KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 28 Mar 2024, 18:09

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 6 posts ] 
Author Message
 Post subject: Kongsvinger - Øygarden.
PostPosted: 03 Aug 2020, 13:47 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
Nest-Sotra ble raskt litt mer spiselige bare de fikk byttet navn og skiftet trener.
Øygarden er kanskje mest kjent (pr dags dato) for å ha et vanvittig høyt lag.
Det blir spennende å se hvordan dette står seg mot Kongsvinger (som kanskje ikke imponerte på defensiv dødball mot Ranheim?).

Øygarden ligger rett foran oss på tabellen, og hvis vi taper denne er det plutselig lang vei opp til sikker plass.

Bedring mot Ranheim, men er det nok til å slå "basket-laget" fra vest?


Top
 Profile  
 
PostPosted: 03 Aug 2020, 20:43 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 22 Apr 2005, 13:20
Posts: 1367
Location: Auli, Nes
Huff...dette blir en lang og tung sesong

_________________
"Hånda i været, midterste finger
Den er til alle som ikke er Vinger"

Never red - Alltid rød!
-------
http://www.haga-if.no


Top
 Profile  
 
PostPosted: 03 Aug 2020, 22:09 
Offline
Kaptein
User avatar

Joined: 12 May 2009, 19:05
Posts: 769
Location: Tråstad
Fikk da poeng, og en ok 2. omgang. Men herre min hatt for en skuffelse 2020 har vært. Målet i år er nå å overleve, så håper jeg Mika får litt kontroll over spillerlogistikk for 2021, hva han trenger og hva som kan fjernes.

Mot Jerv vil jeg se Langrekken fra start og Guven ut på kant.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 03 Aug 2020, 22:56 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
Det positive er jo at enkelte spillere viser tegn til stigende form.
Det negative er jo at jeg knapt forstår hvorfor andre spillere er på banen i det hele tatt.

Marklund med en positiv 2.omgang, Smedplass med flere fine redninger og Essaeh kommer til å bli viktig bare han kommer i bedre form. Håper også at Guven og Langrekken spiller sammen i neste kamp.
Jeg har tidligere kritisert Rønningen men synes han tilførte litt nødvendig "tyngde" da han kom inn.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 03 Aug 2020, 23:23 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1112
Location: Vinger
Positive tendenser igjen, men hvert tapte poeng nå kan bety nedrykk. De antatte bunnlagene tar poeng jevnt og trutt, og det betyr trøbbel for oss.

Güven og Langrekken fra start i neste kamp bør være et krav


Top
 Profile  
 
PostPosted: 05 Aug 2020, 15:10 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6457
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
Som sønnen min sa når jeg kom hjem fra kamp: Kongsvinger snur skuta sakte men sikkert. Det er tendenser til bedring, flere spillere viste veldig bra takter. Den defensive organiseringen satt og vi så ut som ett lag, med unntak av glippen når Jalesto kommer for sent for å sikre for Lysgård på scoringen. Her burde kanskje Skagestad ha gått ut for å redesure avstanden mellom 1. og 2. forsvarer, men da ville det ha blitt rom foran keeper.

Smedplass og Ridouan gjør en meget god kamp. Vinjor var også tilbake til de taktene han viste i vinter. Rønnigen kommer også inn og overbeviser I de få minuttene han får så slår han ingen feilpasninger og alle stort sett fremover i banen. Hadde vi ikke tapt så mage kamper på rad hadde vi nok sittet igjen med inntrykket at dette var en bra kamp av KIL. Men med tanke på tabellposisjonen, forventningene og at vi møter Øygarden på hjemmebane så er nok de fleste rundt laget skuffet over kampen. Og det skal vi også være, 1 poeng i en slik kamp er ikke godt nok. Men det verste som kan skje mot slike lag er å havne under, og kun en god og heldig Smedplass reddet oss fra å slippe inn flere mål. Selv om VG har registrert 8 avslutninger hvorav 7 på mål, så hadde vi ikke så mange farlige sjanser utover straffen og skuddet som gikk i hånda på en Øygarden spiller.

Omleggingen til 3-5-2 har i hvert fall ført til at vi klarer å spille ball også litt høyere i banen. Güven var overbevist om at serien snart kommer, regner med at han mener alvor og viser det allerede mot Jerv.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 6 posts ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 44 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group