KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 28 Mar 2024, 23:21

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 99 posts ]  Go to page Previous  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Next
Author Message
PostPosted: 05 Mar 2022, 23:08 
Offline
Grævling
User avatar

Joined: 12 Apr 2005, 00:24
Posts: 10489
Location: Kongsvinger
Ingen filleristing av Mjøndalen i dag, men vi vant :-) Greit å ta med seg litt selvtillit inn mot kampen mot Viking.

Men... vi var heldige, og kun en god keeper hindrer oss fra å ligge under mer til pause. Og vi gir selv bort store sjanser til Mjøndalen.
Disse feilene må lukes vekk til lørdag, og i hvert fall til seriestart.

Guven setter kanskje årets mål i dag.. stas å se, kanskje hadde vært godt å hatt den tilgode mot Viking :-)

_________________
FORZA VINGER!


Top
 Profile  
 
PostPosted: 07 Mar 2022, 00:39 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1112
Location: Vinger
Helt ok mål av Güven ja :D . Han har i hvertfall sjøltiliten i orden, så da kan det vel fort være mer på lager.

Det er lov å ha en god keeper og hvis vi skal blande oss inn blandt topp seks i serien trenger vi nok Strömberg i det umulige hjørnet i ganske mange kamper.

Det kan virke som at Jahr sprer litt sårt tiltrengt trygghet bakerst også. Vi har vel satsa på keeper og forsvar foran denne sesongen. Det virker heller ikke som at det er noen offensive spillere på vei inn porten.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 13 Mar 2022, 03:26 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
Det gikk som forventet mot Viking, og med unntak av de vante hodeløse feilpasningene og to tidligere møkkamål, så var det ingen grunn til å grave seg helt ned.
Vi må kutte antall feilpasninger både i midtbane og forsvar. Det er dessverre enkeltspillere som står for en stor del av feilene.
Jeg savner også litt tyngde foran mål. Både i oppspillsfasen og en som kan skape litt trykk i 16-meteren. I dag dominerte Vikings midtstoppere fullstendig.

Jeg ser forøvrig at det ikke er oppført noen kamp før Stabæk i generalprøven.
Der kommer vi nok til å få en enda bedre indikasjon på topp-nivået i Obos.
I dag fikk vi egentlig prøve oss på et nivå vi uansett ikke kommer til å møte i år.

Jeg er veldig spent på når vi får se Gerson tilbake i spill og hvilken posisjon han egentlig inntar.
Med tanke på at vi har fem midtstoppere i troppen (pluss en skadet Aadnøy) så må det da åpne seg en mulighet for å flytte han lenger frem på banen, slik vi har diskutert før.

Strömberg/Smedplass.

Murray - Jahr/Lysgård - Steiring/Holmé - Grodås/Aamodt Eriksen.

Gerson/Holter - Gjerstrøm/Marthinussen - Grundt/Vinjor.

Hoel Andersen/Laham - Guven/Langrekken - Berg Pedersen.

Det begynner faktisk å lukte en OK stall.

Jeg er også sikker på at Nystuen drar frem en liten kanin av hatten før seriestart.
Folk har sittet på gjerdet frem til nå og det er på denne tiden vi ofte har hentet de virkelig solide spillerne.
Basert på kampen mot Viking så ligger en sterk spiss øverst på listen min.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 13 Mar 2022, 17:41 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6457
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
Når er deadline day for oss?


Top
 Profile  
 
PostPosted: 13 Mar 2022, 20:12 
Offline
Materialforvalter

Joined: 02 Apr 2012, 21:33
Posts: 61
mikeb wrote:
Når er deadline day for oss?


31. mars 23:59. Håper på en spisstype som skiller seg litt ut fra de vi har innen den tid. Redd Langrekken faller gjennom på dette nivået. En type som Lasse Nordås er nå 3. valg i Bodø/Glimt og hadde hevet oss betraktelig. Han kan forøvrig signeres uavhengig av deadlineday fordi han går under utlånsordning av unge spillere i Norge.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 15 Mar 2022, 00:06 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3643
Basert på kampen mot Viking så ligger en sterk spiss øverst på listen min. Greit det, men da er vi avhengig av en god midtbane spiller som kan servere spissene også da. Hjelper ikke med gode spisser når dem knapt nok for en god passning. Håper ikke Jahr og Gerson er ute for lenge nå.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 18 Mar 2022, 20:30 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1112
Location: Vinger
2-2 mot Raufoss etter utligning av Grundt på overtid. Jeg så for lite av kampen til å kunne gi noen spillevurderinger.

