KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 28 Mar 2024, 16:32

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 11 posts ] 
Author Message
 Post subject: Mjøndalen-Kil
PostPosted: 04 Apr 2022, 20:05 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1112
Location: Vinger
Tap 1-0 i seriepremieren mot Mjøndalen. Begge lag hadde fire skudd på mål iflg. rapportene. Bringaker og Marthinussen med positive innhopp. Synd ikke Marthinussen får satt den innenfor på slutten der.

Skeid må tas neste mandag.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Mjøndalen-Kil
PostPosted: 04 Apr 2022, 20:22 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
Irriterende kamp på alle mulige måter.
Tamt, planløst, null entusiasme og små-pinlig. Man skulle tro spillerne aldri hadde spilt på samme lag før.
Det er første Obos-kamp siden 2020, og vi svarer med å dasse planløst rundt og sendte ballen i hytt og vær.
Vi hadde akkurat samme midtbanekonstruksjonen mot Stabæk, og det kom visst som et sjokk at det fungerte like ræva i dag.
Vi blir fullstendig overkjørt i det leddet.......og forsvaret.....tja.....de er jo stort sett "all over the place".
Målet er et resultat av at Vinjor taper duellen, og ballen sendes inn i 16 meteren hvor fire KIL-spillere står og ser på ballen.

Det var litt bedring i 2.omgang men det handlet like mye om at Mjøndalen senket seg.
Jeg forventer rokkeringer til neste kamp. Friske innhopp av Bringaker og Marthinussen.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Mjøndalen-Kil
PostPosted: 04 Apr 2022, 20:55 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 09 Apr 2005, 14:47
Posts: 2722
Location: Oslo
Er det noen som vet hvor lenge Jahr, Krogh Gerson og Guven er ute med skade?

For mange år siden var de flinke til å opplyse om slikt, via kil.no. De siste årene føler jeg det blir mer og mer stille rundt skadesituadjonen i klubben.

_________________
Always red and white


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Mjøndalen-Kil
PostPosted: 04 Apr 2022, 22:08 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1112
Location: Vinger
ManUtd wrote:
Er det noen som vet hvor lenge Jahr, Krogh Gerson og Guven er ute med skade?

For mange år siden var de flinke til å opplyse om slikt, via kil.no. De siste årene føler jeg det blir mer og mer stille rundt skadesituadjonen i klubben.


Iflg sak i Glåmdalen i dag frykter Jahr å være ute i 4-6 uker. Güven er ute i minst 4 uker. Det stod ingenting om hvor lenge Krogh Gerson og Lysgård er ute, men siden Krogh Gerson hverken var på benken hverken i dag eller mot Stabekk, kan vi vel forvente flere uker der også.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Mjøndalen-Kil
PostPosted: 05 Apr 2022, 00:15 
Offline
Grævling
User avatar

Joined: 12 Apr 2005, 00:24
Posts: 10489
Location: Kongsvinger
ManUtd wrote:
Er det noen som vet hvor lenge Jahr, Krogh Gerson og Guven er ute med skade?

For mange år siden var de flinke til å opplyse om slikt, via kil.no. De siste årene føler jeg det blir mer og mer stille rundt skadesituadjonen i klubben.


Ja det er rett og slett sørgelig... føler det er lite intr. nytt som kommer ut fra KIL, og slik har det vært noen år nå. De er på Eliteserienivå i forhold til mengden saker de slenger ut i SoMe, men det folk vil vite er det liten info om :-(

_________________
FORZA VINGER!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Mjøndalen-Kil
PostPosted: 05 Apr 2022, 00:21 
Offline
Grævling
User avatar

Joined: 12 Apr 2005, 00:24
Posts: 10489
Location: Kongsvinger
2 store sjanser til Hoel Andersen i første omgang ut av intet...

1-0 til pause, kunne fort vært mer til Mjøndalen....

Litt roligere for vår del i 2. omgang, føler det kommer som mer av et resultat av at Mjøndalen tar det litt mer rolig.

Så kom Bringaker inn, og endelig begynte det skjer noe... 1 giga-sjanse i 2. omgang som skulle vært mål.

Vi kunne fort fått med oss noe herifra med tanke på de store sjansene vi brant. Men gud bedre, det hadde vært et ran!
Vi ser ut som et jr-lag i store deler av kampen. Har ingen verdens ting å komme med, og når vi ikke får til vårt eget planlagte spill, så har vi heller ingen plan B. Føler det har vært slikt også i mange år nå.
Skal ikke felle noen dom for året nå allerede, men vi må vises oss fra en langt bedre side ganske så raskt. Folk må ville ha ball og prøve å gjøre noe med den. Ikke bare dytte den videre til nestemann for at han skal finne på noe. Nå må enkelte på dette laget begynne å vise at de er gode nok for Obos.

Så er det klart... vi mangler Holter, Jahr, Gerson og Guven. Det vil jo merkes.. og dessverre blir de vel ute en del uker til alle sammen :-(

_________________
FORZA VINGER!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Mjøndalen-Kil
PostPosted: 05 Apr 2022, 01:45 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
Jeg forstår heller ingenting av lagoppstilling, spillerlogistikk eller noe som helst.

