KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 29 Mar 2024, 13:27

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 41 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next
Author Message
PostPosted: 10 Nov 2009, 23:20 
Offline
Grævling
User avatar

Joined: 12 Apr 2005, 00:24
Posts: 10489
Location: Kongsvinger
....vi hadde klart oss foruten!

Hei! Aller først: Dere lagde en flott ramme på Sarpsborg Stadion og er selvsagt
flotte folk - i alle fall de fleste av dere. Dessverre var det en av deres folk i
Sarpsborg som oppførte seg direkte ynkelig. Jeg gikk sammen med mine to sønner til
Sarpsborg Stadion og gutta mine bar hvert sitt flagg. I det vi passerer en liten
gjeng KIL-supportere tar den ene tak i flagget til den ene sønnen min og river det i
stykker. Dere kan jo tenke dere reaksjonen til en gutt på 8 år som blir utsatt for
slik råtten og ynkelig oppførsel. Han hadde et heller magert utbytte av kampen og
nekter å bli med på flere kamper. Syns det er fryktleig kjipt å måtte oppleve slike
ting og håper at dere tar denne henvendelsen til etterretning. Man kan selvsagt
aldri forhindre at feststemte supportere gjør \"hyss\", men å ødelegge
supproterutstyret til små unger bør man virkelig holde seg for gode for. Ellers
ønsker jeg dere lykke til med kampen på torsdag. Måtte det beste laget vinne.


Greit, shit happens og fylla har skylda.... men nei, FYLLA HAR IKKE SKYLDA!

Slik som dette sverte både supporterklubben og fotballklubben, og det skal ikke skje!

En liten unge for fanken!!!

Jeg vil ikke han noen diskusjon her inne for å finne frem til noe navn på personen som har gjort dette. Skulle noen ha dette helt klart for seg så gi meg gjerne beskjed utenfor forumet!!

Jeg har egetlig planer om å kjøre igang en liten "oppførsels-diskusjon" gjennom vinteren for de av oss som er mest engasjerte og er med på det meste, men dette kan like godt fungere som "Kick-off" på dette.

Slikt som dette har neppe skjedd ofte med oss på tur, andre er garantert værre enn oss, og noen sikkert bedre, men nå kan vi jo sette igang diskusjonen, så får vi prøve å finne noen fellers rettningslinjer for hvordan vi vil fremstå før neste sesong. Blir det TL (noe det selvfølgelig blir) så er det en helt annen verden som vil møte oss på bortebane. Folk kan ikke bæres inn forbi vakter, vi må til og med stille med egne vakter selv. Bare å se på Sarpsborg når de møtte Fredrikstad, 10 egne vakter måtte supporterklubben stille med... Noen hos oss som er klar for en slik oppgave?

Andre som har tanker om dette på generelt grunnlag?

_________________
FORZA VINGER!


Last edited by Raggen on 10 Nov 2009, 23:23, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
PostPosted: 10 Nov 2009, 23:41 
Offline
Kaptein
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 23:43
Posts: 617
Sånn oppfører man seg bare ikke! Flaut.

Vet vi hvem denne gutten som fikk flagget revet istykker er? Synes han skal få en liten oppreisning av oss. Ikke bare har "vi" ødelagt gleden ved fotballkamper for en 8-åring, men han kommer kanskje til å hate KIL resten av livet. Husker selv noen ekle episoder som guttunge med Briskebybanden og det sitter i. Gode minner i den alderen og man er hekta supporter livet ut. Er det noe vi kan gjøre for å rette opp inntrykket? Jeg har alltid vært stolt over at vi ikke har hatt supportere som apene i Enga, Kanarifansen eller Briskebybanden. Skal vi falle ned til deres nivå?

Personlig mener jeg at fyll og fotball ikke hører sammen. Skal man ta en fest bør det være etter kampen og ikke under eller før. Her har vi litt å rydde opp i, for det er ganske vanlig at en del av supporterene rett og slett er fulle på kamp. Spesielt på bortekamper. En øl eller to før kamp er greit, men noen av oss har en kultur for å smugle inn sprit og lignende på kamp. Jeg har selv sett det ved flere anledninger og noen av tullingene presterte å komme på TV! Her må vi rydde opp internt. Her kommer et sikkert upopulært forslag, men hva med totalforbud mot alkohol på busstur (alle bussene og ikke bare rolig-bussen). Så får man heller ta en øl eller to på en lokal pub før kampen. Klarer vi å bli kvitt drikking på bussen og under kampen vil forhåpentlig ingen bli helt drita.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 10 Nov 2009, 23:42 
Offline
Saftblander

Joined: 21 Apr 2005, 14:09
Posts: 39
Location: Vinger city...
når jeg leser dette raggen.. så skammer jeg meg litt av å være en av oss.. at det går ann å oppføre seg så barnslig!! finn ut hvem denne personen er og heng vedkommende opp på en stolpe!

