KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 19 Apr 2024, 20:50

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 36 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next
Author Message
PostPosted: 08 Jun 2017, 20:32 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1117
Location: Vinger
Ovlien er ute med gule kort, det betyr vel Skjellum og Race i midtforsvaret. Mulig Holter eller Ellingsen kan gå inn på stopperplass, men ingen av de har vel blitt brukt der tidligere. Håper på Ellingsen, Sjølstad, Wenberg og Nieves på midten, Güven og Moldskred på topp.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 08 Jun 2017, 21:00 
Offline
Forumlegende

Joined: 19 Apr 2006, 12:33
Posts: 4670
Location: kongsvinger
Jeg ville kjøre Ellingsen ned som stopper sammen med en av de andre.
midtbane: Sjølstad, Wennberg, Maikel, Castro.
Castro har vært god, men er nok nå plutselig 4.valg som spiss men kan spille midtbane og er en type laget bør ha.

Spisser: Tror Ericsson starter og sannsynligvis med Guven.
Spent på Ericsson utover, han er den typen boksspiller KIL har savnet i mange år.

Dette er en kamp man må vinne for å henge med.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 08 Jun 2017, 21:34 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3645
Ellingsen har spilt stopper. Var meget bra der bak.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 09 Jun 2017, 06:15 
Offline
Spiller

Joined: 30 Mar 2010, 12:27
Posts: 459
Det er noen kamper jeg er fornøyd med U. Dette er den ene av dem . Levanger med bare 9 baklengs.

_________________
ALDRI KIL I 2 DIV.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 09 Jun 2017, 17:11 
Offline
Grævling
User avatar

Joined: 12 Apr 2005, 00:24
Posts: 10489
Location: Kongsvinger
Ikke tapt på bortebane enda, og vunnet de 2 siste borte.... dette blir ikke lett, uten våre faste midtstoppere!

Holder vi rent bak her blir jeg rett og slett overrasket. Men det begynner å løse seg fremover på banen, så jeg får tro vi klarer og sette inn flere enn dem... får håpe på en målrik kamp som vi vinner 4-3 :-)

_________________
FORZA VINGER!


Top
 Profile  
 
PostPosted: 09 Jun 2017, 21:10 
Offline
Forumlegende

Joined: 19 Apr 2006, 12:33
Posts: 4670
Location: kongsvinger
Glåmdalen Nett har "sett" dette laget til kampen mot Levanger

Antatt startellever mot Levanger (4-4-2): Simen Lillevik – Fredrik Pålerud, Fredrik Sjølstad, Markus Skjellum, Dylan Murnane – Harald Holter, Martin Ellingsen, Johan Wennberg, Maikel Nieves – Adem Güven, Pär Ericsson.

Altså Sjølstad som stopper ved siden av Skjellum. Den så jeg ikke sånn uten videre nei, egentlig ikke i det hele tatt...


Top
 Profile  
 
PostPosted: 10 Jun 2017, 11:04 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1117
Location: Vinger
Ganske overraskende med Sjølstad som stopper ja. Han er god på huet, men trodde han hadde sin styrke offensivt.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 10 Jun 2017, 11:19 
Offline
Forumlegende

Joined: 19 Apr 2006, 12:33
Posts: 4670
Location: kongsvinger
Denne kampen skal bare vinnes.
Alt annet er for dårlig i dagens situasjon.
Jeg tror på årsbeste prestasjon i dag.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 10 Jun 2017, 14:59 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 840
La meg presentere Levangers farligste angrepsspiller..................Markus Skjellum.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 10 Jun 2017, 15:33 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6459
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
Tidlig kampstart gjorde at kampen måtte sees på TV. Ikke trygt å kjøre til Vinger så tidlig på en Lørdag når man var ute på galeien i går.

Ser lenge ut til å bli en relativt brukbar kamp av gutta. En god trio på midten ved Ellingsen, Wennberg og Holter gjør at vi i stor grad styrer banespillet i første omgang, men hverken vi eller Levanger kommer til noen veldig store sjanser. Det som kommer rydder to gode keepere opp i på hver sin ende av banen. Viser kampbildet korrekt ved at det står målløst til begge lag til pause. Maikel og de andre angrepsspillerne er litt ujevne og årsaken til at vi ikke skaper all verden.

Etter pause begynner vi å skape mere sjanser og kun en god 17 åring i målet til Levanger gjør at vi ikke får hull på byllen. De to fremre leddene våre fungerer bra og vi skaper mye, har godt spill og ser ut til at vi skal ta over kampen. Men hvor mange poeng skal vi miste ved at vi mangler en god forsvarsrekke. I dag har Skjellum 5 grove tabber, heldigvis så rydder Lillevik opp og fremstår som en av dagens beste KIL spillere. Men Skjellum blir tatt av og jeg regner med at det skal endre målløst til begge lag sånn som kampen utvikler seg. Tenker at de andre bakerst har klart seg greit, Pålerud har hatt noen unødvendige balltap, men syns Murmane har klart seg greit. Og i det den tanken slår meg så taper han en svært viktig duell (kan ikke kalles en tabbe), men en mer solid back hadde nok rydda opp der. Dermed tar Levanger med seg alle poengene i en veldig jevn kamp hvor vi har det meste av banespillet, etter hvert skaper flest sjanser, men Levanger er tryggere bak og får uttelling på sin største sjanse. Synd for Lillevik at han ikke får holdt nullen i en kamp han fremstår trygg og god.