Dagens øyeblikk var da Holmé så ut til å få et veldig strengt idømt rødt kort da han bommet på ballen midt på banen og felte en Raufoss spiller. Kil-benken appelerte til at kortet måtte gjøres om siden rødt kort fører til karantene i serieåpningen. Raufoss-benken mente det burde spilles 11 mot 11 resten av kampen. Dette er vel vanlig i forbindelse med treningskamper, men da med en annen spiller på banen enn den som får det røde kortet. Det ender med at dommer'n gjør om.det røde kortet til gult. Dommer'n mener i etterkant at kortet ikke skulle vært gjort om, og at det var en tydelig stempling i låret.

Viktigst i dag var vel at Krogh Gerson fikk en drøy halvtime, for b-laget. Så at det også skulle være med en prøvespiller i b-kampen, men fikk ikke med meg hvem dette var, tydeligvis en midtstopper.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 21 Mar 2022, 10:33 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6457
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
Hadde vel ikke vært så dumt med karantene på Holme, han har vel ikke akkurat fremstått som det tryggeste valget bak så langt i pre-season? Men håper han vokser inn i rollen, så han for VIF 2 og virket jo solid da.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 22 Mar 2022, 02:36 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
Det er mye potensial i Holmé. Særlig inne i boksen.
Men du verden så mye rart han har holdt på med hittil i år.
Det samme kan forøvrig sies om et par andre (og mer rutinerte spillere).
Gjerstrøm er eksempelvis en elegant midtbanespiller som dribler seg bort et x antall ganger hver kamp.
Jeg håper noen klapper til fyren neste gang han skal drible to mann på egen banehalvdel.

Men jeg synes vi står kampene bedre enn før. Det er sterkt å komme tilbake.
Vi lå under mot Mjøndalen og snudde. Vi trillet rundt med Viking den siste halvtimen. Vi lå under 2-0 mot Raufoss og kom tilbake.
Men det har vært mye "hurra meg rundt" hittil, og de fleste sjansene motstanderne kommer til, er etter direkte feil fra oss.

Stabæk neste (generalprøven). Et lag som rykket ned og som vil rett opp igjen. De blir tippet i toppen av de fleste.
Da får vi se hvor KIL står mot topp Obos-motstand.
Kongsvinger må heve seg, og det tror jeg også de har potensial til å gjøre.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 28 Mar 2022, 20:22 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
Hvis en ræva generalprøve tilsier en god premiere så vinner vi 5-0 mot Mjøndalen.
Hva får man igjen for å prøve å være forsiktig optimist liksom?
Nå har vi forsøkt oss mot topp-obos motstand og vi ble r.æ.v.k.j.ø.r.t.

Kampen skal riktignok få terningkast 2 fordi vi klarte å holde litt i ballen de første 20 min av 2.omgangen, og presset frem feil som resulterte i en dobbeltsjanse.
Resten var klasseforskjell.

Basert på denne kampen så er jeg livredd for at de nok engang sitter på brakka og overvurderer dette laget.
Nå er også Guven og Langrekken skadet.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 29 Mar 2022, 07:47 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 22 Apr 2005, 13:20
Posts: 1367
Location: Auli, Nes
Dette kan bli en tøff sesong. Aller helst skulle vi hatt inn en oppgradering for Holter som midtbane-anker. Nå har vi ikke fått inn en erstatter engang.

_________________
"Hånda i været, midterste finger
Den er til alle som ikke er Vinger"

Never red - Alltid rød!
-------
http://www.haga-if.no


Top
 Profile  
 
PostPosted: 29 Mar 2022, 15:14 
Offline
Kaptein
User avatar

Joined: 12 May 2009, 19:05
Posts: 769
Location: Tråstad
Håper Gerson & Jahr er klare asap. Begge målene til Stabæk burde stopperne tatt. Holme ble jo gruset på 2-0 målet.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 29 Mar 2022, 18:52 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
Pr dags dato så er vi mye svakere stilt enn siste serierunde i 1.divisjon. Dessverre.
Jeg beklager på forhånd for et halv-surt innlegg hvor jeg navngir flere spillere. Jeg prøver å være positiv helt til jeg blir sur 8) .