_________________
live life to the fullest!!! KIL er laget ;)


Top
 Profile  
 
PostPosted: 10 Nov 2009, 23:49 
Offline
Kaptein
User avatar

Joined: 28 Mar 2005, 15:04
Posts: 731
Location: Hvem leder, Og hvordan leder man gutta til seier!!!
Dette var lite hyggelig lesing gitt.. Dette bør vi holde oss for gode til.. I mine øyne er en pils eller 3 helt greit, men fyll på kamp bør være en ikke ting.. Etter kamp kan gjerne folk krabbe for min del.. Samtidig bør vi respektere andre supportere borte som hjemme.. Borte er vi tross alt gjester.. Slik oppførsel fra KIL-supportere trodde jeg faktisk var ikke eksisterende.. Så feil kan man ta.. Åsså et barn.. Nei dette var en dårlig nyhet..

Når det gjelder å stille opp som vakt ser jeg absolutt ingen hindring for det.. :wink:

Flott at diskusjonen om typer av div oppførsler vi skal ha kommer opp :wink:

_________________
EN SKOG! ETT LAG!
FORZA VINGER!


Top
 Profile  
 
PostPosted: 11 Nov 2009, 00:00 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 00:28
Posts: 1116
Location: Meymaneh, Afghanistan
Det her var ganske stuselig. Slik må vi jaggu heve oss over. Altså man må ikke ta ordtaket "like lett som og stjele godis fra en unge" helt bokstavlig. slikt er bare upassende og flaut. Og en sikkelig dårlig merkevare bygging for Kil Supporter klubb.

det at det drikkes kan man nok gjøre fint lite med, det er også lov. lov å være full, men da må man i det minste opptre som en god supporter. Og fotball og øl hører sammen. Sjekk bare Storbrittania, spellte ball og drakk "paints" før vi skjønte hvordan vi skulle fyre opp i ett bål!

Folk må bare oppføre seg!

_________________
eer du fra vinger du æl?


Top
 Profile  
 
PostPosted: 11 Nov 2009, 00:06 
Offline
Kaptein
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 23:43
Posts: 617
Noen dårlige episoder har vi vel hatt med jevne mellomrom? Mener å huske blant annet en knust dass? Mot Moss 16. mai i år var det noen (2-3 stk) som var mer opptatt av å prøve å starte en slosskamp enn å heie på KIL. Jeg tror imidlertid ikke at at dette var noen blant kjernen i supporterklubben.

Føler meg litt som moralens vokter, men jeg synes også at man skal spare seg for noen av supporter-ropene.
"Etter kampen starter matchen!", "Drep dem Kongsvinger, drep dem!", "...og alle bønda i fra Hamar banker vi!".
Selv om det ikke er bokstavelig ment synes jeg det er unødvendig i en tid hvor man faktisk begynner å få grupperinger som drar på kamp for å sloss.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 11 Nov 2009, 00:11 
Offline
Spiller

Joined: 20 Dec 2005, 13:16
Posts: 314
finn navnet på denne tullingen og nekt han/hun og være med på de første x-antall bussturerene gjennom supporterklubben neste sesong!
Skal ikke være mulig at voksne mennesker skal oppføre seg sånn :evil:

Når det gjelder drikking på bussen tror jeg det blir vanskelig å nekte folk i og drikke. Men kansje lage en egen buss med 18 års grense...... På en såkalt partybuss bør det være 18.årsgrense!


