KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 28 Mar 2024, 15:32

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 18 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
PostPosted: 11 Nov 2019, 11:03 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6457
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
Da er vi videre, møter Sogndal, Så KFUM, så Start også tar vi eliteseriemotstand. Lang vei, men langt fra umulig. Er datoen for kampene satt enda?


Top
 Profile  
 
PostPosted: 11 Nov 2019, 13:26 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 18 Jul 2005, 01:31
Posts: 1015
Location: Oslo
mikeb wrote:
Da er vi videre, møter Sogndal, Så KFUM, så Start også tar vi eliteseriemotstand. Lang vei, men langt fra umulig. Er datoen for kampene satt enda?


1. kamp skulle vel spilles til helgen, men Sogndal har søkt om utsettelse grunnet mange på landslagsoppdrag. Sannsynlig dato blir da 23.11
Videre datoer blir nok 27.11, 01.12, 4.12 og 7.12 :-)


Top
 Profile  
 
PostPosted: 13 Nov 2019, 20:11 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
Det er en lang vei å gå.....men hadde vært morsomt om vi kom oss videre fra Sogndal-kampen iallfall.
Morsomt om det hadde blitt litt etterlengtet entusiasme og skriverier rundt disse kampene.
Synes Glåmdalen er godt igang.

Jeg har sett litt tilbake på de kampene vi har spilt denne sesongen og det er jo som vanlig høyst varierende.
Det som taler til vår fordel er at kampene mot "topp-lagene" egentlig ikke sånn vanvittig dårlig.
I fjor tror jeg vi hadde en vanvittig svak statistikk mot lagene over oss på tabellen. I år har det sett langt bedre ut.

Det som taler imot oss er en forferdelig ustabilitet og personlige feil som ofte avgjør kampene.
Vi er også litt avhengige av å få kampene inn i vårt spor.

Slik var det iallfall forrige hjemmekamp mot Sogndal hvor vi får et tidlig mål og kan spille "vårt spill" resten av kampen.
Vi vant til slutt 3-0.

Bortekampen mot KFUM var vel en oppvisning i kynisme. Tror KFUM hadde ball i nærmere 80 prosent i 2.omgang uten at vi nødvendigvis skapte sååå mange færre sjanser av den grunn. Vi forsvarte oss til en 1-0-seier.

Borte mot Start så tapte nesten Ahamada kampen på egenhånd med to tabber som gav 1-0 og 2-0 til hjemmelaget.
Da var liksom kampen kjørt. Vi tapte tilslutt 3-1.
Det var en typisk kamp der vi faller litt sammen fordi det butter imot.

Kommer vi så langt at vi møter Eliteserie-motstand så tror jeg det kommer veldig an på hvem vi møter. Vi møtte Tromsø i cupen og jeg tror det er det laget vi står best mot (i forhold til spillestil osv). Vi vant 1-0 og det viste seg å være enkelt å gjøre de litt "omstendelige". Mjøndalen er et lag som bekymrer meg langt mer. Vi møtte bokstavelig talt veggen mot de i cupen og de spiller på en måte som virker vanskelig for oss å bryte ned. Muskler, innsatsvilje, trøkk, dødballer og en massiv mur i forsvar.
Ranheim er også et lag vi kjenner godt. De er godt organisert (en god organisert enhet fremfor de vanvittige enkeltprestasjonene) men de hadde ikke vært den verste å møte. Tror vi kunne forsvart oss greit mot deres 4-3-3-system.
Sarpsborg er det laget jeg frykter mest. Det har rent mye vann i Glomma siden vi møtte de i ordinært serie-spill men noen visitter i treningskamper og cup viser at deres aggressive spillestil (gjerne med høyt press) funker ekstremt dårlig for oss.
Vinterens treningskamp endte 5-0 til Sarpsborg.
Strømsgodset har et og annet å hevne hvis vi skulle gjestet Marienlyst. Men tror faktisk ikke de hadde blitt super-happy hvis Guven, Holter og Pålerud skulle besøkt stadion på nytt 8) .

Jeg er også litt bekymret for det vanvittig tette kamp-programmet. Det var egentlig litt satan at helgens kamp ble flyttet.
Lukter litt skader og slitne bein og jo lenger ut i kvaliken vi kommer jo mer ufordelaktig blir det for oss.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 14 Nov 2019, 15:58 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3643
Laget har jo fri 2 uker. Med noen treninger da. Må vel tåle 3 kamper på 1 uke. Er dem ikke topptrente. Espen sa jo at dem har en bred og god stall. :) Norske lag jamrer så fort dem må spille 2 kamper på under en uke.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 14 Nov 2019, 17:46 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
Janko wrote:
Laget har jo fri 2 uker. Med noen treninger da. Må vel tåle 3 kamper på 1 uke. Er dem ikke topptrente. Espen sa jo at dem har en bred og god stall. :) Norske lag jamrer så fort dem må spille 2 kamper på under en uke.



