KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 29 Mar 2024, 02:17

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 133 posts ]  Go to page Previous  1 ... 5, 6, 7, 8, 9
Author Message
 Post subject: Re: KIL anno 2017
PostPosted: 16 Oct 2017, 16:57 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
aaandreas wrote:
https://www.glomdalen.no/kil-toppfotball/fotball/sport/mystisk-mann-pa-kil-benken/s/5-19-380803



Ikke lett og finne ut så mye om fyren. Italiensk iallfall.
Fremstår vel egentlig mest som en slags personlig/fysisk trener eller noe i den duren.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: KIL anno 2017
PostPosted: 16 Oct 2017, 22:42 
Offline
Spiller

Joined: 30 Mar 2010, 12:27
Posts: 459
Gleder meg til sesongslutt, og hva som hender i klubben frem til seriestart 2018.

_________________
ALDRI KIL I 2 DIV.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: KIL anno 2017
PostPosted: 18 Oct 2017, 20:43 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
https://www.glomdalen.no/kil-toppfotbal ... -19-382130

Dette høres jo veldig spennende ut :-)
Bra jobbet av Nystuen.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: KIL anno 2017
PostPosted: 20 Oct 2017, 11:15 
Offline
Reserve

Joined: 01 Sep 2009, 20:30
Posts: 161
maggot wrote:
https://www.glomdalen.no/kil-toppfotball/fotball/sport/na-er-den-mystiske-mannen-ansatt-i-kil-har-et-niva-vi-ikke-har-sett-tidligere/s/5-19-382130

Dette høres jo veldig spennende ut :-)
Bra jobbet av Nystuen.


Veldig spennende! Kult at KIL tør å satse på kompetanse fra utlandet på trenersiden. Dette grepet vil forhåpentligvis også virke skadeforebyggende (det er i hvert fall lov å håpe). Så får vi bare håpe at det italienske paret blir tatt godt imot på Kongsvinger, slik at de trives og får optimale forutsetninger for å gjøre en best mulig jobb for KIL.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: KIL anno 2017
PostPosted: 22 Oct 2017, 16:44 
Offline
Kaptein
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 23:43
Posts: 617
Jeg tolker dette som et tegn på at Eriksen fortsetter også neste år, men at man bygger et bedre apparat rundt hovedtreneren.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: KIL anno 2017
PostPosted: 23 Oct 2017, 17:16 
Offline
Spiller

Joined: 23 Jun 2005, 20:06
Posts: 356
Dette er min mening om hvem jeg vil ha med videre til neste sesong.

Håper Kirill, Maikel og Richardsen får tilbud om nye kontrakter (Tror deres kontrakter går ut etter endt sesong). Tviler på at alle kommer til å signere nye men de er blitt viktige bærebjelker i KIL.

Kirill gikk jo skadet store deler av årets sesong. Men etter hans tilbakekomst syns jeg midtforsvaret har vært tryggere enn på lenge. Ovlien/Kirill fungerer godt.

Maikel er Maikel. Et konstant uromoment som kan gjøre det det mest utrolige. Kan være litt "borte" i perioder. Men når han er på så er han knallgod.

Richardsen? Må si han har vokst seg frem som en av mine absolutte favoritter i KIL uansett KIL-årgang. Dette er en spiller som virkelig blør for drakta uansett om vi snakker om treningskamp mot Nybergsund eller cupfinale mot RBK. Et arbeidsjern av rang. I tillegg syns jeg han bare blir bedre og bedre med åra. Frykter at han savner Sørlandet :(

Har vanskelig for å bestemme meg for Røyrane. Liker typen veldig godt. Men går jo skadet veldig ofte. Blir han kvitt det er han absolutt en spiller KIL vil ha nytte av fremover.

Wennberg...usikker på kontraktslengde her. Men en jeg også vil ha med videre. Kriger og står på i hver eneste match. Vet ikke hvorfor han har vært "ute" store deler av sesongen. Kan fort forsvinne hvis han vet han ikke får mer spilletid er jeg redd.

Leiesoldatene Lillevik og Kolstad? Tror ikke KIL kommer til å hente disse inn for neste sesong. De har for all del gjort en god innsats hos oss. Men de har ikke blitt soleklare førstevalg noen av de. Personlig syns jeg Gorodovoy er ett hakk bedre enn Lillevik og på midtbanen syns jeg vi har 2-3 spillere bedre enn Kolstad.