Top
 Profile  
 
PostPosted: 11 Nov 2009, 00:15 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 00:28
Posts: 1116
Location: Meymaneh, Afghanistan
Enig i dine poeng. Mye av de sangene er jo egentlig bare harmløsmorro. Vi har alt i alt hatt en supporter klubb som har skapt lite "tragedier" Personlig har jeg ikke bevitnet noen slosskamper ol.
Men, at dasser blir rassert ol er også totalt unødig.
Vi kan ofte få en tendens av og konsentrere oss mer om annet en selve laget vårt når vi synger. Der har vi ett stort forbedringspotensiale.
Greit nok, blir folk for fulle på bortekamp. Kanskje indrejustisen og kamerat reddningen burde trå til der man rett og slett setter foten ned og sier sorry, du er ikke sikket til og bli med inn nå! Gå deg en tur og prøv igjen i pausen..

_________________
eer du fra vinger du æl?


Top
 Profile  
 
PostPosted: 11 Nov 2009, 00:22 
Offline
Reserve

Joined: 11 Nov 2008, 21:16
Posts: 172
Location: kongsvinger
dette var vondt å lese,-trudde vi var voksne folk. ødlegge for unger er lavmål.DU som gjorde detta bør skamme deg.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 11 Nov 2009, 01:22 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6457
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
Absolutt lavmål å gjøre noe sånt mot en 8 åring, pleier ofte å ha med unger på kamp og etter et par kamper på Felt J i våres ville ikke guttungen være med på en stund fordi det var mye bråk. han var også med senere i høst og da syns han det var gøy igjen fordi det stort sett gikk i synging gjennom hele kampen. Pleier dog som regel å gå på ståtribuna de gangene jeg har med unger fordi det kan bli mye fjas og barsnlig oppførsel av de som drikker mest. Selv har jeg ikke noe i mot at folk drikker, det er helt lovllig, samtidig er det faktisk sånn at det er ikke alkholen som styrer oppførselen det er den som inntar den, går faktisk ann å oppføre seg som folk selv om man drikker. At det blir ropt en del fjas er ikke til å komme utenom på kamp og de faste ropene vi har bør man kunne tåle, dersom det er noe man er ukomfortabel med av de er det bare å la være å delta. Det er mange klubber som er verre når det gjelder hets fra tribuna, det er ofte ett sted hvor folk får ut litt agresjon, men det skader ikke å tenkte litt i gjennom hva du roper. Men på det området tror jeg nok de fleste av oss kaster sten i glasshus da man nok har ropt ett og annet i kampens hete.

Hadde det gått ann å invitere guttungen med familie på kampen på Torsdag uten å søke NFF disp. for flere tilskuere. Ett nytt flagg er i hvertfall det minste han bør få.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 11 Nov 2009, 02:00 
Offline
Kaptein

Joined: 30 Apr 2006, 18:37
Posts: 766
jeg forsvarer ikke det som ble gjort, men den mailen har ikke rot til sannheta..

det går noen sarpesupportere forbi oss, en foran oss drar i toppen av flagget så det detter av! og det satt rimelig løst på.. at han reiv det istykker fikk ikke jeg eller noen andre med oss..

men uansett unødvendig!

_________________
Takk for deet


Top
 Profile  
 
PostPosted: 11 Nov 2009, 10:15 
Offline
Materialforvalter

Joined: 17 Aug 2005, 14:05
Posts: 94
pokermoen wrote:
jeg forsvarer ikke det som ble gjort, men den mailen har ikke rot til sannheta..

det går noen sarpesupportere forbi oss, en foran oss drar i toppen av flagget så det detter av! og det satt rimelig løst på.. at han reiv det istykker fikk ikke jeg eller noen andre med oss..

men uansett unødvendig!


At supporterflagg er løse, vet vi jo alt om, også for våre egne Røde Forza Vinger-flagg. Har selv tydd til tape ettersom jeg er lei av at flagget stadig vekk sklir av den glatte plastrørstangen flagget er "tredd på".

Men spørsmålet er egentlig ikke hvor løst flagget satt.
Men om det var hensikten å dra det av og ødelegge for en 8-åring?
Og hvis det ikke var hensikten, hva gjorde man da? Lot man det bare ligge igjen på bakken og flire og ha det gøy med saken? Eller var man stor nok til å ta det opp og hjelpe til med å få det på plass igjen?


Top
 Profile  
 
PostPosted: 11 Nov 2009, 11:26 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 27 Mar 2005, 18:27
Posts: 2042
Location: Kongsvinger
Det er her rett og slett trist lesing.

