KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 25 Apr 2024, 16:26

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 46 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4  Next
Author Message
PostPosted: 26 Mar 2010, 10:38 
Offline
Forumlegende

Joined: 27 Mar 2005, 11:54
Posts: 4419
Location: Gjemselund
Helg og klart for kamp, derfor ny tråd.

Lei nøtt dette men jeg tror strengt tatt ikke TIL er så veldig gode i år.

Når det gjelder 11er så har vel Trond Amundsen kontroll der. Men jeg har en ting å si til denne 11ern og resten av sesongens 11ere:
Kim Holmen må spille fra start!!

Hvorfor? Nå har han kommet inn to kamper på rad og gitt KIL det de sårt har savnet på topp, nemlig bevegelse. I tillegg er ekstremegenskapen hurtighet den moderne fotballens viktigste egenskap. Tenk en sånn spiss på bortebane der hjemmelaget kommer framover og etterlater seg store rom.

Hodestyrken til Niang og hurtigheten til Holmen er to ferdigheter som burde samkjøres. Dog er jeg noe usikker på om man bør bruke to spisser på bortebane eller om man skal bruke en ekstra midtbanekriger. Men ikke for mange krigere samtidig heller slik som mot Odd hvor man kun hadde ballvinnere og lite kreativitet. Hvem som må ut er Amundsens privilegie å velge men Guven må inn! Og etter at Niang kom inn på laget synes jeg man helt har sluttet med forsøkene med hurtig angrepsfotball langs bakken og kun dunker langt. Ja man skal utnytte ekstremferigheter. Men man må også ha en spillestil. Dog er det tidlig enda. Årets første pong kommer kanskje i Tromsø?


Top
 Profile  
 
PostPosted: 26 Mar 2010, 10:53 
Offline
Spiller
User avatar

Joined: 30 Apr 2008, 16:16
Posts: 325
Location: Skedsmokorset
Er nok store muligheter for at Holmen spiller fra start, nå som Tuelo er småskada.

Er forsiktig optimist før denne kampen, selv om jeg har vonde minner fra Tromsø-kamp i fjor mot lillebror Tromsdalen. Tromsø er nok svakere i år enn i fjor, og at de vant 2-0 mot Hønefoss i første runde, sier vel ikke så mye. Lillestrøm var i alle fall overlegne på Åråsen sist helg.

Klarer vi å kjempe like bra som mot Strømsgodset, blir det poeng dette her. På tide at 100 prosent-sjansene sitter snart også :)


Top
 Profile  
 
PostPosted: 26 Mar 2010, 11:01 
Offline
Reserve

Joined: 14 May 2009, 11:01
Posts: 188
Synes nesten hele spillestilen har blitt lagt om siden Niang kom inn jeg, altså siden første serierunde. Laguttaket forandret seg helt også. Tuelo, som har fungert så bra på venstrekanten hele vinteren, har blitt flyttet frem (1.kamp) og på høyrekanten (2.kamp). Samtidig ble Holmen plutselig skyvet ut på benk.

Er enig med Karlsen, vi må ha Niang og Holmen på bana samtidig. Det sier seg jo selv. Hjelper lite å bruke Niang på topp når vi ikke har den raske spissen på bana. Og Tuelo er helt klart best på venstrekant. Da får bare Sturød vike.. Håper på følgende 11 i Tromsø:

Myhre
Eddie - Bobbie - Riseth - Sturød
Roger - Calle
Güven - Niang - Tuelo
Holmen


Top
 Profile  
 
PostPosted: 26 Mar 2010, 11:26 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 09:45
Posts: 1223
Location: Oslo
Fullstendig enig. Holmen må med fra start

_________________
KJÆRLIGHET I RØDT & HVITT
http://www.youtube.com/watch?v=mxUWbiPtVRM
http://www.youtube.com/watch?v=ZVlipIPLxLs


Top
 Profile  
 
PostPosted: 26 Mar 2010, 11:53 
Offline
Forumlegende

Joined: 27 Mar 2005, 11:54
Posts: 4419
Location: Gjemselund
Zezza wrote:
Synes nesten hele spillestilen har blitt lagt om siden Niang kom inn jeg, altså siden første serierunde.


Helt enig. De siste treningskampene jeg så var noen av de første Holmen spilte. Mye var bra offensivt da, mye bedre enn mot f. eks Odd. Offensivt spill med en glimt av det beste vi så ifjor faktisk. Det var lysår unna et lite glimt av dette en gang mot Odd. Men øver vel ikke inn en spillestil og så endrer da sesongen starter?? Niang har jo ikke skylda for dette selvfølgelig, men trenerteamet.

Den der "hengende spiss" teorien er litt jåleri synes jeg. Enten spiller man 4-3-3 med en eller to indreløpere, alt etter hva trenerne foretrekker, eller så spiller man med to på topp i 4-4-2. Cantona har lagt opp og Gerrard spiller i Liverpool, uten de to er såkalt "hengende" spiss bare tullball. En spiss av Niangs type må være rettvendt i boks da innlegget kommer!

Nordlie bygde et solid fundament for offensivt spill her, Eide videreførte dette. Vi kan ikke bare kaste alt dette på båten nå. Vår styrke i fjor var jo faktisk det offensive.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 26 Mar 2010, 15:00 
Offline
Spiller

Joined: 20 Dec 2005, 13:16
Posts: 314
for alle som er i oslo og vil se kamp, blir den sendt på Harrys http://oslo.harryspubar.se/sportschema

Isberget sin stampub i oslo.......


