KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 28 Mar 2024, 18:44

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 7 posts ] 
Author Message
 Post subject: Kamptråd KIL - Moss
PostPosted: 25 Aug 2021, 17:08 
Offline
Materialforvalter

Joined: 18 Aug 2008, 19:56
Posts: 96
Jeg ser ingen grunn til å skrive om igjen den tråden om Moss siden det er så kort siden forrige match, men jeg lurer jo veldig på hvordan de kunne slå ut FFK i cupen.

For de som ikke har lest om Moss kan gjøre det her : http://www.kilsk.com/forum/new/phpBB3/viewtopic.php?f=1&t=6764

Moss trenger poeng for å ikke bli virkelig involvert i nedrykket nå som Fløya og Florø ser ut til å begynne å plukke litt poeng.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Kamptråd KIL - Moss
PostPosted: 26 Aug 2021, 12:55 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6457
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
Moss sto frem som et utrolig dårlig lag i kampen mot KIL, nesten like dårlige som Fløya og Florø. Var nok ekstra motivasjon å møte FFK i cup'n for å vise at det er flere lag i gamle Østfold fylke.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Kamptråd KIL - Moss
PostPosted: 26 Aug 2021, 23:49 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
Moss er et merkelig fotballag som på ingen måte skal undervurderes.
Laget står med 10 poeng og 9 av poengene er tatt på bortebane.
De spilte blant annet 1-1 mot Hødd i Ulsteinvik.

Jeg frykter vi får en kamp der KIL-gutta tror dette skal gå av seg selv.
Vi var vanvittig tempo-svake mot VIF 2 og her må ballen trille litt raskere.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Kamptråd KIL - Moss
PostPosted: 27 Aug 2021, 08:12 
Offline
Materialforvalter

Joined: 18 Aug 2008, 19:56
Posts: 96
maggot wrote:

Jeg frykter vi får en kamp der KIL-gutta tror dette skal gå av seg selv.
Vi var vanvittig tempo-svake mot VIF 2 og her må ballen trille litt raskere.


I følge treneren var vi jo skikkelig gode mot VIF i etablert angrep og de var det beste laget vi har møtt. :lol:

Jeg er enig i deg at ballen må trilles raskere men å dra ned tempoet for så veksle opp i tempo er også en viktig egenskap.
Mot Vif så kjørte vi bare ned tempoet og ble dermed for enkle å forsvare mot imo.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Kamptråd KIL - Moss
PostPosted: 27 Aug 2021, 10:29 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6457
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
VIF laget vi møtte var nok forsterket i forhold til andre kamper. Jeg har sett de live i 3 kamper i år og de har ikke vært så gode tidligere, så de satte oss på en prøve.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Kamptråd KIL - Moss
PostPosted: 27 Aug 2021, 14:12 
Offline
Materialforvalter

Joined: 18 Aug 2008, 19:56
Posts: 96
mikeb wrote:
VIF laget vi møtte var nok forsterket i forhold til andre kamper. Jeg har sett de live i 3 kamper i år og de har ikke vært så gode tidligere, så de satte oss på en prøve.


De har hatt med Sakarias Opsahl som nå er leid ut tidligere samt at de ofte har brukt Jatta mer enn de gjorde mot oss. Nå spilte Udahl mot oss - men gjorde ikke så mye ut av seg. Mens Skaret spilte begge omgangene mot som regel en. Mörfeldt spilte også mot oss men det har han gjort i flere matcher siden han helt sikkert trenger matchtrening og erfaring med systemet til Fagermo.
Tidligere har de brukt Haug i mål på flere hjemmekamper men han står nå for A-laget så da blir det junioren de hadde i mål nå.

Så ja de var nok litt sterkere enn tidligere men ikke sånn at de er det klart sterkeste laget vi har møtt imo.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Kamptråd KIL - Moss
PostPosted: 27 Aug 2021, 14:50 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
kalle wrote:
mikeb wrote:
VIF laget vi møtte var nok forsterket i forhold til andre kamper. Jeg har sett de live i 3 kamper i år og de har ikke vært så gode tidligere, så de satte oss på en prøve.


De har hatt med Sakarias Opsahl som nå er leid ut tidligere samt at de ofte har brukt Jatta mer enn de gjorde mot oss. Nå spilte Udahl mot oss - men gjorde ikke så mye ut av seg. Mens Skaret spilte begge omgangene mot som regel en. Mörfeldt spilte også mot oss men det har han gjort i flere matcher siden han helt sikkert trenger matchtrening og erfaring med systemet til Fagermo.
Tidligere har de brukt Haug i mål på flere hjemmekamper men han står nå for A-laget så da blir det junioren de hadde i mål nå.

Så ja de var nok litt sterkere enn tidligere men ikke sånn at de er det klart sterkeste laget vi har møtt imo.



De har også hatt en Odin Thiago Holm i mange kamper. En spiller som tidvis dominerer dette nivået.
Udahl skåret, men det hadde de fleste gjort når de får stå mutters alene på tre meters hold.
De har nok ikke spilt med sååå mange spillere tilknyttet A-stallen (jeg tror det knapt fantes spillere fra rekruttlaget), men det var ikke den voldsomme prestasjonen for det.
Denne spenningen laget vi på egen hånd.

Det irriterer vettet av meg at VIF 2 stiller såpass ustabilt i kampene, og hvordan dette påvirker andre lag, men vi må fokusere på oss selv brette opp ermene mot Moss.

Jeg har sett tendensen i mange kamper......det litt labre tempoet, og den litt slappe innstillingen.
Det var de personlige feilene som reddet oss mot Moss for 2 uker siden.
Frem til Rojas gav 1-0-skåringen i førjulspresang til Guven, så var dette en helt jevn kamp.
Men Moss er heldigvis er dårlig lag som rakner fullstendig når det butter imot.
Derfor håper jeg vi klarer å putte 1-2 raske ganske tidlig i matchen.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 7 posts ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 68 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group