KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 20 Apr 2024, 18:24

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 17 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
 Post subject: Kil-Godset
PostPosted: 23 Jan 2010, 18:15 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1118
Location: Vinger
0-2 til pause, jeg synes vi begynner best og produserer en god sjanse ved Tuelo pluss noen gode kombinasjoner fremover. Fra 15 min. og ut omgangen er Godset best og selv om de ikke produserer nevneverdig mer enn oss så er de mer kontante og distinkte i angrep. Førsund har desverre ikke imponert og må ta skylda for det første målet. Jeg synes Torp, Krogh og Roger har vært gode på midten.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Kil-Godset
PostPosted: 23 Jan 2010, 19:12 
Offline
Forumlegende

Joined: 19 Apr 2006, 12:33
Posts: 4670
Location: kongsvinger
En skummelt svak 2.omgang.
1 skudd mot mål i nærmest hele kampen.
Hvorfor trener ikke fotballspillere på å skyte?
Det har gitt og gir noen mål opp i gjennom tidene det.

Torp var kvalitetsspilleren.
Sturød var mye bedre på backen enn sist.
Guven til dels bra den omgangen han spilte.

Begge målene var enkle nok.
Særlig det første var horribelt med tveroverpasning midt på egen halvdel...


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Kil-Godset
PostPosted: 23 Jan 2010, 19:55 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6459
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
Ikke akkurat eliteserie takter på det vi viser i dag, mangler presisjon og samspill i laget. Torp helt klart lagets beste, Güven, Krogh, Dalen og Riseth også godkjent. Syns brødrene Risholt sliter veldig i dag.

Førsund får neppe kontrakt om de skal basere på det han viser i dag, spilte seg noe opp i andre omgang, men sleit med noen stygge feil i første og var direkte årsak til 1-0 målet. Men han kan mye bedre enn dette og har en enorm løpskapasitet og innsatsvilje som kan være bra å ha i laget. Han har også evnen til å rydde opp dersom han gjør feil og viste dette ved ett par annledninger hvor han ble lurt av SIF kanten.

Så også LSK - Strømmen i dag og sysn ikke vi bør bli veldig skremt av nivået i eliteserien. Strømmen holdt det jevnt med LSK lenge, tempoet i den kampen var mye høyere enn i SIF - KIL og Stømmen holdt tritt med tempoet i første omgang og deler av andre omgang. Men det som skilte var effektiviteten, for der Anrdreas Moen bommer på en 110% sjanse, putter LSK på en 90% sjanse. Nilsen spilte ikke for Strømmen da han var skada.
Om vi trenger fart og tekntikk på kanten bør vi ta en titt på nr. 19 på Strømmen.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Kil-Godset
PostPosted: 23 Jan 2010, 20:18 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 09:45
Posts: 1223
Location: Oslo
Er enig med de fleste over.

Synes Calle var meget meget god i dag. Gerson var også god, men blir litt liten i enkelte dueller. Ellers vil jeg trekke frem Tuelo, Riseth og Risholt brødrene også.

Førsund spilte ikke særlig bra i dag, og som en annen skriver her; det blir ikke kontrakt hvis man vurderer det utifra denne kampen. Men det gjør man nok ikke heller.

Synes 1.omgang var relativt jevnspilt, men i 2.omgang blir vi til tider rundspilt.

Uansett....vi var tretten gubbs i dag og da er ikke dette tapet en særlig stor skuffelse. Jeg er heller ikke særlig bekymret.

edit: dessuten synes jeg Linnes hadde et flott innhopp.

_________________
KJÆRLIGHET I RØDT & HVITT
http://www.youtube.com/watch?v=mxUWbiPtVRM
http://www.youtube.com/watch?v=ZVlipIPLxLs


Last edited by A4Tech on 23 Jan 2010, 20:18, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Kil-Godset
PostPosted: 23 Jan 2010, 20:33 
Offline
Reserve
User avatar

