KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 18 Apr 2024, 06:00

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 102 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Next
Author Message
 Post subject: Spillerstallen 2012
PostPosted: 31 Jan 2012, 19:56 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 09:45
Posts: 1223
Location: Oslo
Hva tenker andre om spillerstallen i år? Den begynner jo å komme på plass.
Jeg synes vårt største problem er at vi har alt for mange like spillere.

Keepere:
Vi har to veldig gode talenter og spesielt førstekeeper Tobias mener jeg er en mann å satse på. Så har han jo også kontrakt ut 2015-sesongen. Jeg har ikke helt forstått om Lindstad er tatt opp på a-laget og har skrevet kontrakt, eller om han fortsatt tilhører b-laget. Hvis førstnevnte er tilfelle, mener jeg at vi er i boks m.t.p keepere.

Forsvar:
Her mener jeg kanskje vårt største problem ligger. Vi har alt for mange midtstoppere og ikke minst alt for mange like midstoppere. Jeg mener at Førsund, Ryen, Joseph, Wigum og Hamzic og er de som bekler rollene best. Allikevel er det viktig med rutine bak der og da er kanskje de to første å foretrekke. Samtidig ville det være katastrofalt å velge disse fremfor spillere som Joseph og Wigum, som jeg mener er alt for gode for å varme benken. Hamzic har jeg selv ikke sett i aksjon, men jeg antar at han allikevel havner bakerst i køen av disse. På sidene har vi Fazlagic på venstre som holder et ok nivå, men ikke noe mer enn det. Det samme gjelder for så vidt Hæstad på andre siden. To helt greie backer.
I tillegg til disse mener jeg Dosso er veldig god som defensiv midtbane, men jeg ser ikke helt hvordan man skal bruke han i en 4-3-3 formasjon. Det må også nevnes at jeg heller ikke har sett Ryen tilbake, og jeg er usikker på om han holder.

Midtbane:
Også her mener jeg vi har et stort problem. Signerer vi P.T.Larsen synes jeg vi har for mange like spillere. Dosso er, som nevnt, en spiller jeg liker veldig godt, men som jeg ikke ser nytten av i formasjonen og spillestilen til Tom. Melgalvis har jeg ikke fått sett, men han er vel best som indreløper? Det samme er vel strengt tatt også Tiller Larsen, og mange mener kanskje Joseph også? Jeg tenker at hvis forskjellen på Melgalvis og Larsen ikke er særlig stor, så bør man ikke signere Larsen. Er han derimot det, bør man signere han og bruke han fast på midten, med Melgalvis som back-up. På kantene mener jeg egentlig bare vi har Aas, men man kan jo kanskje bruke Tiller Larsen der også? En "up-and-coming" Sjøli kan også funke fint som en back-up på midtbanen.

Angrep:
Angrepet vårt er meget godt og jeg liker særlig godt 4-3-3 formasjonen med Tuelo på kanten. Det eneste aberet med KIL-stallen er at både Solum og Moen er litt for like og begge burde spille i midten. Men men, da åpner det seg jo enda mer kriging og kjemping om plassen. Får vi signert El Salvadorianeren Blanco på andre siden, mener jeg at vårt angrep er av de beste i Adeccoen.

Benken:
Resten av stallen er etter min mening ekstremt ung, men jeg må inrømme at jeg liker det litt også. Med Lindstad, Sjøli, Korbøl, Dixon, Skårdal, Rostile og Hansen kan det bli mye bra i tiden fremover. I tillegg er de fleste av dem også lokale gutter :)

Jeg ser for meg denne lagoppstillingen som fast i den kommende sesongen (gitt at vi får inn Larsen og Blanco, samt spiller 4-3-3):

Keeper: T.Johansen

Venstreback: S.Fazlagic
Midtstopper: K.O.Ryen/H.Joseph og A.Førsund
Høyreback: M.Hæstad/E.Hamzic

Venstreflanke: P.T.Larsen
Midtbane: A.Melgalvis/A.Dosso
Høyreflanke: C.Aas

Angrepvenstre: L.Blanco
Midtspiss: A.Moen/M.Solum
Angrephøyre: O.Tuelo

Benken:
Lindstad
Sjøli
Pierau
Wiggum
+ de som ikke velges der jeg har skrevet to spillere.

