KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 28 Mar 2024, 12:25

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 99 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
Author Message
PostPosted: 12 Feb 2022, 19:52 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1112
Location: Vinger
Forza_Vinger wrote:
Tilhenger wrote:
41 åringer med bakgrunn fra Seria A er vel ikke den skuffen vi leiter i håper jeg. Er nok en del ymse som møter opp rundt disse treningsleirene.

Blir spennende å se hvordan motstanden blir på onsdag. Ser ut som at de spiller på nivå tre i Spania.


Det er ingen 41-åring med erfaring fra serie A på prøvespill. Det finnes flere som heter S. Appiah. Stephen som er den øverste som kommer opp på Google la opp etter 2012-sesongen.


Takk for oppklaring :D . 41 år var kanskje litt i overkant ja.

Det er sikkert mulig å finne gull i Afrika eller andre kontinent, men nå har vi prøvd både to Brasilianere og to Sør-koreanere nylig uten hell. Det sikreste er nok skandinaver, selv om Ahamada var en suksess.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 13 Feb 2022, 01:20 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
Det er mange utfordringer ved å skulle hente spillere fra andre verdensdeler.
Det er språkbarrierer, kulturforskjeller og diverse. Spillerne skal trives både på og utenfor banen, og i en klubb med kun skandinavere blir det kanskje ensomt?
Nå tror jeg uansett ikke vi ser så mye mer til prøvespillerne fra Sogndal-kampen.
For akkurat det var litt halv-vondt å se på.

Jeg håper uansett flere er tilbake til neste treningskamp.
Eller at vi i det minste kan få status på spillere som Berg Pedersen, Murray, Vinjor, Grogh Gerson osv.
Holter og Aadnøy vet vi jo er ute resten av sesongen, og skaden til Grodås er sikkert ikke sååå ille.
Vet heller ikke hvorfor ikke Laham spilte sist kamp.

Vi har enda ikke fått sett hva som bor i dette laget med fullt mannskap.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 13 Feb 2022, 11:15 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3643
maggot wrote:
Det er mange utfordringer ved å skulle hente spillere fra andre verdensdeler.
Det er språkbarrierer, kulturforskjeller og diverse. Spillerne skal trives både på og utenfor banen, og i en klubb med kun skandinavere blir det kanskje ensomt?
Nå tror jeg uansett ikke vi ser så mye mer til prøvespillerne fra Sogndal-kampen.
For akkurat det var litt halv-vondt å se på.

Jeg håper uansett flere er tilbake til neste treningskamp.
Eller at vi i det minste kan få status på spillere som Berg Pedersen, Murray, Vinjor, Grogh Gerson osv.
Holter og Aadnøy vet vi jo er ute resten av sesongen, og skaden til Grodås er sikkert ikke sååå ille.
Vet heller ikke hvorfor ikke Laham spilte sist kamp.

Vi har enda ikke fått sett hva som bor i dette laget med fullt mannskap.



Vi er nok avhengig av et par spillere til. Benken er ikke god nok. Trenger en target man i forsvaret og en på midten. Der er det ingen som klarer å ta tak i spillet. Blir alt for spett.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 14 Feb 2022, 12:03 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6457
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
Janko wrote:


Vi er nok avhengig av et par spillere til. Benken er ikke god nok. Trenger en target man i forsvaret og en på midten. Der er det ingen som klarer å ta tak i spillet. Blir alt for spett.


En target man er da som regel en spiss som er stor og sterk og skal vinne dueller, ofte en som du sikter innleggene mot for å skape sjanser å den måten. Men er vel kanskje noe av de samme egenskapene vi savner i forsvar, minus det å skape sjanser ;)


Top
 Profile  
 
PostPosted: 14 Feb 2022, 22:52 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
Janko wrote:
maggot wrote:
Det er mange utfordringer ved å skulle hente spillere fra andre verdensdeler.
Det er språkbarrierer, kulturforskjeller og diverse. Spillerne skal trives både på og utenfor banen, og i en klubb med kun skandinavere blir det kanskje ensomt?
Nå tror jeg uansett ikke vi ser så mye mer til prøvespillerne fra Sogndal-kampen.
For akkurat det var litt halv-vondt å se på.

Jeg håper uansett flere er tilbake til neste treningskamp.
Eller at vi i det minste kan få status på spillere som Berg Pedersen, Murray, Vinjor, Grogh Gerson osv.
Holter og Aadnøy vet vi jo er ute resten av sesongen, og skaden til Grodås er sikkert ikke sååå ille.
Vet heller ikke hvorfor ikke Laham spilte sist kamp.

Vi har enda ikke fått sett hva som bor i dette laget med fullt mannskap.



