KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 28 Mar 2024, 15:39

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 99 posts ]  Go to page Previous  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Author Message
PostPosted: 01 Apr 2022, 07:31 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1112
Location: Vinger
Da skjedde det i hvertfall noe på spissfronten i 12. time. Kjenner ikke noe særlig til Bringaker, men har vel ikke fått ut potensialet sitt de siste åra. Mulig Langrekken går på lån nå.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 01 Apr 2022, 13:46 
Offline
Saftblander
User avatar

Joined: 21 Feb 2017, 23:20
Posts: 21
Location: Tomteberget
Bringaker er ikke helt spissen jeg ventet på. Viktig at KIL fikk på plass en spilleklar spiss, men redd for at han bare blir en i "mengden" av spillere som ikke kommer til å heve laget nevneverdig.. Hadde håpet at KIL ville sett i retning mot Raufoss (en klubb som er i desperat pengenød) og "kuppet" deres stjernespiss Mame Mor Ndiaye. Han er en kraftkar, har en råskap i spillerstallen sin og scoret 10 seriemål i Obos forrige sesong.

I tillegg ser midtbanen til KIL helt wack ut.. Det leddet der skal få kjørt seg i 2022...

Tror det blir en tøff start på sesongen, men får håpe at KIL får med seg noen poeng, før det blir helt krisestemning på Lunden.

Heia KIL!!

_________________
Gutta trenger jubelbrus for å få seiersrus


Top
 Profile  
 
PostPosted: 01 Apr 2022, 23:45 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
Jeg har forsøkt å undersøke litt men det er ikke lett å bli klok på hva slags spiller vi egentlig har fått.
De siste årene har han vært i Start og Sandnes Ulf. Start er en kaos-klubb mens Ulf er en evig "nesten-klubb" som bestandig blir tippet høyere enn de havner på tabellen.
Begge lag har som regel et tosifret antall utskiftinger i troppen før sesongstart.
Hvor lett er det egentlig å lykkes i slike klubber?
Jeg vet ikke. Det virket egentlig som om han hadde mer suksess i Viking som ung.

Fjoråret var et kaos-år for Ulf sin del, og derfor vet jeg heller ikke hvor mye man skal legge i de fem målene han fikk i serien.
Vegard Landro fikk sparken etter en forferdelig start, BoJan Zajoc styrte en periode før Bjarne Berntsen tok over på sensommeren.
Det var en rekke ulike lagoppstillinger og formasjoner gjennom hele sesongen. Bringaker virker til og ha vært inn og ut av laget og flyttet rundt i ulike posisjoner.
Det var dessuten tøff konkurranse med Hustad og Ekeland på de fremre plassene.

Noen snakker om en begrenset spiss. Andre snakker om en hardtarbeidende spiss. Flere snakker om et uforløst potensiale.

Enkelte mener at Bringaker og KIL kan være en god match. Kanskje er det lettere å lykkes i en litt mindre klubb?
Vi får se. Det var uansett positivt at vi fikk inn "noe".
Han kommer iallfall med erfaring fra et høyere nivå som et fåtall av våre spillere har.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 02 Apr 2022, 00:48 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1112
Location: Vinger
Det er mye som kan slå positivt ut ved et klubb bytte, nytt miljø, tillit, kjemi med medspillere osv. Bringaker skal få tid til å komme inn i omgivelsene, så får vi håpe det klaffer for fullt mellom han og B. B. Pedersen.

Vi er i en slik posisjon at vi er nødt til å utvikle egne spillere, eller få fart på spillere som har erfaring fra høyere nivå, men som trenger en ny start.

Som andre har nevnt, vil nok resultatet av årets sesong avhenge av i hvilken grad Krogh Gerson og Jahr holder seg skadefrie, og får muligheten til å bli samspilt. Strömberg er neppe noen ny Fredrikson eller Ahamada, det kan vi heller ikke forvente. Midtbanen er ikke bra nok per i dag, men den må vi klare oss med til Holter er tilbake.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 04 Apr 2022, 14:11 
Offline
Kaptein
User avatar

Joined: 12 May 2009, 19:05
Posts: 769
Location: Tråstad
Hadde håpet på Braut Haaland da jeg leser i VG at han er ute etter ny klubb, men men... Bringaker kan nok bli spennende han å.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 04 Apr 2022, 20:05 
Offline
Kaptein
User avatar

Joined: 12 May 2009, 19:05
Posts: 769
Location: Tråstad
Ingen kamptråd? Men er vel kanskje like greit etter det der for fy fasan det var dårlige greier.
Bringaker KILs beste. Han løp da hvertfall.

Murray med sin absolutt svakeste kamp i rødt å hvitt.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 08 Apr 2022, 17:39 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1112
Location: Vinger
Ny back på plass. Trodde kanskje ikke det var på backplassen vi var mest utsatt, men dette er vel et korttidslån, og Lysgård er vel ute en stund til. Mulig Fjose Berg bør lånes ut. Det lille jeg har sett av han har i hvertfall vært bra, men noe særlig spilletid i OBOS spøker det kanskje for.

Trivelig og fortjent med proffkontrakt til Banken Sandberg, håper han får noen innhopp i OBOS i år.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 08 Apr 2022, 19:47 
Offline
Materialforvalter

Joined: 02 Apr 2012, 21:33
Posts: 61
Tilhenger wrote:
Ny back på plass. Trodde kanskje ikke det var på backplassen vi var mest utsatt, men dette er vel et korttidslån, og Lysgård er vel ute en stund til. Mulig Fjose Berg bør lånes ut. Det lille jeg har sett av han har i hvertfall vært bra, men noe særlig spilletid i OBOS spøker det kanskje for.

Trivelig og fortjent med proffkontrakt til Banken Sandberg, håper han får noen innhopp i OBOS i år.


Fjose Berg avslo tilbud om proffkontrakt og er fristilt. Kan vel være mange grunner til det. Mulig han overvurderer seg selv noe og krever mye. Er vel også opprinnelig kant, og det spiller ikke KIL med. Hvis han vil dyrkes som kant fremfor back må han jo til en annen klubb.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 08 Apr 2022, 21:15 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1112
Location: Vinger
Forza_Vinger wrote:
Tilhenger wrote:
Ny back på plass. Trodde kanskje ikke det var på backplassen vi var mest utsatt, men dette er vel et korttidslån, og Lysgård er vel ute en stund til. Mulig Fjose Berg bør lånes ut. Det lille jeg har sett av han har i hvertfall vært bra, men noe særlig spilletid i OBOS spøker det kanskje for.

Trivelig og fortjent med proffkontrakt til Banken Sandberg, håper han får noen innhopp i OBOS i år.


Fjose Berg avslo tilbud om proffkontrakt og er fristilt. Kan vel være mange grunner til det. Mulig han overvurderer seg selv noe og krever mye. Er vel også opprinnelig kant, og det spiller ikke KIL med. Hvis han vil dyrkes som kant fremfor back må han jo til en annen klubb.


Takk for info. Da skjønner jeg hvorfor Egell-Johnsen ble hentet, håper han kan puste Murray i nakken. Synd med Fjose Berg, uansett hva som ligger bak.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 99 posts ]  Go to page Previous  1 ... 3, 4, 5, 6, 7

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 68 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group