KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 20 Apr 2024, 16:12

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 40 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next
Author Message
PostPosted: 03 Jul 2010, 09:04 
Offline
Forumlegende

Joined: 19 Apr 2006, 12:33
Posts: 4670
Location: kongsvinger
Glåmdalenpapirblekka tipper (og har hatt mest riktig i det de sier slik):

Myhre
Cruz - Joseph -Frejd - Håkonsen
Berg Hansen - R Risholt - Torp
Guven - K Risholt - Tuelo


Top
 Profile  
 
PostPosted: 03 Jul 2010, 09:34 
Offline
Forumlegende

Joined: 27 Mar 2005, 11:54
Posts: 4419
Location: Gjemselund
Å så flott med litt "normal" fotball igjen.

Sterkt lag. Konkurrane om plassene igjen. God fysisk form, Skadene slipper taket. Og gode gamle R Risholt tilbake sentralt, han drar seg vel veldig mot helt skadefri nå?

Føler på meg at Brann kommer til å stå enda lenger nede i gjørma etter denne helga her.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 03 Jul 2010, 10:27 
Offline
Forumlegende

Joined: 19 Apr 2006, 12:33
Posts: 4670
Location: kongsvinger
Uhyre viktig kamp.
Vinnes denne passerer man Brann, men med tap er man 5 poeng bak.
Dessuten, Hønefoss har hjemme mot uhyte bortesvake Godset, og tar fort en sier der hjemme.

Vi får fort dette etter kampene
Haugesund 18
Molde 16
Kil 14
Hbk 14
Brann 13
sandefjord 6

worst case
haugesund 20
molde 19
brann 16
hbk 14
kil 11

huff - gleder og gruer seg til morgendagens kamp.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 04 Jul 2010, 15:59 
Offline
Forumlegende

Joined: 19 Apr 2006, 12:33
Posts: 4670
Location: kongsvinger
Imponerende interesse foran årets viktigste kamp...


Top
 Profile  
 
PostPosted: 04 Jul 2010, 16:15 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 02 Sep 2009, 18:04
Posts: 1962
Ja, det er merkelig. Men jeg ser at det er det samme på Brann-forumet. De laget ikke kamptråd før i dag...Og det skyldes på at VM tar alt som er av energi/fotballinteresse om dagen.

Jeg går nå som vanlig her og virrer og venter på at tida skal gå :wink: Og gleder meg!


Top
 Profile  
 
PostPosted: 04 Jul 2010, 20:30 
Offline
Forumlegende

Joined: 27 Mar 2005, 11:54
Posts: 4419
Location: Gjemselund
Har vært på flere forelesninger med Terje Holt der han har tatt for seg forsvarspill. Jeg tror det var han som var opphavet til følgende utsagn vedrørende 1. forsvarrrollen: "Press er spurt"

Men han fikk det ikke inn i hodet til a-laget.....

Har ellers ingen kommentar om kampen. Ekte vinnere reiser seg. Bring on Godset.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 04 Jul 2010, 21:10 
Offline
Forumlegende

Joined: 19 Apr 2006, 12:33
Posts: 4670
Location: kongsvinger
Til slutt ble det virkelig ille.

0-1.
ved kårneren står 3-4 Brannspillere helt alene like innenfor eller på 16-meteren.
Etter klareringen står fortsatt 3 helt alene - inklusive målskåreren.
Til og med på løkka innså man viktigheten av returer.

Dommeren var fæl.
KIL bør kunne få 2 straffer i første omgang.
De fleste dommere er som så mange andre - en gjeng spyttslikkere - og dømmer ut fra dette intuitivt annerledes for store klubber vs små klubber.
Det er ikke lett å være dommer, og flere burde fulgt mitt eksempel om å ikke være det...
Do you read me Hafsås?

***
på 0-2 i 2.omgang ligger jo Brann med alt i forsvar.
Da er det ikke lett, men hvorfor i all verden skal nesten alle angrep gå via nærheten av kårnerstolpområdet?
gang på gang klumpet man seg sammen på siden, men det var kjemisk fritt for rødt i midten rundt 16-meteren.
Angrep etter bakken i midten i slike situasjoner er ofte noe som er veldig farlig (jamfør Vest-Tyskland på 1970-tallet.).
Noe kom dog, men fra siden ble det ufarlig.