Nå er det vel ingen som jamrer her. Verken spillere, ledere eller supportere.
Men vi snakker jo i verste fall 5 kamper på rad med 3-4 dagers mellomrom og det kommer til å merkes uansett hvor topp-trent man måtte være. Hvis vi evt kommer til Start-kampen så har jo vi allerede 2 tunge kamper i beina mens Start har kunnet fokusere på sitt.
Det er ikke akkurat til vår fordel og det er vel sikkert ikke meningen heller.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 14 Nov 2019, 21:57 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3643
Da har du ikke fulgt med nok om hva trenerne sier. ;) Ble jo litt ramaskrik da man spilte cup kamp på torsdag og måtte spille seriekamp på lørdag. Såpass må man tåle syns jeg.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 15 Nov 2019, 10:40 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6457
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
Ofte litt ekstra belastning på muskler når man spiller i minusgrader enn om man spiller i sommertemperatur også


Top
 Profile  
 
PostPosted: 15 Nov 2019, 19:41 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1112
Location: Vinger
Veldig bra oppsummert når det gjelder motstanderne maggot. Jeg begynner faktisk å glede meg litt til kampen neste lørdag, så får vi håpe at byen stiller opp. Kvaliksystemet er såpass kronglete at jeg velger å ta en kamp av gangen, men «cup-kamper» på tampen er uansett gøy sjøl om man må tømme klesskapet før kamp. Hjemmekampene mot Sogndal og Sarpsborg i 2009 sitter fortsatt friskt i minne. Flomlys, frostrøyk og mye på spill er en fin kombinasjon :D


Top
 Profile  
 
PostPosted: 22 Nov 2019, 10:10 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 18 Jul 2005, 01:31
Posts: 1015
Location: Oslo
Herlig mobilisering i Glåmdalen og ikke minst KIL Toppfotball om dagen.

Det virker som det er litt god gammeldags fotballstemning i byen om dagen. Forhåpentligvis kommer det mye folk i morgen, og at det hele kulminerer med seier og ny kamp til uka ! :-)

Noen som kan spå en lagoppstilling ?


Top
 Profile  
 
PostPosted: 22 Nov 2019, 18:22 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3643
For håpe han starter med di samme 11 som banka Jerv. Men vis det er som i de andre kampene så bytter vel han ut en 2-3 stk


Top
 Profile  
 
PostPosted: 22 Nov 2019, 21:46 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 18 Jul 2005, 01:31
Posts: 1015
Location: Oslo
Forrige lag kan funke det. Synes Lundal spilte meget bra og håper han starter igjen.
Vinjor kommer kanskje inn for Marlinho ?


Top
 Profile  
 
PostPosted: 22 Nov 2019, 22:54 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1112
Location: Vinger
Veldig bra oppbygging fra KIL og Glåmdalen ja. Blir spennende å se om det hjelper i morra. Det har ikke vært all verden å juble for de siste sesongene, så folk bør få på seg boblejakka og komma seg på kamp.

Vinjor og Holter er tilbake. Tipper disse 11: Ahamada- Pålerud, Skagestad, Røer, Mafi- Landry, Holter, Vinjor, Marklund- Ibrahim, Güven

Mulig Gjerstrøm starter på bekostning av Holter eller Vinjor, avhengig av hvem av de som har vært best på trening den siste uka. Lundal var blant de beste mot Jerv, men han er jo på vei bort, så mulig det vurderes som en liten ulempe i forhold til kvalik.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 24 Nov 2019, 10:15 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
KFUM neste 8) .

Tror jaggu vi har gode muligheter her også.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 24 Nov 2019, 11:41 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1112
Location: Vinger
maggot wrote:
KFUM neste 8) .

Tror jaggu vi har gode muligheter her også.


Ingen umulig oppgave på nøytral bane, håper bare at fokus holdes på neste kamp og ikke på Start eller eliteseriemotstand, ellers taper vi på onsdag.

Jeg synes Ali var best i går sammen med midtstopperne. Glimtvis bra fremover, men Ibrahim og Güven er inne i en liten måltørke. Passer fint hvis det løsner for begge på onsdag :D


Top
 Profile  
 
PostPosted: 24 Nov 2019, 15:14 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6457
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
Blir jo en helt annen kamp mot KFUM, vi må heve oss fra sist vi møtte dem.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 18 posts ]  Go to page 1, 2  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot] and 66 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group