KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 28 Mar 2024, 23:39

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 85 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
Author Message
PostPosted: 18 Dec 2020, 03:01 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
Aanesland har et stort potensiale men har spilt i "feil rolle" i et KIL-lag uten kanter. Han har blitt brukt som spiss og der synes jeg ikke han har vært spesielt farlig.
Han er på ingen måte uerstattelig.

Rønningen: takk for absolutt ingenting. En hyggelig fyr som fikk til lite. En lønnsutgift mindre.

Lee: forstår egentlig ikke hva han gjorde der i utgangspunktet. Var ikke i nærheten av Obos-nivå.

Bydal: det var sikkert et potensiale der som aldri ble utløst i KIL-trøya. Han har gjort noen ok/stabile kamper nå i høst. Det er alt han har fått til på tre år.
Han har på mange måter vært i en "smørje" av helt ok midtbanespillere som egentlig ikke utfyller hverandre særlig godt.

Essaeh: er visstnok et stort tap.......men ikke hvis man baserer det på årets sesong. Han har ikke vært i nærheten av det vi så på høsten i 2018.
Med unntak av et kanonmål i sommer så har han faktisk vært ganske svak i 2020.

Ville Jalasto: kanskje en av de største skuffelsene. Han er vel kanskje beviset på at det ikke nødvendigvis bare er å dra inn "etablerte navn" på Gjemselund, og tro at dette automatisk hever laget. At han legger opp nå er vel kanskje beviset på at motivasjonen ikke har vært på topp?

Jeg kan med hånden på hjertet si at det ikke er noen katastrofe å miste en eneste av dagens KIL-spillere. Det er iallfall min mening basert på årets sesong.
Det er ingen som har levert på et stabilt og godt nivå.
Jeg håper ærlig talt at vi kan rydde opp mest mulig i stallen.
At man ikke sitter igjen med en haug semi-motiverte dasser som havner i fanget på en trener, og kanskje ikke engang passer inn i hans system.

Nå håper jeg på blanke ark......sånn når det først skulle bli slik allikevel.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 18 Dec 2020, 13:35 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3643
Hadde vi hatt en trener med litt tæl, hadde han fått ut mye av disse du kaller semi-motiverte dasser. Man for ikke gode spillere da man ikke vet hvordan man skal spille. Har jo byttet sysytem omtrent annen vær kamp. Og blir det det samme i 2021 rykker vi kanskje et hakk lenger ned i systemet.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 18 Dec 2020, 16:22 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
En trener med tæl hadde vel plassert de "semi-motiverte" spillerne trygt på benken.
Nå får vi jo uansett ryddet opp i hvem som er motiverte til å spille for KIL.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 18 Dec 2020, 22:10 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3643
Hvem skulle vi ha puttet innpå vis disse 5-6 satt på benken. Ikke enkelt med en trener med tæl, da han ikke for bestemme så mye. Det har vi jo sett de siste 3 årene det.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 01 Jan 2021, 21:02 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
Godt nyttår.

I KIL-leiren er det ganske stille og sjeldent har jeg visst "mindre" når man trer inn i et nytt kalenderår.
Det forsvant noen spillere ut rett etter serieavslutningen.
Etter det har det vært tyst med alt.

Spillerlogistikk, trenerspørsmålet, treningskamper, avdelingsoppsett (når dette blir offentliggjort) osv.
Ser forøvrig at våre finske venner er fjernet fra KIL.no. Da er det vel takk og farvel til dem.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 02 Jan 2021, 17:21 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3643
Kil har vist 14 stk med kontrakt.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 03 Jan 2021, 13:32 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1112
Location: Vinger
Synd med finnene, men slik måtte det bare bli. Kunne ikke hatt scout- og analyseansvarlig i millionklassen i Post Nord ligaen.

I fjor hadde vi vel en stall på 25 spillere, jeg regner med at vi havner rundt 20 i år medregnet hospitanter. Støtteapparatet blir vel også slanket kraftig. Budsjettet vil vel gå fra drøyt 20 millioner til rundt 14.

Vil tro det begynner å bevege seg på spillermarkedet allerede til uka. Güven er et råtips til en av de første som forlenger.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 04 Jan 2021, 11:50 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6457
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
Tilhenger wrote:
Synd med finnene, men slik måtte det bare bli. Kunne ikke hatt scout- og analyseansvarlig i millionklassen i Post Nord ligaen.

I fjor hadde vi vel en stall på 25 spillere, jeg regner med at vi havner rundt 20 i år medregnet hospitanter. Støtteapparatet blir vel også slanket kraftig. Budsjettet vil vel gå fra drøyt 20 millioner til rundt 14.

Vil tro det begynner å bevege seg på spillermarkedet allerede til uka. Güven er et råtips til en av de første som forlenger.


Mika fått sparken? Hvor ser du det?


Top
 Profile  
 
PostPosted: 04 Jan 2021, 14:40 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1112
Location: Vinger
mikeb wrote:
Tilhenger wrote:
Synd med finnene, men slik måtte det bare bli. Kunne ikke hatt scout- og analyseansvarlig i millionklassen i Post Nord ligaen.

I fjor hadde vi vel en stall på 25 spillere, jeg regner med at vi havner rundt 20 i år medregnet hospitanter. Støtteapparatet blir vel også slanket kraftig. Budsjettet vil vel gå fra drøyt 20 millioner til rundt 14.

