KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 25 Apr 2024, 09:05

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 31 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next
Author Message
PostPosted: 16 May 2017, 21:32 
Offline
Kaptein
User avatar

Joined: 12 May 2009, 19:05
Posts: 774
Location: Tråstad
mikeb wrote:
Er det noen som vet om Eriksen har kontratk utover ett år?


2 år :(


Top
 Profile  
 
PostPosted: 16 May 2017, 21:59 
Offline
Forumlegende

Joined: 19 Apr 2006, 12:33
Posts: 4670
Location: kongsvinger
Ifølge Nachspiel er ikke avgang for Eriksen noe tema nå.
Dette ifølge Nystuen.
Forklaringene til elendigheta er i seg selv klare nok.
Om de er gode nok får hver enkelt selv finne ut.

Det som ikke ble tatt opp er selve spillestilen, med enorm ballbesittelse i bunn.
Eriksen er jo kjent for å være kanskje den mest ekstreme på dette her i landet.
Poenget er om dette passer på norsk nivå 2, da det krever veldig mye av spillerne på en måte som er noe uvant her i landet.
Har man materiale til det egentlig?
Det er nok derfor det blir så farlig ut av intet, fordi det blir for mye balltap og dermed oppstår dette.

Arendal var gode i 2.omgang.
De hadde fart og bevegelighet, samt en fyr med et ekstremt godt skuddbein på frisparkene.
Og de traff mellom stengene på skuddene sine.
Seieren er fortjent.
Rett og slett fordi de skåret flest mål (uten at dommerfeil førte til noe).

Per i dag er KIL muligens det dårligste laget i OBOS.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 16 May 2017, 23:26 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 843
Helt siden ansettelsen av Eriksen så har jeg prøvd og forsvare han.....prøvd og rasjonalisere.....prøvd og forstå hva som skjer.

Nå derimot?
Farvel Eriksen.

Gidder ikke mer.
Vi trenger en skikkelig leder på sidelinjen......en ringrev......en taktiker som kan lede ungguttene på en smart måte.
Jeg ser ikke så veldig mye av dette i Hans Erik Eriksen......og jeg gidder ikke og forsvare han lenger.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 17 May 2017, 01:55 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1119
Location: Vinger
Nå er det krise, enkelt og greit.

Jeg tror man godt kan konkludere med at veien ut av uføret aldri vil bli funnet ved å fortsette som før. Om løsningen er å forsterke stallen eller å bytte trener får sportslig ledelse avgjøre. Det er antagelig ikke økonomi til begge deler.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 17 May 2017, 07:30 
Offline
Forumlegende

Joined: 27 Mar 2005, 11:54
Posts: 4419
Location: Gjemselund
Sa treneren noe i Glåmdalens papiravis mandag eller tirsdag noe om at det ikke gjelder å vinne, at man ikke kan snakke om å vinne i fotball?

DET er det eneste det dreier seg om. Kun det på dette nivået. Og plukke poeng. Sånt former tabeller...

Det finnes ingen annen mening med toppfotball enn å vinne.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 17 May 2017, 08:31 
Offline
Forumlegende

Joined: 19 Apr 2006, 12:33
Posts: 4670
Location: kongsvinger
Karlsen wrote:
Sa treneren noe i Glåmdalens papiravis mandag eller tirsdag noe om at det ikke gjelder å vinne, at man ikke kan snakke om å vinne i fotball?

DET er det eneste det dreier seg om. Kun det på dette nivået. Og plukke poeng. Sånt former tabeller...

Det finnes ingen annen mening med toppfotball enn å vinne.


Ingen med vettet i behold kan si noe imot det du sier om hensikten med fotball på toppnivå.
Jeg tror jeg har vettet i behold og sier: Amen!


Jeg tror vel at HEE mente at man ikke måtte vinne fordi alt avhenger ikke av denne kampen.
Eriksen formulerer seg nok ofte på en litt uvant måte.
Han har sagt slik som å dekonstruere Tromsdalen,...navigere seg ut av situasjonen, ikke være for følsomme...osv.
Vi skjønner nok hva han mener, men det er ikke direkte å kalle en spade for en spade...ikke vanlig tribunesnakk om du forstår meg.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 17 May 2017, 08:44 
Offline
Forumlegende

Joined: 19 Apr 2006, 12:33
Posts: 4670
Location: kongsvinger
KIL har skåret 6 mål på de 3 siste kampene, men sluppet inn hele 8.
Hadde man vært ok defensivt ville det fort gitt 5-7 poeng, nå har det gitt kun 1 poeng.

I Nachspiel sier Nystuen at et lag som KIL har ikke muligheten til å skaffe seg den rutinerte som man gjerne skulle hatt der bak i forsvaret.
Det er vel noe i det, jamfør at Kjetil Wæhler valgte Sogndal og ikke KIL nå for ei uke siden.
Mulig det er riktig, mulig en slags unnskyldning, jeg vet ikke.

Derfor er det bare 1 løsning på kort sikt: Kjør Ellingsen inn som midtstopper ved siden av Ovlien.

Strømmen har ikke lagd mer enn 1 mål i noen kamp hittil i år, så kanskje det er et håp der...


Top
 Profile  
 
PostPosted: 17 May 2017, 08:45 
Offline
Forumlegende

Joined: 19 Apr 2006, 12:33
Posts: 4670
Location: kongsvinger
maggot wrote:
Helt siden ansettelsen av Eriksen så har jeg prøvd og forsvare han.....prøvd og rasjonalisere.....prøvd og forstå hva som skjer.

