KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 27 Jul 2025, 06:58

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 172 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Next
Author Message
 Post subject: Sesongen 2014
PostPosted: 29 Oct 2013, 18:49 
Grævling

Meget spent på hva som skjer med KIL og hvordan stallen ser ut til seriestart i 2014. Forhåpentligvis får vi en stall som er sterk nok til å gå rett opp, uansett motstandere i 2. divisjon.

Noen som har tanker om spillere vi burde undersøke som allerede befinner seg i 2. divisjon som kunne styrket KIL? Første som detter inn i hode på meg er Andreas Moen, vært her noen ganger før, og kan kanskje lures hit en gang til. Ole Andreas Nesset bør også vurderes seriøst, Eriksen ser jeg nå på som urealistisk, vil tro det er andre på høyere nivå som tilbyr han kontrakt.

Fremover på banen så har vi kontrakt med både Solum og Myklebust i 2014, og de 2 bør for fanken denge inn et astronomisk antall mål i breddefotballen. Moltzau tror jeg også kan bidra med en del mål neste sesong. Og Ellingsen og Skårdal bak disse bør kunne bidra stort. Så har vi Nystuen bakerst, som blir tidenes beste midtstopper i 2. div. (i hard kamp med Ryen og Jaakko fra 2003). Men ellers så blir jo forsvaret ribbet for folk, her må det både inn folk til startoppstilling og benk. På midten må det også inn mer folk, mens vi på keeperplass har Tobias, men han må jo bli frisk. Deinoff er kanskje en av de med utgående kontrakt som kan henge med videre, men mye er vel avhengig av hva som skjer med Tobias.

Så... hva tenker folk om året som kommer?

Profile  

Post subject: Re: Sesongen 2014
PostPosted: 29 Oct 2013, 19:52 
Klubbdirektør

Blir spennende frem mot seriestart. Forsvinner vel noen ut med dyre kontrakter?
Hva med Wigum?

Never red - Alltid rød!
-------
http://www.haga-if.no

Profile  

PostPosted: 29 Oct 2013, 20:40 
Forumlegende

Blir spennende å se hvor klubben legger lista. Skal man fortsatt satse ungt og bygge over tid eller kommer det et par virkelig gode rutinerte spillere? Nå har vi allerede et ungt lag med mye talent, ja framtida ser veldig lys ut med de unge spillerne som har fått spilletid og/eller vært faste på førstelagsbenken denne sesongen.

Det disse unge spillerne trenger er derimot noen skikkelige ledere på banen. Har vi egentlig hatt noen skikkelig kapteinstype denne sesongen? Vi må ha to til tre erfarne ledere utpå der som står i krigen og drar med seg de unge spillerne. Talentene kan ikke bære byrden alene.

Videre er 2. divisjon fysisk tøff. Noen av klubbens talenter ble rett og slett for veike for KIL 2 i 3. divisjon mot røslige karer. Javisst, mye fotballferdighet i disse unge spillerne. Men en liten dult i sida og en 2. divisjonsspiller vil spise enkelte av dem rått. 2. divisjon er en meget tøff arena og da trenger vi å hente inn noen røslige karer selv.

Vi må hente spillere på den øverste hylla vi kan, disse må ha ekstreme ferdigheter, ikke minst den ferdigheten vi har savnet mest i år: Fysisk styrke! Videre er ekstremt hurtige spillere interessante samt ekstreme målscorere som en nevnt local-lad. Man må gjøre ærlige forsøk på å hente spillere som er overkvalifiserte for 2. divisjon. Innenfor fornuftige økonomiske rammer selvsagt.

KIL T bør satse på umiddelbart opprykk. Spillere inn må være fra øverst mulige hylle. Og man må være best på alt som er gratis. Best utholdenhet er gratis. Målbevisst trening over tid er svaret. Gode treninger er gratis. Individuell trening er gratis.

Ellers bør jeg påpeke noe som KIL T bør merke seg: Fjorårsesongens CL finalister Borussia Dortmund og Bayern München var de to lagene i CL som i snitt pr kamp løp suverent lengst (pr lag, pr spiller). Manchester United og Real Madrid kom halsende langt bak, de ble ganske grundig og fortjent slått ut av CL før finalen. Og i glansen av MUs og RMs stjerner kommer følgende faktum: De to tyske finalelagene, de var best på det som er gratis....

Joda,både pasninger og driblinger vil vi ha kvalitet på. Mål også. Men det lille ekstra, det som er gratis kan være forskjellen på opprykk og ikke opprykk.