Top
 Profile  
 
PostPosted: 26 Mar 2010, 15:21 
Offline
Materialforvalter

Joined: 10 Feb 2010, 19:37
Posts: 70
Håper på:

Myhre
Bobbie - Frejd - Riseth - Håkonsen
Güven- Krogh - Calle - Sturød
Niang - Holmen

Gi meg gode gamle 4-4-2

Det har vært alt for mye pirkespill i en overfylt midtbane. Det har nesten ikke vært spill på kantene, og i hvert fall ikke vridning av spillet over på andre kanten når det åpner seg opp der.
Når det ikke har vært pirkespill (kortpassninger, ofte dårlige) på en overfylt midtbane har det vært baller på hode til Niang som ingen løper på.
Dessuten var det i kampen mot Odd få som ønsket å gjøre seg spillbare ved igangsetting fra Myhre. Alle småjogget oppover banen med null ønske om å ta ansvar for angrepet. Det virket som de ønsket at ballen skulle gå til noen andre.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 26 Mar 2010, 15:29 
Offline
Reserve

Joined: 14 May 2009, 11:01
Posts: 188
Karlsen wrote:
Zezza wrote:
Synes nesten hele spillestilen har blitt lagt om siden Niang kom inn jeg, altså siden første serierunde.


Helt enig. De siste treningskampene jeg så var noen av de første Holmen spilte. Mye var bra offensivt da, mye bedre enn mot f. eks Odd. Offensivt spill med en glimt av det beste vi så ifjor faktisk. Det var lysår unna et lite glimt av dette en gang mot Odd. Men øver vel ikke inn en spillestil og så endrer da sesongen starter?? Niang har jo ikke skylda for dette selvfølgelig, men trenerteamet.

Nordlie bygde et solid fundament for offensivt spill her, Eide videreførte dette. Vi kan ikke bare kaste alt dette på båten nå. Vår styrke i fjor var jo faktisk det offensive.


Nettopp dette jeg mener!


Top
 Profile  
 
PostPosted: 26 Mar 2010, 18:35 
Offline
Forumlegende

Joined: 19 Apr 2006, 12:33
Posts: 4670
Location: kongsvinger
Ja, KIL skal spille seg raskt fram.
Nå var vel ikke akkurat det TNs stil da...
Tuelo er ute.

Myhre
Frejd - Riseth - Cruz - Håkonsen
Guven / Berg Hansen / Gerson - R Risholt - Torp - Sturød
Kai Risholt - Holmen

Roger Risholt har vært god i år og er bankers.

Kai Risholt er en spiller med høy moral som gir alt, og dessuten vel klubbens beste inne i boksen...
Hadde - hadde han hatt de 4 store KIL-sjansene så langt hadde laget hatt 3-4 poeng.
De andre har jo faktisk ikke vist all verden så langt.
Litt sansen for Gerson som har skåret et par kliniske mål i vinter.

Risholt - Holmen virker like spennende som noe annet nå.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 26 Mar 2010, 19:01 
Offline
Forumlegende

Joined: 27 Mar 2005, 11:54
Posts: 4419
Location: Gjemselund
ivo wrote:
J
1)Litt sansen for Gerson som har skåret et par kliniske mål i vinter.

2) Risholt - Holmen virker like spennende som noe annet nå.


1) Godt poeng, han var jo inne i treningskampene og viste seg virkelig fram. Nå virker det som han er langt unna diskusjonen om en plass i 11ern.

2) Kai Risholt er KILs mest undervurderte spiller mener jeg. Skal man ha en mann med ryggen mot mål i oppspillsfasen og nasan mot mål inne i boksen den siste tredelen er Kai Risholt en meget god mann på en slik jobb.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 26 Mar 2010, 19:02 
Offline
Kaptein

Joined: 04 Sep 2007, 22:01
Posts: 747
Location: kongsvinger
på trening i dag så det ut som Krogh Gerson starter...


Top
 Profile  
 
PostPosted: 26 Mar 2010, 19:03 
Offline
Forumlegende

Joined: 27 Mar 2005, 11:54
Posts: 4419
Location: Gjemselund
Så bra, det er spennende med Krogh Gerson. her har man jo både skuddfot, blikk for spillet, gode pasninger og oppofrelse.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 26 Mar 2010, 19:06 
Offline
Forumlegende

Joined: 27 Mar 2005, 11:54
Posts: 4419
Location: Gjemselund
Mine 11:
Myhre
Eddie - Bobbie - Riseth - Sturød
Roger - Calle
Gerson - K. Risholt - Guven
Holmen

Berg Hansen spilte seg regelrett ut av laget med noen av de balltapene han hadde mot Odd. Har veldig sans for Berg Hansen egentlig, men benk denne gang.


Last edited by Karlsen on 26 Mar 2010, 19:06, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
PostPosted: 27 Mar 2010, 08:58 
Offline
Forumlegende

Joined: 19 Apr 2006, 12:33
Posts: 4670
Location: kongsvinger
Papirutgaven av Glåmdalen tipper:

Myhre
Frejd - Riseth - Cruz - Håkonen
Berg Hansen - R Risholt - Guven - Sturød - Niang - Holmen

Trener sier i samme avis at Berg Hansen og Håkonsen veldig sannsynlig er fit for fight.
Slik sett blir Tuelo den eneste skadde av utespillerne.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 27 Mar 2010, 15:53 
Offline
Grævling
User avatar

Joined: 12 Apr 2005, 00:24
Posts: 10489
Location: Kongsvinger
En liten rapport fra Tromsø: Vi har snakket med Sigurd Rushfeldt i dag, møtte han på puben, gudene vet hva slags reaksjon noe slikt hadde før til på Vinger og i Gladalen!

...uansett, han så litt rusten ut, morgendagen blir fin ;-)

_________________
FORZA VINGER!


Last edited by Raggen on 27 Mar 2010, 15:53, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 46 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 79 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group