KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 28 Mar 2024, 14:13

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 13 posts ] 
Author Message
 Post subject: KIL DRIFT
PostPosted: 02 Apr 2013, 16:02 
Offline
Materialforvalter

Joined: 15 Aug 2005, 14:39
Posts: 96
Noe kjedelig dette her, men vil komme med noe positivt. Sportslig har vi ikke innfridd i treningskampene, men det kan komme seg.
En ting alle skal være bevisste på nå er at KIL driftes svært forsvarlig! Klubben går tilbake til røttene og bygges opp "på nytt" for å sikre solid drift i fremtiden. Hvis KIL klarer seg i Adecco i år, vil KIL ende opp med et sterkt fundament for videre sportslig satsing, som skal bringe oss til Tippeligaen med en sunn økonomi. Rune L. jobber som f.., og Espen N. er en MEGET tydelig leder som overrasket meg positivt i et møte. Vår smale administrasjon er svært sterk og tenker langsiktig. Nå får vi supportere muligheten til å støtte laget 100%, og får slippe å tenke på kriser og økonomi! PS; Det er positivt det!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: KIL DRIFT
PostPosted: 02 Apr 2013, 16:07 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6457
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
TT wrote:
Noe kjedelig dette her, men vil komme med noe positivt. Sportslig har vi ikke innfridd i treningskampene, men det kan komme seg.
En ting alle skal være bevisste på nå er at KIL driftes svært forsvarlig! Klubben går tilbake til røttene og bygges opp "på nytt" for å sikre solid drift i fremtiden. Hvis KIL klarer seg i Adecco i år, vil KIL ende opp med et sterkt fundament for videre sportslig satsing, som skal bringe oss til Tippeligaen med en sunn økonomi. Rune L. jobber som f.., og Espen N. er en MEGET tydelig leder som overrasket meg positivt i et møte. Vår smale administrasjon er svært sterk og tenker langsiktig. Nå får vi supportere muligheten til å støtte laget 100%, og får slippe å tenke på kriser og økonomi! PS; Det er positivt det!


Har full tiltro til de som drifter klubben og er veldig klar over at det er nødvendig. Samtidig er jeg svært usikker på om det sportslige må lide litt for mye p.g.a. disse tiltakene. Klarer vi både å kjempe om å beholde plassen og etablere en solid økonomisk plattform.

Det siste er dog det viktigste, så jeg kommer ikke til å stille meg i hylekoret dersom vi skulle havne i nedrykssumpa. Så får vi bare håpe at det ikke blir tilfelle.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: KIL DRIFT
PostPosted: 04 Apr 2013, 18:07 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 12 Apr 2010, 18:27
Posts: 1450
Location: Elverum
mikeb wrote:
TT wrote:
Noe kjedelig dette her, men vil komme med noe positivt. Sportslig har vi ikke innfridd i treningskampene, men det kan komme seg.
En ting alle skal være bevisste på nå er at KIL driftes svært forsvarlig! Klubben går tilbake til røttene og bygges opp "på nytt" for å sikre solid drift i fremtiden. Hvis KIL klarer seg i Adecco i år, vil KIL ende opp med et sterkt fundament for videre sportslig satsing, som skal bringe oss til Tippeligaen med en sunn økonomi. Rune L. jobber som f.., og Espen N. er en MEGET tydelig leder som overrasket meg positivt i et møte. Vår smale administrasjon er svært sterk og tenker langsiktig. Nå får vi supportere muligheten til å støtte laget 100%, og får slippe å tenke på kriser og økonomi! PS; Det er positivt det!


Har full tiltro til de som drifter klubben og er veldig klar over at det er nødvendig. Samtidig er jeg svært usikker på om det sportslige må lide litt for mye p.g.a. disse tiltakene. Klarer vi både å kjempe om å beholde plassen og etablere en solid økonomisk plattform.

Det siste er dog det viktigste, så jeg kommer ikke til å stille meg i hylekoret dersom vi skulle havne i nedrykssumpa. Så får vi bare håpe at det ikke blir tilfelle.


All honnør til de som drifter klubben med hard hånd om dagen. Kommer klubben ut av denne sesongen med adeccoplassen i behold, så kan man begynne å legge litt mer ambisiøse sportslige mål senere.

