KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 27 Apr 2024, 19:28

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 67 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
Author Message
PostPosted: 15 Apr 2010, 09:43 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 02 Sep 2009, 18:04
Posts: 1962
Ja, men de skal jo ikke få lov til å overta vår hjemmearena :wink:


Top
 Profile  
 
PostPosted: 15 Apr 2010, 10:48 
Offline
Reserve

Joined: 28 Nov 2008, 12:41
Posts: 206
Nei, de skal ikke det. Så derfor må hele gjemselund ta ansvar. Vi har plass til 200 på felt J, Kanari var 600... do the math. I tillegg er de som Raggen og Neil nevner en av de 3 beste supporterklubbene i Norge. Har absolutt noe å lære av dem i forhold til å synge hele kampen. Var absolutt godkjent fra våres side i går og den "nye" ståtribuna var også litt med. Men mangler da resten av stadion som er KIL supportere. Skjønner jo at ikke alle gidder å være med på alt, men 1 gang i hver i omgang burde det være mulig for hele stadion å bidra med litt stemme og ikke bare klapping. Da skal 3400 høres bedre enn 600.... :P

_________________
Samme hva som skjer så vil vi alltid følge deg, du er det vakreste du er det eneste for meg!


Last edited by Erik B on 15 Apr 2010, 10:50, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
PostPosted: 15 Apr 2010, 11:28 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 02 Sep 2009, 18:04
Posts: 1962
Enig med deg i det, Erik. Det er hele stadion sitt ansvar. Men det er ikke så lett for trauste Glåmdøler å slå seg løs, ser det ut til. Bare når det scores :D

Kroppsvisitering på Gjemselund? Det har jeg aldri opplevd før kampen i går :shock:


Top
 Profile  
 
PostPosted: 15 Apr 2010, 12:13 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 27 Mar 2005, 18:27
Posts: 2042
Location: Kongsvinger
Nå var ikke jeg på kampen i går, så jeg kan bare uttale meg på generell basis.

Man kan ikke sammenligne KIL supportere og LSK supportere.
Ja vi er landets eldste supporterklubb, men vi har aldri vært fler og bedre enn det vi er nå.
Enkelt og greit.

Nå får vi besøk av LSK og VIF som har vært de to største og beste supportergruppene i Norge, som også var store på midten av 90-tallet med bøfla og apeberget, da supporterkultur i utgangspunktet ikke var noe tema i Norge.

At KIL SK i dag fyller et felt med over 200 mann i dag, er intet annet en veldig bra. Hadde du sagt dette til meg på 90 tallet og egentlig så sent som noen få år siden, så hadde jeg trudd at du var rar!

KIL SK med Raggen i spissen har hatt en enorm utvikling. En utvikling som kanskje er større enn den Klanen og Kanarifansen har hatt med tanke på hva slags tradisjoner man har hatt på Gjemselund.

Et fast uttrykk før i tiden fra diverse medier var at man kunne høre "knappnålen falle på Gjemselund".
Gjemselund besto av klapping på cornere og pinlige supporterinndelinger (KIL SK, felt F )

Idag har vi en bra syngende supporterklubb i TL-sammenheng. Det har vi aldri vært i nærheten av før. Vi er bedre enn flere andre supporterklubber (Tromsø, Sandefjord, Hønefoss, og spørr du meg, IK Start)

De senere årene har andre supporterklubber blitt imponert over lydnivået hos oss, og det er jeg enig i. Vi høres ganske bra, både borte og hjemme. Borte mot AaFK 2006 spilte vi en kamp uten betydning for plassering. Da var vi mellom 20 og 30 mann som hadde tatt turen. Tilbakemeldingen fra Stormen var at de aldri hadde hørt noen så godt mtp antall bortesupportere.

Jeg trur at vi kan vokse ytterligere. Flere nye sanger, litt morsommere på feltet i forbindelse med hopping og nå den nytenkingen av TIFO trur jeg kan lokke enda flere til feltet.

_________________
Sterk i medgang - lojal i motgang!


Top
 Profile  
 
PostPosted: 15 Apr 2010, 12:41 
Offline
Grævling
User avatar

Joined: 12 Apr 2005, 00:24
Posts: 10489
Location: Kongsvinger
1892 wrote:
De senere årene har andre supporterklubber blitt imponert over lydnivået hos oss, og det er jeg enig i. Vi høres ganske bra, både borte og hjemme. Borte mot AaFK 2006 spilte vi en kamp uten betydning for plassering. Da var vi mellom 20 og 30 mann som hadde tatt turen. Tilbakemeldingen fra Stormen var at de aldri hadde hørt noen så godt mtp antall bortesupportere.