Pinto...ikke like fremtredende som høsten 2016. Kan bli en god backup for 2018. Men skal vi ofre Holter/Vinjor for at en aldrene portugiser skal ta plassen? Under tvil ja til en 1-års kontrakt. Han har mye han kan lære bort.

Niang får nok ikke fortsette. Vi har Pärlan og jeg mener han er mange hakk bedre.

Resterende spillere tror jeg har kontrakter utover inneværende sesong. Men er jo godt mulig noen av de forsvinner også. Moldskred ble jo nærmest helt borte fra høsten av. En jeg virkelig håper kommer sterkt tilbake i 2018. Kjernekar!

Over og ut :-)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: KIL anno 2017
PostPosted: 23 Oct 2017, 21:11 
Offline
Kaptein
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 23:43
Posts: 617
Min personlige mening (og ikke basert på om kontraktene går ut eller ei).

Keepere:
* Gorodovoy - OK
* Lillevik - OK
Begge har gjort noen tabber, men førstevalget er nok Gorodovoy.

Forsvar:
* Skjellum - ut? mye utskjelt i år, og kanksje rett og slett ikke god nok?
* Suslov - OK
* Richardsen - OK
* Pålerud - OK og lokal.
* Murnane - ut?
* Røer - kanskje ikke god nok ennå, men er lokal!
* Ovlien - OK og lokal.
Uansett om Ovlien/Suslov gjør det bra til tider, trenger vi en ledertype i midtforsvaret. Richardsen har gjort det bra i høst, men jeg tror mye av grunnen er at han har blitt flyttet over på høyresiden. Jeg tror han har blitt litt hemmet av å spille på venstresiden tidligere sesonger.

Midtbane:
* Pinto - ut? trekker på åra og begynner å bli treg i steget.
* Sjølstad - OK. En av de beste nykommerne i år.
* Kolstad - ut?
* Vinjor - Lokal og lovende, må være med.
* Røyrane - OK.
* Wennberg- OK og nesten lokal
* Holter - OK og lokal
Skulle ønske meg minst en duell- og hode-sterk midtbanespiller.

Angrep:
* Niang - ut?
* Castro - en av de som leverte best i år. Må med videre.
* Ericsson - ut? For mye skadet?
* Moldskred - basert på årets prestasjon ut, men vi vet han kan så mye bedre.
* Maikel - OK
* Guven - basert på årets prestasjon ikke mer enn OK minus, men vi vet han kan så mye bedre.
Lagdelen som kanskje skuffet mest i 2017 og da spesielt Guven. Ønsker meg først og fremst en avsluttertype - en som skyter istedet for å slå pasning nummer femten.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: KIL anno 2017
PostPosted: 24 Oct 2017, 16:22 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
Er usikker på hvem som har kontrakter som går ut, og hvem som er sikret og være med videre.
Har vel uansett forsøkt meg på en liten uhøytidelig analyse og gjort meg opp noen tanker.

Keepere:
-Gorodovoy.......vært litt trøblete førstesesong synes jeg. Ustabil. Slet vel litt med skader etter at han kom i vinter og slet vel også litt med språket. Er absolutt potensiale der og jeg håper han er med videre. Har vist ved noen anledninger hva som bor i han.....senest redningen mot Mjøndalen.
-Lillevik: Forventer at han forsvinner etter låneperioden. Vært ustabil og det hadde kanskje vært morsommere og satse på noe ungt og lokalt....f eks en viss Andreas Smedplass (16 år) fra Flisa.

Forsvar:
-Ovlien er selvfølgelig grei. Ung, lokal og mye potensiale.
-Pålerud er selvfølgelig også bankers.
-Skjellum. Fortsatt ung og har bra fysikk. Holder ikke helt nivået enda men føler allikevel at han tok noen steg da han spilte endel kamper grunnet skadeproblemer. Kanskje et utlån til en 2 divisjonsklubb hadde vært tingen?
-Richardsen. Har jo nesten blitt lokal. Oppofrende spiller jeg håper er med videre.
-Murmane.......tatt noen steg og gir som regel alt, men holder ikke helt nivået i mine øyne. Ikke noe stort tap om han forsvinner.
-Suslov. Er absolutt god og han har jo vært med på mye med Kongsvinger. Jeg skal allikevel være så kontroversiell og håpe at vi heller kan satse på litt mer muskler og luftstyrke. Vi ønsker jo og satse på Ovlien og det midtstopperparet (Ovlien/Suslov) blir kanskje litt "lette" i Obos-sammenheng.
-Røer......ung og lokal, men jeg synes ikke han holder nivået....enda. Kanskje et utlån til 2 divisjon hadde vært tingen også her?

