KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 28 Mar 2024, 16:26

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 99 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Next
Author Message
PostPosted: 08 Dec 2021, 00:00 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1112
Location: Vinger
Stille på spillerfronten. Spillermarkedet avhenger også av hvem som rykker opp og ned. Stille rundt Røer også, regner med at Nystuen har satt en endelig frist før jul for eventuell ny kontrakt. Håper virkelig vi slipper å møte han på motsatt banehalvdel neste år. Han er etter min mening vår beste på midtstopperplassen per nå.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 09 Dec 2021, 23:35 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3643
MAIKEL-NIEVES er kanskje på vei tilbake. Kontrakten hans i FFK går ut,og de kommer ikke til å fornye den. Tja 32 år.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 10 Dec 2021, 09:17 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 18 Jul 2005, 01:31
Posts: 1015
Location: Oslo
Janko wrote:
MAIKEL-NIEVES er kanskje på vei tilbake. Kontrakten hans i FFK går ut,og de kommer ikke til å fornye den. Tja 32 år.


Litt skeptisk til denne kjenner jeg. God spiller, for all del, men begynner å trekke på årene. 1 kamp fra start for FFK i år tyder på at han ikke har levert all verden der denne sesongen. Må vel være noe mer spennende der ute ? ;-)


Top
 Profile  
 
PostPosted: 10 Dec 2021, 13:45 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
Jeg tenker umiddelbart det samme jeg også; at det muligens finnes bedre navn og at Nieves trekker på årene.

Men at han er en anvendelig offensiv og hardtarbeidende spiller, som garantert hadde passet inn i dagens system, det tror jeg.
Dessuten så kjenner han både klubben og mange av spillerne fra før.
Jeg husker faktisk at jeg møtte et par av de rutinerte spillerne i badstua i svømmehallen for et par år siden. De snakket om at de mistet mye den dagen Nieves dro fra klubben.

Hva han fikk til i FFK legger jeg også liten vekt på. De spiller på en helt annen måte og hva de skulle med han i utgangspunktet, det kan man jo undre seg over.
Det er noe typisk FFK med å skulle hente en haug med etablerte navn som mislykkes på en eller annen måte.
I år har det også vært hard konkurranse offensivt med spillere som Solberg, Kjelsrud Johansen, Ismaheel osv.

Men rykter er rykter, og har vi ikke egentlig ganske grei konkurranse i den posisjonen Nieves pleide å spille?


Top
 Profile  
 
PostPosted: 10 Dec 2021, 14:56 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6457
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
maggot wrote:
Jeg tenker umiddelbart det samme jeg også; at det muligens finnes bedre navn og at Nieves trekker på årene.

Men at han er en anvendelig offensiv og hardtarbeidende spiller, som garantert hadde passet inn i dagens system, det tror jeg.
Dessuten så kjenner han både klubben og mange av spillerne fra før.
Jeg husker faktisk at jeg møtte et par av de rutinerte spillerne i badstua i svømmehallen for et par år siden. De snakket om at de mistet mye den dagen Nieves dro fra klubben.

Hva han fikk til i FFK legger jeg også liten vekt på. De spiller på en helt annen måte og hva de skulle med han i utgangspunktet, det kan man jo undre seg over.
Det er noe typisk FFK med å skulle hente en haug med etablerte navn som mislykkes på en eller annen måte.
I år har det også vært hard konkurranse offensivt med spillere som Solberg, Kjelsrud Johansen, Ismaheel osv.

Men rykter er rykter, og har vi ikke egentlig ganske grei konkurranse i den posisjonen Nieves pleide å spille?


