KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 27 Apr 2024, 13:31

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 296 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 20  Next
Author Message
PostPosted: 25 Aug 2009, 07:17 
Offline
Spiller

Joined: 20 Dec 2005, 13:16
Posts: 314
iflg p4 sporten kl 07.00 i dag, er tom på vei til feedrikstad. dette kan bli klart i løpet av uka. dem er vist allerede enige, og detta lar seg gjøre fordi han har en klausul hvor han kan gå til en klubb på høyere nivå:(


Top
 Profile  
 
PostPosted: 25 Aug 2009, 07:20 
Offline
Forumlegende

Joined: 19 Apr 2006, 12:33
Posts: 4670
Location: kongsvinger
VG har det som hovednyhet i sportsinnstikket i avisen i dag.
Og at det sannsynligvis skjer denne uken.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 25 Aug 2009, 07:36 
Offline
Spiller

Joined: 02 May 2005, 14:58
Posts: 419
Location: Under Isen :D
http://www.hegnar.no/sport_fritid/article389540.ece

står mer her.. hvis dette er sant så er det krise eller??






KJære TOM BLI I KIL!

_________________
R.I.p Jokke


Top
 Profile  
 
PostPosted: 25 Aug 2009, 08:39 
Offline
Materialforvalter

Joined: 11 Aug 2008, 17:39
Posts: 83
Utrolig skuffende hvis han forsvinner nå 10 runder før slutt. Var vel sikkert en av klausulene han ville ha med om han skulle bli i KIL men synes han kan vente til etter sesongen

Finnes vel ikke så mange alternativer av trenere nå. Jan Halvor Halvorsen er vel ledig


Last edited by lfc on 25 Aug 2009, 08:40, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
PostPosted: 25 Aug 2009, 08:48 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3646
Er penga som styrer han ikke noe annet,


Top
 Profile  
 
PostPosted: 25 Aug 2009, 09:06 
Offline
Saftblander
User avatar

Joined: 25 Aug 2009, 08:34
Posts: 36
lfc wrote:
Utrolig skuffende hvis han forsvinner nå 10 runder før slutt. Var vel sikkert en av klausulene han ville ha med om han skulle bli i KIL men synes han kan vente til etter sesongen

Finnes vel ikke så mange alternativer av trenere nå. Jan Halvor Halvorsen er vel ledig



Det funker jo ikke da FFK skal berge plassen i tilppeligaen....de trenger han nå....det gjør KIL også..


Top
 Profile  
 
PostPosted: 25 Aug 2009, 09:08 
Offline
Trener

Joined: 23 May 2006, 11:37
Posts: 869
Det er mye som tyder på at Nordlie ikke er KIL trener neste år uansett. Desverre. Jeg har helt fra jeg hørte klausulen i kontrakten han vært redd for at noe slikt kan se. Det er ikke bare for Tom å stikke, men det foreliggere en minimums overgangsum. Denne er etter min mening latterlig lav, men vi skal huske at man i fjor høst var desperate etter å få underskriften til Hr. Nordlie. Men når det er sagt så har klubben også økonomiske utfordringer, og disse pengene vil komme kjærkomment med.

Vi vil neppe havne i noen nedrykksstrid om de to andre nevnte herrene skulle ta over skuta, men det er ikke sikkert vi klarer å forsvare plassen blandt de 2 – 3 beste heller.

Jeg håper at dersom det værste skulle skje at det blir en clean break, og at man har andre alternativer klare. Det er f.eks ikke mer en et par år siden Kent Bergersen trente Bodø/Glimt til tippeligaen. Han er ledig på markedet og trenger en utfordring.

Når det er sagt, håper jeg selvfølgelig på at Tom blir på Vinger og fullfører nok et mirakel. Han har gjennom sommeren greid å snu sin egne negative trend (ressultatmessig), noe som han ikke har greid/fått lov til i andre klubber.

_________________
Lytt til Radio Kongsvingers live overføringer.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 25 Aug 2009, 09:23 
Offline
Saftblander
User avatar

Joined: 25 Aug 2009, 08:34
Posts: 36
Hmm...Mye blir antakelig klart i løpet av dagen, bare TN kommer med en kommentar til det som er skrevet på de fleste nettaviser, MEN jeg tipper nok han blir i KIL for å fullføre veien til tippeligen. Han har vel sett hvordan det jobbes i klubben og hvordan folk står opp for KIL, ikke minst han sjøl som frivillig gikk ned i lønn for å redde klubben, så det er nok noe som sier at han har ambisjoner om å kjøre skuta opp i tippeligaen....

Selv så er vel FFK ikke noe bedre lag sportslig sett en KIL, selv om de tok sølv i fjor, så å få med TN på KIL i tippeligane neste sesong så tror jeg han styrker sin possisjon og har mulighet til å kanskje trene en større klubb enn FFK...