Nå derimot?
Farvel Eriksen.

Gidder ikke mer.
Vi trenger en skikkelig leder på sidelinjen......en ringrev......en taktiker som kan lede ungguttene på en smart måte.
Jeg ser ikke så veldig mye av dette i Hans Erik Eriksen......og jeg gidder ikke og forsvare han lenger.



Har man nå andre alternativ enn Silva, hjelpetreneren?


Top
 Profile  
 
PostPosted: 17 May 2017, 08:50 
Offline
Forumlegende

Joined: 19 Apr 2006, 12:33
Posts: 4670
Location: kongsvinger
mikeb wrote:
men måten første mallet til Arendal kommer på er alt for enkelt og skal ikke være mulig på dette nivået.

Er det noen som vet om Eriksen har kontratk utover ett år? Mulig vi burde starta kronerulling for å kjøpe ham ut av kontrakten, for dette kan ikke fortsette.


Det er det som er det rare med fotball.
På Arendals hjemmeside hylles dette målet som fantastisk.
Mens KILs mål sies å være billige.
Fotball er fra eget ståsted og knapt annet.

Kronerulling?
Den vil nok gi store oppslag i de landsdekkende media - om så skulle skje. :roll:


Top
 Profile  
 
PostPosted: 17 May 2017, 11:59 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3646
Kronerulling? Kommer ikke å gi noen ting.Det dumeste Eriksen gjorde var å bytte ut to av de beste i går og sette inn to som ikke fikk til noen ting. Spillet ble helt borte. Å så står han å klapper av spillerne når de mister ballen rundt 16 m. Han kan ikke ha mye vett oppi topplokket.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 18 May 2017, 17:18 
Offline
Saftblander
User avatar

Joined: 01 Sep 2009, 13:20
Posts: 24
Location: Kongsvinger
Hvis daglig leder fastholder at trenersituasjonen ikke er noe tema, så burde kanskje daglig leder vært et tema? Var det ikke uoverenstemmelser mellom daglig leder og trener som var grunnen til at Pimenta dro? Glomdalen ga et inntrykk av det - pluss at de fyret mer enn gjerne opp under konflikten. Var det feil mann som gikk? Det er tross alt sportslige resultater klubben lever av. Ser stygt ut nå.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 18 May 2017, 17:56 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 22 Apr 2005, 13:20
Posts: 1370
Location: Auli, Nes
Ser ikke bra ut nå. Strømmen borte til helg, der pleier vi jo å slite.

Tap der, så begynner den feite dama å varme opp sangstemmen

_________________
"Hånda i været, midterste finger
Den er til alle som ikke er Vinger"

Never red - Alltid rød!
-------
http://www.haga-if.no


Top
 Profile  
 
PostPosted: 18 May 2017, 18:58 
Offline
Trener

Joined: 17 Dec 2007, 12:06
Posts: 851
Location: Oslo
Man må nesten tolke Nystuens uttalelser i dag i Glåmdelen at Eriksen har til i sommer å bevise at han klarer å snu dette.

Dvs. at Eriksen har 7 kamper igjen som KIL trener.

Sommervinduet åpner 21. juli. Hvor mange poeng trengs for å klare seg uten kvalik, dvs. komme på 13. plass. 26-27 poeng? Jeg ser ikke hvordan KIL kan få mer enn 2-3 poeng til på de 7 kampene før sommerpausen? 3 uavgjorte og 4 tap på de resterende 7 er vel maksimalt?

Dvs. minimum 20 poeng på de siste 15 kampene. 7 seire i høstsesongen burde vel være mulig med en normal defensiv styrke og organisering, dvs uten juniorspillere og uten Eriksen?


Top
 Profile  
 
PostPosted: 18 May 2017, 20:02 
Offline
Kaptein
User avatar

Joined: 12 May 2009, 19:05
Posts: 774
Location: Tråstad
Spørs vel hvordan resten av "bunnlaga" gjør det frem til sommeren. Kan fort bli en stygg glippe å måtte ta igjen for å komme seg opp på 13. plass.

Eneste jeg er sikker på er at Eriksen ikke er rett mann. Minner meg forferdelig mye Bergdølmo slik vi spiller om dagen. Trille i bakre å få brudd når vi prøver å komme sakte fremover. De få gangene vi har mulighet til å komme fort skal det på død å liv stoppes opp med en støtte pasning bakover.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 18 May 2017, 21:19 
Offline
Spiller

Joined: 30 Mar 2010, 12:27
Posts: 459
KIL Har 11-20, Ranheim har 10-5 på 3 tredje plass , og sand ulf har 12-8 på 4 plass. Strømmen har 6-7 på 8 plass. KIL ligger på delt 7 plass på antall mål sammen med Tromsdalen, og da med en del rustne spillere fremover. Eriksen har tom. fått Pärlan til å putte et mål,og glimtet til med en vakker vending på midtbanen. dette var en spiller som halve vinger trodde aldri kom tilbake. slutt å rakk ned Eriksen nå! Vi så allerede at Pimenta presset spillerne på felgen slutten av sesongen med tapet mot Kisa,rbk og jerv. Til slutt! jeg er 99% sikker at Pimenta hadde hatt samme problemene som Eriksen har fått i fanget i år.

_________________
ALDRI KIL I 2 DIV.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 31 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 91 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group