Vi er nok avhengig av et par spillere til. Benken er ikke god nok. Trenger en target man i forsvaret og en på midten. Der er det ingen som klarer å ta tak i spillet. Blir alt for spett.



Jeg synes egentlig det er vanskelig å vurdere forsvaret siden det har vært litt "halvt" hittil.
Når 3-4 av de beste forsvarsspillerne er ute, Steiring må trenes opp etter skade, Holmé og Aamodt Eriksen er nye (og må spilles inn i laget) og Lysgård plutselig er back, da har det fremstått litt ustabilt.
Jeg er sikker på at Gerson kommer til å bli den sjefen bak der når han har trent seg opp.
Han er på mange måter et scoop på dette nivået.

Jeg er enig i at vi trenger en sjef på midtbanen men jeg ser heller ikke helt hvem det skulle vært.
Ser man på ledige spillere på markedet pr dags dato så er det egentlig veldig "lite sexy" å finne.
Og er man en knakende god midtbanespiller med klare lederegenskaper så spiller han mest sannsynlig ikke i KIL. Da spiller man i divisjonen over.
Vi må mest sannsynlig utvikle disse spillerne selv, og kanskje denne Bjørnebye-figuren på prøvespill kan ha et vanvittig uforløst potensial?
Time will show. Får han kontrakt så er det fordi han tilfører noe vi ikke har ifra før.

Overgangsmarkedet er jo bestandig en spennende greie. Man vil ha inn best mulig spillere, men historien viser kanskje at det handler om langt mer enn å hente inn profilerte navn.
Det skal være sult, treningsvilje, motivasjon og hele den pakka. Man skal bygge lag og relasjoner.....både på og utenfor banen, og man skal være forsiktig med å bryte opp den dynamikken vi hadde i fjor.
Man kan være et navn som har prestert godt i norsk fotball, men senker man seg 10-20 prosent i Obos så er det forspranget spist opp.

Det blir spennende å se om det dukker opp noe. Mange av de "store" signeringene har jo gjerne kommet nærmere seriestart.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 16 Feb 2022, 20:27 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
Det ble dessverre 3-1-tap mot Algeciras fra nivå 3 i Spania.
Spanjolene er midt i sesong og rullerte også kraftig på laget. Dette var på ingen måte noe dårlig fotball-lag og vi fikk en god test mot god motstand.
Jeg føler at KIL gradvis byttet seg dårligere mens spanjolene bytter seg bedre.
Det ser man også den siste halvtimen som egentlig ble ganske rotete.

Alle tre målene kommer etter personlige feil.
1) Steiring sentrer til Bjørnebye som er uoppmerksomhet og mister ballen. Spanjolene slår inn på bakerste stolpe og 1-0.
2) Spanjolene finter bort back og skyter........rett i armene på Steiring som prøver å blokkere. Straffe.
3) Keeper sender ballen rett i beina på Algeciras-spilleren........bang.....mål.

Vi har iallfall 5-6 elendige balltap som ender i sjanser for spanjolene. Backspillet er nok engang elendig defensivt, og det mangler litt på kommunikasjon mellom stoppere og keeper.
På en annen side er backene gode offensivt, og stopperne vinner mange viktige dueller. Holmé virker til å være god til å bryte foran, men etterlater seg ofte rom hvis han bommer.
Forsvaret hittil virker til å være preget av mange skader, rokkeringer, prøvespillere og ulike sammensetninger.
Derfor tror jeg også vi kommer til å se bedring når folk er tilbake fra skader og forsvaret får satt seg ordentlig.

Det er mye positivt å ta med seg. Vi skaper sjanser og mål, og viser at det er vanvittig mye spennende kvaliteter i dette laget.
I dag ruller vi opp mange fine angrep.
Jeg var overrasket over at våre afrikanske venner fikk en ny sjanse, men du verden......Appiah viste virkelig noen bra egenskaper i 2.omgang.

Så får vi se.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 17 Feb 2022, 01:10 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1112
Location: Vinger
Takk for godt referat! Fint å se at Berg Pedersen er tilbake igjen. Güven ble tydeligvis spart i dag. Nå er det 10 dager til neste treningskamp, doble kamper mot Ull/Kisa på Gjemselund.

Ting som tyder på at Bjørnebye blir tilbudt kontrakt?


Top
 Profile  
 
PostPosted: 19 Feb 2022, 14:24 
Offline
Kaptein
User avatar

Joined: 12 May 2009, 19:05
Posts: 769
Location: Tråstad
Jahr tilbake. Bra signering. En av de mest rutinerte OBOS stopperne som er.

