KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 28 Mar 2024, 10:47

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 268 posts ]  Go to page Previous  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18  Next
Author Message
PostPosted: 20 Mar 2019, 21:24 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1112
Location: Vinger
Ifølge Nystuen og kil.no er det snakk om en mindre kompensasjon. Øby er ferdig i KIL og slipper mer pendling. Nå er det på tide å konsentrere seg om de spillerne vi har og de nye som kommer inn.

Gjerstrøm er tilbake på lån, han spilte seks eliteseriekamper i hhv. 2016 og 2017 i tillegg til 10 kamper for Notodden i fjor. Utover dette har det vel dreid seg om 2.div. Vil uansett tro at han er bedre enn han var sist. Gjorde vel en god jobb for oss under vårsesongen 2016.

Nystuen sier de gjerne vil ha inn Landry, men at det uansett vil være vanskelig å få han spilleklar til seriestart. I tillegg er det en forsvarsspiller på vei inn. Det jobbes nok også med en spiss. Det ligger derfor an til den største KIL-stallen på mange år. Det kan også være aktuelt med utleie av noen yngre spillere.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 20 Mar 2019, 21:44 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
Lykke til videre Øby. Veldig synd at det skulle bli sånn.

Ser det er litt surmuling rundt omkring men ser helt ærlig ikke hva KIL-ledelsen skulle gjort annerledes.
Det er ingen som er tjent med å ha en deprimert, halv-motivert spiller med høy lønn.
Det er heller ikke KIL-ledelsen sin feil at det ble langt å pendle for Øby, og at han fikk for liten tid til andre ting i livet.

Men men, nå får man se fremover. Dette har vel uansett ligget i kortene en stund.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 21 Mar 2019, 11:10 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3643
Langt å pendle. Er vel ikke bare han som pendler. Vis han syns det var så langt, hadde han ikke trengt å skrive under på kontrakten heller. Denne unnskyldningen om deprimert og umotivert er det dummeste jeg har lest. Er vel bare å være ærlig å si at jeg ikke vil spille på Kil det.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 21 Mar 2019, 11:15 
Offline
Spiller

Joined: 23 Jun 2005, 20:06
Posts: 356
Kunne tenkt meg han her inn i KIL stallen jeg...

https://www.fotball.no/fotballdata/pers ... Id=2555816

Spørs om han får nok tillit i Stabæk. Et utlån/kjøp burde kanskje være mulig. Mer en target spiss enn de vi har allerede. Tror han kunne passet godt inn. Dunka inn 18 mål på utlånet i Strømmen i fjor.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 21 Mar 2019, 11:50 
Offline
Spiller

Joined: 23 Jun 2005, 20:06
Posts: 356
Vel leser at han ble operert for Gilmore’s Groin i Januar så er vel neppe fit for fight uansett da...


Top
 Profile  
 
PostPosted: 21 Mar 2019, 11:52 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
Janko wrote:
Langt å pendle. Er vel ikke bare han som pendler. Vis han syns det var så langt, hadde han ikke trengt å skrive under på kontrakten heller. Denne unnskyldningen om deprimert og umotivert er det dummeste jeg har lest. Er vel bare å være ærlig å si at jeg ikke vil spille på Kil det.


Tja, det er det han sier selv så da er det vel ikke noe poeng i å konspirere og synse noe mer rundt det.
Øby har kvaliteter nok til å kunne spilt på de fleste lag i Obos men valgte allikevel klubben "next door" når han først skulle bytte klubb.
Det stemmer jo bra overens med det han har uttalt selv. Nå kan han spille på et høyt nivå og allikevel ha et liv ved siden av.

Man får dessverre ikke gjort noe annet enn å ønske han lykke til videre.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 21 Mar 2019, 15:51 
Offline
Reserve

Joined: 01 Sep 2009, 20:30
Posts: 161
maggot wrote:
Janko wrote:
Langt å pendle. Er vel ikke bare han som pendler. Vis han syns det var så langt, hadde han ikke trengt å skrive under på kontrakten heller. Denne unnskyldningen om deprimert og umotivert er det dummeste jeg har lest. Er vel bare å være ærlig å si at jeg ikke vil spille på Kil det.


Tja, det er det han sier selv så da er det vel ikke noe poeng i å konspirere og synse noe mer rundt det.
Øby har kvaliteter nok til å kunne spilt på de fleste lag i Obos men valgte allikevel klubben "next door" når han først skulle bytte klubb.
Det stemmer jo bra overens med det han har uttalt selv. Nå kan han spille på et høyt nivå og allikevel ha et liv ved siden av.

Man får dessverre ikke gjort noe annet enn å ønske han lykke til videre.


