KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 19 Apr 2024, 13:28

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 21 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
PostPosted: 02 Oct 2017, 21:28 
Offline
Forumlegende

Joined: 19 Apr 2006, 12:33
Posts: 4670
Location: kongsvinger
Saturnus wrote:
ivo wrote:
Ellingsen kan forklares med, slik sett:
- bedre spillere rundt seg
- egne holdninger

Bedre spillere rundt seg vil jo gjelde alle som går fra KIL til Molde.
Martin har faktisk tatt en relativt fast plass på laget til Molde - bare et par uker etter at han forlot oss.
Mener du at han hadde dårlige holdninger i KIL som gjorde ham "bare middels" det siste halvåret hos oss?

ivo wrote:
Men ok - hvorfor har ikke spillergruppa satt foten ned og sagt i fra til KIL at dette går ikke?

Det må vel de svare på, men jeg kan jo gjette:
- Man håper og tror at det skal løsne
- Eriksen er godt likt av spillergruppa og apparatet rundt

Lurer igjen på hvorfor Wennberg plutselig ble satt på andrelaget tidligere i år?


Aner ikke om Ellingsen, men skisserer mulige forklaringer.
Han visste vel fra sesongstart av at Molde ville ha ham. Solskjær hadde jo fulgt ham i lang tid.
Mye kan da skje i hodet.
Men altså - bedre spillere rundt seg vil jo virke inn det også.

Kanskje spillergruppa er fornøyd med trener?
Jeg vet ikke.
Kanskje spillestilen er det man faktisk ønsker seg?
Nå spilte man jo faktisk bra i første omgang mot Arendal, men det sviktet i noen relativt klare skåringssituasjoner.
Det har det gjort en del i år, samtidig som man har begått en del voldsomme rariteter bakover (f.eks i begge Start-kampene).
Man har ofte spilt med enorm risiko bakover.
Det gjorde man også i fjor, og spesielt i Cup-finalen ble man da avslørt (der ble det for dumt rett og slett, noe med å tilpasse seg 'været').

Nå handler det om å overleve i OBOS.
Så må man ta en skikkelig gjennomgang og oppvask etter sesongen.
Og kanskje rydde en del i stallen.
Og selvsagt på trenersiden må det vurderes.

Jeg synes faktisk synd på Eriksen slik dette er blitt.
Kanskje ikke spillerne har den rette respekten for alt jeg vet.
Kanskje er det like godt man detter ned... :shock: Vel...


Top
 Profile  
 
PostPosted: 02 Oct 2017, 21:31 
Offline
Forumlegende

Joined: 19 Apr 2006, 12:33
Posts: 4670
Location: kongsvinger
Drublic wrote:
Antonio følte han ikke fikk bidra med noen verdens ting og fikk avsluttet sin kontrakt med KIL under en middag på ett lokalt utested mens Nystuen å Eriksen satt å flirte.


Hørtes lite smart ut dette.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 02 Oct 2017, 23:47 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 840
Bare en liten merkelig analyse jeg har gjort på egenhånd (når vi snakker om spillergruppe, trener, miljø, kjemi osv).

Hans Erik Eriksen er nesten ikke venn med noen som spiller på KIL i dag på Facebook...........unntakene er Ericsson, Suslov, Gorodovoy og Lillevik. Generelt så er han venn med mange i miljøet rundt KIL, men altså nesten ingen av spillerne.

Luis Pimenta er venner med omtrent alle KIL-spillerne på Facebook.

Det er bare noe som sier meg at stemningen generelt var litt bedre i fjor, at kjemien med spillerne var bedre og at det var litt lettere og blø for drakten under Pimenta.

Lider forøvrig ikke av forfølgelsestrang, og er heller ikke ute etter og henge ut noen......forsøker bare og snu noen steiner, og finne noen mulige forklaringer, sånn litt i frustrasjon her :wink: .


