KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 14 Jul 2025, 00:40

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 29 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
PostPosted: 09 Aug 2010, 22:29 
Klubbdirektør

Flere av oss har deltatt i en diskusjon rundt dommeravgjørelser og saksbehandling som har gått i KIL's disfavør denne sesongen. Og vi ble der enige om og forsøke og sette opp en liste over det som har skjedd/ikke skjedd så langt i sesongen. Det er litt av hvert og holde styr på, så det er fint om alle som husker episoder skriver dem i denne tråden.

Fyr løs :!:

Profile  

PostPosted: 10 Aug 2010, 00:23 
Reserve

Saksbehandling: At det tok 100 år å få Sellin klar, og at det kan bli tøft å få godkjent flere spillere enda vi får penger fra investorer.

Ellers er det vel 189 dommeravgjørelser og 204 uflaks-tilfeller som gjør at vi ligger der vi gjør.

Profile  

PostPosted: 11 Aug 2010, 21:19 
Forumlegende

Zecca summerer saksbehandling.

Dommere:
KIL - Viking 1-1, 2.mai.
a) Kim Holmen meies ned på vei igjennom og Vikingspiller skal vises ut tidlig i kampen, men nei da.
Vikingspilleren innrømmer senere at han skulle vært utvist.

b) Da Bobbie felles og får straffe kan keeper godt vises ut.
Men denne er gjenstand for vurdering.

c) Viking har frispark.
Ballen ligger stille.
Fløyta har alle hørt.
Viking sparker ballen noen meter forover (samme som LSK-KIL).
Kai Risholt snapper ballen og skårer.
Dommertufsen annullerer.

Dette kunne og det sistnevnte ville gitt 3 poeng og ikke 1.
Da hadde KIL nå hatt 16 og bare 4 bak kval.

Profile  

PostPosted: 12 Aug 2010, 00:03 
Kaptein

- KIL mot Hønefoss: http://msn.tv2sporten.no/fotball/tippel ... 61359.html

- Start mot KIL: Holmen er igjennom og felles av Goodson som siste mann, men ingenting. Holmen felles også av Høie innenfor 16 m, men får ikke straffe..

Profile  

PostPosted: 12 Aug 2010, 09:14 
Saftblander

Hva f**n er vitsen med denne tråden?!?! Snakk om å grave seg ned i møkka. Skjerp dere folkens, fokuser heller på det positive laget har prestert, og kan prestere framover, i stedet for å sutre over ting vi uansett ikke får gjort noe med. Get a grip!

Profile  

PostPosted: 12 Aug 2010, 09:53 
Saftblander

Prica får straffe på Lerkendal selv om Fejd er halvannen meter unna når han snubler.

KIL skulle vel hatt straffe i cup-kampen borte mot Viking. Hjemme mot Viking ble vel Holmen felt to ganger på vei gjennom. Ingen av gangene blåste dommeren.

Profile  

PostPosted: 12 Aug 2010, 10:57 
Spiller

Bushwacker wrote:
Hva f**n er vitsen med denne tråden?!?! Snakk om å grave seg ned i møkka. Skjerp dere folkens, fokuser heller på det positive laget har prestert, og kan prestere framover, i stedet for å sutre over ting vi uansett ikke får gjort noe med. Get a grip!

kan være greit med en slik tråd for å få ut litt frustrasjon over ting som ikke har gått vår vei...men jeg er enig. Best å holde fokus på det positive - og støtte gutta mot videre spill i TL!

Profile  

PostPosted: 12 Aug 2010, 11:17 
Klubbdirektør

Det er ikke for og få ut frustrasjon, men for og få en oversikt over om det er så ille som vi tror. Og hvem vet om vi ikke en dag stiller hos NFF med hele lista :mrgreen: Vi må tørre og dvele ved det som er negativt også. Eller skal man bare la humla suse? Hvis det er slik at NFF forskjellsbehandler lagene i TL grovt ja, til og med så grovt at man blir direkte forhindret i et videre liv der, så synes jeg det er greit at man er klar over det, og ikke lever i en innbilt tro på at ting er bedre enn de er. Hva man får gjort med det, er jo en helt annen sak.

Jeg har i hvert fall vært så naiv at jeg ikke trodde dette var tilfelle, så det har egentlig vært et lite sjokk for meg og oppdage det.

Last edited by Libra on 12 Aug 2010, 11:20, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 12 Aug 2010, 13:06 
Reserve

Enig med Bushwacker, meningsløs tråd. Dommer avgjørelser har ikke noe med at NFF ikke vil at vi holde oss i TL, kall meg gjerne naiv. Men mener dere seriøst at dommere har fått beskjed om at de må dømme så mye mot KIL som mulig?? Nei, tror nok Henning Berg også føler seg dømt bort og NFF vil vel ikke ha bort LSK også? Og grunnen til lang saksbehandling kan KIL egentlig skylde seg selv for, her må vi vel heller takke mr Mohn for at vi i det hele tatt har fått lov til å spille i TL. (dette visste alle som har fulgt med litt på NYE lisensregler FØR sesongen startet)

Ok, ja også jeg synes det er rart at når man viser til at det finnes penger(fra investorer) at det ikke skal gå litt raskere. Men det er vel akkurat fordi at det er fra investorer og ikke egenkapital som gjør at det tar tid. Vi er jo satt under administrasjon og da må et organ gå igjennom alt av våres økonomi, selv om vi har lite budsjett tar det sikkert lenger tid enn 1 dag...