Det er imidlertid viktig at vi supportere ikke blir altfor negative selv om det skulle gå dårlig i år. Vi må vise at vi er lojale og stå på som aldrig før. Sesongen er lang og selv med en dårlig start så kan det gå bra til slutt.

Forza Vinger! :D


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: KIL DRIFT
PostPosted: 04 Apr 2013, 20:14 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 09:45
Posts: 1223
Location: Oslo
Synes også dette virker svært lovende, og for en gangs skyld så er jeg veldig positiv m.t.p økonomien i år og ikke minst de som jobber i administrasjonen. Det eneste problemet jeg ser (og som vi desverre har sett før) er at ting gjøres veldig bra ett år og man får et bra fundament, men så orker ikke de i ledelsen lenger ettersom det tapper for mye krefter og dermed kommer nye personer som ødelegger det gode utgangspunktet. Etter dette skakkjører de klubben på nytt igjen, også er man tilbake på scratch.

Men men....skal ikke være pesimistisk allerede. Jeg krysser fingrene for at dette "prosjektet" vil vare så lenge som mulig og gleder meg til årets sesong :)

_________________
KJÆRLIGHET I RØDT & HVITT
http://www.youtube.com/watch?v=mxUWbiPtVRM
http://www.youtube.com/watch?v=ZVlipIPLxLs


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: KIL DRIFT
PostPosted: 14 May 2013, 12:02 
Offline
Grævling
User avatar

Joined: 12 Apr 2005, 00:24
Posts: 10489
Location: Kongsvinger
KIL opp et hakk på denne FOS-skalaen. Men, forstår jeg dette riktig så har vi altså vært 34 mnd i "Rød kategori" de siste 5 år, og har dermed bare 2 mnd igjen med slik elendighet før NFF tar lisensen. Da er det enda godt vi er i kategorien over, fra 31.12.2012.... men da må vi også bli værende der, eller høyere, i en god stund fremover, før vi igjen tåler å "duppe ned" i "Rød kategori".... HEIA NYSTUEN!!!

http://www.fotball.no/nff/NFF-nyheter/2 ... styringen/

http://www.fotball.no/Documents/PDF/201 ... 2h2012.pdf

_________________
FORZA VINGER!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: KIL DRIFT
PostPosted: 14 May 2013, 12:21 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 28 Mar 2005, 18:28
Posts: 1648
Location: Oslo/Kongsvinger
Betyr dette at Hamkam har dårligere økonomi enn oss?


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: KIL DRIFT
PostPosted: 14 May 2013, 12:33 
Offline
Reserve

Joined: 08 Jan 2010, 09:40
Posts: 178
Raggen wrote:
KIL opp et hakk på denne FOS-skalaen. Men, forstår jeg dette riktig så har vi altså vært 34 mnd i "Rød kategori" de siste 5 år, og har dermed bare 2 mnd igjen med slik elendighet før NFF tar lisensen. Da er det enda godt vi er i kategorien over, fra 31.12.2012.... men da må vi også bli værende der, eller høyere, i en god stund fremover, før vi igjen tåler å "duppe ned" i "Rød kategori".... HEIA NYSTUEN!!!

http://www.fotball.no/nff/NFF-nyheter/2 ... styringen/

http://www.fotball.no/Documents/PDF/201 ... 2h2012.pdf

Hvordan har de kommi fram til at KIL er laget med flest måneder i rød sone? Jeg teller HamKam til sju (noe som skulle være mer enn 36 måneder). Alta har vært i rød sone siste seks perioder (Ranheim siste fem) uten engang å stå på lista av klubber med mindre enn en periode igjen.

Uansett håper og trur jeg at KIL nå har lært og ordna opp, så vi holder oss unna rød sone i lang tid framover.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: KIL DRIFT
PostPosted: 14 May 2013, 12:47 
Offline
Grævling
User avatar

Joined: 12 Apr 2005, 00:24
Posts: 10489
Location: Kongsvinger
Daggers wrote:
Raggen wrote:
KIL opp et hakk på denne FOS-skalaen. Men, forstår jeg dette riktig så har vi altså vært 34 mnd i "Rød kategori" de siste 5 år, og har dermed bare 2 mnd igjen med slik elendighet før NFF tar lisensen. Da er det enda godt vi er i kategorien over, fra 31.12.2012.... men da må vi også bli værende der, eller høyere, i en god stund fremover, før vi igjen tåler å "duppe ned" i "Rød kategori".... HEIA NYSTUEN!!!

http://www.fotball.no/nff/NFF-nyheter/2 ... styringen/

http://www.fotball.no/Documents/PDF/201 ... 2h2012.pdf


Hvordan har de kommi fram til at KIL er laget med flest måneder i rød sone?