Top
 Profile  
 
PostPosted: 04 Oct 2017, 20:32 
Offline
Forumlegende

Joined: 19 Apr 2006, 12:33
Posts: 4670
Location: kongsvinger
maggot wrote:
ivo wrote:
Det er nok mye på trener, men mannskapet er rett og slett ikke heller bedre enn det tabellen viser.
Vi må slutte å si at fordi man var gode i fjor, så er man egentlig likevel gode nå også.
Man ser det på detaljene.



-Vi har et mannskap som er dårligere enn i fjor.
-Ledertypene er borte. Det har vært mye ansvar på unge og urutinerte spillere denne sesongen.
-Vi har en spillestil som ikke virker og få frem det beste i spillerne.
-Vi har en trener som ikke får frem det beste i spillerne.
-Vi har hatt enormt med skader. Jeg mistenker at det ikke har vært helt tilfeldig.
-De virker dårligere trent (slik jeg ser det).
-Tunn stall.

I mine øyne må både Espen Nystuen og Hans Erik Eriksen dele på ansvaret.
Det har blitt gjort en dårlig jobb over hele linjen virker det som, og uansett hvordan sesongen ender så forventer jeg at det blir en skikkelig gjennomgang og evaluering.......både av spillere, trenere, sportsjef osv.
Og endel spillere må gå litt i seg selv de også.


Enig i det meste her.
Kanskje lå lista for høyt med hvilke motstandere man hadde i treningskampene, det ble mest tap og lite bra.
Selv om treningskampen mot VIF var meget lovende.

Man var svært nære å gå opp i 2-0 mot Glimt i åpningskampen, og skulle hatt 2-3 mål mot Start hjemme i nr 2-kamp.

Hvordan hadde det da gått videre mon tro?
man var jo til tider meget bra i disse 2 kampene.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 05 Oct 2017, 03:17 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 840
ivo wrote:
maggot wrote:
ivo wrote:
Det er nok mye på trener, men mannskapet er rett og slett ikke heller bedre enn det tabellen viser.
Vi må slutte å si at fordi man var gode i fjor, så er man egentlig likevel gode nå også.
Man ser det på detaljene.



-Vi har et mannskap som er dårligere enn i fjor.
-Ledertypene er borte. Det har vært mye ansvar på unge og urutinerte spillere denne sesongen.
-Vi har en spillestil som ikke virker og få frem det beste i spillerne.
-Vi har en trener som ikke får frem det beste i spillerne.
-Vi har hatt enormt med skader. Jeg mistenker at det ikke har vært helt tilfeldig.
-De virker dårligere trent (slik jeg ser det).
-Tunn stall.

I mine øyne må både Espen Nystuen og Hans Erik Eriksen dele på ansvaret.
Det har blitt gjort en dårlig jobb over hele linjen virker det som, og uansett hvordan sesongen ender så forventer jeg at det blir en skikkelig gjennomgang og evaluering.......både av spillere, trenere, sportsjef osv.
Og endel spillere må gå litt i seg selv de også.


Enig i det meste her.
Kanskje lå lista for høyt med hvilke motstandere man hadde i treningskampene, det ble mest tap og lite bra.
Selv om treningskampen mot VIF var meget lovende.

Man var svært nære å gå opp i 2-0 mot Glimt i åpningskampen, og skulle hatt 2-3 mål mot Start hjemme i nr 2-kamp.

Hvordan hadde det da gått videre mon tro?
man var jo til tider meget bra i disse 2 kampene.



Vanskelig og si gitt......men det er jo allikevel et morsomt tankeekspriment.
Nå mener jeg jo at mye av det som skjedde i de to første kampene er et resultat av flere av de punktene jeg ramset opp.
Man rakner.....slipper inn billige mål......dårlig forsvarsspill......man spiller tidvis bra og tidvis helt ræva.....tynn stall osv.
Jeg husker jeg ble veldig imponert av hvordan vi holdt i ballen i kampen mot B/G........i dag vet jeg jo at slike kampbilder er ganske "typiske". Man synes laget sitt spiller bra fotball, også blir det ikke så mye poeng av det allikevel.
Jeg tror mange av problemene hadde kommet nesten uansett hvordan det hadde gått i de to første kampene.......men vi hadde vel kanskje ikke vært sååå nærme nedrykksstreken. Mye satte seg i hodet på gutta da de gikk kamp etter kamp uten seier. .
Jeg tror sesongen hadde blitt en nedtur uansett.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 05 Oct 2017, 11:34 
Offline
Forumlegende

Joined: 19 Apr 2006, 12:33
Posts: 4670
Location: kongsvinger
maggot wrote:
ivo wrote:
maggot wrote:
ivo wrote:
Det er nok mye på trener, men mannskapet er rett og slett ikke heller bedre enn det tabellen viser.
Vi må slutte å si at fordi man var gode i fjor, så er man egentlig likevel gode nå også.
Man ser det på detaljene.



