KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 28 Mar 2024, 18:36

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 27 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
PostPosted: 29 May 2017, 11:42 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 18 Jul 2005, 01:31
Posts: 1015
Location: Oslo
mikeb wrote:
KIL kan ikke på noen måte friskmeldes etter dagens forestilling. Flaks at det hele ender med seier når Florø har tidenes keepertabbe på slutten.

Vi starter veldig bra og er aggresive i presset, vinner ball på midten og spiller igjennom både Pärlan og Güven i starten. Veldig usikker på om det var off-side på noen av de situasjonene, ser ut som om vår spiller er bak motstander begge gangene når pasningen går og at de blir feilaktig vinket, men jeg satt litt skeivt på situasjonen så skal ikke være bombastisk om noen andre så det bedre.
Kunne fort ha fått ett til to mål i starten av kampen.



Jeg har sett gjennom høydepunktene nå, og det ser ut til at du har rett. Ingen av de de avblåsningene var offside. Så Florø har ingen grunn til å klage på dommeren, da vi skulle ha hatt 1-0 etter 1 minutt!


Top
 Profile  
 
PostPosted: 29 May 2017, 11:57 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6457
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
maggot wrote:
aaandreas wrote:
Fra Florø sin side : http://fotball.florosk.no/nyheter/neste ... ongsvinger

"Florø pressar på dei siste 10 minuttane, blir snytt for ei straffe, men Kongsvinger rir av presset og vinn 2-1."

Snytt for straffe ?! Javel.


I Florø klager de jo på dommeren omtrent hver eneste helg så det overrasker meg ikke. De hadde vel ligget på direkte opprykk om det ikke hadde vært for at dommerstanden er så svak 8)


Men dommeren var langt under pari i mange situasjoner i går så greit med litt syting på han.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 29 May 2017, 12:03 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6457
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
Janko wrote:
Enig med deg her mikeb. Syns det er rart han ikke stiller med samme lag to kamper på rad. Dem for jo aldri spilt seg inn slik Eriksen rokkerer på laget. Har spilt 10 kamper og enda ikke stilt med samme lag. Virker som om han leker med laget. Skal liksom forske på alt. Og denne dritten med å spille seg ut fra forsvaret er helt idiotisk etter mitt syn. Det er vi ikke gode nok til


Klager vanligvis lite på treneren, men blir ikke helt klok på disposisjonene til Eriksen. Syns utviklingen har gått feil vei spillemessig, selv om vi nå heldigvis har fått noen seiere. Men tror det blir tøfft videre når vi nå møter motstandere som har hatt god form som Kisa og Sarpsborg. Særlig den defensive jobben som de har sagt har vært fokusområde i hele vinter og seriestarten er langt unnae enn det var i fjor og det var jo heller ikke vårt beste område under Piementa. Offensivt svinger det og vi har mange bra spillere som får til en del fremover, selv om det er en del å hente der også.

Heldigvis så har spiller de seg ikke ut bakfra like ofte som i starten, de har vel sett at vi ikke mestrer det like godt som i fjor og tør ikke ta den risikoen lenger. Men det er fortsatt en del situasjoner der de gjør det og vi blir pressa og roter bort ballen. Grunnen til at vi lyktes mot dette i fjor var at det var flere som flytta seg riktig slik at den som fikk utspillet fra keeper ofte hadde flere spillpunkter å sentre til. Ellingsen er fortsatt god nok til å mestre å få korte utspill fra keeper, men de andre stresser mye når vi velger den løsningen.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 31 May 2017, 09:22 
Offline
Saftblander

Joined: 03 Mar 2014, 20:53
Posts: 31
Jeg husker krangelen sist år mellom Nystuen og Pimenta om uttak av lag. Pimenta var helt klar og sto imot Espen sine forsøk å blande seg inn. Er usikker på om Eriksen har samme styrke og at Espen nå blander roller så det holder.

Det er et under for meg at Pærlan får et eneste minutt ute på banen i det hele tatt. Jeg mener det er tvilsomt om vi noen sinne har hatt en spiller som er dårligere en han i Kil sin historie. Jeg får meg ikke til å tro at ikke Eriksen ser dette.

Jeg husker også Espen sine utaleser om at dette er en spiller han hadde fulgt i flere år og hvor fornøyd han var med at han signerte. Er dette prestisje for Nystuen og greier han ikke å innse at han har bommet realt ?

Det kan hende at frustrasjonen som har vært rettet mot Eriksen kanskje heller burde vært tatt ut mot Nystuen.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 31 May 2017, 10:17 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6457
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
Cooper wrote:

Det er et under for meg at Pærlan får et eneste minutt ute på banen i det hele tatt. Jeg mener det er tvilsomt om vi noen sinne har hatt en spiller som er dårligere en han i Kil sin historie. Jeg får meg ikke til å tro at ikke Eriksen ser dette.



KIL har hatt mange spillere som er dårligere enn Pärlan, f.eks Jørgen Neuman for å nevne en. Men klart at han ikke er 100% i form etter så lang tid uten fotball, overrasker også meg at han har fått 90 minutter, men syns han viser glimt.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 31 May 2017, 11:16 
Offline
Spiller

Joined: 23 Jun 2005, 20:06
Posts: 356
Jeg synes da faktisk at Pärlan har vært positiv. Kanskje det bare er meg men...

