KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 10 May 2024, 00:46

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 18 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
PostPosted: 06 May 2012, 11:50 
Offline
Kaptein
User avatar

Joined: 27 May 2007, 01:09
Posts: 731
Location: Oslo/Sør-Odal'n
Dags for runde 5 i 1.div.

Kampen mot skamma er glømt og vi er på ny poengjakt. Nå i hvalfangerby'n. Har har et godt grep om Sandefjord de siste to sesongene, står med fire strake 3poengere mot dom faktisk. Måtte det fortsette ikveld. Sandefjord har åpna sesongen relativt svakt og ligger på 8.plass med 5 poeng, de vil vel gjøre alt for å rette på det. Vi kommer ikke tel å fylle komplett.no arena med grævlinger, meeeeeen noen av oss tar tur'n.

Kjør debatt.

_________________
Audere est Facere.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 06 May 2012, 13:56 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 12 Apr 2010, 18:27
Posts: 1450
Location: Elverum
Jeg føler en større grad av usikkerhet foran denne kampen enn på lenge. Sandefjord er et lag vi har spilt bra mot de siste kampene, samtidig som de nok er svært sugne på å revansjere seg. Tror det blir en jevn kamp. KIL må uansett heve seg og være skjerpet fra start. Hvis ikke blir det vanskelig.
God tur til alle som tar turen nedover. Jeg må prioritere andre ting denne søndagen, men følger med på kil.no.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 06 May 2012, 18:54 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6462
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
Syns 1-0 ikke er rettferdig resultat og at vi har hatt det meste av spillet. En del småstygt spill fra begge sider og en dommer osm ikke har helt kontroll.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 06 May 2012, 19:55 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 09 Apr 2005, 14:47
Posts: 2722
Location: Oslo
Dette var virkelig TAFATT....

Men sånn går det når man ikke ønsker å vinne (ser ihvertfall ikke slik ut).
....Selvom jeg synes vi startet kampen bra.

Flaut å se en dommer som blåser i hytt og pine for alt mulig rart også. MEN, dette gikk stort sett begge veier. Det er absolutt ikke derfor vi taper idag!

_________________
Always red and white


Top
 Profile  
 
PostPosted: 06 May 2012, 19:56 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6462
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
Utrolig at vi ikke klarer å putte en ball i nettmaskene i dag, vi må da ha ballen godt over 60% av kampen. Vi er agresseive, vinner mye ball og kommer oss frem på kantene. Vi mangler guts inne i boksen og burde ha satt inn Solum tidligere.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 06 May 2012, 19:58 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 12 Apr 2010, 18:27
Posts: 1450
Location: Elverum
Som forventet, en jevn kamp. Skuffende at vi ikke skaper mer, men å tape 1-0 for SF er vel ikke krise.

I motsetning til forrige helg er et tap til å leve med for å si det sånn... :? :wink:


Top
 Profile  
 
PostPosted: 06 May 2012, 20:09 
Offline
Forumlegende

Joined: 19 Apr 2006, 12:33
Posts: 4670
Location: kongsvinger
mikeb wrote:
Utrolig at vi ikke klarer å putte en ball i nettmaskene i dag, vi må da ha ballen godt over 60% av kampen. Vi er agresseive, vinner mye ball og kommer oss frem på kantene. Vi mangler guts inne i boksen og burde ha satt inn Solum tidligere.


Helt enig!
Det som er rart er at man har fint passningsspill og klarer da å holde ballen kontrollert innen laget - før en plutselig dunker en lang særs vanskelig ball forover, gjerne da høyt.
Når man spilte kjapt etter bakken gikk det for fort for Sandefjord - så dette er et mysterium.
Med dette spillet kunne man også prøvd å spille seg gjennom i midten mye mer også.

Ja, gutsen i boksen var borte stort sett hele tiden.
Noe annet er at man også nær sagt aldri har noen i returrommet etter egne dødballer!

men få tett det er. 2 poeng fra nr 1 til nr 6.
Vinner man de 2 neste mot Start og Strømmen er alt fryd og gammen igjen.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 06 May 2012, 21:00 
Offline
Trener

Joined: 17 Dec 2007, 12:06
Posts: 851
Location: Oslo
Forstår ikke agrepsformasjonen. Det er for meg ubegripelig at KIL ikke spiller med Solum fra start i midten og Tuelo på kant. Det blir fullstendig feil å ha Solum sittende på benken i kamp etter kamp. Hadde vært bedre å selge han til Ålesund da. Fullstendig ubegripelig.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 06 May 2012, 21:42 
Offline
Spiller

Joined: 13 Apr 2006, 18:03
Posts: 378
Location: kongsvinger
Har Tom noe imot Solum?????!! Må være ekstra frustrerende å være benk sliter på KIL når man kunne vært helt i Ålesund......! Syntes hele greia virker rart...

