KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 28 Apr 2024, 16:14

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 
Author Message
PostPosted: 03 Apr 2012, 12:43 
Offline

Joined: 03 Apr 2012, 12:19
Posts: 1
Aksjonen "Folkets spiller" har, etter det jeg har erfart, fått lokalsamfunnet til å stå sammen om å gi Kai Olav Ryen sjansen til å spille årets sesong for KIL. Dette er meget bra for KIL, som får en ekstra spiller, og for området rundt som får en lokal profil på laget. Det er imidlertid noe jeg lurer på, vil vi se en økning i tilskuertallet som følge av at "mannen i gata" har kunnet bidra til å gi KIL en spiller som Ryen? Har man fått en følelse av at man har innflytelse på det som skjer i KIL gjennom denne aksjonen? Slik at lysten til å komme på Gjemselund og støtte laget, men ikke minst "vår egen spiller" Kai Olav Ryen blir større enn den har vært foregående sesonger?

Noen som har tanker rundt dette?


Top
 Profile  
 
PostPosted: 03 Apr 2012, 15:18 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3646
Det kommer ikke noen fler tilskuere nei. De 1500 som har hvert der de siste 20 åra kommer i år også. Har ikke kommet noen fler det året Korbøl-Dixon eller Skårdal på laget. Folk rundt omkring i distriktet er flinke til å rope på lokale spillere, men de kommer ikke allikevel. Hvis Kil hadde fått tak i en ny Riisnæs eller Levernes så kanskje. De gjorde ting med ballen som publikum elsket. Slike typer har vi ikke lenger. Desverre.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 03 Apr 2012, 16:19 
Offline
Reserve

Joined: 01 Nov 2006, 14:57
Posts: 189
Er nok som Janko beskriver. Folkets spiller gir nok ikke noe utslag i publikumsoppmøte, dessverre.
Jf ditt spørsmål om man føler man har fått noen form for innflytelse.
Mitt svar er NEI, overhodet ikke. Her har klubben "laget" et markedstiltak, for å få sponsorer og private til å bidra til kontrakt for en bestemt spiller - I dette tilfelle, Kai Olav Ryen. Dette gir oss tilskuere ikke noe makt. Vi mister bare makten over lommeboka:)

I bunn og grunn vet jeg ikke om jeg stiller meg positiv til et slikt tiltak. Dog hadde det stilt seg i et annet lys, om dette hadde vært en yngre spiller med stort potensial, som allerede ville ha styrket et KIL-lag.
Men med Ryen!?!? Ja - Kai Olav har vært i kil i mange sesonger, og er en bidragsyter i så måte. Men jeg er usikker på hva han har å bidra med rent sportslig sett. Litt i samme båt som Lars Erik Fremming, når han forlot KIL. Også han en lokal gutt, som hadde vært her over mange år. Men sportslig, var avgjørelsen helt korrekt.

Men uansett.. Jeg tror folk er mer opptatt av sportslige resultater. Oppmøtet hadde nok ikke vært stort bedre om vi bare hadde gubb fra Vinger, Eidskog, Kjellmyra og Skarnes..


Top
 Profile  
 
PostPosted: 03 Apr 2012, 16:21 
Offline
www.kilsk.com

Joined: 14 Aug 2011, 18:01
Posts: 627
Location: Bor i Grue gitt!
Hadde folkets spiller gitt os Lionel Messi og Ronaldo hadde det nok kommet fler :P

_________________
Det er i motgang man blir sterkere!


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 263 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group