Profile  

PostPosted: 29 Oct 2013, 20:59 
Kaptein

Nå som vi får frigjorte midler, kunne Arnar Førsund være aktuelt igjen? Turbofremming? Sistnevtne har holdt seg i veldig god form med Grue om dagen vet jeg..

Profile  

PostPosted: 29 Oct 2013, 21:52 
Klubbdirektør

Arnar Førsund kommer nok ikke Kil nei.

Profile  

PostPosted: 30 Oct 2013, 11:51 
Grævling

gonzo99 wrote:
Blir spennende frem mot seriestart. Forsvinner vel noen ut med dyre kontrakter?
Hva med Wigum?

Wigum glemte jeg i farten, han har vel kontrakt for nok en sesong... men så spørs det om alle disse som fortsatt er på kontrakt har noen klausuler i forhold til nedrykk.

Det er jo direkte tragisk slik utviklingen har vært for Wigum, for noen år siden var han virkelig god, men så har skader tatt fullstendig knekken på gutten. Kommer han tilbake i godt gammelt slag så må vi i det minste ha 2. divisjons beste midtstoppere... Så kan det kanskje være mulig å utvikle Ovlien til en ny ving av Linnes-kaliber? Og med Ellingsen og Skårdal på midten, Mykle og Solum på topp, så bør vi virkelig kunne stable et slagkraftig lag på bana. Forhåpentligvis vil også noen av de andre unggutta som fikk mindre spilletid i år blomstre i 2. divisjon. Men jeg savner kanskje et rutinert arbeidsjern på midten, et hurtigtåg på kanten, og en eller annen lang jævel som Dag Arnesen og Erik Noppi som kan brukes til å forandre spillet når det går i lås fremover.

Ørjan Berg Hansen har nå hatt et hvileår fra fotballen og bør vel snart finne ut om han kunne tenkes å fortsette på banen. Burde være mer enn god nok for 2. divisjon, men han skal vel muligens ha mer betalt enn det KIL klarer å hoste opp.

Profile  

PostPosted: 30 Oct 2013, 12:22 
Reserve

Jeg har ikke oversikt over hvem som har kontrakt for neste sesong, men av de etablerte ikke-lokale er det såvidt jeg har skjønt kun Myklebust med kontrakt, mens Tuelo, Hæstad, Tiller Larsen, Dosso og spillerne på lån alle har utgående kontrakter. Tar man utgangspunkt i at ingen av disse forlenger, men at alle de lokale er med videre (noe som kanskje er en feilaktig antakelse), kommer jeg fram til 11 utespillere før neste sesong. I mangel på naturlige backer syns jeg det er fristende med formasjonen Liverpool bruker i England om dagen, 3-5-2.

Nystuen, Wigum og Ovlien bør være en veldig god midtstoppertrio. Patrick Hansen kom inn for Hæstad (hvorfor det egentlig?) mot Glimt, og kan være aktuell for ene vingbacken (eller Pålerud), mens kanskje Sevaldsen eller Rydje (selv om han såvidt har tatt steget fra G16) kan ta andre vingbacken. Skårdal bør være bankers på plassen foran stopperne, mens Ellingsen kan være litt lengre fram i banen. Topp-trioen med Solum litt bak Myklebust og Moltzau bør på papiret sørge for mange mål. Altså noe alla detta:

---------------------Keeper (Tobias hvis skadefri)-------------------

----------Nystuen----------Wigum----------Ovlien-------------------

Hansen/Pålerud------------Skårdal-----------------------Sevaldsen

----------------------------Ellingsen----------------------------------

-----------------------------Solum-------------------------------------

------------------Myklebust------------Moltzau-----------------------

Vil egentlig ha Ellingsen like bak to spisser og en mer taklingssterk spiller ved siden av Skårdal, men for å utnytte dagens stall best mulig, blir det anelsen mer offensiv oppstilling. Vil vel uansett komme inn nye spillere for de som eventuelt drar, så alternativene blir flere. Men er også noen purunge spillere på KIL 2 og G19 som Bratli, Gerkondani, Rydje, Veiby, Thoresen (plukka ut basert på Raabes glimrende referat på kil.no) som plutselig blir spennende å følge videre (som Ellingsen var det i år).

Kan bli moro detta!

Eventuelt banker vi Elverum 13-0 samtidig som vi får hjelp av Kristiansund og Bryne, så blir forutsetningene plutselig ganske annerledes. Satser på 2-3-5 mot Elverum i god gammal Skogheim-stil.

