KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 20 Apr 2024, 00:24

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 26 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
PostPosted: 12 Jun 2016, 21:35 
Offline
Forumlegende

Joined: 19 Apr 2006, 12:33
Posts: 4670
Location: kongsvinger
Camilla wrote:
Hvorfor starter ikke Nystuen virker som forsvarene/laget generelt blir utrygge og han er jo helt sjef når han kommer inn. Nå får jaggu Pimenta gå i seg selv dette er jo bare tullete.


Ja, for mot Sandefjord så ble ikke KIL utsatt for samme typen press og samme type løp fra motstanderne.
Vi så jo at forsvaret var åpen låvedør i store deler av 1.omgang.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 12 Jun 2016, 22:13 
Offline
Kaptein
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 23:43
Posts: 617
Vi kan ikke si annet enn at Ull/Kisa tok et velfortjent poeng i dag.

Jeg må innrømme at jeg ikke er noen ihuga tilhenger av den omstendelige spillestilen til Pimenta.
Luis vet nok hva han gjør mye bedre enn meg, men jeg skulle ønske at vi kunne spille litt mer direkte når vi har sjansen.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 12 Jun 2016, 22:43 
Offline
Trener

Joined: 17 Dec 2007, 12:06
Posts: 851
Location: Oslo
Nystuen må inn igjen i midtforsvaret, hvis ikke får Espen sparke Pimenta.

Godt å se Dadjo sette inn et mål, hadde nesten ikke trodd at han kom til å score mål i år, fint og hardt skudd.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 13 Jun 2016, 11:51 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6459
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
Denne kampen var vel ett eksempel på ytterpunktene mellom posession og direkte fotball. Selv er jeg nok tilhenger av den direkte stilen i stor grad, selv om posession fotballen som etter hvert har blitt merkevaren til KIL under Piementa er vakkert å se på når den fungerer. Denne kampen kunne vi dersom vi hadde ønsket det styrt å avgjort tidlig i kampen. De første 15 minuttene styrer KIL kampen og har ballen i 70% av tiden. Men i stedet for å forsøke å bygge opp noe drar de ned tempoet, Otto bruker lang tid på å sette i gang og gutta forsøker å holde i ballen rundt midtbanen i stedet for å spille bredt på bekkene som ligger veldig høyt slik de pleier. Skogheim hadde gjort hjemmeleksa og viste at vi var sårbare for høyt/aggressivt press og raske kontringer rett på mål. Selv om Kisa ikke fikk hull på byllen på denne måten, var de faretruende nær flere ganger i første omgang og cornerern i forkant av 1-0 var jo på en slik situasjon.

I andre omgang tar vi mer tak i matchen og vil mer fremover, men ett brudd på midtbanen forårsaker at det heller står 2-0 enn 1-1. Heldigvis fungerer de 3 byttene og vi får mere tak på midtbanen og mer trøkk fremover, samtidig som Espen tar tak og styrer spillet bakfra. Denne kampen viser vel både hva vi ikke mestrer og hva vi kan få til når vi vil, at vi klarer å komme tilbake og utligne i en peiode på under 10 minutter er bra. Var det Ovlien som scoret 2-2 målet, syns det så ut som Moldskred som fyrte av gårde det skuddet?

Det at Espen ikke starter er jo naturlig når vi så hva Suslov og Ovlien presterte i kampen mot Sandefjord, men som tidligere nevnt i denne tråden så var det en helt annen type kamp hvor vi ikke er i nærheten av å få de presset i mot som vi hadde i dag.

Jeg lurer på om ikke Espen hadde fungert perfekt i den dype midtbanerollen som Edvardsen hadde i fjor. Både Suslov og Ovlien har jo vist at de fungerer utmerket som midtstopperduo. Det var sentralt på midtbanen vi ikke klarte å ta tak i kampen i går. Med Espen i den rollen har vi en ballvinner som også kan styre kampen. Vi har mange gode midtbanespillere og kan variere med hvilke typer vi bruker avhengig av om vi må krige (Dadjo, Wennberg, Holter) eller spille finspill (Ellingsen, Maikel, Gjerstrøm) og Røyrane når han blir skadefri.

Og så må vi begynne å bruke de bekkene som står høyt, om vi fortsetter som i går så er vi fryktelig sårbare for brudd.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 13 Jun 2016, 12:12 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 22 Apr 2005, 13:20
Posts: 1369
Location: Auli, Nes
Ovlien styrte inn skuddet fra Moldskred. Ellers ble vi tatt veldig på innsats i denne kampen. Tapte det meste av dueller og andreballer. Som du nevner, mikeb, ble det veldig omstendelig og smått på midten. Dette bedret seg litt da Wennberg kom inn og løste opp med et par crossere mot Pålerud.

Svak kamp, men godt gjort å redde et poeng. Spenning fikk vi i hvertfall på slutten, og en ny supporter i han spanjolen jeg hadde med :-)

_________________
"Hånda i været, midterste finger
Den er til alle som ikke er Vinger"

Never red - Alltid rød!
-------
http://www.haga-if.no


Top
 Profile  
 
PostPosted: 13 Jun 2016, 20:58 
Offline
Forumlegende

Joined: 19 Apr 2006, 12:33
Posts: 4670
Location: kongsvinger
mikeb wrote:
Jeg lurer på om ikke Espen hadde fungert perfekt i den dype midtbanerollen som Edvardsen hadde i fjor. .


Enig.
Han er dessuten en spiller mange kjenner til, og som gir respekt blant motstanderne.
Det er en psykologisk faktor der som vi ikke skal undervurdere.