Midtbane:
-Koldstad synes jeg helt ærlig har bevist lite og CV,en har kanskje imponert meg mer enn spillet hans.
Regner med at han forsvinner når låneavtalen går ut.
-Wennberg, absolutt god (og semilokal) men det har vel muligens skjedd mye på "bakrommet" som tyder på at vi kanskje ikke ser så mye mer til han?
-Holter. Ung, lokal og skal selvfølgelig med videre. Må allikevel heve spillet neste sesong.
-Sjølstad. Fortsatt ung, semilokal. Kom vel inn like før sesongstart og bar vel preg av den nedturen som vårsesosongen faktisk var. Fikk spilt seg inn i laget etterhvert og har vært blant de bedre spillerne på KIL.
-Tangen Vinjor (er han egentlig lokal, eller hvor er han opprinnelig ifra?) ........uansett et stortalent som skal med videre. Ikke noe mer og si om det.
-Pinto......gammel, treg....kanskje litt dyr også? Allikevel.....rutinen og roen hans tror jeg betyr mye i en relativt ung stall (særlig midtbanen). Han må gjerne være med et år til om han ikke blir for dyr. Forsvinner han så er nok ikke det et enormt tap det heller.
-Røyrane, begynner vel og dra på årene og er vel mye skadet. Allikevel mye rutine der og han er jo en av flere som har vært med på mye med Kongsvinger. Hjertet sier ja, men hjernen sier kanskje at det fint går an og satse på noen yngre eller bedre? Kanskje litt mer muskler?

Angrep:
-Guven er selvfølgelig bankers. Har blitt en klubbspiller i mine øyne......MEN det han tidvis har prestert denne sesongen er ikke bra nok. Og er han egentlig den rette kapteinen KIL bør satse på?
-Moldskred....hatt en anonym sesong men han har liksom blitt endel av Kongsvinger han også. Håper han er med videre.
Han vet jo hvor målet står.
-Niang.......bye bye. Så mye styr for og være stallfyll noen få kamper? Har riktignok kvaliteter vi mangler i laget og er jo en ekstremt hyggelig fyr, men nei.......det må gå an og satse på noe annet.
-Pärlan. Hva skal man si? Han var skadet da han kom........er skadet nå, og kommer sikkert til og være skadet neste sesong. En god spiller når han er skadefri og har trent seg i form (og hvor ofte er nå egentlig det?) Tipper også han koster endel.
På en annen side så er han kanskje den eneste rendyrkede spissen vi har? Allikevel altså.....ingen stor sorg hvis han reiser.
-Nieves...glimrende på sitt beste, direkte svak på sitt dårligste. Har blitt en klubbspiller og jeg håper han fortsatt er her neste sesong.
-Castro......kvalitet. Ikke noe mer og si om det. Har tidvis blitt benket og plassert på de merkeligste plasser, men nå er han endelig der han hører hjemme. Et arbeidsjern.

Forsvaret denne sesongen bærer generelt preg av og ha vært for "unge og lette".......at vi de to siste overgangsvinduene ikke har fått inn noe mer "muskler" her er for meg en gåte. En sterk, fysisk midtstopper med lederegenskaper hadde vært bra. En solid stoppermakker til Ovlien. Sikkert lettere sagt enn gjort, men det er kanskje det som trengs?

Midtbanen bærer også preg av og være litt "unge og lette".....ikke minst blir det rullert for mye. Forsvinner både Pinto og Kolstad (og muligens Røyrane?) så sier det seg selv at dette er en lagdel som må styrkes. Forhåpentligvis også her med litt muskler og rutine som kan skape mer ro i rekkene, særlig hvis vi slipper til unge spillere som Vinjor Tangen, Holter og Sjølstad.

Angrepet føler jeg har lidd litt av måten vi spiller på og våre raske bakromsspillere har ikke kommet til sin rett. Vi har vært litt mer kyniske den siste tiden og da har også Guven fått utfolde seg litt mer.
Lagdelen bærer nok kanskje litt preg av og ikke ha noen "naturlige spisser".....typiske goalgettere. Og kanskje er mange av spillerne litt for like. Pärlan er vel kanskje en typisk "spiss", men han spiller jo sjeldent.
Dessuten har vi jo en ung Langrekken som har vist at han kan komme inn og gjøre en jobb.......er det kanskje bedre og satse på en ung sulten spiller enn en skadeutsatt eldre Pärlan? (Eller er det kanskje litt for mye ansvar for en ung spiller?)