_________________
samma faen


Top
 Profile  
 
PostPosted: 06 May 2012, 22:04 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 09:45
Posts: 1223
Location: Oslo
Fra tribuneståsted spilte KIL en dårlig 1.omgang og en ok 2.omgang. 1.omgangen var som 1.omgangen mot Tromsdalen og som hele kampen mot kamma. Vi virker tafatte, uengasjerte, halvhjerta og spiller enkelte ganger litt tilfeldig virker det som. Synes vi hever oss betraktlig i andre, men vi er sørgelige effektive og på langt nær krigerske nok. Allikevel....med litt mer flyt i dag burde vi hatt 1-1. Sandefjord imponerte heller ikke. Synes Myklebust og Hæstad var best i dag. I motsetting til mange andre så virket det i alle fall som om de kriget og fakisk ville noe.

For øvrig er jeg spent på hvordans KIL "maksform" egentlig er. Jeg håper at det vi har sett så langt er milevis unna. For til og med det beste vi har sett i år er aaaaaaaaalt for dårlig for noe opprykk...

_________________
KJÆRLIGHET I RØDT & HVITT
http://www.youtube.com/watch?v=mxUWbiPtVRM
http://www.youtube.com/watch?v=ZVlipIPLxLs


Top
 Profile  
 
PostPosted: 06 May 2012, 23:17 
Offline
Trener

Joined: 17 Dec 2007, 12:06
Posts: 851
Location: Oslo
Roffa wrote:
Har Tom noe imot Solum?????!! Må være ekstra frustrerende å være benk sliter på KIL når man kunne vært helt i Ålesund......! Syntes hele greia virker rart...


Dessuten synes jeg Tobias er en bedre keeper enn Kim Deinoff selv om Deinoff har spilt solid burde han ha reddet målet i dag. Frustrerende for Tobias å sitte på benken også, særlig ettersom han signerte langtidskontrakt i fjor.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 07 May 2012, 09:03 
Offline
Reserve

Joined: 08 Jan 2010, 09:40
Posts: 178
Helt enig i at Tobias er en bedre keeper enn Deinoff. Har sett målet fra igår noen ganger nå (fra bedre vinkel enn gårsdagens posisjon på tribuna) og mener det skuddet ikke er utagbart. I det minste burde Deinoff vært myyye nærmere å være på ballen! I det hele syns jeg verken rekkevidden, feltarbeidet eller utspilla til Deinoff er imponerende, selv om han er bra til å posisjonere seg og dermed bli treffi av mange av skuddene som kommer. Veit heller ikke om han er superengasjert og prøver dra med seg de andre (som det nevnes at han gjør i en annen tråd) eller om han mer kjefter på spillerne foran seg (hører ikke hva han gauler under kamp). Men hvis han prøver dra med seg de andre er det rart at Førsund (under kampen mot Sarp) snur seg og ber han roe seg ned...

TIl neste kamp kunne jeg faktisk tenkt meg å se fire nye spillere - Tobias inn for Deinoff, Melgalvis inn for Tiller Larsen (kanskje det bidrar til en nivåhevning på Tiller Larsen tilbake til vinternivået), Patrik Hansen inn for Myklebust (syns det er rart at Nordlie nevner han som en av fem aktuelle angripere uten at han får sjansen i det hele tatt) og Solum inn for Moen (trenger både en som kan ta i mot og holde på ballen på topp, samt pirke inn/banke ballen i mål. Får begge deler med Solum).


Top
 Profile  
 
PostPosted: 07 May 2012, 09:27 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 02 Sep 2009, 18:04
Posts: 1962
Deinoff var nå den eneste som fikk 6 i Glåmdalen i dag... :wink:


Top
 Profile  
 
PostPosted: 07 May 2012, 10:26 
Offline
Reserve

Joined: 08 Jan 2010, 09:40
Posts: 178
Libra wrote:
Deinoff var nå den eneste som fikk 6 i Glåmdalen i dag... :wink:

Har lest "fasiten" til Glåmdalen nå jeg også...

Var Myklebust virkelig dårligere enn alle de andre på laget igår? Uten å nevne navn kommer jeg i farten på minst fire spillere som hvertfall var karakteren dårligere enn han. Er han Glåmdalens nye Kim Holmen, som uansett skal gis dårlig karakter?

Og Tuelo får 4 - jeg syns han var den som ga og forsøkte mest, hadde de andre fullt opp presset hans ville vi muligens vinni ballen høyt i banen langt oftere enn vi gjorde.

At Deinoff får 6'er for å sleppe inn et skudd fra 35 meter, bomme fullstendig ved én anledning i feltet og ved andre anledninger være nervepirrende passiv syns jeg også er rart. Pga. fin tv-redning på den ene headinga og for å stå godt plassert ellers fortjener han 4 eller 5 som de andre også ligger på.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 07 May 2012, 12:04 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3649
Myklebust var vel den eneste av angripspillerne som prøvde noe. Jobba og slet. Så han for min stemme. Tuelo hadde ballen mye, men mista den som regel hver gang. Blir litt ego innimellom. Kan spille ballen litt oftere. Hvis du hører Deinoff er han flink til å dirigere forsvaret og jage dem ut igjen når han skal sette i gang spillett. Tobias er ikke like flink til dette. Men han lærer av å Deinoff han som alle de andre keperne på Kil.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 18 posts ]  Go to page 1, 2  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 24 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group