KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 28 Mar 2024, 11:21

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 85 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6
Author Message
PostPosted: 30 May 2021, 16:39 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
Ikke lett å få så mye ut av treningskampen mot Eidsvoll.
Det var fullstendig ku-slipp i 20 minutter. Da så det ut som at Turn aldri skulle få låne ballen.
Plutselig sank KIL seg nedpå, og resten av kampen bølget det frem og tilbake.

Jeg synes nykommerne våre ser ut som spennende spilletyper. Men det mangler litt relasjonelt.
En midtbane med Holter, Vinjor og Grundt blir altfot tynt.
Jeg håper Gjestrøm og Martihinussen kan tilføre litt mer tyngde i den lagdelen.
Midtforsvaret rydder bra unna. Steiring er skadet men vil garantert bli viktig i kamper vi blir presset tilbake.

Vi må heve oss mot Skeid og øke presset over lengre perioder.
Første treningskampen er unna gjort, og dette tror jeg kommer til å bli bedre på alle måter.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 05 Jun 2021, 11:00 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1112
Location: Vinger
Synd at Langrekken er ute igjen. Gjerstrøm er tilbake.

Skeid bør være en bra målestokk på dette nivået.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 06 Jun 2021, 22:52 
Offline
Grævling
User avatar

Joined: 12 Apr 2005, 00:24
Posts: 10489
Location: Kongsvinger
Ja, hva skal vi si etter årets 2 første seriekamper og 2 uker til seriestart? Så langt seg jeg ikke noe opprykkslag altså. Syns ikke det er store forandringen fra fjoråret. Vi sliter med å skape og sette de få sjansene vi faktisk skaper. Ingen tvil om at det er potensial i dette laget, bør klarer opprykk greit vil jeg mene, uten at jeg kjenner alle våre motstandere i detalj. MEN... vi må snart begynne å få til samhandlingen i laget.

_________________
FORZA VINGER!


Top
 Profile  
 
PostPosted: 08 Jun 2021, 19:59 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
Det mangler noen prosent på alt KIL gjør.
Både samhandling, tempo, guts, og å få spillere i god nok form.
Murray må bli spilt bedre inn i dette laget. Det samme gjelder Brage Berg Pedersen som har vist null og niks hittil.
Potensialet er der absolutt.
Spillere som Steiring, Grodås og Langrekken må også få tid til å spille seg i form etter skader.
Jeg synes vi iallfall begynner å se konturene av en førsteellever og et lag.

Mot Raufoss ble det altfor mange pasningsfeil og for mye "nesten".
Men jeg synes allikevel det var et steg i riktig retning.

Det som derimot irriterer meg er mangelen på vilje og fandenivoldskhet.
Herregud, gi meg heller en unggutt som tar kula og spurter fremover i et slags forsøk iallfall.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 08 Jun 2021, 22:31 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 18 Jul 2005, 01:31
Posts: 1015
Location: Oslo
maggot wrote:
Det mangler noen prosent på alt KIL gjør.
Både samhandling, tempo, guts, og å få spillere i god nok form.
Murray må bli spilt bedre inn i dette laget. Det samme gjelder Brage Berg Pedersen som har vist null og niks hittil.
Potensialet er der absolutt.
Spillere som Steiring, Grodås og Langrekken må også få tid til å spille seg i form etter skader.
Jeg synes vi iallfall begynner å se konturene av en førsteellever og et lag.

Mot Raufoss ble det altfor mange pasningsfeil og for mye "nesten".
Men jeg synes allikevel det var et steg i riktig retning.

Det som derimot irriterer meg er mangelen på vilje og fandenivoldskhet.
Herregud, gi meg heller en unggutt som tar kula og spurter fremover i et slags forsøk iallfall.


Husk at KIL er i oppkjøring, mens Raufoss er i sesong. Jeg syns det tas steg for hver kamp. Åpninga var lovende og i 2. skulle vi jo normalt sett hatt flere mål.
Güven har vel aldri vært noe særlig i treningskamper og mange andre vil steppe opp når det skal kjempes om poeng håper jeg.

Forhåpentligvis får vi en enda bedre kamp mot Kjelsås til søndag før det braker løs.

OA melder at Raufoss banker Kongsvinger med to keepere på banen. Vet ikke hvem som er mest useriøs av laget og lokalavisa, men de får nå holde på.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 13 Jun 2021, 21:19 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1112
Location: Vinger
Da løsna det i hvertfall fremover på banen. Er det så lett som å sette Hoel Andersen i 10'er rollen? Eller er en kamp for lite til å dra noen konklusjon?

Etter fire kamper mot motstandere som vel tilsvarer nivået på de lagene vi skal møte i serien, står vi med to seire, ett tap og en uavgjort. Vinjor og Berg Pedersen har skåra to mål hver, og alle spissene har skåra mål. Spøker vel for seriestarten for både Langrekken og Gjerstrøm dessverre.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 15 Jun 2021, 05:31 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
I motsetning til Glåmdalen så er Dagbladet litt mer positive og tipper direkte opprykk til Kongsvinger.
De argumenterer med at Hødd har mistet store deler av grunnmuren siden i fjor, og at Asker har sett håpløse ut i oppkjøringen.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 15 Jun 2021, 16:29 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3643
Kvikk- Halden og Moss kommer nok til å være der oppe. Men er enig med Henning og Patrick om midtbanen til Kil. Er ingen enere der til å severe spissene våres. Dem er bra, men ingen som hevder seg noe spesielt. En med litt tyngnde. Savnet det de siste årene.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 16 Jun 2021, 00:19 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
Jeg er uenig i at det er mangel på pasningsføtter på midtbanen som kan servere spissene våre.
Antageligvis så er det ingen som har så bra pasningsføtter på midtbanen som det vi har.
Iallfall ikke i vår avdeling.
Men det er jo mye annet som skal fungere. Det mentale skal være på plass. Samspill/relasjoner. Det å tørre å slå den avgjørende pasningen. Få ballen raskt fremover. Duellstyrke osv.
Jeg føler vårt største problem er at vi ikke har hatt en midtbane som har utfylt hverandre særlig godt.
Vi har liksom hatt haugevis av potensielle kandidater på midten men hvor alle er kliss like.
Både i fysikk og kvalitet.
Og midtbanen er vel kanskje den lagdelen der lederegenskapene har vært færrest.

Det er mulig vi klarer å bygge opp noe bedre her i år. Offensivt så har vi x-faktor og jeg tror både Laham og Hoel Andersen kan kle 10,er-rollen. Det er mange målpoeng i den duoen.
Jeg håper virkelig at Gjerstrøm holder seg skadefri for det er et vanvittig driv på den fyren. Han kan dominere dette nivået.
Sander Marthinussen skal visstnok besitte andre egenskaper enn det midtbanen hadde fra før.
Det virker til at Grundt og Vinjor skal satses på, men de trenger kanskje litt "tyngde" rundt seg.

Så får vi se hvordan sammensetningen blir. Det er et stort potensiale iallfall.
Og vi må jo se det opp mot de lagene vi skal møte.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 22 Aug 2021, 18:18 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1112
Location: Vinger
Fjose Berg tilbake etter et halvår i Italia. Er det noen som kan si noe om han som spillertype? Han scora vel i debuten i siste serierunde i fjor. Det kan vel ikke bare være det Italienerne bet seg merke i? Sjøl om han "kun" ble tilbudt amatørkontrakt.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 85 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot], Google [Bot] and 68 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group