Og ja, KIL bør prøve å komme til mer avslutninger, altså mer direkte spill.
Og Moldskred bør ikke gjemmes ute på sidene.
Men man trenger Guven for fart og gjennombrudd.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 13 Jun 2016, 20:59 
Offline
Forumlegende

Joined: 19 Apr 2006, 12:33
Posts: 4670
Location: kongsvinger
David Justice wrote:
Nystuen må inn igjen i midtforsvaret, hvis ikke får Espen sparke Pimenta.

Godt å se Dadjo sette inn et mål, hadde nesten ikke trodd at han kom til å score mål i år, fint og hardt skudd.


Dadjo virket kvikk da han kom inn.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 14 Jun 2016, 13:14 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6459
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
ivo wrote:
mikeb wrote:
Jeg lurer på om ikke Espen hadde fungert perfekt i den dype midtbanerollen som Edvardsen hadde i fjor. .


Enig.
Han er dessuten en spiller mange kjenner til, og som gir respekt blant motstanderne.
Det er en psykologisk faktor der som vi ikke skal undervurdere.

Og ja, KIL bør prøve å komme til mer avslutninger, altså mer direkte spill.
Og Moldskred bør ikke gjemmes ute på sidene.
Men man trenger Guven for fart og gjennombrudd.



Espen spilte jo midtbane før han forsvant ut fra klubben i 2005. Er vel hodestyrken, samt spilleforståelse/posisjonering som har ført han ned på midtstopper plass i andre klubber. Hadde vært spennende å se ham i en dyp midtbanerolle med Suslov og Ovlien bak som stoppere. Da vil vi heller ikke være så sårbare i forhold til mangel på hurtighet.
Ellingsen er vel den av midtbanespillerne som har vært mest stabile, men har vel sine kvaliteter offensivt. Med en dyp Nystuen og en offensiv Ellingsen, kan vi rullere de øvrige på midten ut fra hva vi har behov for. Blir vel en diamant formasjon som fungerer best i forhold til de rollene, og ikke helt i tråd med formasjonen vi har nå. Men tror det kunne vært en spennende kombinasjon å prøve ut.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 14 Jun 2016, 13:53 
Offline
Reserve

Joined: 08 Jan 2010, 09:40
Posts: 178
mikeb wrote:
Espen spilte jo midtbane før han forsvant ut fra klubben i 2005. Er vel hodestyrken, samt spilleforståelse/posisjonering som har ført han ned på midtstopper plass i andre klubber. Hadde vært spennende å se ham i en dyp midtbanerolle med Suslov og Ovlien bak som stoppere. Da vil vi heller ikke være så sårbare i forhold til mangel på hurtighet.
Ellingsen er vel den av midtbanespillerne som har vært mest stabile, men har vel sine kvaliteter offensivt. Med en dyp Nystuen og en offensiv Ellingsen, kan vi rullere de øvrige på midten ut fra hva vi har behov for. Blir vel en diamant formasjon som fungerer best i forhold til de rollene, og ikke helt i tråd med formasjonen vi har nå. Men tror det kunne vært en spennende kombinasjon å prøve ut.

Er det ikke diamant vi spiller nå også, da? Henrik Holter i defensiv rolle, Gjerstrøm og Ellingsen på sidene, og Maikel på toppen av diamanten.
Jeg veit ikke om jeg er enig i at Holter har "fortjent" å vrakes til fordel for Nystuen i den rollen. Og flytter Nystuen beina raskt nok til å dekke rommene man bør i den rollen? Om noe vil jeg da heller se han sammen med Ovlien i midtforsvaret, selvom heller ikke Suslov har spilt seg ut. Viser bare at KIL har mange kvalitetsspillere å ta av.
Eventuelt kan man jo kjøre som man gjorde siste halvtimen mot Ull/Kisa. Tre midstoppere, Holter, Ellingsen, Pålerud og Røyrane/Gjerstrøm på midten, Güven, Moldskred og Maikel/Sotiroglou på topp (når alle er skadefrie). I overkant offensivt, men kan kanskje fungere mot lagene lavere på tabellen.
Ellers er jeg enig i at man bør spille direkte når man har muligheten. Og i kampene hvor KIL får til det høye presset sitt syns jeg også de er flinke til å slå direkte i bakrom på Moldskred (som jo har noe av samme driven som Vardy hos Leicester).


Top
 Profile  
 
PostPosted: 15 Jun 2016, 10:20 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6459
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
Holter har ikke spilt seg ut, men husk at han er svært ung og ikke alt for mye erfaring på dette nivået. Så det kan bli ett tungt ansvar å spille fast i den rollen, tror det kan være lurt å la han få avlastning innimellom og da tror jeg Espen hadde vært det beste alternativet i den rollen. Selv om Wennberg også kan fungere.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 15 Jun 2016, 16:57 
Offline
Forumlegende

Joined: 19 Apr 2006, 12:33
Posts: 4670
Location: kongsvinger
mikeb wrote:
Espen spilte jo midtbane før han forsvant ut fra klubben i 2005.


Han forsvant en god stund før seriestart ja.
Jeg jobbet sammen med Kil 2.trener (nå dessverre død) og husker vi snakket om Nystuen.
De mente at ENs beste posisjon ville være midtstopper.
Han spilte vel det også i treningskamp(er), blant annet mot Stabæk (om jeg ikke husker helt feil).
Så han ville nok havnet der bak også om han hadde fortsatt i KIL.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 26 posts ]  Go to page Previous  1, 2

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 59 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group