1) Man annonserer at spillere inn skal heve laget eller være videresalgspotensiale.
2) Vi får vite at Holter mest sannsynlig er ute hele sesongen. I januar er dermed midtbanen svekket kontra 2021 da en av fjorårets viktigste spillere er skadet.
3) Vi tar med Bjørnebye på prøvespill og lar han spille flere kamper. Han er verken bedre eller verre enn noen andre.
4) Han får kontrakt....og vips så er han ute av laget igjen. Vi gjør heller ingen andre signeringer i denne lagdelen.
Bjørnebye er altså ikke god nok til å starte i en allerede svekket lagdel......og hvem er det egentlig som ikke har gjort jobben sin her isåfall?

For å gjøre det enda verre så er det stort sett den samme gjengen på midtbanen vi rykket ned med i 2020. Det har gått 1 1/2 og det ser dessverre ikke veldig mye bedre ut.

1) Vi stiller med Gjerstrøm, Vinjor, Grundt og Laham i generalprøven mot Stabæk. Det fungerer overhodet ikke.
Gjerstøm spiller med for stor risiko og gjør for mange feil. Særlig når de plasserer han i den dype midtbaneposisjonen. Vinjor og Grundt blir altfor lette på dette nivået.
2) Så hva gjør vi? Jo....vi stiller med nøyaktig samme lagoppstilling mot et taktisk og fysisk robust Mjøndalen-lag.
Hvem er egentlig sjokkerte over at dette ikke fungerte?

For meg så virker det som om enkelte spillere SKAL spille fordi det er opplest og vedtatt at de skal bli gode spillere. At sammensetningen og nivået i lagdelen raserer fullstendig sammen, det er det visst ikke så farlig med.

De tre neste hjemmekampene er nøkkelkamper fordi vi møter lag som mest sannsynlig havner fra midten av tabellen og ned.
Jeg håper vi ser flere bytter i laget. Jeg håper eksempelvis vi ser Bringaker, Marthinussen og Bjørnebye fra start.
Jeg håper også at vi kan spille litt "enklere". Man må ikke gjøre alt så fordømt avansert hele tiden.
Jeg tror særlig neste kamp mot Skeid kan bli veldig avgjørende. Hvis vi taper den så setter det seg i hodet med én gang......da er vi fucked.
Så kanskje vi kan utsette talentutviklingen og den "liksom fjonge" fotballen vi skal spille til våre viktigste menn er tilbake, og resten av gjengen ikke ser ut som apatiske aspeløv?

Takk på forhånd.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Mjøndalen-Kil
PostPosted: 05 Apr 2022, 07:50 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 22 Apr 2005, 13:20
Posts: 1367
Location: Auli, Nes
maggot wrote:
Jeg forstår heller ingenting av lagoppstilling, spillerlogistikk eller noe som helst.

1) Man annonserer at spillere inn skal heve laget eller være videresalgspotensiale.
2) Vi får vite at Holter mest sannsynlig er ute hele sesongen. I januar er dermed midtbanen svekket kontra 2021 da en av fjorårets viktigste spillere er skadet.
3) Vi tar med Bjørnebye på prøvespill og lar han spille flere kamper. Han er verken bedre eller verre enn noen andre.
4) Han får kontrakt....og vips så er han ute av laget igjen. Vi gjør heller ingen andre signeringer i denne lagdelen.
Bjørnebye er altså ikke god nok til å starte i en allerede svekket lagdel......og hvem er det egentlig som ikke har gjort jobben sin her isåfall?


Dette! Helt merkelig spillerlogistikk. Vi hadde behov for å oppgradere midtbanen selv med Holter skadefri. Med Holter skadet er vi betydelig svekket.

_________________
"Hånda i været, midterste finger
Den er til alle som ikke er Vinger"

Never red - Alltid rød!
-------
http://www.haga-if.no


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Mjøndalen-Kil
PostPosted: 05 Apr 2022, 09:25 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6457
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
Nå var vel Bjørnebye en av to bytter som var med på å endre kampbildet så litt tidlig å vrake ham. Han vant dueller og fikk spilt ball i lengderetningen, så klar endring når han tok over ankerrollen fra Gjerstrøm i andre omgang.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Mjøndalen-Kil
PostPosted: 05 Apr 2022, 17:21 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
mikeb wrote:
Nå var vel Bjørnebye en av to bytter som var med på å endre kampbildet så litt tidlig å vrake ham. Han vant dueller og fikk spilt ball i lengderetningen, så klar endring når han tok over ankerrollen fra Gjerstrøm i andre omgang.


Jeg er helt enig. Han hadde faktisk et kjempe-innhopp i går.
Men allikevel så har han ikke vært god nok til å starte mot verken Mjøndalen, Stabæk (generalprøve), Raufoss, eller Viking (cupen). Altså de fire siste kampene.
Han har faktisk knapt vært involvert.
Så da sitter jeg fortsatt her og klør meg i hodet over spiller-logistikk, laguttak og det som tidligere har blitt annonsert.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Mjøndalen-Kil
PostPosted: 06 Apr 2022, 15:54 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6457
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
Har vel vært vanskelig å sette Gjerstørm ut av laget med tanke på at klubben har ment at han er en av våre beste på midtbanen. Men pre-season har vel vist at han ikke fungerer i ankerrollen på midten, men etter byttene så det jo ut til at han fungerte bedre når han fikk en indreløper rolle


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 11 posts ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot] and 61 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group