Men akkurat nå så fremstår alt så innmari middelmådig og det rimer så dårlig både målsettinger og det som blir annonsert. Før sesongen skulle man hente spillere som styrket stallen eller tilførte andre kvaliteter i laget. Kampene mot Obos-motstand viser at det er en lang vei å gå. Holmé har fremstått som en vandrende katastrofe, og Aamodt Eriksen har bevist hvorfor han kommer til å sitte på benken. Bjørnebye spilte en haug med treningskamper uten å heve laget nevneverdig. Han fikk kontrakt og siden har vi ikke sett snurten av han.
Krogh Gerson og Jahr virker i utgangspunktet som bra signeringer, men det er en uke til seriestart og vi aner egentlig ikke hva de kommer til å tilføre laget.

Og hva med de som allerede var her? Motstanderne skaper sånn cirka 4-5 målsjanser pr kamp UTELUKKENDE basert på feilpasninger på egen banehalvdel.
Det begynner etterhvert å bli pinlig og se på. Dette har vært et problem i flere år og det har ikke blitt en skit bedre. Faktisk så fremstår det verre enn noen gang.
Vi ble ikke straffet så hardt da vi møtte Florø og Senja, men nå møter vi Stabæk og Brann og da kommer vi til å bli r...kjørt hvis vi fortsetter med det tullet der.
Gjerstrøm aner jeg rett og slett ikke hva holder på med........han slurver bort ballen gang på gang på gang.
Vinjor og Langrekken kan få prøve seg andre steder. De står på stedet hvil og har gjort det i årevis. Begge to er sjanseløse i Obos.
Hoel Andersen og Laham fremstår som humørspillere som går fra det totalt usynlige, til det briljante. Begge to er vel uansett et resultat av panikkhandlingen til Nystuen i 2020.
Det samme med Steiring.

Beklager altså, men det er ikke disse spillerne som fører oss opp på øvre halvdel av tabellen, og jeg er sikkert en bedriten supporter som sier det.
Nystuen har sagt at man skal satse på lokale spillere og at spillere utenfra skal heve kvaliteten. Blir egentlig Lysgård, Grundt og Sandberg bedre spillere i dette laget?
Vi klarer jo ikke å heve kvaliteten på noe som helst. Det er mange år siden Castro og Ellingsen, og spillere ut har stort sett lagt opp eller havnet i middelmådigheter i Obos.
1.divisjon er allerede proppfull av "whatever-spillere" som spilte i KIL tidligere og som aldri utviklet seg til å bli noe stort.
KIL som en utviklende klubb er pr dags dato kun en myte.

På brakka sitter Nystuen og virker strålende fornøyd med stallen.
Det jeg egentlig frykter er en reprise fra 2020. Vi overvurderte stallen da også basert på strålende prestasjoner fra Ahamada og Guven året før.
Stallen var visstnok mer enn bra nok...men man endte allikevel med å kjøpe et halvt lag midtveis fordi vi ikke fikk til noe som helst. Blir det samme opplegget igjen?

Nå er uansett Guven skadet.......og Jahr.....og Krogh Gerson.......og Holter.
Det er ingen grunn til å være super-optimist før denne sesongen.
Vi fremstår dårligere enn i fjor, og Obos er hardere enn noen gang.
Motbevis meg gjerne.
Jeg har prøvd å se det positive å både spillere og kamper hittil.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 29 Mar 2022, 21:54 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3643
Enig med deg her maggot. Bra å staste på lokale unge spillere, men de dem har henta tilKil har ikke noe i Obos å gjøre enda. Nystuen var i media å sa at dem skulle ha spillere som hevet laget, men henta en gjeng med 3-4 div spillere. Tror ikke det finnes noen lokale spillere som går rett inn på dette nivået. Er mange år siden det fantes kanskje 2-3 stk rundt omkring i distriktet. Langrekken og Vinjor burde bli leid ut så dem kommer seg ut av det systemet Kil skal spille. Dem kommer ikke lenger av å være i Kil. Nå for dem få tak i spillere som kan vinne noen dueller og dominere litt på midtbanen. Det har ikke Kil hatt på 5-6 år. Tror desverre at dem kommer til å kjempe om å ikke rykke ned i år. Desverre.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 31 Mar 2022, 15:37 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6457
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
Forskjellen er at før 2020 sesongen trodde alle at vi skulle rykke opp. i år er forventningene lik null hos de fleste (innkludert meg selv) og da har jo gutta alle muligheter til å overraske oss


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 99 posts ]  Go to page Previous  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 43 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group