KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 27 Apr 2024, 11:24

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 548 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 37  Next
Author Message
 Post subject: Ny trener på vei!
PostPosted: 26 Aug 2008, 09:50 
Offline
Forumlegende

Joined: 19 Apr 2006, 12:33
Posts: 4670
Location: kongsvinger
http://www.glomdalen.no/sport/article3742207.ece

Så har man altså gjort noe da.
Men uansett vil alt man gjør sikkert kritiseres.

Men det blir jo spennende å se...

Så får vi også se om spillerne er dugelige, etter de konklusjoner som før er hamret i stein her inne...


Last edited by ivo on 26 Aug 2008, 09:52, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Ny trener på vei!
PostPosted: 26 Aug 2008, 10:02 
Offline
Materialforvalter
User avatar

Joined: 26 Sep 2005, 00:30
Posts: 86
Location: Disi
Tipper Svein Ivar Sigernes. "Kjøp kjapt(?), trygt(???) og billig!
Samma hvem de får inn. Vi møter Flisa neste år likevel...


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Ny trener på vei!
PostPosted: 26 Aug 2008, 10:21 
Offline
Spiller

Joined: 31 Mar 2006, 15:02
Posts: 402
Location: Kongsvinger
Good news!!!!


"– Vi er i samtaler med tre kandidater. Og da snakker vi om personer som allerede har kjennskap til klubben, sier Nysæter."


Da er mine tips;
* Svein Ivar Sigernes
* Jørn Karlsrud
* Even Pellerud (så vidt jeg veit var OL det siste han skulle gjøre som landslagstrener for Canada)

Om det blir Pellerud kan jo det være en grunn til at det skjer først nå, man måtte vente til etter OL.
Personlig håper jeg vel på Karlsrud om mine kandidattips stemmer. Ellers synes jeg Sigers er en god mann! Tror han kan bidra med trygghet, humør og bli en bra leder for de unge gutta.

Uansett er det glimrende at vi nærmer oss en avklaring på trenerspørsmålet.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Ny trener på vei!
PostPosted: 26 Aug 2008, 10:29 
Offline
Trener

Joined: 23 May 2006, 11:37
Posts: 869
Det hadde ikke gjort noe å fått inn en intenationalt kjent trener nei. Blir spennende å se hvilke alternativer det er. Når det ikke er noen av de på lista i avias, tipper jeg det blir en utlending. Tør vi håpe på en skikkelig høvding?

_________________
Lytt til Radio Kongsvingers live overføringer.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Ny trener på vei!
PostPosted: 26 Aug 2008, 10:35 
Offline
Spiller

Joined: 31 Mar 2006, 15:02
Posts: 402
Location: Kongsvinger
Nysæter sier jo det er kandidater som allerede har kjennskap til klubben, så jeg tviler....


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Ny trener på vei!
PostPosted: 26 Aug 2008, 10:38 
Offline
Materialforvalter

Joined: 22 Aug 2008, 16:45
Posts: 71
Spennende! Dette har mange av oss her inne på forumet ventet på, og ikke minst forlangt. Tenk om Nysæter eller Elle hadde slått fast at de jobber med en kortsiktig løsning? Da hadde de fått tillit og respekt – til nå har de høstet noe helt annet.

Dumt å utsette seg for kritikk bare på hemmelighetskremmeri og dårlig kommunikasjon. Navnene kan vi spekulere i, men det viktigste er at det faktisk kommer avløser til Gjemselund nå! Spennende!

_________________
3XO


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Ny trener på vei!
PostPosted: 26 Aug 2008, 10:40 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 28 Mar 2005, 18:28
Posts: 1648
Location: Oslo/Kongsvinger
Faen meg på tide, men jeg er redd det er for sent. Ble virkelig redd etter kampen mot Sundet.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Ny trener på vei!
PostPosted: 26 Aug 2008, 10:41 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 10 May 2005, 16:02
Posts: 2667
Location: Kongsvinger
Tommy Gjerde! :mrgreen:

_________________
Image


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Ny trener på vei!
PostPosted: 26 Aug 2008, 10:41 
Offline
Reserve

Joined: 15 Nov 2005, 01:09
Posts: 106
Mitt tips er Terje Holt!
Han kjenner KIL meget godt, blir sikkert ikke den dyreste, men må avklare dette med sin arbeidsgiver (Sjukehuset). Med Terje får vi 4-4-2. Terje mener nemlig at laget blir best med to rene spisser. Vi blir strammere defensivt og bedre på dødballer. Men gladfotball blir det ikke, men det spiller ingen rolle nå. Nå er kun poeng som varmer en supporters hjerte.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Ny trener på vei!
PostPosted: 26 Aug 2008, 10:43 
Offline
Reserve

Joined: 15 Nov 2005, 01:09
Posts: 106
Tommy Gjerde håper jeg virkelig var ment som en spøk, Korslund? Der er det mye lyd og lite innhold.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Ny trener på vei!
PostPosted: 26 Aug 2008, 10:44 
Offline
Materialforvalter

Joined: 22 Aug 2008, 16:45
Posts: 71
Helt rett Emil:

Poengene teller! Gladfotball kan vente til neste år – helt rett!