Synes Mac Laham har tatt over etter Maikel på en god måte og kanskje tilfører enda mer, tror Maikel fort hadde blitt benkelsiter hos oss nå.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 14 Dec 2021, 20:25 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1112
Location: Vinger
Der forsvant Røer, synd men det lå vel i korta. Han kan vel fort ende opp i en av klubbene vi konkurerer med. Wang, Nygård og Vedeler ut døra også. Jeg synes Wang var god de gangene han fikk sjansen i år, og tenkte kanskje han kunne være en grei back-up i OBOS. Håper på noen nye inn før jul.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 14 Dec 2021, 21:33 
Offline
Kaptein
User avatar

Joined: 12 May 2009, 19:05
Posts: 769
Location: Tråstad
Jeg trur Nystuen planlegger 2stk meget solide midtstoppere inn og Røer har fått beskjed om at han blir å finne på benken i KIL neste år. Det var nok ikke noe han ønsket å da blir det sånn. Steiring tar innbytter plassen.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 15 Dec 2021, 00:32 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1112
Location: Vinger
Drublic wrote:
Jeg trur Nystuen planlegger 2stk meget solide midtstoppere inn og Røer har fått beskjed om at han blir å finne på benken i KIL neste år. Det var nok ikke noe han ønsket å da blir det sånn. Steiring tar innbytter plassen.


Jeg tror nok Røer har muligheten til å etablere seg som OBOS-spiller, gitt at han unngår langvarige skadeavbrekk. Hvorvidt vi klarer å få tak i to midtstoppere som er bedre enn han gjenstår å se. Steiring er vel et stort usikkerhetsmoment, både når det gjelder langvarig skade og hvorvidt han holder OBOS-nivå. Mulig han var tilbake i trening igjen før ferien.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 15 Dec 2021, 09:00 
Online
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 22 Apr 2005, 13:20
Posts: 1367
Location: Auli, Nes
Synd med Røer. Her må Espen på jobb. Som nevnt må det 2 solide midstoppere inn.

_________________
"Hånda i været, midterste finger
Den er til alle som ikke er Vinger"

Never red - Alltid rød!
-------
http://www.haga-if.no


Top
 Profile  
 
PostPosted: 15 Dec 2021, 23:34 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1112
Location: Vinger
En mann inn i hvertfall, ikke midtstopper men venstreback. Da bør vi i hvertfall ha god dekning på den plassen. Eriksen har tydeligvis vært i kikkerten lenge, så da bør han være nøye vurdert.

Brann rykka ned i kveld, det gir vel tidenes tøffeste OBOS-lineup neste år, med Brann, Stabæk, Start med ressurser godt foran resten vil jeg tro. Vi havner vel i kategorien under Mjøndal'n, FFK, SULF når det gjelder budsjett.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 16 Dec 2021, 15:10 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 18 Jul 2005, 01:31
Posts: 1015
Location: Oslo
Ny mann inn, Fredrik Holmé.
Spennende type virker det som, og deilig med 3-årskontrakt.

Velkommen ! :-)


Top
 Profile  
 
PostPosted: 16 Dec 2021, 17:20 
Online
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 22 Apr 2005, 13:20
Posts: 1367
Location: Auli, Nes
Han er spennende. Har sett solid ut der lille jeg har sett av han. En litt mer rutinert stopper til, så er vel forsvaret i boks

_________________
"Hånda i været, midterste finger
Den er til alle som ikke er Vinger"

Never red - Alltid rød!
-------
http://www.haga-if.no


Top
 Profile  
 
PostPosted: 16 Dec 2021, 22:19 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1112
Location: Vinger
Det var vel han vi sleit med på hver eneste defensive dødball i kampen mot vif2 borte. Jeg vil også ha inn en rutinert stopper i tillegg. Ser at Kristian Jahr ikke er særlig lysten på Post-nord med Strømmen.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 18 Dec 2021, 03:07 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
Likte det jeg hørte under siste KIL-podden.
Det er tydelig at Nystuen jakter en midtstopper med erfaring.
Samtidig så fremhever han at jakten kan være komplisert og at mange gjerne venter på "bedre tilbud" andre steder.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 19 Dec 2021, 23:08 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1112
Location: Vinger
Erik Brenden og Fredrik Sjølstad er ferdige i hhv. Sandefjord og Molde iflg. Eurosport. Det er spillere som bør kunne levere på OBOS-nivå. Litt usikkert med Sjølstad kanskje som vel har vært skadet nesten hele foregående sesong.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 99 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 46 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group