For å gi et kraftig ballespark:

Jeg har, i likhet med en del andre, fulgt dette laget tett i mange år. Borte og hjemme, fra tippeligaspill og 2 div og forhåpentligvis tilbake til tippeligaen.. det som slår meg hver jævla gang er den mengden med folk som "plutselig" blir så jævelig ihuga KIL supportere når vi virkelig har en god sesong og ting begynner å ligne på opprykk. Ettersom jeg har fulgt laget i mange år, og vi ikke akkurat er Norges største supporterklubb, så begynner jeg mildt sagt å bli kjent med de jeg reiser på tur med til Tromsdalen, Mandalskameratene og gud veit hvor vi ikke har vært..

De som skaper mye av kvalmen og som drekker seg stort sett mest høvding i løpet av turene, er folk som jeg ikke har sett så mye av opp igjennom. Jeg sier ikke at det ikke er lov å bli KIL supportere, for medlemsantallet er svært svært gledelig, men jeg tenker mest på oppførselen til folk og gjerne noen av de nye..

Borteturene i år har vært mange og fine, men folk må seriøst begynne å gå i seg selv. Folk spyr ut jævla mye oppgulp iløpet av en kamp og klikker mongo på reklameskilt, og nå som i Sarpsborg, begynner å kaste ting på vaktene...
Hvor har det blitt av humoren ?

Jeg anser KILSK som en stor del av meg, og jeg blir jævelig fobanna når nye folk begynner å oppføre seg som noen jævla apekatter og pisser på KILSK og KIL sitt rykte. 90-tallet med noe dans ligger friskt i minne, men da ble det klinsj med folk som virkelig la inn noe av de største invitasjonene i manns minne, og de var ikke 8 år gamle for å si det sånn!

Saturnus, jeg er ofte veldig enig med deg i mye av det du skriver, dog er vi svært uenige her..
Sangene som du nevner mener jeg ikke har noen volds- eller oppførsels sammenheng. Voldelige supportere og supportersanger kan ikke knyttes sammen. Casualmiljøet i Norge er en samling av en del menn med fotballinteresse- og uten, med spesiell interesse for vold.Å synge sanger som "drep dem Kongsvinger drep dem" blir litt som at jeg ikke skal gå med merkeklær på kamp fordi det appelerer til vold fordi casualmiljøet bruker merkeklær som hvem som helst andre har i klesskapet!

At KILSK må skaffe seg egne vakter trur jeg er smart, har luftet dette før, men da var det ikke akutellt siden antallet supportere som var på tur sjelden oversteg 50 stk.

Håper folk ikke ser på KIL turer som en mulighet for å drikke seg mest mulig drita. Det kan dere gjøre på grafen istedet.

Husk at dere representerer KIL, Kongsvinger og KIL Supporterklubb!

Ellers så savner jeg mentalitet på feltet.
Se på Stabæk Support. De lager et sinnsykt bra liv med god utnyttelse av flagg og skjerf, og alle hopper på sangene og synger så høyt de kan. Gjør heller det, enn å drikke seg så drita at trappa opp til feltet er av de største fysiske utfordringene en kampdag innebærer!

_________________
Sterk i medgang - lojal i motgang!


Top
 Profile  
 
PostPosted: 11 Nov 2009, 12:17 
Offline
Materialforvalter

Joined: 15 Aug 2005, 14:39
Posts: 96
PS: Det humane vi kan gjøre er å invitere denne familien til kampen, hvis mulig. Uansett bør de få en offisiell beklagelse fra KIL Supporterklubb, og hvis synderen vår er medlem, bør medlemsskapet opphøre gjennom 2010 sesongen. Kan muligens føles altfor strengt - har sikkert gjort noe like dumt flere av oss, men det må få sanksjoner hvis vi skal få bukt for slikt. Nytt flagg med tilhørende supporterutstyr for S08, samt en KIL-effekt bør være et selvfølge at han får overlevert!

Vil dette følges opp ?


Top
 Profile  
 
PostPosted: 11 Nov 2009, 12:19 
Offline
Grævling
User avatar

Joined: 12 Apr 2005, 00:24
Posts: 10489
Location: Kongsvinger
Ja da, dette skal vi ta oss av, men det er litt mye om dagen :-)

Supporterklubben vil i løpet av vinteren sette opp noen "kjøreregler" for hvordan vi skal oppføre oss, og klarlegge noen sanksjoner ved forskjellige typer av "overtredelse" av disse kjørereglene.

_________________
FORZA VINGER!


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 41 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 73 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group