Helt enig. Man kan velge å tro på Øby eller man kan velge ikke å tro på Øby. KIL kommer ingen vei ved ikke å tro på Øby. Hvis det betyr at andre vil kunne finne på å ljuge seg ut av en kontrakt, ja vel, da er det risikoen man tar. Men KIL kan ikke lastes for så mye her. Nå må vi legge Øby-saken bak oss og komme oss videre.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 24 Mar 2019, 20:04 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
https://www.glomdalen.no/kil-toppfotbal ... -19-597197

Synes vel Henning Danielsen stiller mange av de samme spørsmålene som jeg selv sitter med.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 24 Mar 2019, 22:09 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1112
Location: Vinger
Det er mildt sagt mye som må på plass i løpet av en uke. Dersom vi skulle kjempe om opprykk om 7 måneder vil jeg ærlig talt bli veldig overrasket. Backene virker nesten som vårt beste angrepsvåpen om dagen. Vi er nødt til å ha inn noen som kan ta og gi juling lengst frem.

Jeg kjenner ikke til Smedplass, men det kan fort bli noen tøffe kamper i starten av serien for han og forsvarsfireren. Mulig det ligger an til et kortidslån på keeperplassen fra en eliteserieklubb.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 25 Mar 2019, 14:58 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6457
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
Mulig det blir vanskelig å være ett spillende lag uten en type som Sjølstad eller Ellingsen, de klarte det mot LSK, men tydeligvis ikke i de andre treningskampene.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 26 Mar 2019, 23:59 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1112
Location: Vinger
Ali blir med stor sannsynlighet klar til helga. Kommer nok til å stå selv om ham er kamprusten.

Det er fire dager igjen av overgangsvinduet, og lite som tyder på at vi kommer til å hente en ny spiss, det betyr i så fall at Güven blir satsa på lengst fremme. Dersom vi signerer Niang vil han nok havne på Aanesland også.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 29 Mar 2019, 03:11 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
Ingen ny spiss foreløpig.
Da må enten ledelsen se noe fantastisk på trening som de ikke har vært i nærheten av å få ut i kamp, eller så må de være stokk stein blinde. Støtter Danielsen terningkast 2 på spissplass.
Jeg forstår heller ikke hvorfor ikke Niang blir brukt mer. Han er jo den eneste med litt spiss-kompetanse (av de som er på treningsfeltet om dagen) som faktisk kan skape litt trykk innenfor 16 meteren. Han er vel også en av svært få som faktisk har skåret mål i vinterens treningskamper. Er han Obos beste spiss? Langt ifra, men det er ikke noen av de andre vi har heller.
Alle de offensive spillerne vi har er av typen små og/eller raske/tekniske. Det holder rett og slett ikke mål i en knalltøff og fysisk Obos-liga.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 29 Mar 2019, 09:06 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 22 Apr 2005, 13:20
Posts: 1367
Location: Auli, Nes
Veldig bekymret med tanke på spissplassen uten noen inn. Dette kan bli en tung sesong.

_________________
"Hånda i været, midterste finger
Den er til alle som ikke er Vinger"

Never red - Alltid rød!
-------
http://www.haga-if.no


Top
 Profile  
 
PostPosted: 29 Mar 2019, 10:43 
Offline
Reserve

Joined: 01 Sep 2009, 20:30
Posts: 161
gonzo99 wrote:
Veldig bekymret med tanke på spissplassen uten noen inn. Dette kan bli en tung sesong.


Det ser ikke veldig lyst ut, nei. Lite muskler på topp. Jeg tipper at Niang er Nystuens kriseplan dersom han ikke får napp hos noen eliteserieklubber helt på tampen av oppkjøringen. Men hvor realistisk er det, når også eliteserien starter i morgen?


Top
 Profile  
 
PostPosted: 29 Mar 2019, 15:20 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
Vi må ikke glemme at dette ikke kun handler om enkeltspillere, men like mye måten vi spiller på.
Man kan hente så mange gode spisser man vil, men man må fortsatt ha et kollektivt godt spill og et system som får frem det beste hos spillerne. I dag har vi ikke det.
Det blir ofte bakromspasninger opp mot Guven som får juling hver gang, eller innlegg fra kantene som ender i ingenting siden det er null trøkk inne i boksen. Utenom det så triller vi ball på midten og det virker som om de færreste egentlig vet hva de skal gjøre med ballen.

Når man først skal spille med kun en spiss så mener jeg Niang er et mye bedre alternativ enn Guven. Aller helst bør de to spille sammen. Vi har sett mange eksempler på "begrensede" spisser som allikevel gjør det ekstremt bra fordi man bruker dem riktig.
Niang skaper litt trykk i boksen og kan også fungere som et slags oppspillspunkt.
Nå har vi jo også både offensive backer og kantspillere som kommer til innlegg, og da nytter det ikke med Guven og Aanesland mot de forsvarsbautaene man møter i Obos.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 268 posts ]  Go to page Previous  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot] and 83 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group