Mulig Gerson kan ta plassen til Holter nå


Top
 Profile  
 
PostPosted: 19 Feb 2022, 15:53 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 22 Apr 2005, 13:20
Posts: 1367
Location: Auli, Nes
Begynner å se bra ut bakover nå

_________________
"Hånda i været, midterste finger
Den er til alle som ikke er Vinger"

Never red - Alltid rød!
-------
http://www.haga-if.no


Top
 Profile  
 
PostPosted: 20 Feb 2022, 00:36 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1112
Location: Vinger
Overraskende og positivt med Jahr. Vi et fortsatt sårbare for skader, men førsteelleveren ser bra ut. Strömberg- Murray, Holmé, Jahr, Grodås- Krogh Gerson, Gjerstrøm, Marthinussen- Hoel Andersen, Berg Pedersen, Güven.

Stallen teller vel nå 21 mann med Fjose Berg og Sandberg Banken, så spørs om vi ikke er nær fulltallige. Jeg vil gjerne ha inn noen som kan gi de to på topp en reell kamp om plassene.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 26 Feb 2022, 16:40 
Offline
Kaptein
User avatar

Joined: 12 May 2009, 19:05
Posts: 769
Location: Tråstad
1. Omg mot Kisa var bekymringsfullt. Rett og slett svakt, planløst og tafatt. 2. Omg litt bedre i perioder, men fortsatt ikke noe å skryte av.

Så langt har B-laget vært bedre i 3 omgang enn A laget var, utlignet gjorde de akkurat å.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 26 Feb 2022, 17:46 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
Drublic wrote:
1. Omg mot Kisa var bekymringsfullt. Rett og slett svakt, planløst og tafatt. 2. Omg litt bedre i perioder, men fortsatt ikke noe å skryte av.

Så langt har B-laget vært bedre i 3 omgang enn A laget var, utlignet gjorde de akkurat å.



Vi har knapt stilt med noe som er i nærheten av å ligne en førsteellever. Det ser jo ut som spillerne aldri har spilt på lag i det hele tatt.
Man kan jo lure på hvor folk egentlig er.
Er det helt krise i forhold til skader om dagen eller? Nå har det jo vært to måneder hvor det ikke ligner grisen.
Kjære KIL kan dere oppdatere oss to uker før Viking-kampen?

Og det er ikke akkurat slik at de som spiller har grepet muligheten de heller.
Feilene florerer overalt på banen, og hva den midtbanen egentlig holdt på med i dag, det kan man jaggu lure på.
Man kan også lure på hvor mange mål, målsjanser og farlige situasjoner som er en direkte konsekvens av slurv fra Bjørnebye, Grundt og Gjerstrøm, hittil i år.
Jeg har ikke fasiten men jeg vet at svaret ville vært skremmende høyt.
Det nytter ikke med en glimrende hælflikk det ene øyeblikket når du serverer motstanderen på egen halvdel i neste situasjon. Det er rett og slett j... skuffende.
Man kan ikke flyte på at man er "lokal, har et kjent etternavn i fotballen, eller var et stort talent - en eller annen gang". Jeg tror det er på tide at noen tar et oppgjør med seg selv før seriestart. For ellers må Nystuen på ytterligere spillerjakt.

Backspillet er en annen del av spillet som har fungert særs dårlig hittil. Flere av de med spilletid hittil holder ganske enkelt ikke nivået.
Det skal sies at det er vanskelig å være offensiv back når midtbanen slurver, og man plutselig må spurte 50-60 meter tilbake.

Vi burde begynne å toppe mannskapet nå inn mot viktige kamper. I dag var det syltynt.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 26 Feb 2022, 19:33 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3643
Har ment og mener fortsatt at midtbanen har vert alt for dårlig de siste 2 årene. Og ser verre ut i år med et par nye unge gutter der. Vis dem ikke forsterker seg der kommer dem til å kjempe om å ikke rykke ned igjen.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 03 Mar 2022, 09:21 
Offline
Kaptein
User avatar

Joined: 12 May 2009, 19:05
Posts: 769
Location: Tråstad
Årsbeste mot Raufoss. Det så ut som vi har trent på fotball.
Men fortsatt en par som sliter voldsomt med å sende en pasning til en i samme rød drakt, og det vil nok straffe seg mot bedre lag som Viking så man får trene videre.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 04 Mar 2022, 23:16 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1112
Location: Vinger
Mange gode nyheter om dagen, Gjerstrøm med 3-årskontrakt, Holter kanskje klar i løpet av våren og Güven tilbake før fullt. Nå mangler vi vel bare Krogh Gerson og Lysgård.

Spent på motstanden i morra. Mjøndal'n skal vel normalt kjempe i toppen. Vi fillerista de i treningskamp for to år sia, vi husker vel alle hvordan sesongen ble.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 99 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 73 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group