Joined: 01 Mar 2009, 20:32
Posts: 249
Location: Kongsvinger
Svak kamp preget av at stallen er tynn. Spilte K Risholt? Jeg så han aldri og Tuelo var også borte. Positivt var Sturød og R Risholt gjør en grei kamp. Førsund var dårlig mens Calle viser god form og kjemping ellers så var det rett og slett veldig labert.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Kil-Godset
PostPosted: 23 Jan 2010, 20:50 
Arnar Førsund får neppe kontrakt etter dagens prestasjon. Han slet virkelig, men han hadde et par offensive 'raid' som var bra. Magne Sturød var ikke mye bedre i dag enn sist. Jeg blir nervøs hver gang han får ballen, og han legger innlegg med alt for mye luft. Back-plassene i dag, var absolutt ikke godkjent.
Midtforsvaret vårt var bra til tider i dag. Ryen spilte veldig bra i 1. omgang, men prestasjonen falt noe i 2. omgang. Vidar gjør også en god kamp, men jeg syns han gjør en del rare ting.
Midtbanen var ikke mer enn ok. Roger sleit med å holde roen på midten, og det skapte mye ubalanse. Torp var utrolig god, og han jobbet hardt!
Lars Krogh spilte i en uvant posisjon, men gjorde det helt ok, selv om han aldri var noe stor trussel for motstanderen. Tuelo var ille dårlig, sammenlignet med kampen mot Follo. Alle løpene hans i dag, endte på feil side av motstanderen, og det var en stor svakhet i dagens kamp. Kai viste meg heller ingenting i dag.

Martin kom inn som et friskt pust, og han gjorde en god innsats.

Det ble mye kritikk her i dag. Men jeg må nevne at jeg syns KIL åpnet som et bedre lag enn Godset, og vi hang med i 15-20 min, men med et slikt tempo i angrepsspillet fra godet sin side, og alt for mange personlige feil av KIL spillerne, ender det slik.

Enda godt det er 50 dager til seriestart!!! Men det er tydelig at noe må skje snart!


Top
  
 
 Post subject: Re: Kil-Godset
PostPosted: 23 Jan 2010, 22:10 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 02 Sep 2009, 18:04
Posts: 1962
Huff....2.omg. minte meg alt for mye om bortekampene på høsten i fjor :roll: Rett og slett ulidelig å se på, dessverre :?


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Kil-Godset
PostPosted: 24 Jan 2010, 01:01 
Offline
Materialforvalter

Joined: 18 Jun 2007, 10:59
Posts: 59
Location: Kongsvinger
Grei gjennomkjøring i dag, men Godset var bedre enn oss. Vi ble hengende etter og kom skjelder frem i angrep med nok folk. Arnar har fått mye pepper, men han var slettes ikke dårlig bortsett fra noen personlige feil. At Lars Krogh blir betegnet som god i dag forstår jeg ikke. Han var god forrige kamp, men i i dag var han langtfra på høyden.
Godt det er noen uker til vi møter Godset på alvor. De bør jo i utgangspunktet være et lag KIL bør kunne slå.
Før det bør mange av spillerne komme seg opp på et høyere nivå.

_________________
sveino


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Kil-Godset
PostPosted: 24 Jan 2010, 02:45 
Offline
Saftblander

Joined: 25 Nov 2009, 17:13
Posts: 24
Førsund var litt under det jeg håpet på, men jeg har trua på han. For det første er han ute av form, noe vi kan gjøre noe med. Han virket ute av form og var sliten allerede etter en halvtime. Han hadde den beste og kvikkeste spilleren til Godset mot seg, nemlig Keita. Fantastisk god var han idag også! Gi Førsund litt tid på seg og vi har en forsvarer med god fart og som ruver i lufta, ikke akkurat silketeknikk, men to og kanskje tre hakk bedre enn f.eks. Kai Olav Ryen.

Og en ting: Kai Risholt er ikke god nok.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Kil-Godset
PostPosted: 24 Jan 2010, 03:32 
Offline
Kaptein
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 23:43
Posts: 617
Arnar bør ikke få kontrakt basert på hva han presterte i dag.
Han virket rett og slett litt dårlig trent på meg.
Innsatsen hans i dag var bare små brøkdeler av hve vi forventer av Frejd i samme posisjon.
Han fikk det bedre til i 2. omgang enn i 1., men jeg hadde forventet mer tæl.