Han Erik Eriksen synes jeg også har utviklet underveis i sesongen......han har blitt litt mer kynisk, litt mer verbal på sidelinjen, tåkepratet er der fortsatt men det får man leve med. Han er antagligvis også KIL-trener også neste sesong og det får man nesten bare leve med. Gjøre det beste ut av situasjonen, noe som blant annet er og bygge opp teamet rundt han. Melis som fysisk trener høres ekstremt spennende ut.....kan man håpe på at også Sokolowski er med videre?

Forventer forøvrig en reell oppvask etter sesongen der alt analyseres......alt fra ledelse, daglig leder, trener og spillere.
Det er mye her og bygge videre på men også mye som tydeligvis ikke er bra nok.......jeg kan ikke sette ord på alt som skjer til daglig i KIL-miljøet, men jeg ser jo resultatet av det under kamp.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: KIL anno 2017
PostPosted: 24 Oct 2017, 22:56 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1112
Location: Vinger
Veldig enig i analysen over. Wennberg og Pärlan har begge ett år igjen av sine kontrakter. Ovlien og Holter skrev vel 1-års kontrakter i høst. Tangen Vinjor er tidligere Lyn-gutt, usikker på om han er fra Oslo. Gudskjelov klarte man å få til en 3-års kontrakt med han i år. Han er utvilsomt det største talentet klubben har hatt på år og dag.

Gorodovoy har utvilsomt et stort potensiale og kan muligens bli en matchvinner på nivå med Fredriksson allerede neste år. Hans trivsel utenfor banen vil vel naturlig avhenge av om Suslov blir. Noe jeg ikke tror han gjør, da han neppe vil få samme betingelser som tidligere. Skjellum har fysikken som skal til. Spørsmålet er om han tar de nødvendige stegene gjennom enda en vinter og en oppkjøring. En rutinert stopper med lederegenskaper ville vært perfekt sammen med Ovlien, spørsmålet er om vi klarer å finne det innenfor våre rammmer.

Sjølstad kan absolutt gjøre jobben som midtstopper, men jeg håper han beholder sin posisjon som midtbaneanker siden han bekler den rollen svært godt. Pinto har ikke imponert like mye i år som i fjor, på den andre siden, hvem har vel gjort det? Jeg føler uansett at han er et usikkert kort.

Fremover på banen har jeg store forhåpninger til Langrekken neste sesong. Moldskred bør tilbys ny 1-års kontrakt. Castro og Güven er ganske like i spillestil, kanskje kan Langrekken være det fysiske alternativet på topp? Niang blir nok ikke et av alternativene på topp neste år.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: KIL anno 2017
PostPosted: 26 Oct 2017, 18:11 
Offline
Forumlegende

Joined: 19 Apr 2006, 12:33
Posts: 4670
Location: kongsvinger
Røyrane er jo en av de med best fotballhode i KIL.
Han bør med videre.
Ok, mye skadet, men...nå har jo KIL ansatt Mr Melis som de sier er på særs høyt nivå angående det fysiske.
Med erfaring fra blant annet Bologna!
https://www.virginactive.it/centri_fitn ... idio-melis

Kanskje han kan få bukt med skadeproblemer for både Røyrane, Guven og Pålerud.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: KIL anno 2017
PostPosted: 13 Dec 2017, 16:53 
Offline
Reserve

Joined: 01 Sep 2009, 20:30
Posts: 161
https://www.expressen.se/sport/fotboll/ ... apojkarna/

Pimenta til Brommapojkarna.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: KIL anno 2017
PostPosted: 13 Dec 2017, 19:01 
Offline
Kaptein
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 23:43
Posts: 617
Det blir spennende å se hva Pimenta får til i Allsvenskan og morsomt at han også har med seg Pereira som assistent trener.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: KIL anno 2017
PostPosted: 19 Dec 2017, 15:11 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6457
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
Ser i Glåmdalen at KIL er ferdig med evalueringen av sesongen 2017, noen som vet hva de konkluderte med?


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 133 posts ]  Go to page Previous  1 ... 5, 6, 7, 8, 9

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 45 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group