***
Men alt koker ned til at Brann teffer mål, mens Guven skyter i bakken og over, og K Risholts gode går like utenfor.
Og Opdahl redder Tuelos gode i 1.omgang.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 04 Jul 2010, 21:10 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6459
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
Uff, er det nødvendig å gi fra seg initatitivet på den måten. I første omgang holder vi Brann gått unna og vinner det mesta av dueller, men selvfølgelig skal de få en heldig scoring på sin andre sjanse i kampen. Syns forsvaret jobber bra helt til tabben som gir 2-0. Bobbie spiller bedre enn på lenge. Kai Risholt har en vanskelig jobb på topp og ofte to av midtstopperne til Brann i ryggen så får han tatt i mot og gjort noe med ballen. Midtbanen sliter med å komme godt med i kampen, Roger er ikke helt i matchform og Ørjan og Calle bruker unødvendig lang tid til å få levert fra seg ballen. Litt for mye kosing med ball og lite presise fremspill. Kantene får ikke til så mye Güven forsøker, Tuelo forsvinner litt, men har i hvertfall ett par ok sjanser.
2 omgang er ett langt gjesp og vi har gitt fra oss alt initativet vi hadde i store deler av første omgang, lyspunktet må være at Niang kommer inn og spiller ganske bra, vinner alle dueller og ikke mange cm. fra scoring.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 04 Jul 2010, 21:17 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6459
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
Jeg hadde gått når Niang bommet på straffe, godt jeg ikke så den for da hadde jeg vært enda mer skuffa nå... :roll:


Top
 Profile  
 
PostPosted: 04 Jul 2010, 21:46 
Offline
Kaptein

Joined: 16 Oct 2009, 15:18
Posts: 679
hvorfor tok egentlig niang straffa? har aldri sett han skutt bra jeg.

men en klassespiller på hode da ;)

_________________
forza vinger


Top
 Profile  
 
PostPosted: 04 Jul 2010, 22:24 
Offline
Forumlegende

Joined: 19 Apr 2006, 12:33
Posts: 4670
Location: kongsvinger
HeiHei wrote:
1. hvorfor tok egentlig niang straffa? har aldri sett han skutt bra jeg.

2. men en klassespiller på hode da ;)


Tja, si det, men det virket som om han var ganske klar og bestemt på det.
Tuele ville vel ellers tatt den.

Ja, men slik det utartet seg bør innleggene da slås slik at han kan utfordrehelt inne mot mål.
Nå blir det stusser til ingen...


Top
 Profile  
 
PostPosted: 05 Jul 2010, 01:43 
Offline
Grævling
User avatar

Joined: 12 Apr 2005, 00:24
Posts: 10489
Location: Kongsvinger
mikeb wrote:
... Kai Risholt har en vanskelig jobb på topp og ofte to av midtstopperne til Brann i ryggen så får han tatt i mot og gjort noe med ballen..


Kai vinner mye på hodet i dag også, men hva hjelper nå det? Det er INGEN som går på løp i bakrommet når han går opp i duell. Dette gir meg gufs fra fortiden, på slutten av 90 tallet bestod angrepet til KIL stort sett av en lang mann som skulle stusse baller videre, men ikke en jævel kom på løp.... hva er da poenget?

Jeg fatter rett og slett ikke noen ting av angrepspillet til KIL. Er det noen plan over hva de skal gjøre når de går i angrep? Vet spillerene hva de skal gjøre? Er det trent inn noen formasjoner? For meg virker det til at det meste bare går på tilfeldigheter. Det sies også at vi spiller 4-3-3, men så jævlig lavt som de kantene på topp ligger så blir det vel mer 4-5-1, og slik har det vært i hele år, en vanlig kantspiller som kommer seg ned til hjørnet for å legge inn er jo helt fraværende i KIL p.t. Tuelo drar seg alltid innover i banen når han mottar ballen, og Tuelo har ikke fart nok til å komme seg fri. Nei.... nå får de la Linnes få prøve seg fra start på en av flankene, han er i det minste utpreget kantspiller med potensial til å kunne komme seg fri utpå kanten.