Så hva synes dere andre? Konklusjonen min er vel at vi har for mange midtstoppere og litt for få alternativer på flankene. Jeg mener definitivt vi bør satse på signaturen til Larsen og Blanco, men da altså forutgitt at de spiller på henholdsvis venstre midtbane og venstre angrep. I tillegg må enten Moen eller Sollum belage seg på å kjempe om fast spilletid på topp

_________________
KJÆRLIGHET I RØDT & HVITT
http://www.youtube.com/watch?v=mxUWbiPtVRM
http://www.youtube.com/watch?v=ZVlipIPLxLs


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Spillerstallen 2012
PostPosted: 31 Jan 2012, 20:24 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3645
Korbøl, Dixon, Skårdal må nok heve seg betraktlig hvis de for være på benken. Tror et par av dem blir utleid for å få mer spilletid. Til noen 2 div lag.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Spillerstallen 2012
PostPosted: 31 Jan 2012, 21:37 
Offline
Spiller

Joined: 13 Apr 2006, 18:03
Posts: 378
Location: kongsvinger
Får Aas mye spille tid har vi et problem! For da har vi ikke mye til midtbane!!

_________________
samma faen


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Spillerstallen 2012
PostPosted: 31 Jan 2012, 21:44 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 12 Apr 2010, 18:27
Posts: 1450
Location: Elverum
Enig i at mange spillere både i forsvar og på midten kan oppfattes som ganske like. Skulle gjerne sett mer variasjon i stallen. Men det er en spennende og ung tropp som for første gang på lenge i all hovedsak har vært klar ganske tidlig.
Har ikke sett noen av de nye spillerne eller evt nysigneringer fra prøvespill. Blir jo spennede å se i morgen om vi får en mellomamerikaner i stallen...

Blir litt svett når jeg tenker på at vi må klare oss uten kjente og kjære som Berg Hansen, Krogh G, Linnes og Guven, men vi får håpe at vi er i rute og kan kjempe i toppen. Hadde jo vært artig med en stabilt god sesong for en gangs skyld :!: :wink:


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Spillerstallen 2012
PostPosted: 31 Jan 2012, 22:26 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 02 Sep 2009, 18:04
Posts: 1962
Ny spiller presenteres på pressekonferanse i morgen kl. 13.30. Spennende :D

http://www.kil.no/nyheter/vis.php?ny=1&id=3707

I tillegg så er jeg så imponert av Jensbys evne til og kommunisere! Veldig uvant :wink:


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Spillerstallen 2012
PostPosted: 31 Jan 2012, 22:48 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3645
Libra wrote:
Ny spiller presenteres på pressekonferanse i morgen kl. 13.30. Spennende :D

http://www.kil.no/nyheter/vis.php?ny=1&id=3707

I tillegg så er jeg så imponert av Jensbys evne til og kommunisere! Veldig uvant :wink:




Er sikkert El Salvadorianeren Blanco :D


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Spillerstallen 2012
PostPosted: 31 Jan 2012, 22:54 
Offline
Reserve
User avatar

Joined: 23 Jun 2009, 14:35
Posts: 158
Petter Tiller Larsen


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Spillerstallen 2012
PostPosted: 01 Feb 2012, 00:00 
Offline
Spiller

Joined: 13 Apr 2006, 18:03
Posts: 378
Location: kongsvinger
Setter en tier på Tiller

_________________
samma faen


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Spillerstallen 2012
PostPosted: 01 Feb 2012, 01:33 
Offline
www.kilsk.com
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 16:04
Posts: 2211
Location: Oslo
Myklebust


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Spillerstallen 2012
PostPosted: 01 Feb 2012, 10:09 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6459
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
Syns ikke det er noe problem at vi har 4 midtstoppere, i en optimal tropp hadde vi hatt 4 bekker, og 4 midtstoppere, nå har vi totalt 7 i forsvar. (8 om vi regner Henry som stopper, og jeg er enig i at han er bedre som stopper enn sentral midtbane. Men det er nok sentralt på midten Nordlie kommer til å bruke ham)
Har ikke sett Hamzic spille så hvorvidt midtstopperne våre er for like vet jeg ikke, men det beste hadde vært om vi hadde hatt to med litt fart i beina. tror ikke forsvaret kommer til å bli vår svakeste lagdel i år. Eneste høyrebekk jeg er litt usikker på, Hæstad er ok, men har ikke så mange offensive kvaliteter og en svak innleggsfot.