Profile  

PostPosted: 30 Oct 2013, 13:28 
Forumlegende

Skulle gjerne sett Ørjan tilbake om han holder nivået, men trodde han og Tuelo var ønsket av Larvik.
Om Fremming fortsatt kan krige så er jo han en spiller som hadde vært velkommen tilbake også.
Melgalvis forsvant også alt for fort, han var en spiller med ett spennende kreativt talent.

Utover disse må vi vidreforedle de unge talentene i klubben samt finne noen litt ukjente, men rutinerte spillere som kan trøkke til litt.

Det jeg ser mest behov for å styrke er midtbanen hvor vi trenger en type a la Carl Erik Torp.

Tror Solum kommer til å blomstre igjen om han får mer tillit, han har vært for mye inn og ut av laget i år og i de kampene han har spillt har det blitt for ensomt på topp.

Kommer sikkert til å dukke opp en del andre behov når man får mer klarhet i hvem som blir og hvem som forsvinner.

Profile  

PostPosted: 01 Nov 2013, 14:22 
Saftblander

Janko wrote:
Arnar Førsund kommer nok ikke Kil nei.

Han sa i mai at han ikke hadde noe mot å spille for Kongsvinger igjen, så med mindre det har skjedd noe siden den gang så er det vel ikke helt utenkelig at han kommer tilbake? Forutsatt at han fortsatt bor i Kongsvinger da.

http://www.glomdalen.no/kil/article6637183.ece

Profile  

PostPosted: 01 Nov 2013, 22:13 
Spiller

KIL vil hente 4 spillere fra Elverum,deriblant Eriksen!det liker jeg....men hvorfor har skarnesgutten ikke vøri i KIL for lengst??!

Profile  

PostPosted: 02 Nov 2013, 10:15 
Forumlegende

Nå blir det vel mest lørdagskamper på dumme tider slik som 15 og 16.
Søndag 15 etc.
Altså lite vennlig for folk flest.

Profile  

PostPosted: 02 Nov 2013, 19:10 
Trener

Jeg synes jo at man skal satse så lokalt som mulig...helst innenfor hedmarksgrensen og de som har tilhørlighet her.
Er nevnt flere spillere i Elverum....hva med Nybergsund/Trysil? Spiller ikke han Enkerud fra Flisa der enda?
Hva med Melgalvis? Mulig og få han tilbake?
Harald Holter fra Grue som spiller i Stabæk?
Kanskje også Tore Andreas Gundersen lar seg lokke tilbake hvis han blir benkesliter i Hamkam?

Profile  

PostPosted: 02 Nov 2013, 19:34 
Klubbdirektør

Roffa wrote:
KIL vil hente 4 spillere fra Elverum,deriblant Eriksen!det liker jeg....men hvorfor har skarnesgutten ikke vøri i KIL for lengst??!

Tviler sterkt på at Elverum slipper fra seg alle disse spillerne til en klubb på samme nivå. De ønsker nok også å rykke opp igjen.

Profile  

PostPosted: 02 Nov 2013, 19:38 
Klubbdirektør

maggot wrote:
Jeg synes jo at man skal satse så lokalt som mulig...helst innenfor hedmarksgrensen og de som har tilhørlighet her.
Er nevnt flere spillere i Elverum....hva med Nybergsund/Trysil? Spiller ikke han Enkerud fra Flisa der enda?
Hva med Melgalvis? Mulig og få han tilbake?
Harald Holter fra Grue som spiller i Stabæk?
Kanskje også Tore Andreas Gundersen lar seg lokke tilbake hvis han blir benkesliter i Hamkam?

Enkerud er fortsatt i Sundet, men har en langvarig skade man ikke finner ut av. Har kommet innpå noe i år. Synd han ikke blir bra. Kunne vært en mann for KIL. Melgalvis må gjerne komme tilbake. Rykket opp med Dala i år. Gundersen tviler jeg sterkt på om vi ser i KILdrakt igjen. Ville i så fall vært en liten signeringsbombe.

Profile  

PostPosted: 02 Nov 2013, 21:11 
Trener

Er også spent på oppsettet.
Vet ikke om dette er praksis, men innbiller meg at man prøver og fordele de 4 nedrykkslagene i forskjellige grupper........hva med KIL og Elverum?
Håper uansett på mange morsomme oppgjør både fra Hedmark, Oppland og Olsoområdet til neste år.....også blir det vel noen oppgjør evigheter unna.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 172 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]