Vil tro det begynner å bevege seg på spillermarkedet allerede til uka. Güven er et råtips til en av de første som forlenger.


Mika fått sparken? Hvor ser du det?


Ikke bekreftet noe sted, jeg bare henviste til innlegget fra maggot hvor han påpeker at de er fjernet fra kil.no.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 05 Jan 2021, 11:57 
Offline
Kaptein
User avatar

Joined: 12 May 2009, 19:05
Posts: 769
Location: Tråstad
Lite nytt om hvem og hva som skjer i 2021.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 05 Jan 2021, 12:53 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3643
Drublic wrote:
Lite nytt om hvem og hva som skjer i 2021.




Hadde du regna med det så tidlig :lol: Mars april så. Kanskje i midten av februar. Kil er alltid sent ute


Top
 Profile  
 
PostPosted: 05 Jan 2021, 23:54 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1112
Location: Vinger
Da er i hvertfall situasjonen til Huuhka avklart, ingenting om Lehkosuo https://www.kil.no/nyheter/returnert-til-finland


Top
 Profile  
 
PostPosted: 07 Jan 2021, 16:41 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
Ingen overraskelse at Toni reiser hjem igjen med tanke på familiesituasjonen.
Jeg har forstått det slik at situasjonen har vært veldig krevende grunnet korona.

14 spillere på kontrakt.
Sahlgren
Smedplass
Steiring
Lysgård
Grodås
Røer
Aadnøy
Laham
Gjerstrøm
Marklund
Vinjor
Holter
Hoel Andersen
Langrekken.
Det bør gjøre en helt ok første-ellever pr dags dato, og iallfall ikke noe dårligere enn andre lag vi kan anta å se i toppen av 2.divisjon.

Simon Marklund vil bort.....et stort talent som KIL-leiren har sløst bort.
Guven er muligens med videre. Men jeg stiller et lite spørsmål ved hvordan lønnsforhandlingene ender der.
Pålerud er usikker. Kanskje han har godt av litt miljøskifte? Han er uansett en kontinuitetsbærer, så sånn sett er det synd.
Det er egentlig vanskelig å si hva slags spillere man håper skal entre dørene. Men forsvinner Guven og Pålerud så må selvfølgelig disse erstattes.

Nytt trener-team muligens klart neste uke.
Blir spennende å se hvordan den sammensetningen blir.
Jeg håper vi kan finne tilbake til en tydelig og definert spillestil igjen. Uansett hvem det måtte bli.
Hvis Mika fortsetter så håper jeg iallfall han får en klar og tydelig assistenttrener ved sin side. Det er mye kompetanse i fyren, selv om det buttet imot i fjor.

Har også hørt rykter om at avdelingsoppsettet kommer neste uke. Hittil så er det ingen lag jeg frykter sånn voldsomt.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 07 Jan 2021, 19:33 
Offline
Kaptein
User avatar

Joined: 12 May 2009, 19:05
Posts: 769
Location: Tråstad
Når jeg ser den gjengen som har kontrakt er jeg egentlig ikke så bekymret. Er vel ikke mange andre lag i 2 divisjon som kan matche det der. Nå gjelder det bare å få det til å stemme på matta.

Han unggutten Grundt(?) Har han kontrakt? Imponerte meg veldig og er vel på vei til Molde om noen år.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 07 Jan 2021, 20:53 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3643
maggot wrote:
Ingen overraskelse at Toni reiser hjem igjen med tanke på familiesituasjonen.
Jeg har forstått det slik at situasjonen har vært veldig krevende grunnet korona.

14 spillere på kontrakt.
Sahlgren
Smedplass
Steiring
Lysgård
Grodås
Røer
Aadnøy
Laham
Gjerstrøm
Marklund
Vinjor
Holter
Hoel Andersen
Langrekken.
Det bør gjøre en helt ok første-ellever pr dags dato, og iallfall ikke noe dårligere enn andre lag vi kan anta å se i toppen av 2.divisjon.

Simon Marklund vil bort.....et stort talent som KIL-leiren har sløst bort.
Guven er muligens med videre. Men jeg stiller et lite spørsmål ved hvordan lønnsforhandlingene ender der.
Pålerud er usikker. Kanskje han har godt av litt miljøskifte? Han er uansett en kontinuitetsbærer, så sånn sett er det synd.
Det er egentlig vanskelig å si hva slags spillere man håper skal entre dørene. Men forsvinner Guven og Pålerud så må selvfølgelig disse erstattes.

Nytt trener-team muligens klart neste uke.
Blir spennende å se hvordan den sammensetningen blir.
Jeg håper vi kan finne tilbake til en tydelig og definert spillestil igjen. Uansett hvem det måtte bli.
Hvis Mika fortsetter så håper jeg iallfall han får en klar og tydelig assistenttrener ved sin side. Det er mye kompetanse i fyren, selv om det buttet imot i fjor.

Har også hørt rykter om at avdelingsoppsettet kommer neste uke. Hittil så er det ingen lag jeg frykter sånn voldsomt.




Hvor skal Guven reise. Må bli hjem til Raufoss det da. Pålerud har vel ikke vert god siden cup året. Så blir vel til et middelsmålig Obos lag. Er lenge siden Marklund dro hjem.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 85 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 45 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group