Syns spesielt at han var god borte mot Strømmen. Jager, truer og skaffer rom til våre raske spillere. Selv om jeg faktisk er litt overrasket over Pärlan's egen fart også. Han har kanskje ikke helt 100% form ennå. Men at han er et stort bomkjøp syns jeg absolutt ikke.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 31 May 2017, 13:58 
Offline
www.kilsk.com
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 16:04
Posts: 2211
Location: Oslo
mikeb wrote:
Cooper wrote:

Det er et under for meg at Pærlan får et eneste minutt ute på banen i det hele tatt. Jeg mener det er tvilsomt om vi noen sinne har hatt en spiller som er dårligere en han i Kil sin historie. Jeg får meg ikke til å tro at ikke Eriksen ser dette.



KIL har hatt mange spillere som er dårligere enn Pärlan, f.eks Jørgen Neuman for å nevne en. Men klart at han ikke er 100% i form etter så lang tid uten fotball, overrasker også meg at han har fått 90 minutter, men syns han viser glimt.


Har 1 mål og 1 assist på 352 serieminutt. I tillegg har han 1 scoring i NM på 28 min. Samtidig kan vi vel si at han burde fått assisten på Maikels 2-1 scoring mot Florø. Det er vel ikke så aller verst for en spiss? Synes han har åpnet imponerende med tanke på hans amputerte oppkjøring med KIL.

Hvis du mener Pärlan er av de dårligste som har vært innom KIL så har du ikke sett KIL mye de siste 15 årene, eller så må du ha glemt Johan Nås, Marius Pierau, Glen Atle Larsen og en haug med andre....


Top
 Profile  
 
PostPosted: 31 May 2017, 15:13 
Offline
Spiller
User avatar

Joined: 19 Apr 2005, 18:34
Posts: 435
Bjørn Inge rødfoss? :lol:

_________________
Forza Vinger!


Top
 Profile  
 
PostPosted: 31 May 2017, 19:27 
Offline
Kaptein
User avatar

Joined: 12 May 2009, 19:05
Posts: 769
Location: Tråstad
Cooper wrote:

Det er et under for meg at Pærlan får et eneste minutt ute på banen i det hele tatt. Jeg mener det er tvilsomt om vi noen sinne har hatt en spiller som er dårligere en han i Kil sin historie. Jeg får meg ikke til å tro at ikke Eriksen ser dette.



Nei, Pærlan er ikke i nærheten av være det dårligste i rødt å hvitt.

En jeg stusser at på at fikk kontakt er Murmane. Trengte Nystuen rundebøyle kunne han ringt meg. Jeg spilte på den dårlige av de 2 KIL G16 utgavene på 90 tallet og hadde lett klart å være like rævva.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 31 May 2017, 21:11 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 22 Apr 2005, 13:20
Posts: 1367
Location: Auli, Nes
Vanadium wrote:
Jeg synes da faktisk at Pärlan har vært positiv. Kanskje det bare er meg men...

Syns spesielt at han var god borte mot Strømmen. Jager, truer og skaffer rom til våre raske spillere. Selv om jeg faktisk er litt overrasket over Pärlan's egen fart også. Han har kanskje ikke helt 100% form ennå. Men at han er et stort bomkjøp syns jeg absolutt ikke.

Jeg er enig

_________________
"Hånda i været, midterste finger
Den er til alle som ikke er Vinger"

Never red - Alltid rød!
-------
http://www.haga-if.no


Top
 Profile  
 
PostPosted: 01 Jun 2017, 09:43 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6457
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
Drublic wrote:
Cooper wrote:

Det er et under for meg at Pærlan får et eneste minutt ute på banen i det hele tatt. Jeg mener det er tvilsomt om vi noen sinne har hatt en spiller som er dårligere en han i Kil sin historie. Jeg får meg ikke til å tro at ikke Eriksen ser dette.



Nei, Pærlan er ikke i nærheten av være det dårligste i rødt å hvitt.

En jeg stusser at på at fikk kontakt er Murmane. Trengte Nystuen rundebøyle kunne han ringt meg. Jeg spilte på den dårlige av de 2 KIL G16 utgavene på 90 tallet og hadde lett klart å være like rævva.


Enig i at Murmane er ett langt større spørsmålstegn enn Pärlan, også en del av de andre nye har startet svakere enn ham.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 02 Jun 2017, 13:36 
Offline
Grævling
User avatar

Joined: 12 Apr 2005, 00:24
Posts: 10489
Location: Kongsvinger
Problemet er vel at flere av de nye som ble hentet inn knapt hadde rørt seg i Vinter. I tillegg blir det alt for mye nytt rett før seriestart, når flere faste er ute. Men nå viste de om at mange ville være ute til godt etter seriestart, så nye spillere burde vel blitt hentet tidligere, så de fikk tid til å spille seg inn. Og selv om Race ble hentet inn helt på tampen, så er det jo gambling å satse på at Ovlien og Suslov vil holde seg skadefrie.

Ingen tvil om at det er bakover på banen hovedutfordringene ligger. Er du usikker bakover så sprer usikkerheten seg i hele laget. Alexey bakers er trolig langt bedre enn Otto på streken, har hatt noen helt utrolige redninger til nå, men han har jo langt å gå før han er på Otto sitt nivå ute i feltet. Det betyr også at det blir mer jobb for forsvaret vårt å rydde unna i år, enn det var i fjor. Så de burde virkelig ha styrket laget med en luftens baron bak der, erfaren og robust.

Men men... når det kommer til Pärlan så har jeg fortsatt tro på at han kan komme til å slå ut i full blomst. Men han trenger tid, og mye spilletid, men vi har jo egentlig ikke tid til å la han få spille seg i form så han eventuelt er i slag langt utpå høsten. Vi må uansett bruke de beste.. og er det noen som bør få spilletid for å finne tilbake til seg selv så er det vel Güven. Han har jo heller ikke vært 100 % etter åpningskampene.

_________________
FORZA VINGER!


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 27 posts ]  Go to page Previous  1, 2

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 74 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group