Midtbanen er jeg mer usikker på, der har vi mange like spillertyper. Mange ballvinnere, men få som har en følsom fot og kan spille gjennombruddspassninger. Petter Tiller Larsen virket noe mer offensiv enn de øvrige på midten mot Hønefoss og selv om han også var litt lik resten, har jeg troa på ham om han blir signert. I bakhånd har vi Enver Sjølie som virker meget spennende. Noen av unggutta fra i fjor kan kanskje slå til, men Dixon, Korbøl og Skårdal har som mange har nevtn behov for å løfte seg.

Dixon og Korbøl er vel mer angrep enn midtbane og i angrep har vi en solid gjeng i Tuelo, Solum og Moen. Moen er nok tenkt som ving og ikke midtspiss. Men her er vi tynt besatt og bør ha inn en midtspiss som kan konkurerre med Solum.

På keeperplassen så gambler de med Petter Linstad som reserve. Han er en sulten og taltentfull keeper, men har til goder å vise seg frem på dette nivået. Kommer nok inn en keeper til, men neppe før det evt. kommer skader eller man ser at Linstad har for lite ruitne.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Spillerstallen 2012
PostPosted: 01 Feb 2012, 11:23 
Offline
Reserve

Joined: 08 Jan 2010, 09:40
Posts: 178
Keepere:
Syns det er bra og modig at vi ser ut til å satse på disse to unggutta. Selvom Nordlie har uttalt at keeper er neste på lista etter indreløper og kant - hvis det er penger til det.

Forsvar:
Her syns jeg midtforsvaret ser veldig bra ut - selvom det er et poeng at spillertypene kan bli for like. Jeg tror kanskje vi så hva Nordlie tenkte i første treningskamp, med Wigum og Førsund som førstevalg og Ryen som rutinert back-up. Ryen ble i tillegg bytta inn som back, så kanskje han blir sett på som alternativ der også (eventuelt Førsund som har spilt der tidligere (med varierende hell etter hva jeg har skjønt)). Hamzic er sannsynligvis fjerdevalg på stopperplass og dermed kanskje mest aktuell på back. Ble imidlertid litt overrasket over KIL-reportern som sa han måtte heve seg betraktelig for bare å være aktuell for laget.
Hæstad og Fazlagic er to helt ok backer. At Hæstad mangler offensive kvaliteter er jeg ikke helt enig i (for hans skyld bør han helst ha noen da han har spilt hovedsaklig kant tidligere). Innlegga og dødballfoten til Fazlagic blir forhåpentligvis som vanlig viktig. Bak dissa er det imidlertid litt tynt - noen av stopperne må sikkert gjøre vikarjobber som back, samt at Pierau pleier å spille på det sikre.

Midtbane:
I ankerposisjonen mener jeg vi har to av seriens beste spillere (i.e. som passer best som anker i 4-3-3) i Joseph og Dosso. Begge er gode ballvinnere, er bevegelige og har god arbeidskapasitet. I motsetning til flere mener jeg dette er Josephs beste posisjon.
Melgalvis er jeg spent på om tar nivået. Og er han en hodesterk og målfarlig indreløper høres jo det ekstremt lovende ut, da dissa indreløperne gjerne skal komme dundrende inn i boksen. Jeg gjetter også på at Aas er tiltenkt en indrelperrolle (eller kjempe om en) og med litt mer muskler på kroppen kan han lett være den mer kreative av disse. Bare han får spilt fra seg ballen etter et par finter blir det veldig bra. P. T. Larsen er så mange positive til at jeg slenger meg like godt med på bølgen. Med Sjøli (og Diego?) i bakhånd er vi tilstrekkelig forspent her også. Joseph/Dosoo funker sikkert også som back-up i indreløperrollen.

Angrep:
Angrepet ser veldig bra ut. Jeg tror Moen er tiltenkt ene sida, Tuelo får den andre (og de kommer sikkert til å veksle på hvilken side), mens Magnus forhåpentligvis får tillit som spiss. Jeg tror faktisk det er en stund siden Moen spilte fast som midtspiss (for Lørenskog for endel sesonger siden). Det som er bra er at både Moen og Tuelo kan vikariere som midtspiss uten problem, og jeg skjønner derfor tanken om at kant er førstepri. Hvis Léster kommer inn (som tillegg til kantspillern) har vi enda en som kan spille midtspiss og forhåpentligvis kant. Da er vi plutselig sinnsykt godt forspent i angrep. I tillegg har vi Patrick Hansen (som har impoenrt Nordlie tidligere hvertfall), samt Dixon og Korbøl, som up and coming.