Ellers er jo smaken som baken:
Jeg syntes Sturød spilte en god kamp. Innleggene var keepermat, men ellers var han mye, mye bedre enn Arnar.
Krogh Gerson begynte bra, men ble helt usynlig i 2. omgang.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Kil-Godset
PostPosted: 24 Jan 2010, 17:34 
Offline
Grævling
User avatar

Joined: 12 Apr 2005, 00:24
Posts: 10489
Location: Kongsvinger
Syns Torp var vår beste i går. Førsund var ikke i nærheten av det vi trenger på back, han er ikke back, enkelt og greit. Var noen som påpekte at han spillte back det meste av fjoråret på Hamar..... men.... så vet vi også hvordan det endte ;-)

Syns egentlig vi hang bra med i kampen totalt sett. Vi kunne fort ledet med et par mål allerede etter 15 minutter, men fra da og ut skapte vi nesten ikke noen sjanser.

_________________
FORZA VINGER!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Kil-Godset
PostPosted: 24 Jan 2010, 18:41 
Offline
Materialforvalter

Joined: 11 Aug 2008, 17:39
Posts: 83
Hvorfor ikke hente Førsund som stopper da? Vi har jo en bra høyreback i Frejd så skjønner ikke hvorfor man på død og liv må hente en høyreback. Tror det er lettere å finne en bra stopper.

Synes også vi bør signere Førsund. Hadde til tider problemer i går men har vi så mange andre alternativer? Tror Førsund hadde vært en bra signering. Godset kom raskt framover ofte i overtall og da er det ikke så lett å spiller back heller. Midtbanen må jo også ta tak defensivt. I forhold til f.eks Edvardsen er jeg ikke tvil om at Førsund er en mye bedre spiller. Hadde et par fine raid framover i går.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Kil-Godset
PostPosted: 24 Jan 2010, 19:13 
Offline
Kaptein

Joined: 16 Oct 2009, 15:18
Posts: 679
lfc wrote:
Hvorfor ikke hente Førsund som stopper da? Vi har jo en bra høyreback i Frejd så skjønner ikke hvorfor man på død og liv må hente en høyreback. Tror det er lettere å finne en bra stopper.

Synes også vi bør signere Førsund. Hadde til tider problemer i går men har vi så mange andre alternativer? Tror Førsund hadde vært en bra signering. Godset kom raskt framover ofte i overtall og da er det ikke så lett å spiller back heller. Midtbanen må jo også ta tak defensivt. I forhold til f.eks Edvardsen er jeg ikke tvil om at Førsund er en mye bedre spiller. Hadde et par fine raid framover i går.



enig

_________________
forza vinger


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Kil-Godset
PostPosted: 24 Jan 2010, 19:14 
Offline
Grævling
User avatar

Joined: 12 Apr 2005, 00:24
Posts: 10489
Location: Kongsvinger
Det er vel Amundsen som på "død og liv" skal bruke Frejd som stopper ser det ut til, så det er vel hans sak. Førsund passer selvføgelig bedre som stopper, liten tvil om det.

Ellers syns jeg også Henry gjorde sin beste prestasjon for KIL i går, virket tryggere med ball i bena enn tidligere. Får virkelig håpe han slår til skikkelig i år.

_________________
FORZA VINGER!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Kil-Godset
PostPosted: 24 Jan 2010, 19:29 
Offline
Forumlegende

Joined: 19 Apr 2006, 12:33
Posts: 4670
Location: kongsvinger
Startet bra, men etter hvert ble det vel egentlig hjelpesløst og veldig treigt.
2. omgang som mot TUIL i høst.
Men det er jo lenge til seriestart, men man må jo også regne med at de andre lagene også bedrer seg.

Synd at man ikke får møte Hønefoss neste helg for å revansjere seg hjemme...

Ifølge Glåmdalen ble det ikke noe av Martin Knudsen grunnet noen "skarve" tusenlapper i måneden.
Man har vel nå hatt 4 backer på test.
Tommy Edvarsen spilte jo for Moss mot Stabær nå (1-5).

Vi hører vel over helga om Førsund.
Det kunne vært greit at han haddee kunnet møte Hønefoss hjemme i en eventuell ny testkamp.
Raufoss vil vel kanskje ikke si må mye...


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 17 posts ]  Go to page 1, 2  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot] and 27 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group