_________________
3XO


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Ny trener på vei!
PostPosted: 26 Aug 2008, 10:48 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 11 May 2005, 20:35
Posts: 1387
Location: Nes/Romerike
Ole Oskar Olsen wrote:
Helt rett Emil:

Poengene teller! Gladfotball kan vente til neste år – helt rett!


Det er vel snakk om å ansette en trener på lengre basis en ut sesongen denne gangen? Det blir ikke gladfotball til neste år heller da hvis Terje Holth blir ansatt...

Er Per Brogland ute av bildet?


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Ny trener på vei!
PostPosted: 26 Aug 2008, 11:19 
Offline
Forumlegende

Joined: 19 Apr 2006, 12:33
Posts: 4670
Location: kongsvinger
Ole Oskar Olsen wrote:

1) Spennende! Dette har mange av oss her inne på forumet ventet på, og ikke minst forlangt. Tenk om Nysæter eller Elle hadde slått fast at de jobber med en kortsiktig løsning? Da hadde de fått tillit og respekt – til nå har de høstet noe helt annet.

2) Dumt å utsette seg for kritikk bare på hemmelighetskremmeri og dårlig kommunikasjon. Navnene kan vi spekulere i, men det viktigste er at det faktisk kommer avløser til Gjemselund nå! Spennende!


***
1) Man skal legge merke til at de 2 (+ eventuelle andre) aldri har avvist at man kunne hente inn en på kort sikt, eller på kort sikt konkatinert lengre sikt.

Når man hadde 1 som man vitterlig ønsket for neste år og som kun var aktuell fra sesongslutt, forstår man jo at dette måtte på plass.
Derfor burde det ikke ha vært så vanskelig å skjønne at svar fra TA kunne måtte komme først.
TA har jo gitt klar beskjed til LøvHam at der vik han ikke si noe før utgangen av september.
Her kom man fram til et svar langt tidligere.
Sikkert flere momenter inne her også, men dette er sannsynligvis en del av det.

Det går jo an å jobbe med 2 ting samtidig.
Ansetter man A fra 1.januar ville det påvirket den kortsiktige løsningen på en annen måte enn om A ikke kommer.


2) Det er vel avveininger man har gjort, også med henblikk på alt rundt kandidatene.
At man inne på forumet har kritisert i lange baner har man vel så ikke betraktet som et så sterkt moment at det overskygget måten man jobbet, og dens hensikt.

Vi har vel ingen grunn til å kritisere kommunikasjonen om vi ikke har alle fakta rundt arbeidet, kandidatene etc. på bordet.

Så får de som har kritisert hardest dokumentere utsagn etc. som viser handlingslammelse og udugelighet, hele bildet tatt i betraktning.

I blant har man nærmest følt at enkelte her inne, altfra direkte utsagn om udugelig til vaffelsteiking, nærmest har indirekte ment at man "nærmest motarbeidet klubben" (hermetegn for å vise hyberbolsk utsagn).

Hva var det jeg sa...
Selv når man har gjort noe og nærmest har alt klart, så forflyttes kritikken fra

- å ikke gjøre noe
- til at framgangsmåten har vært feil.

***


Last edited by ivo on 26 Aug 2008, 11:19, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Ny trener på vei!
PostPosted: 26 Aug 2008, 11:50 
Offline
Trener

Joined: 23 May 2006, 11:37
Posts: 869
det landet et helikopter på stadio'n i sta. Kan det være even?

_________________
Lytt til Radio Kongsvingers live overføringer.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Ny trener på vei!
PostPosted: 26 Aug 2008, 11:53 
Offline
Materialforvalter

Joined: 22 Aug 2008, 16:45
Posts: 71
Før Mohn gikk ut i avisa trur jeg ikke det ble jobbet med en kortsiktig løsning. Dette er langt på vei bekreftet av styreleder Elle gjennom at trenerne hadde tillit. Hvorvidt jeg tar feil eller ikke er uinteressant – det er på vei en ny trener ut sesongen, i følge Nysæter. Tidligere har han bekreftet at det er flere navn på blokka for neste sesong. Jeg tolker disse opplysningen dit hen at de faktisk ikke hadde tenkt på en kortsiktig løsning.

Bruk av ordet dårlig kommunikasjon er feil! Det riktige hadde vært å bruke mangelfull – enig der.

Etter at TB fikk fyken var det så langt jeg har forstått og lest planlagt en midlertidig løsning til fotballferien med dagens trener-/ressursteam. Mye har tydet på at dette skulle bli en mer varig løsning denne sesongen.

_________________
3XO


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 548 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 37  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot] and 239 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group