Eneste jeg ser som er/har vært negativt i år er at ikke folk møter opp på Gjemselund og alle brente sjanser. Og dette er noe vi KAN gjøre noe med så fokuser heller på det... Tony tar seg av det å sette sjanser og så får det bli opp til alle oss som er positive til KIL å få med flere på kamp! :)

Last edited by Erik B on 12 Aug 2010, 13:08, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 12 Aug 2010, 13:20 
Klubbdirektør

Ja, det er kanskje meningsløst med en slik tråd. Men samtidig så synes jeg det er meningsløst at man bare godtar det som skjer. Slik har det vært på Kongsvinger i alle år....man står med lua i hånda. Selv om jeg registrerer at Tony er litt friskere i kanten enn det som har vært vanlig, når det gjelder det og si i fra. Og det er jo nettopp fordi ingen reagerer/sier noe at det er mulig og holde på sånn. Og ja, jeg tror faktisk at det finnes en stilltiende avtale om at det er like greit at slike lag som vårt ikke befinner seg i TL, og at man håndterer kamper og andre ting deretter. Ikke en bevisst plan/strategi, men en felles forståelse fra alle involverte om hva som er "best" for fotballen i Norge, og hvem som skal representere den.

Profile  

PostPosted: 12 Aug 2010, 13:21 
Saftblander

Erik B wrote:
Eneste jeg ser som er/har vært negativt i år er at ikke folk møter opp på Gjemselund og alle brente sjanser. Og dette er noe vi KAN gjøre noe med så fokuser heller på det... Tony tar seg av det å sette sjanser og så får det bli opp til alle oss som er positive til KIL å få med flere på kamp! :)

Ord!

Profile  

PostPosted: 12 Aug 2010, 14:22 
Spiller

Quote:

Vi er vinger, vi er vinger......KONGSVINGER!!! :D

Profile  

PostPosted: 12 Aug 2010, 14:48 
Klubbdirektør

Da burde det hvert mange klubber i eliten som heller ikke skulle fått kjøpt spillere i 2010 da. Bare å titte litt her det http://www.dagbladet.no/2009/04/03/spor ... n/5611363/

Profile  

PostPosted: 12 Aug 2010, 14:49 
Reserve

Er uenig i at de står med lua i hånda! Men synes da Morten Kristiansen var litt defensiv i en kommentar i Glåmdalen: KIL vil aldri ha råd til en keepertrener som tjener 200-300 000,-. Aldri skal vel man aldri si i denna bransjen, vet jo aldri om det plutselig dukker opp en ny danske, nye bedrifter og mye mer aktitvitet på SIVA og ellers i Vinger, elr svenske, eller en "gammel" danske... :wink:

Vi har dessverre ikke penger nå og derfor er det som det er. At 1500 møter opp på kamp er en stor grunn til at vi ikke har det. Greit nok at vi i ikke har gjort det så bra, men det er jaggu stusslig holdning og viser at Kongsvinger igjen en blottet for engasjement og ønske/tro/håp om at det faktisk kan gå. Flaut at det er under 3000 på kamp synes jeg.

Andre klubber som har nesten samme forutsetninger som oss klarer da å ha et større budsjett og lite problemer med overganger fordi de har god støtte av sin region.

Profile  

PostPosted: 12 Aug 2010, 15:03 
Klubbdirektør

Erik B wrote:
Er uenig i at de står med lua i hånda! Men synes da Morten Kristiansen var litt defensiv i en kommentar i Glåmdalen: KIL vil aldri ha råd til en keepertrener som tjener 200-300 000,-. Aldri skal vel man aldri si i denna bransjen, vet jo aldri om det plutselig dukker opp en ny danske, nye bedrifter og mye mer aktitvitet på SIVA og ellers i Vinger, elr svenske, eller en "gammel" danske... :wink:

Vi har dessverre ikke penger nå og derfor er det som det er. At 1500 møter opp på kamp er en stor grunn til at vi ikke har det. Greit nok at vi i ikke har gjort det så bra, men det er jaggu stusslig holdning og viser at Kongsvinger igjen en blottet for engasjement og ønske/tro/håp om at det faktisk kan gå. Flaut at det er under 3000 på kamp synes jeg.

Andre klubber som har nesten samme forutsetninger som oss klarer da å ha et større budsjett og lite problemer med overganger fordi de har god støtte av sin region.

Enig med deg i alt det der, Erik. Det er flaut, pinlig og trist at det møter så få på kamper. Allikevel så er det jo ingenting som trekker mer mennesker på arrangementer i Kongsvinger. Rådhusteateret har jo f.eks. problemer med å fylle salen nesten uansett hvem de frister med av artister. Men de tingene du nevner er de konkrete tingene som alle kan se og registere, og som kan ødelegge for KIL. Jeg er nesten mer bekymret for alt det som ikke er så tydelig og synlig.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 29 posts ]  Go to page 1, 2  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]