Ellers har jeg hørt at det kan være lurt å ha noe folk inne i feltet når først ballen havner der inne. På KIL så er det stort sett bare Kai som befinner seg der når ballene kommer. Han står virkelig på for tiden, løper og kjeper som en løve, men det er jo ikke mulig å regne med at han alene skal kunne ta ned en ball og finte bort en hel forsvarsrekke alene. Skal vi score mål må vi ha mer folk inn i feltet.... for faen!!! ;-)

_________________
FORZA VINGER!


Last edited by Raggen on 05 Jul 2010, 02:10, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
PostPosted: 05 Jul 2010, 01:50 
Offline
Kaptein
User avatar

Joined: 28 Mar 2005, 15:04
Posts: 731
Location: Hvem leder, Og hvordan leder man gutta til seier!!!
Raggen wrote:
mikeb wrote:
... Kai Risholt har en vanskelig jobb på topp og ofte to av midtstopperne til Brann i ryggen så får han tatt i mot og gjort noe med ballen..


Kai vinner mye på hodet i dag også, men hva hjelper nå det? Det er INGEN som går på løp i bakrommet når han går opp i duell. Dette gir meg gufs fra fortiden, på slutten av 90 tallet bestod angrepet til KIL stort sett av en lang mann som skulle studde baller videre, men ikke en jævel kom på løp.... hva er da poenget?

Jeg fatter rett og slett ikke noen ting av angrepspillet til KIL. Er det noen plan over hva de skal gjøre når de går i angrep? Vet spillerene hva de skal gjøre? Er det trent inn noen formasjoner? For meg virker det til at det meste bare går på tilfeldigheter. Det sies også at vi spiller 4-3-3, men så jævlig lavt som de kantene på topp ligger så blir det vel mer 4-5-1, og slik har det vært i hele år, en vanlig kantspiller som kommer seg ned til hjørnet for å legge inn er jo helt fraværende i KIL p.t. Tuelo drar seg alltid innover i banen når han mottar ballen, og Tuelo har ikke fart nok til å komme seg fri. Nei.... nå får de la Linnes få prøve seg fra start på en av flankene, han er i det minste utpreget kantspiller med potensial til å kunne komme seg fri utpå kanten.

Ellers har jeg hørt at det kan være lurt å ha noe folk inne i feltet når først ballen havner der inne. På KIL så er det stort sett bare Kai som befinner seg der når ballene kommer. Han står virkelig på for tiden, løper og kjeper som en løve, men det er jo ikke mulig å regne med at han alene skal kunne ta ned en ball og finte bort en hel forsvarsrekke alene. Skal vi score mål må vi ha mer folk inn i feltet.... for faen!!! ;-)



AMEN :twisted:

_________________
EN SKOG! ETT LAG!
FORZA VINGER!


Top
 Profile  
 
PostPosted: 05 Jul 2010, 09:09 
Offline
Kaptein

Joined: 16 Oct 2009, 15:18
Posts: 679
Savner Randall Brenes :(

_________________
forza vinger


Top
 Profile  
 
PostPosted: 05 Jul 2010, 09:30 
Offline
Saftblander

Joined: 19 Apr 2005, 17:01
Posts: 34
Location: Oslo
To spørsmål:

1. Var Gustavsson og Eide strålende fornøyd med det som ble prestert i de første 80 minuttene? Hvis ja, så er det grunn til å bli ekstremt bekymret. Hvis nei, så er det grunn til å spørre seg hvorfor i huleste det ikke blir gjort forandringer tidligere.

2. Gitt at trenerteamet mener Niang og Holmen kan forandre matchbildet (noe man jo må tro når de tross alt blir byttet inn), hva tror de at de kan få bidratt med/endret på 8-9 minutter som de ikke ville klart på en drøy halvtime eller mer?

Jeg synes oppriktig synd på de spillerne som varmer opp i en hel omgang, men ikke kommer inn til tross for at laget ikke fungerer i det hele tatt. Man trenger ikke hovedfag i verken psykologi eller fotball for å skjønne at det går utover motivasjonen.

Det var mange som skuffet idag, men ingen mer enn trenerteamet.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 40 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 44 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group