Det er vel som med alt annet når det gjelder ting som kommer fra NFF.... klin umulig å fatte noe som helst!

_________________
FORZA VINGER!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: KIL DRIFT
PostPosted: 14 May 2013, 12:57 
Offline
Grævling
User avatar

Joined: 12 Apr 2005, 00:24
Posts: 10489
Location: Kongsvinger
Neil Lennon wrote:
Betyr dette at Hamkam har dårligere økonomi enn oss?


Gudene vet.... denne FOS-modellen tar vel ikke hensyn til alt som utgjør en total økonomisk oversikt, det er vel først og fremst en modell som skal tvinge klubbene til å få bedre samsvar mellom mer vanlige driftsinntekter og driftskostnader, og dermed ikke basere seg så stort på å overleve takket være svært usikkre inntekter fra spillersalg, sponsorer og privatpersoner. Men... det er jo klart at Skamma sliter så det holder de også, kommunen var vel inne og reddet den grønne ræva deres også i høst... til summer langt over det kommunen her har gått inn med de siste årene.

Nå er det vel også slik at så fort du forsvinner ned i 2. divisjon så forsvinner disse "FOS-kravene" fra forbundet, så det er mulig Skamma startet på nytt med blanke ark, i forhold til denne modellen, når de rykket opp igjen fra 2. divisjon for noen år siden.

_________________
FORZA VINGER!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: KIL DRIFT
PostPosted: 14 May 2013, 13:33 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6457
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
Hadde ikke vi en grønn periode i fjor sommer, mente klubben rapportere om det på kil.no?


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: KIL DRIFT
PostPosted: 14 May 2013, 14:41 
Offline
Kaptein
User avatar

Joined: 27 May 2007, 01:09
Posts: 731
Location: Oslo/Sør-Odal'n
mikeb wrote:
Hadde ikke vi en grønn periode i fjor sommer, mente klubben rapportere om det på kil.no?


Vi gikk fra rød til gul. Så var vi nesten konkurs.

http://www.glomdalen.no/kil/article6098541.ece

_________________
Audere est Facere.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: KIL DRIFT
PostPosted: 14 May 2013, 17:32 
Offline
Saftblander

Joined: 08 Jun 2010, 18:57
Posts: 19
Dette blir synsing fra min del, men den FOS-oversikten (side 13 i pdf-dokumentet) viser vel bare hvilken kategori man i gjennomsnitt har ligget i det siste halvåret (eventuelt hvilken kategori man lå i ved slutten av halvåret)? Så hvis f.eks KIL har hatt seks røde måneder et halvår, mens HamKam har hatt fire røde og to gule måneder vil jo begge to ha et rødt halvår, men KIL likevel ha flere måneder. På den måten er det mulig for HamKam å ha syv røde halvår og KIL seks, mens KIL likevel har flere røde enkeltmåneder totalt.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: KIL DRIFT
PostPosted: 14 Jun 2013, 18:53 
Offline
Reserve

Joined: 01 Sep 2009, 20:30
Posts: 161
Dette hører vel ikke direkte inn under temaet "drift", men dette er svært positivt:

http://www.glomdalen.no/sport/article6709924.ece

Endelig ser det ut til at KIL har skjønt at man må være synlige rundt i distriktet for å kunne leve opp til forventningene som "distriktets flaggskip". Det er veldig viktig å ha en langsiktig og strategisk plan når det gjelder identitetsbygging. Det trengs å gjøres en jobb her, og det virker som Rune Lundgren og co. er godt i gang. Det er ingen grunn til at folk fra Eidskog, Grue, Odal, Åsnes osv. ikke skal være KIL-supportere. Det er forferdelig irriterende å se lokale guttunger i Vålerenga-drakt. Her har KIL syndet tidligere ved sin arroganse, men nå ser det ut til at man har en plan.

Mvh.
Petter Nord


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 13 posts ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 57 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group