Noe jeg har merket meg i år rundt på diverse forum er at andre faktisk er ganske overrasket over antallet supportere fra Vinger som dukker opp på bortekamper, og da på feltet til bortesupportere. Er jo alltids noen som nekter plent å stå sammen med oss og kjøper seg plasser andre steder på tribunen.

Men så langt i sesongen har vi faktisk overgått mange andre, som i utgangspunktet er mange fler enn oss, når det gjelder å møte opp på bortekamper..... hadde bare folk i tillegg blitt litt flinkere til å bli med bussene våre ;-)

Hønefoss hadde vel ca 40 stk på bortesupporterfeltet når de spilte bortekamp mot LSK.... det er jo smått utrolig, en reise på 5-6 mil :shock:

Vi var ca 330 stk i Drammen, og 250 på Hønefoss.... de har en vei å gå på Hønefoss, hjelper ikke stort at de tøffer seg med å gi oss en kylling-finger :lol:

_________________
FORZA VINGER!


Top
 Profile  
 
PostPosted: 15 Apr 2010, 13:51 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 28 Mar 2005, 18:28
Posts: 1648
Location: Oslo/Kongsvinger
Vi fyller supporterfeltet og syngingen er stort sett bra og samstemt, spesielt på hjemmebane. Utfordringen blir å få med andre deler av tribunen til å synge. Vi får med oss en liten gjeng på nye sittetribunen til å skrike et par strofer, og det funker bra. Men utfordringen, slik jeg ser det blir å dra med ståtribunen en liten spyttklæsje fra supporterfeltet. Kanskje vi skal forsøke å samle noen folk til å infiltrere ståtribunen og synge når supporterfeltet synger.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 15 Apr 2010, 13:57 
Offline
Reserve

Joined: 14 May 2009, 11:01
Posts: 188
Til alle dere som klager over at dere ikke hører supporterne: PELL DERE PÅ SUPPORTERFELTET :D

Og kampen igår var fantastisk, årsbeste synes jeg. Vi blir litt slitne i 2. omgang, men vi spiller ball og skaper sjanser via det. Fantastisk. Slik må vi fortsette :)


Top
 Profile  
 
PostPosted: 15 Apr 2010, 15:31 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 09:45
Posts: 1223
Location: Oslo
Utrolig imponert (selv om jeg egentlig visste hva som ventet) av Kanari-fansen i går. Det gjelder det lydmessige, men også ikke minst det visuelle.

En artig ting som man kanskje kan lære av, er at de hadde tre forsangere fordelt nederst med ansiktet vendt opp mot supporterne. De var fordelt til henholdsvis høyre, midten og venstre.

Tror faktisk den lille detaljen kan endre mye. Den får folk som holder kjeft på feltet til å bidra enda mer, og det vil også føre til at vi slipper at det startes hundrevis av sanger av folk som IKKE skal starte sangene.

Bare et forslag selvfølgelig

_________________
KJÆRLIGHET I RØDT & HVITT
http://www.youtube.com/watch?v=mxUWbiPtVRM
http://www.youtube.com/watch?v=ZVlipIPLxLs


Top
 Profile  
 
PostPosted: 15 Apr 2010, 15:36 
Offline
Grævling
User avatar

Joined: 12 Apr 2005, 00:24
Posts: 10489
Location: Kongsvinger
Du som er sjæf, bare å kjøre igang det ;-)

.... eneste "krav" jeg har er at de som får disse oppdragene ikke skal være DRITA! Orker ikke kjøre KÅÅÅÅÅM IGJEEEEEEEN VIIIIIINGEEEEEER konstant i 2 X 45 ;-)

_________________
FORZA VINGER!


Top
 Profile  
 
PostPosted: 15 Apr 2010, 17:51 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 09:45
Posts: 1223
Location: Oslo
Vanskelig nok å få to forsangere i det hele tatt, men jeg jobber med saken. Skal prøve å få til noe sånt :)

edit: Kan jo også legge til at det er et par småting som "kreves"
1.Som Raggen nevner: En forsanger kan ikke være mongodritings.
2.Må ha en ok stemme som høres og gjerne litt gehør så man ikke legger sangene altfor høyt eller lavt.
3.Kunne variere sangene, samt vite hvilke som kan og bør synges til en hver tid.
4.Være på de fleste kampene

_________________
KJÆRLIGHET I RØDT & HVITT
http://www.youtube.com/watch?v=mxUWbiPtVRM
http://www.youtube.com/watch?v=ZVlipIPLxLs


Last edited by A4Tech on 15 Apr 2010, 17:54, edited 2 times in total.