Men i denne kampen er det mye å bygge videre på i motsetning til en del andre kamper vi har spillt i år, håper dog at vi har penger til å styrke midtforsvaret i sommer for ellers kan også høstsesongen bli svart.

Noen som vet om Richardsen er skadet? Han er jo en langt tryggere og bedre forsvarspiller enn fler av de som brukes nå og overrasker meg stort at han ikke får spille.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 10 Jun 2017, 17:01 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3645
Skjønner enda ikke hvorfor Eriksen rotererså mye på laget. Moldskred på benken. Er jo en av de beste vi har hatt de siste 3 kampene. Skjellum havner vel på benken nå vel. Ovlien og Sjølstad blir vel de som spiller heretter- Og hvorfor i helvete applauderer Eriksen på 0-1 målet. Dum i hodet


Top
 Profile  
 
PostPosted: 10 Jun 2017, 17:05 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 840
Det som skremmer meg litt er at det virker til og være ekstremt enkelt og komme til Gjemselund og forsvare seg. Det er så omstendelig og temposvakt at det gjerne dreper kampen helt. Vi har vel en flakseseier på på hjemmebane hittil......og vi tror gjerne at vi spiller ut motstanderne fordi vi har mest ball. Motstanderne legger seg gjerne bakpå og kontrollerer og føler seg nok langt unna og være særlig utspilt.
I dag hadde vi vel ikke et eneste skudd i retning mål før pause utenom dødballene.
Etter pause hadde vi vel en god periode på 15-20 min hvor vi skapte litt sjanser......ellers var det tynt.

I forsvar har vi en midtstopper som skaper omtrent alt som er av sjanser for Levanger.......vi har iallfall to i forsvaret i dag som ikke holder mål på dette nivået, og det var vi fullt klar over også før sesongen. I tillegg har vi en innleid midtstopper på benken som tydeligvis er enda dårligere enn det igjen (hvorfor pokker hentet vi han da når han tydeligvis ikke er i nærheten av noe som helst?). Det virker som en slags panikkhandling like før seriestart fordi man ikke fikk til en dritt på overgangsmarkedet når vi snakker om og styrke forsvarsrekken.

Skal forøvrig ikke ta fra Sjølstad noe som helst heller......han spilte i en uvant posisjon og klarte seg greit.

Levanger gjorde det de måtte gjøre på bortebane og vinner egentlig fortjent i mine øyne. Vi skal være glad for at vi holdt nullen såpass lenge med tanke på feilene som ble gjort tidligere i kampen.......Lillevik ryddet opp bra i dag.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 10 Jun 2017, 17:26 
Offline
Kaptein
User avatar

Joined: 12 May 2009, 19:05
Posts: 771
Location: Tråstad
maggot wrote:
La meg presentere Levangers farligste angrepsspiller..................Markus Skjellum.


:lol:

Nå er vel snart ferien her så vi kan forsterke det jævla forsvaret. At man ikke så dette i vinter er Nystuen sin feil. Svakt jobbet. Nytter ikke med ligaens beste angrep om man skal forsvare seg i Obos med smågutter. Pålerud å Richardsen er gode, og ja, man har kanskje ett ok forsvar om alle er skadefri og uten karantene, selv om jeg syns Suslov blir for spe og Ovlien for urutinert. Men å gamble på at disse skal spille 30+ kamper uten skader å karantener? Idioti.

Skjellum og Murmane på sitt absolutt beste holder ikke Obos nivå. Send de til Flisa, få inn noe nytt. Og hør om de vil ha Eriksen også, selv om det er tvilsomt.

Lillevik dagens beste.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 10 Jun 2017, 17:36 
Offline
Spiller

Joined: 23 Jun 2005, 20:06
Posts: 356
Det lugger på hjemmebane dessverre :( spiller vel en brukbar kamp men ikke noe mer...meget positiv til Sjølstad i midtforsvaret. Ikke like overbevisende av Skjellum og tildels Murnane. Må si jeg ser frem til å få inn Richardsen på venstresida. I tillegg er Güven en skygge av fjorårsformen.

Nå venter 10 dager med "pause" før ny kamp. Da venter FFK på bortebane. Har større trua på poeng der. Borte spiller vi med selvtillit :o

Hvorfor får vi det ikke til hjemme? Er jo et helt annet lag på tur? Er det negativiteten rundt på Gjemselund som får gutta usikre? For hagler vel ikke akkurat med positivitet fra tribuneplass...


Top
 Profile  
 
PostPosted: 10 Jun 2017, 18:11 
Offline
Kaptein
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 23:43
Posts: 617
Jeg må faktisk si at jeg synes Markus Skjellum får for mye tyn. Det er ikke hans skyld at vi taper. Han gjør så godt han kan og er faktisk den beste vi har tilgjengelig. I tillegg synes jeg faktisk at han viser forbedring fra de første kampene, og Suslov/Ovlien gjør også en del feil. Man må score mål for å vinne.

I dag tapte vi faktisk for et ganske godt lag. For eksempel ville Per Verner Rønning vært klart førstevalg som midtstopper på KIL, mens han ikke engang er fast i startoppstillingen til Levanger.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 36 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 80 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group