Mitt tips...H... 8)


Top
 Profile  
 
PostPosted: 25 Aug 2009, 09:47 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3646
Hvis man ser på stattestikken hans har han bare hvert i hver klubb i litt over et år. Så da er tiden inne for å reise fra Kil nå. http://no.wikipedia.org/wiki/Tom_Nordlie


Top
 Profile  
 
PostPosted: 25 Aug 2009, 10:01 
Offline
Grævling
User avatar

Joined: 12 Apr 2005, 00:24
Posts: 10489
Location: Kongsvinger
Noe annet som bør tas med er vel muligheten for at KIL rett og slett gir han lov til å gå..... det er fortsatt store økonomiske problemer, så en trener med mer "normal" lønn hadde sikkert gjort seg. Men da får det jaggu tas med i beregningen at han nesten på egen hånd har generert alt vi har fått inn i spons det siste året!

_________________
FORZA VINGER!


Top
 Profile  
 
PostPosted: 25 Aug 2009, 10:10 
Offline
Reserve

Joined: 28 Nov 2008, 12:41
Posts: 206
Blir for dumt hvis han skal gå nå, men skjønner jo at det er et økonomisk spørsmål både for KIL og Tom. Får da virkelig håpe han er mann som står for sine kontrakter og fortsetter ut sesongen. Selv om det er en klausul i kontrakten blir det for dumt rett og slett.

Men i og med at alle aviser har gått ut med dette kan vi vel si takk for i fjor og så langt i år :cry:

_________________
Samme hva som skjer så vil vi alltid følge deg, du er det vakreste du er det eneste for meg!


Top
 Profile  
 
PostPosted: 25 Aug 2009, 10:16 
Offline
Kaptein
User avatar

Joined: 12 May 2009, 19:05
Posts: 774
Location: Tråstad
Nei fy faen.... i helvete gjør vi nå da?


Top
 Profile  
 
PostPosted: 25 Aug 2009, 10:26 
Offline
Reserve

Joined: 07 Apr 2006, 00:20
Posts: 224
Location: Vinger
Som man reder, ligger man....

Hele saken virker rimelig troverdig, så det er nok ganske mye i ryktene. Sånn har fotballen også blitt, så jeg blir verken veldig overrasket eller forbannet i utgangspunktet. Men dersom Nordlie går til minimumsovergangssum må jeg si at at jeg blir svært skuffet. Om det har vært et fnugg av innhold og sannhet i Nordlies uttalelser om "dugnadsånd" og "hjerte for klubben", så går jeg ut fra at han krever at FFK kompenserer KIL skikkelig for at de henter treneren mens klubben er på vei inn i en meget viktig periode. Både KIL, FFK og Nordlie vet at det har FFK råd til, og at det uansett bare blir en pølse i slaktetida for FFK dersom Nordlie overtar der nede.

I nøden spiser fanden fluer, og nøden for oss betyr kanskje at vi må gjennom et ufrivillig trenerskifte for å holde skuta over vannet økonomisk. Men da forlanger jeg jaggu at avskjeden skjer ryddig og rettferdig!


Top
 Profile  
 
PostPosted: 25 Aug 2009, 10:47 
Offline
Saftblander
User avatar

Joined: 25 Aug 2009, 08:34
Posts: 36
Sitat fra Aftenposten.."Tom Nordlie sier at mye skal falle på plass om han skal bli ny FFK-trener.

- FFK tok riktignok kontakt med meg mandag, men hvor lekkasjen er kommet er for meg en gåte. Jeg ba klubben først å ta kontakt med KIL (Kongsvinger), men enda viktigere er at de får avklart sitt forhold til Anders Grönhagen som er sykemeldt. Han er trenerkollega og medlem i trenerforeningen og det er da ikke lov å ansette en ny trener, sier Nordlie til f-b.no"


Videre.. "Han mener at det gunstigste ville være om han overtok som sjef på Fredrikstad Stadion neste sesong - ikke nå.

- Jeg trenger ikke å bevise at jeg kan være redningsmann, men jeg må også forholde meg til hva som skjer i fremtiden. Jeg er under kontrakt med KIL ut denne sesongen og naturligvis vil jeg få avklart hva som skjer videre. Men familien må også tas med på råd, sier Nordlie"


Last edited by FCB on 25 Aug 2009, 10:48, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
PostPosted: 25 Aug 2009, 11:00 
Offline
Grævling
User avatar

Joined: 12 Apr 2005, 00:24
Posts: 10489
Location: Kongsvinger
Blir litt mer beroliget av det der, er vel nesten like greit å ringe gubben selv for å finne ut hva som skjer ;-)

_________________
FORZA VINGER!


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 296 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 20  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 264 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group