Top
 Profile  
 
PostPosted: 15 Apr 2010, 18:02 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 27 Mar 2005, 18:27
Posts: 2042
Location: Kongsvinger
A4Tech wrote:
Utrolig imponert (selv om jeg egentlig visste hva som ventet) av Kanari-fansen i går. Det gjelder det lydmessige, men også ikke minst det visuelle.

En artig ting som man kanskje kan lære av, er at de hadde tre forsangere fordelt nederst med ansiktet vendt opp mot supporterne. De var fordelt til henholdsvis høyre, midten og venstre.

Tror faktisk den lille detaljen kan endre mye. Den får folk som holder kjeft på feltet til å bidra enda mer, og det vil også føre til at vi slipper at det startes hundrevis av sanger av folk som IKKE skal starte sangene.

Bare et forslag selvfølgelig


Tanken er jævelig god. Problemet er at folk, inklusiv meg, også vil få med seg kampen.
Løsningen for vår del trur jeg kan være å skrive på en del stoler "Forsangere" slik at man får samlet disse.
For et av problemene er jo at forsangerne blir spredt...

_________________
Sterk i medgang - lojal i motgang!


Top
 Profile  
 
PostPosted: 15 Apr 2010, 18:09 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 09:45
Posts: 1223
Location: Oslo
Ja, det skjønner jeg veldig godt :). Er vel derfor det sies at forsangerne nesten er en egen rase ;p. Mange forsangere i andre supporterklubber (f.eks i kanari-fansen) får jo nesten ikke med seg et eneste minutt av kampen i og med at man står med ryggen til og fokuserer mer på synginga.

Så man MÅ jo på død og liv ikke stå der nede med ryggen i mot, og dette med å "skrive" på stolene er jo også en ting som helt klart kan funke. En megafon, særlig på bortekampene, hadde sikkert heller ikke vært helt feil.

Uansett...først må man få tak i nye forsangere nå som dere (desverre) ikke er det lenger :(

_________________
KJÆRLIGHET I RØDT & HVITT
http://www.youtube.com/watch?v=mxUWbiPtVRM
http://www.youtube.com/watch?v=ZVlipIPLxLs


Top
 Profile  
 
PostPosted: 15 Apr 2010, 18:19 
Offline
Forumlegende

Joined: 27 Mar 2005, 11:54
Posts: 4419
Location: Gjemselund
A4Tech wrote:


Uansett...først må man få tak i nye forsangere nå som dere (desverre) ikke er det lenger :(


:shock: Sier du nå¨at ErikB og 1892 ikke leder an lenger? Bedre enn disse finnes ikke, de er helt råe på timing. Selv om jeg var sliten halvveis inn i de 7 startminuttene av siste hjemmekamp. (7 minutter med konstant synging). Det er altfor mange "wannebe forsangere" som absolutt ikke har timing. Dog finnes noen gode kandidater også. Burde vært egne skoler for slikt. Med ErikB og 1892 som lærere. :P


Top
 Profile  
 
PostPosted: 15 Apr 2010, 18:34 
Offline
Reserve

Joined: 10 Jul 2006, 14:13
Posts: 129
Får takke for en finfin kamp. Glad det ble 0-0 og at vi holdt nullen for 5 kamp på rad :) For selv om vi hadde det meste av banespillet, var det KIL som nærmest seieren :)
Og til dere som sier KFL er den beste sup gruppen i Norge, så jeg helt enig i det!
Mange av gutta i KFL ble imponert over antall syngende folk dere hadde. - " trodde de kun var en 50-60 stk" lød det fra flere :) Dere er på vei opp og frem.

_________________
Sportsklubben!


Top
 Profile  
 
PostPosted: 15 Apr 2010, 19:19 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 27 Mar 2005, 18:27
Posts: 2042
Location: Kongsvinger
Karlsen wrote:
A4Tech wrote:


Uansett...først må man få tak i nye forsangere nå som dere (desverre) ikke er det lenger :(


:shock: Sier du nå¨at ErikB og 1892 ikke leder an lenger? Bedre enn disse finnes ikke, de er helt råe på timing. Selv om jeg var sliten halvveis inn i de 7 startminuttene av siste hjemmekamp. (7 minutter med konstant synging). Det er altfor mange "wannebe forsangere" som absolutt ikke har timing. Dog finnes noen gode kandidater også. Burde vært egne skoler for slikt. Med ErikB og 1892 som lærere. :P


Vell, jeg ligger ikke i grava ennå, så jeg har vell på sett og vist lovet at når jeg er på kamper så er jeg forsanger..
Det er vanskelig å gi seg helt har jeg funnet ut ;)

Edit: Takk Karlsen, fortsett med skrytingen :P

_________________
Sterk i medgang - lojal i motgang!


Last edited by 1892 on 15 Apr 2010, 19:21, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 67 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 269 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group