Lagoppstilling:
-----------------Tobias---------------

Morten-----Arnar------Gøran-----Samir

-------------Joseph/Dosso------------
------Melgalvis--------Ny(Larsen?)----

Tuelo-------Magnus/Léster(?)----Andreas/Léster(?)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Spillerstallen 2012
PostPosted: 01 Feb 2012, 14:30 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3645
Joseph er god til å vinne baller, men hvis han klarer å treffe en medspiller på 3 av 10 passninger hadde det hvert bra. Hjelper ikke å vinne baller når man ikke treffer en medspiller en eneste gang. Han er mye bedre i forsvaret en på midten.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Spillerstallen 2012
PostPosted: 01 Feb 2012, 14:57 
Offline
Reserve

Joined: 08 Jan 2010, 09:40
Posts: 178
Janko wrote:
Joseph er god til å vinne baller, men hvis han klarer å treffe en medspiller på 3 av 10 passninger hadde det hvert bra. Hjelper ikke å vinne baller når man ikke treffer en medspiller en eneste gang. Han er mye bedre i forsvaret en på midten.

Hvorfor er det bedre å treffe en medspiller 3 av 10 ganger som forsvarer enn som midtbanespiller (ikke at jeg er enig i at det er så skralt)? Joseph viste under Norldies kamper i fjor at han kan spille veldig bra som anker på midten. Det er vel der (midtbanen) han spiller for Tanzania også?

Forøvrig vedlig bra med lengden på kontrakta (tre år) med Myklebust. Får håpe han slår til og trives i Kongsvinger by!

Men da kan samtidig Léster strykes av mulige lagoppstillinger, dessverre. Hadde vært artig med et sør-amerikansk scoop.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Spillerstallen 2012
PostPosted: 01 Feb 2012, 16:27 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3645
I forsvaret ga han ballen en smell oppover. Han mista ballen ofte på midten og laget mange farlige kontringer. Og syns du at 3 riktige passninger er bra av 10 da vet ikke jeg. Dosso er litt bedre der, men ikke mye. Vi trenger en på midten som kan gi de perfekte stikkballene til spissa våres. Og det har vi ikke i dag. Desverre. Myklebust er lik de andre på midten. God til å jobbe hardt. Men det kan jo hende Tom lærer dem hvordan en passningfot skal være. :) Skulle gjerne ha sett Vågan Moen på Kil, men synd han er så dyr


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Spillerstallen 2012
PostPosted: 02 Feb 2012, 01:01 
Offline
Reserve

Joined: 08 Jan 2010, 09:40
Posts: 178
Janko wrote:
I forsvaret ga han ballen en smell oppover. Han mista ballen ofte på midten og laget mange farlige kontringer. Og syns du at 3 riktige passninger er bra av 10 da vet ikke jeg. Dosso er litt bedre der, men ikke mye. Vi trenger en på midten som kan gi de perfekte stikkballene til spissa våres. Og det har vi ikke i dag. Desverre. Myklebust er lik de andre på midten. God til å jobbe hardt. Men det kan jo hende Tom lærer dem hvordan en passningfot skal være. :) Skulle gjerne ha sett Vågan Moen på Kil, men synd han er så dyr

Uttrykte meg litt dårlig. Det jeg mente var at jeg ikke er enig i at han treffer på så lite som 3 av 10 pasninger. Men er enig i at det er kamper der man kan rive av seg hår over endel pasningsfeil. Men det gjelder jaggu ikke bare Joseph. For min del foretrekker jeg at han spiller midtbane, da hjertet sannsynligvis ikke vil gå så langt oppi halsen da han starter med dribleriene sine eller andre halvsjanserier (som det ser ut som det er fra tribuneplass, men som regel går bra). Trur ikke Nordlie baserer så mye av det offensive spillet med stikkere fra midtbanen, og da er det i tilfelle oftere at indreløperne skal stå for de framfor midtbaneankeret (Joseph/Dosso). I mine øyne holder det at ankeret vinner ballen og gir den fra seg til en ledig KIL-spiller.

Myklebust vil spille kant og kjempe om plassen med Moen og Tuelo. Vil si han er mest lik Moen i spillestil med mye hurtighet og gode avslutninger framfor gode innlegg. Tuelo har mer av begge deler.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 102 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot] and 21 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group