-Vi har et mannskap som er dårligere enn i fjor.
-Ledertypene er borte. Det har vært mye ansvar på unge og urutinerte spillere denne sesongen.
-Vi har en spillestil som ikke virker og få frem det beste i spillerne.
-Vi har en trener som ikke får frem det beste i spillerne.
-Vi har hatt enormt med skader. Jeg mistenker at det ikke har vært helt tilfeldig.
-De virker dårligere trent (slik jeg ser det).
-Tunn stall.

I mine øyne må både Espen Nystuen og Hans Erik Eriksen dele på ansvaret.
Det har blitt gjort en dårlig jobb over hele linjen virker det som, og uansett hvordan sesongen ender så forventer jeg at det blir en skikkelig gjennomgang og evaluering.......både av spillere, trenere, sportsjef osv.
Og endel spillere må gå litt i seg selv de også.


Enig i det meste her.
Kanskje lå lista for høyt med hvilke motstandere man hadde i treningskampene, det ble mest tap og lite bra.
Selv om treningskampen mot VIF var meget lovende.

Man var svært nære å gå opp i 2-0 mot Glimt i åpningskampen, og skulle hatt 2-3 mål mot Start hjemme i nr 2-kamp.

Hvordan hadde det da gått videre mon tro?
man var jo til tider meget bra i disse 2 kampene.



Vanskelig og si gitt......men det er jo allikevel et morsomt tankeekspriment.
Nå mener jeg jo at mye av det som skjedde i de to første kampene er et resultat av flere av de punktene jeg ramset opp.
Man rakner.....slipper inn billige mål......dårlig forsvarsspill......man spiller tidvis bra og tidvis helt ræva.....tynn stall osv.
Jeg husker jeg ble veldig imponert av hvordan vi holdt i ballen i kampen mot B/G........i dag vet jeg jo at slike kampbilder er ganske "typiske". Man synes laget sitt spiller bra fotball, også blir det ikke så mye poeng av det allikevel.
Jeg tror mange av problemene hadde kommet nesten uansett hvordan det hadde gått i de to første kampene.......men vi hadde vel kanskje ikke vært sååå nærme nedrykksstreken. Mye satte seg i hodet på gutta da de gikk kamp etter kamp uten seier. .
Jeg tror sesongen hadde blitt en nedtur uansett.


Ja, man spiller jo pent.
Det er Eriksens lag kjente for.
Da han var på nivå 2 med Follo så spilte de såkalt fantastisk pent i en TV-kamp borte mot Brann. Brann vant dog 2-1.
Follo var da det nest dårligste hjemmelaget !!!!!), noe bedre borte, men rykket ned,
I Hødd prøvde man også å spille - pent.

Og det er heltgreit det å ha en ballbesittende stil, hvis man har det rette mannskapet.
Som det er blitt kommentert (Risholt, Nordlie osv) så har man hatt en stil med meget stor risiko bakerst, særlig da ved å spille seg ut.
Vi kan selvsagt peke på personlige feil, men de er for det meste / mye bare et resultat av hva man er blitt lært til å prøve på .
Feil oppstår oftere når man skal gjøre noe man egentlig ikke er god på, selvsagt,

Det var mye risiko i 2016 også, men da var det mer tæl samt at noen enkeltspillere var blant ligaens absolutt beste spillere.

Nå har vel UK muligens reddet KIL i år å slå FFK borte, selv om man ikke er trygge ennå.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 21 posts ]  Go to page Previous  1, 2

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 54 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group