putter to også, jeg har vært kritisk til ham de siste kampene.
Krogh Gerson/Holter blir nok bedre og bedre framover. Kåffa neste i serien, klarer vi å hente noe der ?


Top
 Profile  
 
PostPosted: 18 May 2022, 09:30 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6457
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
Freddien wrote:
mikeb wrote:
Resultatmessig var det jo bedre mot Raufoss, men spillet får ikke godkjent karakter av meg ;) :shock:


Sten for sten osv ;-)
Spillet var jo alt annet enn bra, men plutselig sto det 2-0. Godt å se at Murray er på gang, har ventet på ham i hele år.
Morro at Vinjor putter to også, jeg har vært kritisk til ham de siste kampene.
Krogh Gerson/Holter blir nok bedre og bedre framover. Kåffa neste i serien, klarer vi å hente noe der ?


Er flere jeg har ventet på i år som ikke er i nærheten av å ligne på det vi så i fjor. Men virker som om de ikke var forberedt på nivåforskjellen. Jeg er som regel av den tålmodige typen og veldig tilhenger av å bygge sten for sten og ha fokus på kontinuitet, men når jeg går og ser en kanp i 6. divisjon hvor spillet holder bedre nivå enn i Obos så er det noe som ikke stemmer.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 13 posts ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 53 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group